Znalezione wyniki: 17

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-01, 13:38 

Mam autko z plastikowym kolektorem. Wybieram się do gazowników aby wycenili instalacje. Zastanawiam się czy lepiej do wkrętek wykręcać plastikowy kolektor, czy lepiej mniej rozebrać autko. W końcu kawałek plastiku nie powinien nic uszkodzić w środku?

Mam Zafira z plastikowym kolektorem. Pytanie trafione w dechę. Ja zrobiłem tak: Pojechałem do kilku gazowników. Każdemu zadałem pytanie czy zdejmując kolektor, niektórzy pewno jak tobie powiedzieli ze nie trzeba ale jak chce to zdejma. Zapytałem czy mogą do mnie zadzwonić gdy będzie zdjęty abym podjechał. Jedni nie mieli z tym problemu, inni mówili że nie mogą z robota czekać aż przyjadę za 20min bo robota stoi, zrobią mi fotorelacje. IMHO troszkę im zajmie robienie wkretek, poza tym mozna zadzwonic z wyprzedzeniem aby nie bylo przestoju.Nie musze u nich montować. Pytałem czy będzie jakaś dopłata za zdejmowanie kolektora: jeden chciał na uszczelki.

W sprawie zbiornika, zapytałem czy może sprowadzić 4 rozmiary aby włożyć największy i ze mną sprawdzi który to będzie. Omówiłem wstępnie montaż wlewu pod klapka aby nie demonowac go za każdym razem.

Pokazałem jak inni zrobili montaż wtryskow i za chce mieć tak samo. Jeszcze się nie określił czy tak zrobi bo miałem podjechać z info czy robimy czy nie.

Zobaczymy czy o czymś ważnym nie zapomniałem i jak wyjdzie w praniu.

Wyroki sądowe powinny być sprawiedliwe, kierowcy powinni jeździć przepisowo, nauczyciele rzetelni a politycy prawdomowni. Prawda jest taka ze jak cos niedomówione to każdy interpretuje na swoją korzyść.

Jak nie powiesz co dla ciebie ważne to zrobi po swojemu. Jak nie ma czasu to trzeba iść do innego. Jeśli takie uzgodnienia dokładają mu pracy to powinien to powiedzieć przed montażem. I albo podnieść cenę albo nie.

Instalacja gazowa to duża ingerencja w auto jest wiele aspektów które mogą być niedomówione zepsute zrobienie nie optymalnie, niewygodnie dla klienta dla silnika dlatego tyle problemów. Problemy się rozwiązują jeśli jest dialog.Jesli instalator nie ma czasu na dialog to można go zmienić.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-02-26, 10:23 

Gazownik wczoraj pokazał mi, że zamiast nawiertów można zastosować takie redukcje pod wtryski benzyny. Zamiast wtryskiwacza benzynowego dajesz redukcje/przejściówkę, do niej wkręcasz wtrysk benzyny i podłaczasz wężyk od listwy/wytyskiwacza gazowego.

Nie zawsze musi być miejsce, ale gdyby było, to jak oceniacie takie rozwiązanie?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-02-24, 08:46 

W odpowiedzi "Otoz to" nie ma informacji jaki model bys zainstalowal. Nie trzymacie sie tematu. Jezeli juz wszystko powiedzieliscie w innych watkach ze wazny jest instalator to tyle wiem,powtarzajcie to w tamtych watkach

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-01, 19:47 

Ja jeszcze nie mam nic, ale rozglądając się po okolicy, to autryzowanych gaziarzy, którzy montują STAG'a u mnie jest więcej niż tych z LPGTech. A jeśli już któryś ma także LPGTech'a, to woli STAG'a bo go lepiej zna.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-06, 18:29 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-20, 01:14 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-20, 01:10 


Czy da się bez utraty gwarancji (rozumianej jako zmiany w ustawieniach sterownika gazowego), sprawdzić na jakich parametrach mieszanki chodzi silnik?


Ja zrobiłem to tak, że do ELM327, najtańczy z allegro na BT podłączyłem się PCMSCAN 2.4.9 (wyższa wersja wariowała wskazaniami) i zebrałem OSC oraz mapki korekty długoterminowej w funkcji RPM i podciśnienia w kolektorze. Wszystko opisałem tutaj (4 strona):
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=17&t=46325&view=unread#unread

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-22, 17:56 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-23, 09:59 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-23, 16:08 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-23, 21:04 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-04-22, 18:33 


dodatkowo nie byłoby więcej takiej sytuacji w zimę że reduktor zamarza na środku skrzyżowania.

Podłącz go szeregowo z nagrzewnicą auta i nie będzie zamarzał
Kolega Tryszawy robi sobie jaja. Nie podłączaj tego szeregowo, bo będziesz musiał jeździć z włączonym ogrzewaniem. Dodaj czujnik jeśli zamarza i doświadczalnie dobierz temperaturę.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-04-22, 09:32 

Sama wymiana filtra fazy ciekłej, chyba nie powinna wymagac regulacji gazu, bo wszystkie elementy regulacyjne są dalej. Więc w granicach rozsądku, to co jest przed nimi nie powinno mieć wpływu.

Skoro od kilku lat nikt nie wymieniał filtrów, to tez nikt nie patrzył jak działa ci instalacja. Kup se wraz filtrem, kabelek podłącz i sprawdź.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-05-16, 21:28 


2. To już pewno trzeba kasę władować chyba i to sporo?


Pomiar ciśnienia, to odkręcenie wszystkich świec, przyłożenie manometry w miejsce świecy, do pomiaru ciśnienia i pokręcenie kluczykiem z otwartą przepustnicą (wciśnięty pedał gazu). Próba olejowa, to wlanie kilka cm3 oleju do cylindra. Pokręcenie chwilę silnikiem, aby olej się rozlał po ściankach i pomiar ciśnienia jak wyżej. Olej uszczelni ci przez chwilę pierścienie. Jeśli na próbie olejowej jest znacząca różnica, to znaczy, że kompresja uciekała przez pierścienie. Jeśli nie ma różnicy, to przez zawory. Zazwyczaj silniki benzynowe mają kompresję 10-14. Mniej niż 10, to już trzeba szukać przyczyn. W zależności od silnika różne są prog gdy już się nadaje do remontu (w moim Passacie, ponoć poniżej 9Bar, to już trza by coś zrobić). Źle też jest jeśli jest różnica w kompresji na cylindrach. Szukaj na allegro "Mierik Kompresj" Wypasione kupisz za 43zł. A może w sklepie motoryzacyjnym za rogiem kupisz prostrzy z uszczelką gumową w podobnej cenie. Próba olejowa wywala później olej na zewnątrz więc możesz sobie lekko zaoleić komorę/silnik/klapę. Zapisz sobie ile masz na jakim cylindrze i wsać karteczkę do jakiegoś schowka. Sprawdzisz za rok i będziesz wiedział co się dzieje z silnikiem.

Jeśli dajesz radę z wymianą świec, to dasz radę z pomiarem ciśnienia nad tłokami.


3. Jak byłem na regulacji gazu to gość pokręcił śrubą może z 1 minute na rurze i przy tym jak to się zwie parowniku czy reduktorze nie wiem nie znam nazw dopiero zaczynam lpg...


Koniecznie się zaopatrz w kabelek do twojego Bingo to będziesz wiedział jak ci chodzi sonda, jak krokowiec i będziesz mógł sprawdzić na drodze czy wykonana regulacja jest prawidłowa. Inaczej jesteś zdany na innych, umiejąc liczyć, zawsze lepiej liczyć na siebie. Program znajdziesz w necie.

Wiedza jak jest z autem (pomiar kompresji) pozwoli ci ocenić czy zrobiłeś dobry zakup, czy za chwilę czekają cię większe wydatki. To ważniejsze niż nowe świece. Od nowych świec ważniejszy krokowiec i do niego kabelek. Później dopiero sobie wymień świece. Czy świece dobrze palą możesz sprawdzić lampą stroboskopową, choć to wydatek już ponad 100zł (służy do ustawiania zapłonu, ale widać czy palą świece). Są jakieś LED'owe za 20zł nie wiem ile wart, może w nocy coś widać. Kable sobie obejrzyj nocą, jak padaki, to widać jak skaczą iskry. Nieskaczące iskry nie determinuje, że są super.

--------------------------------
Jeszcze o pomiarze luzów zaworowych - to trudnieszy temat, ale nie kosztuje jakiś strasznych pieniędzy, tyle tylko, że do wykonania jeśli zawory są mechaniczne. Twój pasek pewno na hydraulikę i tam nie ma co mierzyć. Podjedź sobie do warsztatu, to ci powiedzą czy mogą zmierzyć. Luzy się ustawia (więc mierzyć lepiej także) na zimnym silniku, więc gdyby było co u ciebie mierzyć, to musiałbyś najlepiej zostawić auto na koniec dnia, aby rano mogli ci pomierzyć. I poproś aby ci podali na karteczce jakie wyszły i też zachowaj dla potomności. Jeśli będziesz to realizował, to kompresję ci zmierzą w gratisie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-05-27, 17:21 

Ja myślę że przepala bo płynieza duży prąd.
Płynie za duzy prąd bo jest zwarcie na kablach lub w elementach wykonawczych.

Twoje pytanie brzmi: złapałem gumę , co to może być ?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-06-06, 18:38 

"Drut" oznacza wykonanie instalacji przez Kowala. Czyli beznadziejnie błędnie ogólnie do kitu. Nie wiem czemu kolega tak napisał. Tak na oko z wykresów to musisz ustawic mnożnik aby się mapy pokrywały. To nie najlepsza metoda ale latwo do wytłumaczenia w jednym zdaniu. Poszukaj na forum cos jak "strojenie instalacji gazowej" było w sekcji STAGA.I gogość opisywał jak stroi silnik VAG czy VW/Skoda/Audi/Seat.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-06-06, 22:29 

post444747.html#p444747

To ten post o strojeniu.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-06-12, 12:15 



Wszystkie wtryski reagują tak samo sprawdzałem.

Podłączales się po STAGA i wylaczales wtryski gazowe?

Czas zmian LTFT jest różny w różnych autach. W moim Oplu po wyzerowaniu musze przejechać 100 do 200 km aby się ustabilizować. One z zerowych się zmieniają juz po 20 km ale dopiero po dłuższym dystansie się stabilizują. Ale np. W Punto paroletnim u kumpla już wyraźne zmiany (po wyzerowaniu) są po 15 km. Przy czym nie obserwowalem ich na tyle dokładnie aby stwierdzić że są już stabilne. Ale na moje oko zmieniają się b. szybko. A w passacie b4/1994 tam po zmianie przekroju dolotu (wymiana miksera) przez pierwsze 4 km jechał inaczej a pozniej juz po staremu (na benzynie oczywiscie).

Jeśli na chwile zmienisz z PB na LPG to korekta LTFT się nie powinna zmienić. Zmieni się STFT błyskawicznie jeśli ustawienia LPG wymagają korekt przez ECU benzynowego = instalka LPG jest zle wyregulowana.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-06-11, 14:10 

Chcialem zapytac jeszcze o to czy w tej astrze zakladajac instalacje jakis lepszy efekt da strojenie afr czy bedzie to zbedne? (aby nie bylo niespodzianek z glowica pozniej)
No i na chwile obecna co lepiej wybrac wtryski hana czy baracuda?
Jakie miedzy nimi sa roznice jakosciowo cenowe? Pozdrawiam i prosze o odpowiedzi.
O wtryskach mówią, że lepej Baracudy.

Strojenie idealnie by było gdyby:
1. Zamontują, odpalą zagrzeją, zrobią autokalibracje (minimum jeden dzień a większości zajmuje to dwa dni).
2. Mogą zrobić korektę po ciśnieniu (niektórzy twierdzą, że nie trzeba), u mnie wyszła 2-3% więc rzeczywiście mała.
3. Mogą zrobić korektę po temperaturze (silnik musi być zimny, więc dodajesz jedną nockę/dzień) - będzie miała wpływ na prace przez 1-2% czasu pracy silnika. Więc nie wiem może inni się wypowiedzą jak to ważne.
4. Teraz powinno być strojenie na drodze, przy czym Strojenie na korekty STFT jest dokładniejsze niż na czasy wtrysku, a ostatni zakres czyli but w podłodze powinno się zrobić na AFR.
5. I na koniec powinieneś mieć strojenie jeszcze po obrotach, najtrudniejsze do zrobienia bez hamowni (a nie znam warsztatu LPG, który ma hamownię). Stroi się więc na drodze, raz lepiej raz gorzej i zajmuje mnóstwo czasu, kilometrów i paliwa. Możesz mieć poprawki do kilku procent.

Punkty od 2-5 można zrobić w sterownikach Staga (np. QBox) w LPGTechu. Jak widać poprawki są rzędu kilku procent. Jeśli ich nie zrobisz sterownik benzynowy zrobi sobie (będzie stale robił) korekty LTFT w tych obszarach w których to jest wymagane i też będzie dobrze. Najdroższe instalacje typu PRINCE, nie mają tylu ręcznych możliwości strojenia (pkt.2-5), albo są tak doskonałe, albo to olewają, bo LTFT załątwia temat. U mnie LTFT są w większości 2-4% w skrajnych obszarach do 7% chyba. LTFT do 25% nie powoduje, żadnych komplikacji w pracy silnika. No może przesadzam, że aż do 25%, ale wiem, że taki zakres regulacyjności mają starsze FIATy, poza tą liczbę nie wychodzą, a gdy już są takie wysokie, to auto nie chce palić, albo pali słabiej, etc....

Generalnie, to auta, które czytają LAMBDĘ ustawią mieszankę tak aby nie było ubogo i tego się nie bój. To co instalator może zepsuć, to pozaginać wężyki od wtrysków, tak, że do jednego cylindra idzie za dużo a do drugiego za mało (albo różnej długości wężyki - patrz posty w z przed paru dni w sekcji polecane warsztaty - śląskie). Lambda bada sumę spalin, z wszystkich cylindrów, a wypalać ci będzie jeden cylinder na przykład: NAJWAŻNIEJSZY JEST GAZOWNIK, który z SERCEM podchodzi do swojej pracy I ROBI JĄ RZETELNIE.

No i może ci nie zdjąć kolektora do wiercenia, bo ci powie, że nie trzeba, albo zapomniał, albo, że trzeba było mówić i że to kosztuje...... a wióry polecą do cylindra.

Generalnie jak byś chciał te wszystkie punkty 2-5 aby ci zrobi gazownik, to każdy może i potrafi, ale chyba żaden nie uwzględnia tego w wycenie, bo byś z jego usług zrezygnował, bo będzie za drogi, a ty auto chcesz mieć do odbioru tego samego dnia.

Niektóre ustawienia możesz zrobić (może cię do tego namawiać gazownik), przy pierwszym przeglądzie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-07-02, 08:54 

Pamiętaj, że TPS ma dwa potencjometry. Podłącz się pod ten, który reaguje od "zera", bo ten jest istotny. Reakcja od 20% nie ma już znaczenia poza przełączaniem na gaz. Reakcja od "zera" ma znaczenie dla ATT, CUTOFF i każdej sytuacji w której sterownik chce skoczyć do PWA.

Chyba, że masz tam inne rozwiązanie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2016-05-26, 21:41 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2016-06-16, 22:10 

Abyś mógł określić jaka powinna być korekta, to przeczytaj ten dokument ze zrozumieniem:
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/D ... zu_LPG.pdf

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2016-06-21, 22:43 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2016-06-24, 09:39 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2016-06-23, 19:38 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.
Strona 1 z 1 [ Znalezione wyniki: 17 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO