Znalezione wyniki: 106

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-05-26, 13:59 

O co dokładnie pytasz?

O schemat? Mikroprocesor?

Atmega8 najbardziej się będzie opłacać, polecam SMD.

Obrotomierz dzielnikiem obrabiasz do 5V, możesz zastosować jekiegoś zenera dla zabezpieczenia i ewentualnie transoptor jeśli to częstotliwość.

Mapsensor wtórnikiem napięciowym do kanału ADC mikroprocesora.

A cewkę podłączasz przez tranzystor wzmacniający i diodę zabezpieczającą.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-06-02, 10:51 

Premium ma podłączenie do OBD i innych złącz diagnostycznych i potrafi korygować mieszankę na korekty w sterowniku benzynowym. Dobre rozwiązanie pod warunkiem, że strojenie również zostanie profesjonalnie przeprowadzone, a nie na zasadzie autokalibracja i wio.

Co do wtrysków to zaraz ktoś poleci kolor hanki. Ta ich tabelka nie zupełnie sprawdza się we wszystkich przypadkach.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-06-05, 21:56 

Nie do wyścigów to ma wagę S80. Nie wiem w prawdzie co ty chcesz psuć i czym ale uprzedzę stwierdzenia.

Gaz nie niszczy silników, możesz butować na gazie ile wlezie o ile masz instalacje dobrze wyregulowaną.

Zestaw zaproponowany przez adama jest git, ale pamiętaj, że dobry gaziarz jest ważniejszy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-06-06, 10:15 

Różnica jest na poziomie 30-50 stopni (o dokładny wynik musisz zapytać admina Struna ).

Zużywają się trochę szybciej elementy. Ale różnica wynosi 50-100 tyś kilometrów przy milionie kilometrów całkowitego przebiegu do gruntownego remontu silnika. Czyli 500 tyś pierwszy remont i 1mln pierwszy remont gruntowny silnika a przy gazie masz powiedzmy 450tyś i 900 tys. Zakładając, że instalacja nie wypala zaworów czyli nie jeździ na ubogo. Te liczby są trochę z dupki ale taki jest mniej więcej szacowany przebieg silnika spalinowego z zapłonem iskrowym wolnym od wad konstrukcyjnych.

Z turbo jest zupełnie inaczej. LPG ma dużo wyższą liczbę oktanową (110-120) niż benzyna(95-98) i przy turbo możesz więcej powietrza wycisnąć zanim zacznie spalać się stukowo. Prościej mówiąc do Turbiny LPG jest lepsze.

Ponato, gaz tak nie wchodzi w reakcję z olejem jak benzyna i nie "zrywa" filmu olejowego z tulei.

"Gaz niszczy silniki" wzięło się za czasów instalacji I gen gdzie mietek z za rogu "przykręcił" śrubę i wypalało zawory bo auto dostawało zbyt ubogą mieszankę. Przy nieprawidłowo wyregulowanej instalacji różnica temperatury w spalaniu może być dużo wyższa niż te 30-50 st.

Normalnie dla materiałów użytych w silniku ZI to zwisa i powiewa czy jest +/-50 stopni w stosunku do prawidłowej temperatury. Kiedy jednak przegniemy pałę ze zubożaniem tempera podskoczy w granice przy których materiały zaczynają się robić miękkie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-06-17, 21:54 

Pewnie standardowo AC R01 250, Hana i Stag 300

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-06-23, 11:53 

Co sądzicie - dobrze kombinuję?
Źle kombinujesz, to jest bardzo złe podejście bo:
1. Do dobrego warsztatu jedziesz 2 razy i zapominasz, że masz instalacje. Możesz zakładać "gdzie bliżej" ale potem nadrobisz czas dojazdu wielokrotnymi wizytami regulacyjnymi i dalej nie będzie działać poprawnie bo "na gazie tak będzie i już".
2. Rozmiar warsztatu nie ma znaczenia. Duże warsztaty mogą odwalać takie kaszany, że szok. To nie jest żadna reguła.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-07-01, 18:11 

Marnowanie paliwa i zmniejszona moc. Taki efekt występuje na benzynie. A ty gazem robisz identycznie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-07-03, 17:56 

Po grubych wężach do gazu dojdziesz do reduktora. Po drodze masz filtr i czujnik ciśnienia.

Odczuwalnie słabiej jest pewnie dlatego, że zła regulacja + za daleko wtryski.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: 2.0 v6 Mazda
Napisane: 2012-07-08, 10:36 

Hany, AC R01 i Stag 300.

A laga dostawałeś pewnie bo regulacja lub/i montaż skopana.

Quote:
Dysponuję kwota 3.500 zl max.

Rób takie założenia dalej a na pewno będziesz zadowolony ;)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-07-15, 17:45 

Wszystko możesz sobie policzyć. Maksymalne ciśnienie gazu lpg to ciśnienie kolektora ssącego + ciśnienie ustawione na reduktorze. W wolnossącym to będzie ok 1 + 1 bar = 2 bar max.

Policz sobie spadki z tego np takim kalkulatorem:
http://www.kaeser.pl/Online_Services/Toolbox/Pressure_drop/default.asp

Zasymulujesz sobie różne wartości i zobaczysz czy jest sens.

Przepływ można prosto policzyć z chwilowego spalania. Załóżmy 100dm3/100km przy prędkości 100kmph (max but - niski bieg)
Uprośćmy, że zrobisz te 100km za 1h
Przekształcamy jednostki na [m3/min] = 0.0016[m3/min]
Przyjmij do testów nawet 0.1m3/min. Tak, żebyś miał absolutną pewność :D .

W rzeczywistości ciężko będzie ci utrzymać na drodze takie spalanie, chyba, że ciągle będziesz hamował i przyspieszał.

Tak jak się bawiłem tym kalkulatorem to wartości były pomijalnie małe. Przykładowo 2 metry węża 7mm z przepływem 0.1m3/min oraz ciśnieniem 3bar wychodzi spadek 0.05 bar.

Taka wartość przepływu oznaczałaby, że wyjeździsz zbiornik 100 litrowy w 60 sekund.

Co do podciśnienia to musisz założyć, że gaz ma swoją sprężystość. Im grubszy i dłuższy przewód do czujnika podciśnienia tym dłuższa reakcja na jego szybką zmianę.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-06-30, 12:23 

DAVANTI nie montuje Techa z powodów jakie wcześniej powiedział (A sądząc po jego wypowiedzi to właśnie u niego chcesz zakładać). Nie przywołuje jakich powodów bo zaraz chmara się zleci ;)

ISA ułatwia strojenie ale nie jest niezbędna. Tak czy siak nie kupisz teraz już starej wersji 300 bez tego wynalazku. Można ewentualnie nie skorzystać.

No i pytanie za 100 punktów: Dlaczego unikasz dwóch reduktorów?

EDIT: 2x AC R01 150 kosztuje ok 450-500zl. A termicznie na pewno nie umrze.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-07-18, 11:02 

Ale mimo to też polecam lanosa.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Bmw e30 m50b25
Napisane: 2012-07-24, 17:37 

Quote:
Stary silnik dość dobrze współpracował

Quote:
zmieniłem silnik w aucie ponieważ 1.8 m40 dokonał swego żywota

Te zdania się jakoś wykluczają :D


Skoro elektronikę już wybrałeś to polecam dokupić jakiegoś używanego silvera oraz dwa zestawy naprawcze.
Wtryski kup hany 2000.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-06, 23:18 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-08, 19:34 

Soft turbo.

Według mnie jakieś tam odtykanie dolotu to sprawa kosmetyczna nie warta kasy. Na soft turbo trochę trzeba przeznaczyć. Plus, że będzie LPG bo to wysokooktanowe paliwo więc tak 0.5 bara pociśniesz.

1500 sobie zachowaj bo nie oszukujmy się, ale to nie ma sensu.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-08, 19:01 

ale chyba nic z tego nie będzie.
E tam! Może być i toyota tylko:
1. Upewnij się, że to nie jest bezpośredni wtrysk.
2. Upewnij się, że do regulacji zaworów nie potrzeba wyjmować silnika
3. Upewnij się, że nie wdeptujesz w g*wno.

-auto musi mieć max. 2.0 pojemności za względu na wysoką akcyze powyzej 2 litrów (pracuję w niemczech wiec auto na 100% bedę tu kupował do cła poszukam sobie z małym przebiegiem pod LPG)
Po prostu licz droższy zakup.

-przy tych 2 litrach chciałbym min. 125 koni bo nie ukrywam ze 140km/h to taka prędkość z która bedę jezdzil co dwa tyg. do pl a mam w jedna strone 900km więc auto nie moze byc slabe bo je zajade
140 to żadna specjalna prędkość. Nie potrzeba do tego nawet 100 koni. Jeśli interesuje cie dynamiczne wyprzedzanie z kolei to potrzebujesz wysokiego momentu obrotowego.

ale czytam że wszystkie japończyki gazu nie lubią ze wzgledu na wypalanie zaworów
Ludzie są po prostu głupi jak but. Wypalisz zawory w każdym aucie jak założysz instalkę u mietka za rogiem.

Kup co ci się podoba , trzymaj się tych zasad u góry (1,2,3) a możesz gazować wszystko.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-12, 14:13 

Jak masz kasę to ja bym montował Keihiny, Staga i 2x AC R01 czarny.
U mnie fajnie się to sprawdza(ło) w Volvo z tym, że ja mam Hany. Hany też możesz zmontować.

Hany są naprawdę fajnymi wtryskami. Mają chyba najlepszy stosunek jakość cena. Keihiny są 2-4 razy droższe ale podobno różnią się od han tym, że na zimnym silniku lepiej ogarniają dawkę wtrysku.

Moc taka sama tylko ja mam doładowany motor.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-12, 21:22 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-12, 18:41 

(lepiej jedno dobre urządzenie niż dwa, gdzie ryzyko awarii rośnie).
Zdecydowanie nie, gdyż dwa reduktory to podwójna powierzchnia ogrzewania i zdecydowanie większe prawdopodobieństwo, że będzie trzymał termikę. Szczególnie np AC R01 który czasem obrabiał i 200 koni.
2 reduktorów nie zamrozisz. IG1 x2 to wg mnie trochę jak strzelanie do mrówki z wiatrówki. Ale jasne, jak szastasz kasą to śmiało.

Stag dobrze współpracuje z Keihinami i IG1. Techa założyłem dopiero do alfy, młody produkt i kopia staga. Może i się opłaca. Ja na razie nie potwierdzę ani nie zaprzeczę dopóki nie będzie to śmigać dłuższy czas.

Według mnie urządzenia typu premium nie mają sensu a jeśli już to w specyficznych przypadkach.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-12, 22:48 

Nie bierz jednego reduktora. 2x IG1 może być pomimo, że to overkill.


jeżeli znajdę dobrego fachowca to chętnie podniosę parametry eksploatacyjne silnika (moc, moment obrotowy, itp.), więc dla tego myślę o brązowych, co by miały zapasik.
Co zamierzasz zrobić? Z wolnossącego za dużo nie wyciśniesz a jak go uturbisz to na mur beton wtryski do zmiany.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-12, 22:55 

IG1 po modach to coś zupełnie innego niż seryjny reduktor (to wtedy jest chyba IG1 Magg czy jakoś tak). Teoretycznie po modach tracisz legalność takiego rozwiązania. Praktycznie wiadomo, można olać sikiem prostym.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-13, 08:36 

Zacznijmy od tego, że wtryskiwaczy nie dobiera się do mocy. Wtryskiwacz dobiera się do max zapotrzebowania na paliwo oraz w taki sposób, żeby przy ciśnieniu roboczym nie pakował za dużo paliwa przy minimalnym zapotrzebowaniu. Czyli wtryskiwacz musi być odpowiednio szybki i precyzyjny a zarazem zapewniać odpowiednią wydajność przy max zapotrzebowaniu na paliwo.

Przykładem są właśnie silniki hamerykańskie czyli pojemność duża a moc malutka.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-19, 15:34 

Ktoś tu... źle przeczytał ;)

Zgadza się. Gazownicy mają w zwyczaju kupowanie zestawów i wciskanie klientom tego co akurat jest na stanie, nie ważne czy pasuje czy nie.

Pamiętam jak kolo polecał mi silvera do mojego auta i zarzekał się że starczy na 100%. Pytałem o golda to zaczełą się gadka: nie bo gold ma wady, problemy i oni nie polecają ale jak chce to mogą mi go założyć za dopłatą 400zł zamiast silvera :lol: Wychodziło na to, że silvera będą mieć za frajer ;)

Zestaw ok, powinno pojechać.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-21, 19:27 

Popieram. Wynalazki sobie odpuść bo to retardacja technologiczna silnika.

Nie wiem nawet czy się to będzie opłacać bo zakładając, że pali 9 benzyny to na takim wynalazku weźmie ze 2L benzyny i 8L gazu.
benzyna 5.8 gaz 2.6
oryginalnie 9x5.8 = 52.2
wynalazek 2 x 5.8+ 8 x 2.6 = 32.4
Lpdi 10x 2.6 = 26zł.

Wynalazek kosztuje 3.5 tyś
Lpdi koło 5 tyś.

Oszczędności na wynalazku ok 19.8
Oszczędności na Lpdi ok 26.2

Zwrot wynalazku za ok 18 tyś km.
Zwrot Lpdi za ok 19 tyś km.
I każdy następny kilometr to przewaga Lpdi. Nie wspominając o tym, że silnik pracuje tak jak inżynierowie tego chcieli no i odpalasz z gazu bez obawy o wtryski.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Czy warto
Napisane: 2012-09-08, 15:05 

No tak ale fakt faktem ze gaz jest suchy i ma wyższą temperaturę spalania

Nie ma czegoś takiego jak suchy gaz. Paliwo nie służy do smarowania czegokolwiek w silnikach ZI z wtrykiem pośrednim sekwencyjnym. Zawory nie potrzebują żadnego smarowania bo silniki z wtryskiem bezpośrednim nigdy nie wyszłyby do seryjnej produkcji (tam tylko powietrze wchodzi przez zawór ssący)

Temperatura spalania przy odpowiedniej mieszance wynosi max +50 stopni, czyli nic dla elementów w silniku.

Co więcej. Gaz nie wchodzi w reakcje z olejem tak jak benzyna. Jest dla niego bezpieczniejszy.

Ma wyższą liczbę oktanową, spala się dłużej ale i łagodniej. Możesz się nie martwić o spalanie stukowe.
Strona 2 z 5 [ Znalezione wyniki: 106 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO