Autor |
Wiadomość |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2016-06-05, 09:44
|
|
|
plecho1 napisał(a): Lepiej nie montuj LPG tylko kup diesla bo jeśli wszyscy przesiądą się na LPG to na pewno zdrożeje 
Zgadzam się. Taka korzystna oferta LPG jaka jest w tej chwili nie może trwać zbyt długo, za chwilę dorzucą do ceny LPG jakąś opłatę na pokrycie 500+ |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2017-10-18, 19:13
|
|
|
Zmień od razu cewki  |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2017-05-11, 19:41
|
|
|
Gdy kupowałem auto w baku było 3/4 niemieckiej benzyny, silnik chodził bez zastrzeżeń. Gdy benzyna skończyła się i wlalem z polskiej stacji, zaczął klekotac, dopiero wlanie 98 to redukuje [emoji17] |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2017-06-23, 12:23
|
|
|
Jedyne tanie zwiększenie mocy uzyskuje się poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania. W związku z tym, że turbo nie posiadasz, to zapomnij o temacie zwiększania mocy. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2017-08-20, 17:47
|
|
|
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2017-10-15, 14:34
|
|
|
Mam ten sam silnik, na pokładzie Stag 200 GoFast, AC W01, AC R02 i jeździ wyśmienicie jak na benzynie. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2017-10-19, 20:02
|
|
|
Cewka zużywa się, zwykle po montażu LPG zaczynają niedomagać, więc warto wymienić komplet lub wozić zapas ze sobą + narzędzia. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2017-11-21, 11:16
|
|
|
Kupując używane auto z używaną instalacją LPG musisz być przygotowany na wydatki jakie mogą wyniknąć po zakupie. Jeśli nie zamierzasz z autem wiązać się na długo, to bez sensu wydawać 3000 na montaż LPG, o ile na obecnej instalacji auto normalnie jeździ. Być może przez okres posiadania auta nie wydasz złotówki na serwis - nikt tego nie wie. Grunt to kupić sprawne auto. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2017-12-12, 16:29
|
|
|
- VW, GOLF IV, 2003 - BCA 1398cm3 - IV GEN. 2600zł 2017r. - 10LPG + 1PB/100km miasto; 8LPG trasa |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-01-08, 18:22
|
|
|
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-01-19, 11:46
|
|
|
Jak to jest z tymi korektami dlugoterminowymi? Ostatnio często zaglądam do korekt i zauważyłem coś dziwnego chwilę po strojeniu są ok bardzo blisko korekt jakie zaobserwowałem na benzynie... Wraz z przejechanymi kilometrami na lpg korekty idą co raz bardziej na plus. Jest tak, że auto stroisz tylko do konkretnych warunków jazdy. Pojedziesz stroić auto na trasę jest wszystko elegancko, a w mieście robi się kibel. Z obserwacji wnioskuję, że mój ECU benzynowy ma 3-4 tryby pracy o czym ECU LPG nie wie i zawsze te czasy wtrysków interpretuje tak samo i stąd biorą się rozbieżności. Sterownik benzynowy do określenia dawki wtrysku bierze pod uwagę bardzo dużo danych, a ten od LPG tylko mnoży te czasy, najwyraźniej nie zawsze korzystnie i stąd te rozbieżności. Inaczej mówiąc podczas strojenia dopasowujesz gaz tylko do pewnego obszaru pracy silnika i jak jeździsz w innych obszarach to robi się rozjazd. Byłoby idealnie, gdyby mnożnik był stałą wartością w całym zakresie czasów wtrysków, wtedy miałoby to sensowne przełożenie - coś takiego ma chyba Prins, ustawiasz LPG na procent benzyny np. na 110% i wtedy to wszystko trzyma się na sztywno, a nie jakieś cudowania i sztukowania mnożnika co kilka obrotów na korekty.
Tu możesz sobie podejrzeć film jakie to proste w PRINSIE: https://www.youtube.com/watch?v=5jvSxEj6nqs Jedziesz, patrzysz na korekty i tylko dopasowujesz współczynnik procentowy PB/LPG na cały zakres pracy silnika i po temacie.
Jeżeli mylę się w swoim wywodzie to proszę mnie poprawić ;) |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-01-19, 18:08
|
|
|
Komp benzynowy daje wiecej gazu kiedy jest ubogo tak jakby dawal benzyny. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-01-30, 07:43
|
|
|
Jeśli auto nie ma być mulowate po zapakowaniu po brzegi to na placu boju zostają tylko turbobenzyny, a nie jakies 1.4 100KM  |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-02-08, 23:16
|
|
|
dobry filtr to mniej wizyt u gazownika i większa fama, że jego instalacje działają dobrze zgadnij która wersja zdarzeń jest lepsza dla gazownika ?
Gdyby w książce gwarancyjnej nie było zapisu, że gwarancji nie podlegają usterki wynikłe z powodu brudnego gazu, to byłbym skłonny w to uwierzyć - a tak jest dupochron i wina po stronie klienta, bo zatankował syfiasty gaz :lol:
Wtedy może mieć pretensje do stacji paliw, a nie gazownika - logiczne ;) |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-02-11, 19:56
|
|
|
Cześć, wybieram się do Livigno we Włoszech przez Niemcy, Austrię, Lichtestein, Szwajcarię. Wypróbowałem ten link - http://www.mylpg.eu/stations/ ale nie pokazuje stacji z LPG na trasie tylko obok. Mam w związku z tym pytanie czy żeby zatankować gaz będę musiał zjeżdżać z trasy czy na stacjach przy autostradach nie ma dystrybutorów LPG?
Pozdrawiam ADAM
Na autostradach są stacje z LPG co widać na mapie, jednak na zjazdach paliwo jest zwykle tańsze i nie ma kolejki do dystrybutora. Stacje na autostradzie są oznakowane w Niemczech znakiem LPG. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-02-19, 17:14
|
|
|
Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-02-24, 18:31
|
|
|
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-03-04, 12:17
|
|
|
Wzbogacając mieszankę mnożnikiem/korektą będziesz przelewał na siłę silnik, korekty STFT pójdą grubo na minus, skrócą się czasy wtrysku benzyny na LPG, auto będzie gorzej ciągnąć. Na pełnym bucie czas wtrysku benzyny na LPG musi być taki sam jak czas wtrysku benzyny na benzynie, a sonda poprzez STFT dokończy dzieła w dopasowaniu mieszanki - jeżeli trafisz w punkt ze strojeniem gazu to LTFT/STFT będzie bliskie zera. Ja z korektami dążę do zera, wtedy wiem, że silnik dostaje optymalną ilość gazu i najlepiej ciągnie. W moim przypadku różnica między ustawieniem mnożnika przy maksymalnym czasie wtrysku 0.93-1.00 daje różnicę STFT -10% a +10%. Przy większym mnozniku czas wtrysku skraca się o 2-3ms, zamiast 18-19ms przy przelaniu robi sie 15ms. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-03-04, 20:21
|
|
|
Skład stechiometryczny mieszanki u mnie to ok 1,5v i tak trzyma stabilnie - też mam sondę szerokopasmową.
Mała dygresja: w weekend byłem na Mazurach, zrobiłem 400km, a spalanie 7,5/100 LPG  |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-03-25, 16:13
|
|
|
Stag GoFast, AC R02, AC W01 - mam taki setup i polecam. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-05-03, 11:02
|
|
|
Mnożnik (pomarańczowa linia) powinien mieć podobny przebieg do mojego, a nie wyglądać jak wykres EKG  Takie cudo co masz powstaje u mnie z aktywacji funkcji automatycznego dopasowywania mnożnika, bo nawet autokalibracja takiego cuda nie stworzy  |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-05-19, 18:49
|
|
|
Rękojmia sprzedawcy obowiązuje 2 lata. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-05-30, 13:27
|
|
|
301 spali 8-9l LPG, czyli celuje 7l PB |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-05-30, 07:07
|
|
|
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Łukaszek |
Napisane: 2018-06-13, 20:16
|
|
|
jedyne co musisz pamiętać to sprawdzać luzy zaworowe co 20-30 tyś km.
To tak samo jakby powiedzieć, że jedyne co musisz pamiętać, to sprawdzać co 20-30tyś km grubość bieżnika w oponach :lol: A jak zetrą się, to wymienią się same :lol: Dla mnie montaż LPG w silnikach bez hydrokasatorów jest bez sensu (o ile nie występuję jeszcze regulacja na śrubkę) tylko, że ja nie jestem monterem. Nie po to zakłada się LPG, aby oszczędności później zostawiać w warsztacie na kontrolach.
Zaraz ktoś powie, że hydropopychacze nie są wieczne - w 2.0dci robią milion kilometrów i nikt do nich nie zagląda ;) |
|
 |
|