Autor |
Wiadomość |
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-01-06, 21:49
|
|
|
Gdzie są zdania podzielone odnośnie lubryfikacji? Jeszcze nie widziałem ani jednego pozytywnego komentarza od kogoś tutaj na forum.
Zalecają zazwyczaj gaziarze, ażeby kasę wyciągnąć. Natomiast nie wiem czy widziałeś to zdjęcie zawalonego syfem silnika po lubryfikacji? |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-01-06, 22:04
|
|
|
Zaraz zaraz, ecodriving to zmiana biegów przy 2500-2700 rpm? Nie wiem jaki to tam jest silnik ale przy 1.8 w Vectrze to nie było 2500 a 2000 i jeszcze się zbierał, pewnie masz wysokoobrotowy. Podstawa to też hamowanie silnikiem. Unikanie zbędnego hamowania itp itd.
No i przede wszystkim, waga budy, opony, zbędny balast.
Musiałbyś zrobić dokładne pomiary spalania benzyny i gazu na tej samej trasie kilka razy i uśrednić to. Na moje oko twój kloc spali 7,5L benzyny minimum. Z 8L bierze 1.4 100Km silnik alfy. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-01-14, 21:56
|
|
|
Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-01-23, 15:51
|
|
|
wszak porównać "ciekłe vialle" do jakiegokolwiek odparowanego gazu nie można, każdy ma wady i zalety. Każde paliwo przed spaleniem musi być odparowane. Różnica jest w prędkości i temperaturze odparowywania. Polecam przeczytać: http://autokult.pl/2010/07/12/bezposredni-wtrysk-benzyny-kreta-droga-do-sukcesu
Czas jest niestety kluczowy: wtrysk bezpośredni nie sprawdzał się w silnikach wysokoobrotowych – czas na odparowanie benzyny był zbyt krótki. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-02-10, 14:08
|
|
|
skąd! Zazwyczaj nie czepiam się błędów ale jak na to patrzę, to bolą mnie oczy
Wlew pod klapką chyba nie jest elementem zestawu? A tak swoją drogą to może autor napisze ile chce na to przeznaczyć?
Nie mniej jednak popieram propozycje Adama. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-02-10, 16:55
|
|
|
Szymdi napisał(a): Wlew jest elementem zestawu (nawet ma swoją homologację).
Wlew owszem, natomiast wlew pod klapką już bardzo. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-02-10, 17:36
|
|
|
Hana kosztują coś koło 90zł/szt. Nie wiem jaki masz motor ale 4cyl = 350zł. 6 cyl = 540zł. AC R01 to koło 250zł zł z zaworem i filtrem. Filtr 10-15zł Zbiornik to koło 300-400zł. Stag to 500-800zł bo poza kompem masz wziązkę i inne pierdółki typu czujnik ciśnienia.
Ceny montażu nie znam. Podejrzewam jednak, że powinieneś się zamknąć w 3 tyś z groszami dla 4 cyl i 3800 dla 6 cyl. Wiem, że w regulaminie jest napisane, że nie powinno się podawać ceny montażu ale nie jestem instalatorem, nie jest to żadna oferta, więc nie powinno szkodzić podanie orientacyjnej ceny ile taki montaż kosztuje.
Generalnie polecam zostawienie kwestii gratów instalatorowi którego wybierzesz chyba, że jakimś cudem masz zniżki w hurtowni przekraczające znacznie zniżki instalatorów. Ja tak miałem z wtryskami.
Niestety nie znam nikogo z twoich okolic ale na pewno ktoś tutaj zaproponuje odpowiedniego gazownika. Nie ma się co pchać "gdzie taniej". Tylko na tym stracisz bo więcej spalisz paliwa na wizyty u gazowników niż różnice w koszcie montażu. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-02-17, 14:23
|
|
|
Też nie jestem instalatorem ale V8 to powinien być koszt od 4 tyś. Ale mówię tutaj o sensownej instalce do wtrysku pośredniego (hana, 2x AC R01, Stag) itd.. w 5500 spokojnie się wyrobisz. Strzelam, że to będzie 4.5-5 tyś.
Na chwilę obecną polecam na razie staga. Coś ci się zepsuje w trasie to prawie każdy druciarz w Polsce naprawi. Z techem jest na razie problem. Nie mówię, że to się będzie psuć ale ja np. miałem taką sytuację, że po odpięciu klem (i pewnie zrobieniu jakiegoś przepięcia) sterownik stracił nastawy. Jechałem 100Km na benzynie a potem stanąłem pod biedronką na jakimś zadupiu - patrze - a tam zakład staga. Odstawiłem samochód i jak zrobiłem zakupy to było już ustawione. Gdybym miał BRC albo inny wynalazek to pełne 400Km zrobiłbym na benzynie. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-03-29, 16:36
|
|
|
Valtek nie ma żadnych luzów. Luz mają zawory a dokładniej ich popychacze. Valtek musi być kalibrowany przed montażem bo te ich fabryczne kalibracje są do bani. Tak swoją drogą to bardzo zły pomysł. Sam się o tym przekonałeś. Gdybyś chciał dalej użytkować samochód na gazie to pierwsze co polecam zrobić to wywalić badziewie i zainstalować w ich miejsce wtryski hana.
Przeczytaj ten artykuł: http://www.motofakty.pl/artykul/regulacja_luzow_zaworowych.html |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-06, 20:22
|
|
|
Butla ma pewien zapas którego nie wykorzystasz chyba, że podegniesz pływak/rurkę. Właśnie dlatego kazali ci zalać za 20zł gazu, żebyś miał absolutne minimum do sprawdzenia szczelności. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-06, 23:30
|
|
|
Owszem to tez poprostu dziala, jezdza tylko za 2.55/litr ale takie silniki/osprzet sa juz pardzo zmeczone i zniszczone i co jakis czas cos sie psuje i nie chodzi jak powinno
Nie wiem skąd masz swoją "książkową" wiedzę, ale raczej nie z książek. Silnik spalinowy może pracować przez całe swoje życie nie widząc nawet kropli benzyny pod warunkiem zapewnienia odpowiedniej strategii utleniania paliwa w cylindrze.
Najlepszym i najprostszym dowodem są instalacje 5 generacji wtrysku ciekłego gazu.
Silnik można zasilić praktycznie każdym połączeniem paliwa i utleniacza które generuje przy zapłonie odpowiednią energię np wodór, tlenek węgla i inne palne pierwiastki i związki.
Jeśli chcesz wyczerpującą lekturę to poczytaj sobie to: http://bc.pollub.pl/Content/607/kontrolowany.pdf Publikacja jest o czymś innym ale tłumaczy zjawiska fizyczne zachodzące w cylindrze.
Tu też coś jest ale tego nie czytałem: http://zbc.ksiaznica.szczecin.pl/Content/16459/praca+dokt.+Osipowicz.pdf |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-09, 19:58
|
|
|
LPG nie szkodzi żywotności silnika (jeśli już to są bardzo ale to bardzo małe różnice). Złe strojenie szkodzi.
Zdecydowanie bardziej zależy od instalatora a nie od instalacji. Nawet najlepszej klasy instalacja może skaleczyć samochód w rękach druciarza. A niskiej jakości instalacja (nie mylić z gównem) może chodzić poprawnie w rękach sprawnego fachowca. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-01, 12:55
|
|
|
No to przelicz sobie sam oszczędność wg wzoru: x - cena benzyny y - cena gazu a - spalanie benzyny na 100km b - spalanie gazu na 100km d - dystans jaki pokonasz (w ciągu roku, miesiąca itd.)
oszczędności = (d / 100) * ( x * a - y * b)
to są oszczędności w skali takiej jaką ma dystans. Jeśli liczysz dystans dla miesiąca to będą to oszczędności na miesiąc. Do tego dochodzą opłaty takie jak serwisowanie gazu i droższy przegląd ale to już zależy od tego gdzie zamontujesz instalacje ponieważ cena się różni.
Przy czym jeśli nie wiesz ile powinien palić gazu to policz b = 1.23 * a
Czyli 23% więcej niż benzyny.
Albo skorzystaj z gotowych kalkulatorów dostępnych w sieci. Przejrzyj tematy które ci podałem, tam są zdjęcia silników, powinieneś rozpoznać jeśli któryś z nich to twój. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-28, 10:50
|
|
|
Wszystko da się zagazować. Czasem tylko może się nie opłacać. Generalnie interesuje cie czy jest wtrysk bezpośredni czy nie. Jeśli nie to droga wolna. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-28, 18:22
|
|
|
Zdecydowana większość samochodów jest z wtryskiem pośrednim. Ale wtrysk bezpośredni też da się zagazować tylko jest to operacja droższa o nawet 2-3 tysiące złotych w stosunku do sekwencyjnej instalacji 4 generacji przeznaczonych dla wtrysku pośredniego.
To czy jest to wersja USA, Kambodża czy Zjednoczone Emiraty Arabskie nie ma żadnego znaczenia.
Można jeszcze wspomnieć o regulacji zaworów. Niektóre nowe silniki oraz większość starszych silników ma regulowany luz zaworowy za pomocą płytek. Mówi się, że w przypadku takich silników zasilanych LPG należy częściej kontrolować luz co oznacza większy wydatek eksploatacyjny. W przypadku takich samochodów co XX tysięcy kilometrów kontrolujesz luz a w razie zbyt dużych odchyłek trzeba wyregulować .
Zresztą, co ci będę kopiował informacje, przeczytaj ten artykuł: http://www.motofakty.pl/artykul/regulacja-luzow-zaworowych.html
Niestety Honda należy do producentów, którzy nie stosują hydraulicznej regulacji zaworów. Chociaż typowo na hondzie się nie znam to nie wiem czy nie ma jakiegoś silnika z hydro, ale raczej nie sądzę. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-28, 20:53
|
|
|
DAVANTI: A gdzie ja stwierdziłem, że ten silnik ma wtrysk bezpośredni? Nie mam pojęcia jaki tam wtrysk występuje ale podałem typ wtrysku jako czynnik który zmienia opłacalność i metodę zagazowania. Czytaj tak dalej a będę przeinaczał twoje stwierdzenia.
Rozumiem ,że o regulację zaworów mogę się zwróci do Pana "gazownika"? Nie, luz zaworowy reguluj w warsztacie, który zajmuje się daną marką i ma dostęp do danych technicznych i not technicznych. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-28, 21:46
|
|
|
Ja też do ciebie nic nie mam, a wręcz przeciwnie, wiem, że się znasz ale nie sądzę, że suche informacje wprowadzają zamęt. To raczej na pewno nie będzie jego jedyne auto i jeśli będzie miał zamiar gazować dalej to już będzie wiedział czego szukać, czego unikać. Dodatkowa wiedza jeszcze nikomu nie zaszkodziła ;) |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-29, 13:23
|
|
|
Kilka suchych informacji:
-Żywot silnika dobiega końca na pewno za granicą 2 milionów kilometrów. To jest taka granica, że lepiej wymienić silnik niż go remontować. Wyjątkiem są źle zaprojektowane silniki z wadami konstrukcyjnymi.
-LPG jest paliwem ogólnie lepszym od benzyny. Ale konieczne jest jego poprawne strojenie bo instalacje nie są fabryczne a dawka podawana zależy od humoru gaziarza. Stąd te wszystkie mity o wypalaniu zaworów. Dlatego koniecznie gazuj u kogoś, kto ma o tym pojęcie a najlepiej sondę szerokopasmową. Wtedy będziesz miał pewność, że mieszanka będzie prawidłowa w całym zakresie obciążalności silnika.
-LPG spala się w wyższej temp o 30-50 stopni (informacja z 3ciej ręki, był tu ktoś, kto to zmierzył) co oznacza, że jest większe obciążenie termiczne układu zaworów. Normalnie nie powinno to absolutnie nic zmienić, poza tym, że przy ręcznej regulacji zaworów warto to trochę częściej kontrolować. Chodzi dokładnie o zjawisko rozszerzalności cieplnej. Nie oznacza to, że się rozreguluje dwa razy szybciej! Ale może to nastąpić szybciej.
-LPG ma wyższą liczbę oktanową - z turbiny więcej wyciśniesz. Dlatego jeśli masz ochotę na silnik turbo to bierz śmiało. O ile taki w ogóle występuje w samochodzie który chcesz kupić.
-LPG nie wchodzi w reakcję chemiczną z olejem. W związku z czym wydłużysz czas od wymiany do wymiany oleju. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-29, 17:49
|
|
|
Najwyżej oceniani gazownicy siedzą tutaj na forum. Akurat nie znam nikogo z pomorskiego ale może ktoś poleci.
Potem masz rekomendacje od zadowolonych użytkowników: pomorskie-t17788.html
A na samym końcu reklama na forum: pomorskie-t17861.html |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-04-29, 18:55
|
|
|
A no tak, zapomniałem bo dawno go na forum nie było. Możesz się udać do Piotra Kopczyńskiego. Adam podał ci namiary. Nie wiem tylko czy jeszcze się tym zajmuje. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-05-11, 18:21
|
|
|
To, że reduktor ma napisane turbo nie znaczy, że się do tego nadaje. Generalnie przy silnikach turbo masz dwie sprawy o które reduktor musi zadbać 1. Zachować odpowiednie ciśnienie i temperaturę przy butnięciu 2. Zachować względnie niskie ciśnienie po wyjściu z cutoffa (czyli odcięcia dawki paliwa spowodowanej np zdjęciem nogi z gazu)
Czyli generalnie interesuje cię jakość regulatora ciśnienia w reduktorze.
A tak na proste słowa: Olej Silvery, zamontuj AC R01 i będziesz zadowolony. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-05-15, 18:10
|
|
|
Ad 1. Nie ma żadnych przeciwwskazań, patrz na mój profil. AD 2. Taka jak w moim profilu, Landi czy prins też powinno dać radę. AD 3. W warszawie masz nikodema, generalnie nie oddawaj tego samochodu druciarzom . Nie polecam też montować w niesprawdzonym warsztacie. Przy czym jak znajomy ci mówił, że tico zagazowali i śmiga nie znaczy, że volvo też będą potrafili zrobić. AD 4. Masz po 2000 roku auto więc prawie na pewno masz regulację szklankami. Co jakiś czas kontroluj luz zaworowy i nic się nie stanie.
Tak to generalnie bezproblemowy samochód na gazie. Ale sprawdź kilka rzeczy: 1. Czy pompa wody pracuje dobrze (jest powrót do zbiorniczka) 2. Czy nie dymi ci z korka wlewu oleju lub bagnetu po odpaleniu silnika.
Drugi element szczególnie ważny. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-09-07, 16:50
|
|
|
Uzupełnij profil, poza tym to nie forum wróżek. Niby co mamy ci doradzić? Jeśli masz gaziarza to idź do niego na regulacje a jeśli samemu zamierzasz to zrobić to bez screenów i osc możemy tylko gdybać. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-05-22, 06:23
|
|
|
Świece przewody sprawdzić w pierwszej kolejności, zmontować jednoelektrodowe. Potem jeśli to nie pomoże to wymiana cewki. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
oracle |
Napisane: 2012-05-24, 22:22
|
|
|
DAVANTI napisał(a): Davanti się nie obraża , ale z perspektywy czasu to mogłem wybrać inną nazwę firmy
Bardzo dobrą nazwę firmy wybrałeś: 1. Nie jest pospolita 2. Nie składa się z nazwiska/typu pracy np (gazpol, marogaz czy inne gówna) 3. Jest oryginalna 4. Zostaje szybko zapamiętana |
|
|
|