Autor |
Wiadomość |
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2017-02-06, 21:19
|
|
|
Pilnuj tylko odmy w zimie i oleju i kręć km |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2017-03-17, 23:38
|
|
|
Przerabiałem ostatnio taki zabieg, z racji że rówmnież dopiero zaczynałem swoją przygodę z lpg to przy wymianie listwy wtryskowej dodatkowo dokupiłem:
- dodatkowy komplet dysz do nowej listwy, jakbyś czasem przesadził z rozwierceniem samych dysz. - nowy przewód ~ 1m DN5 w celu wymiany węży łączacych dysze z wkrętkami w kolektorze najlepiej Parker-a. Przy wymianie możesz skrócić wężyki jeśli masz za długie. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2017-04-20, 06:43
|
|
|
U siebie przy listwie AC W02 i ciśnieniu 1.2Bar na reduktorze mam dysze 2,1mm. Silnik 1.2 80KM. Więc przyglądnij się dobrze instalacji, wrzuć screen-y to się dowiesz co masz do poprawek. Lub po prostu zleć to komuś kto się zna na temacie. pozdrawiam |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2017-05-14, 20:31
|
|
|
Raczej bym stawiał na przestawiony rozrząd, opiłki z nawiertów takich cudów nie robią tylko rysują tuleje cylindra. Te silniki mają problem z łańcuchem rozrządu, zresztą znajomy ostatnio zakupił wersję W203 1.8 kompresor 143KM chyba auto sprowadzone z Włoch z uszkodzonym silnikiem. Nie pytałem o szczegóły ale wystarczy że wpiszesz w google odpowiednie hasła. Zresztą mechanik Ci robił z silnikiem wiec powinien wiedzieć jaka jest przyczyna. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2017-10-08, 09:20
|
|
|
Wyzerowanie parametrów adaptacyjnych sterownika silnika zrobisz tak jak wyżej piszą, dla przykładu na jakim zestawie ja działam w przypadku Fiata to ELM327 + Fiat Multiecuscan. Zawory jak nie były regulowane to polecam zrobić regulację, większość o tym zapomina a to jest normalna procedura po określonym interwale przebiegu tak jak wymiana oleju i itp. zwłaszcza jak jest instalacja lpg na pokładzie. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2017-11-27, 10:51
|
|
|
U mnie listwa AC W02 36kkm i na razie jest ok, listwa pionowo zamontowana. Z tym zużyciem lpg to masz kosmos, 12l lpg to mi 1.2 16v 80KM stary Fire pali na autostradzie przy prędkości ~150km/h. Komp od benzyny pokazuje wtedy ~9l-10l PB. Normalnie jak się kręcę wokół komina to średnie zużycie mam rzędu ~7-7,5l lpg/100km. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2017-12-15, 12:27
|
|
|
W pewnych ustalonych warunkach pracy, tzn przy stałym obciążeniu silnika [uwzględniając że trzymamy te same obroty silnika, pochylenie jezdni jest stałe, siła wiatru jest taka sama i itp.] i przy stałym obciążeniu zewnętrznym - sonda powinna oscylować w kształt sinusoidy przy standardowej sondzie w zakresie 0-1V]. Takie warunki masz również na tzw. wolnych obrotach na postoju pod warunkiem że nie ma wywołanych obciążeń na silnik od np. załączenie sprężarki klimy, włączenie dodatkowych odbiorników prądowych i itp. Podczas przyspieszania sonda powinna iść "na bogato" w górnym zakresie czyli np. utrzymywać napięcie w zakresie 0,8-0,9V przy standardowej sondzie. Przy hamowaniu silnikiem analogicznie sonda powinna pokazywać w dolnym zakresie 0,1V-0,2V.
Również też tak stroję patrząc jakie wartości sonda pokazuje jak sterownik przechodzi w OL uwzględniając jeszcze korekty LTFT. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-01-10, 12:51
|
|
|
W chwili załączenia rozrusznika powinny się załączyć elektrozawory w instalacji lpg, o ile w sterowniku lpg nie masz wyłączonej funkcji zimnego startu. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-01-10, 13:30
|
|
|
tylko jeśli poleci zimny gaz to nie gwaranuje odpalenia
To swoją drogą, autor pisał że silnik coś tam popracował przed unieruchomieniem więc jeśli byłaby awaria zasilania PB to możliwe żeby odpalił na lpg od razu. Jeśli nie było wcześniej żadnych dziwnych zachować silnika, to sprawdziłbym rozrząd czy pasek nie lata luzem pod pokrywą jeśli silnik "na pasku". |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-01-10, 14:10
|
|
|
Zrób jak mzloty radzi, lub ewentualnie przysłuchaj się czy załącza się pompa po przekręceniu zapłonu lub podczas rozruchu silnika. Odchylając lekko osłonę rozrządu przy próbie odpalenia sprawdź czy pasek rozrządu się "kręci". Jak auto po 2000r błędy w ECM silnika powinieneś sprawdzić ELM327 + aplikacja na tel. z Androidem. Sprawdź też połączenia wtyczek czujnika położenia wału/wałka rozrządu w zależności co występuje w tym silniku. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-01-11, 21:37
|
|
|
Tak, rozwiercacjąc dysze wtryskiwaczy na większy rozmiar. Wtryskiwacze lpg pętlą ponieważ przy tych dyszach mają za małą wydajność. Sterownik żeby nadrobić kiepską wydajność wydłuża czasy otwarcia wtryskiwaczy lpg. Wszystko jest ze sobą powiązane, wysoki mnożnik, pętlenie wtryskiwaczy i itp. Jakbyś poczytał podstawy strojenia : http://lpg-forum.pl/podstawy-strojenia-sterownika-lpg-t32594.html, to sam byś do tego doszedł. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-01-19, 13:12
|
|
|
Ogólnie rzecz biorąc to czujnik temp gazu jest w paskudnym miejscu... Strasznie może łapać temp od kolektorów wydechowych on oraz wąż doprowadzajacy gaz na długości około 80cm czy to też będzie istotne? Gdzie było by najlepsze miejsce zapewne jak najbliżej listw wtryskowych? Może pomiędzy listwami?
Lokalizacja tego czujnika temp. lpg to raz, a dwa to jego bezwładność [szybkość reakcji] na działanie zmiennych warunków [w tym wypadku zmiana temp lpg]. Stąd ludzie kombinują z trójnikami własnej roboty. Ja pokombinowałem inaczej, zeszlifowałem dreml-em tą końcówką czujnika do takiego stopnia żeby nie uszkodzić zatopionego tam rezystora. Po takim "tuningu" praktycznie bezwładność działania czujnika jest dużo większa. Obrazowując przy przyspieszaniu z poziomu 2000obr/min do 5000obr/min na 2 biegu następuje wzrost temp lpg o ~5 C w ciągu ~6s. Oczywiście na taką zmianę wpływa jeszcze kilka innych warunków i nie da się tego porównać względnie do każdego samochodu/silnika. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-03-02, 07:43
|
|
|
Słaby ten przebieg 10kkm. U siebie wymieniam co 30-40kkm, przeważnie zawsze świece NGK made in Japan. Miałem Denso też z serii TT i problemy zaczeły się po 19kkm. Od tej pory przestałem kombinować z świecami. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-03-14, 22:23
|
|
|
Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-05-10, 08:54
|
|
|
TomOskroba chyba miałeś na myśli że luz zaworowy jest w granicy tolerancji dla tego silnika. Dla świętego spokoju bym sprawdził długość tych wężyków pomiędzy listwą a wkrętkami czy są jednakowej długości. Czujnik PS-04 obróć wtyczką do góry. pozdrawiam |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-06-08, 10:32
|
|
|
Miałem do czynienia w Corsie C z Z18XE, bardzo dobry motor i takiego bym szukał jeśli chodzi o Merivę A. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-06-14, 08:02
|
|
|
W tym budżecie i >2012r szukałbym Cruze-a z silnikiem 1.4t 140KM A14NET. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-06-14, 21:15
|
|
|
Wóz albo przewóz, albo chcemy młodsze auto z "wynalazkami" albo szukamy 10 latka w "starej technice". 140KM w wolnossacym a 140KM w turbodoładowanym to nie jest to samo, na papierze tak ale dochodzi kwestia elastyczności pracy silnika tzn. przebieg momentu obrotowego. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-08-06, 11:08
|
|
|
Jeśli tam jest rozrząd jednorzędowy to bym sprawdził sam rozrząd z napinaczem ślizgami i itp, spadek ciśnienia sprężania jak jest stały to nie pozostaje nic innego jak demontaż głowicy, remont i poprawki elementów instalacji lpg i prawidłowa regulacja. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-08-07, 10:19
|
|
|
Każdy ma różne wspomnienia, osobiście jeżdżę P2 FL od prawie 150kkm/4 lata [225kkm w sumie na zegarze] jutro nim wracam z Bułgarii. Poza eksploatacją nic niespodziewanego nie wyskakuje. Ale też ludzie różnie czytają "eksploatacja",dla jednych to jest wymiana klocków i tarcz, dla drugich taka eksploatacja to już jest awaria. Znam takich co kupują auta za 50kpln za $ a jak przyjdzie wymiana klocków, tarcz i itp i trzeba min 1kpln wyłożyć to biorą pod uwagę sprzedaż auta :lol: Bliski kuzyn gustuje tylko w Hondach, zamienił starego civica z 95r na takie "Ufo" z 07r 1.8 i po 2kkm robił skrzynię biegów łożyska i itp. Jeździłem takim GP ale w podstawowej wersji tj. 1.2 65KM i byłem mile zaskoczony, do jazdy wokół komina wystarczający.Tutaj kus w temacie podał kikla aut, i co lepsze różnej klasy. Osobiście bym brał jak najmłodsze i jak najmniej wyjeżdżone. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2018-09-06, 12:11
|
|
|
marekmarecki napisał(a): 30 st ? ja mam ustawione przełączanie przy 35 stopniach ;P
chyba mylisz pojęcia temperatura reduktora [czytaj temp. płynu chłodniczego w reduktorze] a temp lpg w fazie gazowej. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2019-01-05, 09:18
|
|
|
Znajomy zmieniał po 70kkm w z14xep, bliska osoba z rodziny na Merivę z 2009r przebieg ~70kkm i też mam wrażenie że go pomału słychać. Generalnie to nie są te łańcuchy co kiedyś które wystarczały na 300kkm. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2019-10-16, 15:38
|
|
|
W przypadku seq32 jesteś przywiązany do zakładu który to obsługuje. Ja bym zakładał polskie graty i po temacie, 1.8 z Hondy to stara sprawdzona jednostka wielokrotnie gazowana. Sprawdziłbym tylko luzy zaworowe przed montażem. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2019-10-26, 08:17
|
|
|
SR "pacz" Panie bo blachach, toż to Rybnik pewnie Nie kombinuj, tylko zdaj się na ww. warsztaty a BRC tym bardziej sobie odpuść. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
steyr |
Napisane: 2019-12-19, 21:15
|
|
|
Myślałem również nad czujnikiem ciśnienia (Stag PS-4), ale to raczej bezawaryjne urządzenie, więc chyba można wykluczyć?
Nie do końca, zwłaszcza jak jest zamontowany elektroniką "do dołu" czyli wtyczką w dół. Miałem taki przypadek że padł PS-04, właśnie pokazywał duże spadki ciśnień przy przyspieszaniu i itp. Miałem możliwość to podmieniłem żeby zweryfikować w 100% że to on jest winien. pozdrawiam |
|
|
|