Znalezione wyniki: 14

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-01-26, 08:25 


te małe bity są trochę za miękkie


Mam ten zestaw i zgadzam się z kolegą - niektóre małe bity są z plasteliny, a nie stali. Reszta ok, choć trochę toporna. I denerwuje mnie ruchome przeguby w przedłużkach 1/4".

Ja jestem bardzo zadowolony z niewielkiego zestawu NEO Tools 08-601. Sprawdza się w wielu pracach już od sześciu lat, chociaż grzechotkę jedną zajeździłem i musiałem zmienić. Najważniejszą zaletą tego małego zestawu kluczy, to gabarytowo mała grzechotka i cienkie ścianki kluczy.

pzdr, W

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-01-26, 17:48 

Ja jeszcze dodam, że Yato da się pracować. W zestawie dobre jest to, że elementy do siebie pasują i mają swoje miejsce. Chociaż po zgubieniu przekładki z gąbeczki klucze wypadają.
Kolejna zaleta to taka, że jak się coś zniszczy, to można na bazarku lub w markecie bez kłopotu dokupić.

Walizka, o której wspomina autor posta kusi ilością elementów i ceną. Ale zbyt mobilna nie jest. Poza tym odejmując wykonane z gliny torxy (te na klucz 1/4 są ok) zostaje zestaw z ilości niewiele większą od mniejszych i czasami tańszych zestawów (wspomniany YT-3879 czy HONITON 111 el.), które można uzupełnić o ciekawy zestaw końcówek wkrętakowych, na przykład NEO 06-104. Ja bym teraz zainwestował raczej w tą "rozproszoną" opcję ;)

pzdr, W

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-01-28, 20:44 

Ta listwa tak ładnie może sie nie mieścić tam, gdzie teraz masz Valteki. Ale wtyczki są te same.
Jeśli jesteś zdecydowany na Hany, to musisz wybrać wersję A (zielone):
http://www.drypa.pl/produkt4702_WTRYSKIWACZE_-_4-cylindrowe_-__-_HANA_2001_(A-zielony)-Super_Seal_Valtek_Europa__4_cylindry.html

Po fizycznej zmianie wtryskiwaczy musisz połączyć się ze sterownikiem LPG, przestawić rodzaj wtryskiwaczy na właściwy, następnie wykonać autokalibrację i korektę ustawień LPG w warunkach drogowych. Niewykluczone, że trzeba będzie zmienić ciśnienie gazu w listwie.

Przy zmianie listwy warto również wymienić filtry. FFL może być na przykład taki:
http://www.drypa.pl/produkt926_FILTRY_DO_LPG_-_Filtry_Fazy_Lotnej__-__-_Filtr_FL-03_12mm_12mm.html . Filtr fazy ciekłej musisz raczej dobrać eksperymentalnie.


Pzdr, W

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-03-11, 13:45 


zaworek bezpieczeństwa w reduktorze puszcza kiedy ciśnienie przekroczy 3-3.5 bara. U mnie doszło do 4 bar i chyba nic nie puściło bo dalej rosło. Wcześniej zanim na to zwróciłem uwagę musiało nieźle przekroczyć skoro było czuć gaz w kabinie.


Puszcza zawór bezpieczeństwa w reduktorze. Większość reduktorów ma ten zawór połączony z komorą kompensacyjną reduktora, a ta połączona jest z kolektorem, dlatego tam "nie śmierdzi gazem". W Zavoli zawór bezpieczeństwa jest obok czujnika temperatury (widoczny na Twoim pierwszym zdjęciu). Zalecane jest połączenie go z dolotem, niekoniecznie "za przepustnicą" (średnica przewodu nie ma w tym przypadku znaczenia:)

Nie pamiętam dokładnie przy jakiej wartości ciśnienia zawór ten zaczyna upuszczać, ale zapewne nie jest to więcej niż 3,5 bar. Zresztą w tego typu rozwiązaniach tolerancja może być dość spora. A to, że ciśnienie różnicowe rośnie nawet do 4 barów nie oznacza, że zawór już powinien działać - względem atmosfery (czyli dla zaworu) jest wtedy zazwyczaj około 3,2 bar.
Dodatkowo należy uwzględnić czas opróżniania ciśnienia przez zawór bezpieczeństwa - nic natychmiast się nie dzieje.

LPG czuć w kabinie jeśli dostanie się ono do wentylacji.

pzdr, JW

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-03-19, 17:17 

A teraz konretnie...

1. Reduktor: zavoli zeta S
2. Wtryski: Barracuda 6szt.
3. Stag 300 6 isa2
4. Map sensor: PS-01
5. Filtr fazy lotnej - FL-1 do układu V
6. Wkrętki - dobiore je jakoś bez wczesniejszego wiercenia kolektora?
7. Trójnik na czujnik temp. + czujnik temp gazu
8. Czujnik temp reduktora... czy może jest w komplecie?
9. Trójnik podciśnienia w kolektorze - kupić czy komplet z mapem?
10. Kwestia wtryskiwaczy - jak je połączyć? jakieś adaptery. Zaznaczam że wtryski będą osobno.

Kablem usb z bingo połączę się z stagiem?

Czego nie wiem?


1. Może zamiast Zavoli S, weź N-kę. Termika taka sama, a może pracować na niższym ciśnieniu. Wydajność wtrysków na to pozwoli przy tym silniku. Zyskasz niższe ciśnienie przy przyrostach, co ułatwi pracę wtryskiwaczom po wyjściu z CutOff-a.

2. Barracudy - wybór bardzo ok.

3. Sterownik ok. Ale jeśli jeszcze nie kupiłeś, to rozważ zakup Tech316/516. Możliwości podobne, a 100pln w kieszeni zostanie. Chyba, że masz tańszą "metę" na Staga ;)

4. Powinien być w zestawie (minikicie z elektroniką).

5. W zasadzie obojętnie, ale jak znajdziesz miejsce na puszkę FL-02, to też będzie ok (chociaż podstawkę trzeba będzie pewnie trochę podtoczyć).

6. Ja bym zakupił długie 8 sztuk z przelotem fi4 - 6 do wtryskiwaczy, 1 do MAP-a LPG, 1 do reduktora (nie lubię tych małych trójników). Chociaż 1 króciec do podciśnienia też wystarczy, a na dobrą sprawę podciśnienie można też wziąć z oryginalnego króćca, który jest między innymi przy samej przepustnicy.

7. Jak będziesz miał PS-01 Staga, to będzie to potrzebne. W PS-02 Staga i PS-01 Techa czujnik temp. jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia. Element powinien być razem w minikicie.

8. W Techu jest. W Stagu zapewne też. Ale Zavoli czujnik temp ma w pakiecie, więc nie ma problemu.

9. Patrz punkt 6.

10. Kolektor jest wysoki i nie powinno być kłopotu z wtryskami zakończonymi króćcem na przewód fi6. Jak chcesz, to kontrolnie mogę przymierzyć Hanę (niestety do listwy) do tego kolektora i cyknąć fotkę. Będziesz miał wtedy jakiś pogląd na sprawę.


Jak zaczniesz grzebać przy tym silniku, to w pierwszej kolejności sprawdź izolację przy wtyczkach do wtryskiwaczy benzynowych - u mnie kable nadawały się tylko do wymiany. Wtyczki przy okazji też poszły nowe - te z allegro po 7pln (WTYK KOSTKA CZUJNIK WTRYSKIWACZ WTRYSK GNIAZDO) pasują ;)

Pozdrawiam, JW

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-04-29, 20:09 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-07-30, 21:11 

Idealny byłby niewielki reduktor utrzymujący stałe ciśnienie względem kolektora i sterujący fazą lotną bezpośrednio przed wtryskami LPG (na przykład taka góra reduktora Magic 3). Wtedy do zamiany LPG na fazę lotną mógłby być wykorzystany dowolny reduktor utrzymujący ciśnienie powiedzmy w granicach 2 - 2,5 bara względem atmosfery. Konstrukcja parownika/reduktora powinna być zbliżona do budowy I stopnia reduktora podciśnieniowego Lovtec (dźwignia mechanicznie połączona z membraną i sterująca dopływem ciekłego i nieogrzanego LPG), który w skrajnie niekorzystnych warunkach działał długie lata.

pzdr, W

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-07-31, 22:58 

Technicznie.

Technicznie to też nic nadzwyczajnego. Konstrukcja jakich wiele. Po cenie można tylko sądzić, że produkt może być dopracowany i wykonany z lepszych materiałów niż konkurencja.

Niezły reduktor mógłby wyjść z połączenia Magic 3 (grzanie fazy lotnej), jakiegoś filtra FL i regulatora na dźwigience z Alaski :D

pzdr, W

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-08-06, 09:28 

Cześć
Przymierzam się do zakupu x-traila z benzynowym motorem 2.5l, chcę go przerobić na gaz lecz zastanawiam się czy w moim przypadku jest to opłacalne. Do pracy mam 5 km i zastanawiam się po jakim dystansie/czasie silnik przełączy się na gaz? Nie wiem czy dla mnie w ogóle będzie taka inwestycja opłacalna, wiadomo że czasami jadę również w trasie (wakacje, wypady wekendowe, itp) ale głownie samochód będzie mi służył na dojazd do pracy, roczny przebieg to 10/12tys km Mój ostatni samochód z gazem to kilkanaście lat temu opel kadet, ale w tedy były jeszcze inne instalacjie ;) , można było zapalać na gazie. Napiszcie jak wygląda to w praktyce.

Jeśli nie planujesz szybkiego pozbycia się auta, to warto zainwestować w dobrą instalację (głównie wtryskiwacze i elektronika umożliwiająca ręczne wprowadzanie różnych korekt). Przy obecnej relacji cenowej LPG/noPB inwestycja zwróci się przez sezon wiosenno/letnio/jesienny. Przy temperaturach na dworze ponad 20 stopni silnik może startować z LPG. W chłodne dni również nie powinno być kłopotu z przełączaniem na LPG już przy temp. płynu 15-20 stopni.

Aby nie być rozczarowanym, warto z góry założyć, że spalanie LPG (szczególnie, kiedy eksploatacja odbywa się bez udziału benzyny) będzie większe o 30% od spalania benzyny.

Dobrze też wybrać zakład montażu, który wie jak działa silnik i jak korzystać z korekt od temperatury reduktora, temperatury odparowanego LPG itd. Ustawienia te pozwolą dość precyzyjnie dostosować instalację do pracy w czasie nagrzewania silnika.

Pzdr, M

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-11-04, 20:40 

Te miksery, ktore pokazales sa bardzo podobne i pewnie bardzo podobnie beda dzialaly - szczegolnie, ze kolektor jest symetryczny, a droga mieszania lpg z powietrzem dosc znaczna. Ja wybralbym sloneczko/palnik z przelotem fi 28, max 30mm. Vitara 1.6 8v jezdzi na palniku fi 32, ale z palnikiem 30 regulacja lpg byla latwiejsza, a uklad bardziej stabilny.
Odnosnie emulacji wtrysku, to chyba bedzie zbedna. Raczej wystarczy przekaznik.

Pzdr, M

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-11-05, 10:26 

Nie, do Samuraja wychodzi ten:
http://www.rybacki.pl/index.php?route=product/product&path=1240&product_id=173

Sprawdź jaką masz średnicę przepustnicy i sam wyciągnij wnioski. Nie upieram się na fi30, ale z większym przelotem wydaje mi się, że nie starczy podciśnienia do wysysania LPG z reduktora.

pzdr, W

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-11-06, 22:22 

Kilka uwag na szybko:

1. Parametry bieżące:
- dobrze byłoby mieć możliwość wyłączania wyświetlania niektórych pozycji (2 sonda lambda, której nie ma).

2. Ustawienia>Konfiguracja instalacji
- ja bym wyrzucił z tej listy czujniki (są przecież w innym menu), albo dał na górze parametry bieżące (powiązane z czujnikami).

3. Strojenie - rozumiem, że się robi, więc na razie nie ma co komentować.

4. Do Oscyloskopu dobrze byłoby dodać:
- możliwość wyboru parametrów do wyświetlania,
- opis parametrów,
- możliwość zapisu przebiegów,
- kilka ekranów z różnymi parametrami (przesuwanych palcem).

5. W czasie wyświetlania oscyloskopu nie może się wyłączać podświetlenie (powinno być tak, jak w parametrach bieżących).

6. Przydałby się "tryb nocny" (słabe podświetlenie, inne kolory).

7. Oscyloskop - czemu tylko w poziomie? W poziomie mogą być wyświetlane przebiegi z opisami. W pionie same przebiegi bez opisów ;)

W dalszej perspektywie do aplikacji powinny być widgety centralki, oscyloskopu itd.

Ogólnie aplikacja bardzo fajnie pomyślana i funkcjonalna. Czekam na kolejne wersje, bo bluetooth zaczął działać ;)

pzdr, M

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-11-04, 23:55 

Zdaje się, że dziurki są do połączenia podciśnienia kolektora jednego stopnia z drugim. Można je zastąpić dekielkiem z króćcem podciśnienia założonym na 1 stopień (oczywiście 2 stopień również musi mieć połączenie z kolektorem). Ale w nowszych wersjach IG1 1 stopień miał tylko połączenie z atmosferą i to wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem.

pzdr, JW

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Stag Tap
Napisane: 2013-11-26, 11:00 

Raczej Tap sygnału z czujnika nie ogarnie. Na pomoc AC w tej kwestii też nie ma co liczyć - kiedyś się dopytywałem.

pzdr, W

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-08-19, 07:45 

Niektórzy mają i sobie chwalą. Mnie on nie pasował, bo:
- sporadycznie zacinał się regulator,
- nie działało standardowe uszczelnienie tłoczka, przez co gaz na postoju przedostawał się do kolektora (problemy z rozruchem).

Do zalet można zaliczyć:
- stabilne ciśnienie regulowane w dość dużym zakresie,
- możliwość przerobienia reduktora tak, żeby ciśnienie nad tłoczkiem było brane bezpośrednio z listwy zasilającej (u mnie powodowało to przedostawanie się zanieczyszczeń z gazu do listwy),
- duża wydajność w przypadku reduktorów z serii S lub M.

Ogólnie rzecz biorąc zmieniłem ten reduktor na używany (z przelotem ok 60-70tys. km) Zavoli bez sprężynek i od ok. 40tys km nie grzebie przy reduktorze.
Strona 1 z 1 [ Znalezione wyniki: 14 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO