Znalezione wyniki: 102

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-05-14, 20:14 

Nie znam się to więc się wypowiem :)

Widać na drugim screenie że wtryskiwacze LPG są cały czas zamknięte 0,00 ms, czy podczas przęłączania sterownik notuje jakieś czasy? Może wtryski powiedziały pa pa.

Widzę że nie masz czujnika temperatury reduktora i stary soft, uzupełnij to.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-06-12, 06:53 

Mam ten interfejs, bez problemu łączy się z smartem.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6890232214
Zamów sobie kabel, zobaczysz co dzieje się z ciśnieniem gazu, można zrobić też test wtryskiwaczy, nawet jak kupisz nowy reduktor i wtryski, trzeba będzie to jakoś wyregulować.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-06-13, 07:48 

tomasz22a napisał(a):
Czy ten kabel będzie działał z programem z linku?
http://landi.pl/warsztat.html

Tak, innego programu nie znam :)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-06-16, 13:05 

Dysze masz dobre, czasy wtrysków gazowych JP powinne być kalibrowane na ~5-6ms na wolnych obrotach, obniż ciśnienie do 1.3/1.35, takie jest zalecane w lovato bez mapsensora. Możesz zrobić aktualizację firmware w tym programie do najnowszego, aczkolwiek dobrze jest zapisać ustawienia do pliku przed aktualizacją. Lovato smart stroi się na korekty paliwowe wykorzystując skaner obd np.elm327.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-06-16, 18:46 

Nie masz mapsensora mierzącego ciśnienie w kolektorze ssącym, tylko sensor mierzący ciśnienie gazu :)
Dysze masz pewnie rozwiercone przez montera więc oznaczeniem bym się nie sugerował.

Edit
Lovato Easy Fast (wyższa wersja) ma map sensor, smart tego nie posiada.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-09-11, 06:48 

Mam ten silnik zagazowany, przejechane 10000km i na razie wszystko w porządku. Sprawdziłem luzy zaworowe przed montażem lpg, były w normie, mam zamiar jeszcze raz skontrolować po przejechaniu 20000km.
Ogólnie silnik łatwy do gazowania, łatwo zdemontować kolektor ssący, silnik nie jest specjalnie wymagający co do sprzętu.
Regulacja luzów zaworowych polega na wymianie szklanek lub ich szlifowaniu, przy tym trzeba rozpiąć rozrząd i zdemontować wałki. Także koszty nie małe jak masz komuś zlecić.
Z tego co wyczytałem w necie to te silniki dobrze znoszą lpg, nie słyszałem żeby ktoś robił głowicę np. przez wypalony zawór. Problemem w tych silnikach jest wyciągający się łańcuch rozrządu.

Podsumowując: jak masz zamiar kupić auto z tym silnikiem to jednak poszukałbym innego, natomiast jak już kupiłeś to mimo wszystko zamontowałbym lpg.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-09-17, 21:25 

Wymień dysze i ustaw ciśnienie na 1.3. Czasy wtrysków gazowych kp na wolnych obrotach mają wynosić 5ms. U siebie kiedyś kręciłem śrubą to ciśnienie wiele się nie zmieniało (zakres od 1.2-1.4).
Ciśnienie zmienia się od razu podczas kręcenia, tzn. robisz obrót i od razu widać w programie.
Jak jesteś w stanie ustawić 1.3 to zostaw reduktor w spokoju i daj te nieszczęsne dysze o które Cię program prosi.
Amen

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-09-20, 18:20 

Też mam takie obroty i jest wszystko w porządku. Niestety ale problem dalej leży w dyszach :), widocznie za duże, ciśnienie masz prawidłowe.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-09-22, 14:09 

Żeby ustawić to idalnie to czas wtrysku benzynowego podczas jazdy na benzynie powinien być taki sam jak podczas jazdy na gazie w danym punkcie mapy w tych samych warunkach drogowych. Czas wtrysków gazowych Cię nie obchodzi.
Nie jest to łatwe ale możliwe do regulacji.
Przycisk REC z prawej strony zatrzymuje odczyt czasu wtrysku benzynowego tak żeby łatwiej odczytać czas w danym momencie bo wiadomo że podczas pracy silnika czasy wtrysków szybko się zamieniają.

To tak w skrócie, bo jeszcze trzeba ustawić stan OL za pomocą sondy afr lub chociaż patrząc na zwykłą żeby stała na bogato*
*zwiększając stopniowo wartości aż pojawi się napięcie np. 0.8V

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-09-22, 15:38 

matek45 napisał(a):
Co to jest OL i gdzie to sprawdzić?



https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3388652.html
OL pojawia się np. przy WOT, sprawdź jakie masz czasy przy WOT, będziesz wiedział którą linię w tabelce ruszać zaglądając na sondę.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-11-19, 21:59 

Zapewne przeczytałeś instrukcję lovato, jak nie to można ją łatwo znaleźć w Google w pdfie.

Wtryskiwacze JP nie są zalecane do full group, więc tak:
1. Możesz zdławić dyszą wtryskiwacze tak żeby na wolnych uzyskać 6ms, ale podejrzewam że przy obciążeniu instalka będzie się podpierać benzyną.
2.Możesz kupić szybsze wtryski, np. ACW02/03 lub lovato Kp i od nowa wyregulować instalację, co w twoim przypadku nie będzie łatwe.
3.Możesz nic nie robić, zostawić tak jak jest... bo podczas jazdy czasy są wyższe, więc jak będą problemy to pojawią się na wolnych obrotach.

Ciśnienie masz dobre.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-01, 13:32 

pituszek ,
Masz stary Soft w sterowniku, u mnie jest więcej opcji w zakładce preheating. Jak masz najnowszy program to możesz wgrać najnowszy firmware z listy programu.

U siebie mam ustawione że procedura rozgrzewania rozpoczyna się gdy reduktor złapie 10 stopni i trwa aż do przełączenia na gaz.
Jak temperatura gazu wynosi 30 stopni rozgrzewanie nie włącza się .

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-01, 22:14 


d....Żaden z firmware nie łączy się ze sterownikiem.

Na tą okoliczność wyciągłem laptopa z szafy, żeby zobaczyć jakie firmware jest na liście. Wnioski mam takie:
-moim zdaniem masz tak stary soft, że musisz najpierw zainstalować starszy program i z jego listy zaktualizować firmware do najnowszego i dopiero potem można próbować z nowego.
Nowy i stary program jest dostępny na stronie landi.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-02, 09:47 

Tutaj masz więcej programów:
https://lovato.ru/programmyi
Ogólnie w Rosji lovato jest bardziej popularne niż w Polsce, na yt jest sporo filmików po rosyjsku, a na ich stronie można znaleźć więcej informacji niż u nas.

Zauważyłem na moim komputerze że jeden program nadpisuje drugi, także po instalacji starego nowy znika i na odwrót też.

A może ja nie mam sterownika w lapku ,który otwiera te pliki LPA,LPD,czy LP8?

Sokro łączy Ci się ze autem, możesz zmieniać parametry to sterownik jest dobry. Jaki masz kabel?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-02, 10:25 

Interfejs mam taki sam, nigdy z nim nie miałem problemu.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-02, 11:23 


1. Samochód bardzo długo przechodzi na gaz, rozumiem że jak brakuje mu czujnika robi to na podstawie temperatury gazu? z tego co zauważyłem da się chyba ten czujnik dołożyć? Może być 4,7k ?

Prawdopodobnie jest ustawiony czas zwłoki przełączania od momentu włączenia silnika, możesz go zmniejszyć lub dokupić czujnik temperatury reduktora.

Czy potrzebuje MAP sensora?

Nie, zestaw lovato do silnika 4 cylindrowego(smart/smart exr) standardowo jest sprzedawany z filtrem FSU/PT. Ciśnienie różnicowe wylicza sobie algorytmem na podstawie obciążenia silnika (czasy wtrysków), ciśnienie które wyświetla się w programie jest to ciśnienie absolutne. Aczkolwiek można podłączyć filtr FSU/PT/MAP i będzie pokazywać sygnał Map i ciśnienie różnicowe, w przypadku nowszego sterownika z dopiskiem EXR pojawi się opcja strojenia na tak zwane mapki. Bez sygnału MAP strojenie na mapki jest niedostępne.
3. Dziwne rzeczy dzieją się z ciśnieniem gazu, na postoju jest jakieś 1,37, podczas przyśpieszania w innych instalacjach lekko spada ciśnienie gazu, tu wskakuje na 2 bary i tak trzyma podczas przyśpieszania. Czy to normalne ?

Tak, bo podczas przyśpieszania podciśnienie rośnie w kolektorze a program pokazuje ciśnienie na listwie+te w kolektorze.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-04, 07:12 

urbanurbanek napisał(a):
nie bardzo ogarniam jak się w niej poruszać.

Jak przeczytasz działy o których pisałem to będziesz wszystko wiedział :)
PS. pobierz instrukcję do lovato w pdf, jest dostępna w Internecie, znajdziesz z pomocą wujka Google.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-04, 10:43 

Dobra propozycja i cena, aczkolwiek cenę skasuj bo na forum nie rozmawiamy o cenach. :)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-10, 11:26 

lagru3 napisał(a):
Czy nowe dyszę będę musiał rozwiercić?

Tak, dobierając średnicę do mocy/pojemności silnika. Instrukcja będzie na/w opakowaniu.
lagru3 napisał(a):
kwestia wtyczek czy pasują

Pasują.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-16, 19:12 

lagru3 napisał(a):
czy one powinny być ze sobą połączone

Na pewno nie zaszkodzi połączyć razem.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-21, 00:32 


dodanie benzyny przy zapętlaniu wtrysku gazu mam zaznaczone, czy tak powinno być ??

Tak, jest to domyślne ustawienie. Jak odznaczysz to gdy wystąpi zapętlenie wtryskiwaczy gazowych to sterownik automatycznie przerzuci na benzynę. Gdy jest opcja zaznaczona to przy pętleniu dodaje sobie "trochę" benzyny ale dalej jedzie na gazie. Jest to forma zabezpieczenia silnika przed ubogą mieszanką. Ogólnie lovato jak i inne sterowniki A.E.B. nie pozwalają na jazdę na zapętlonych wtryskiwaczach lpg.
Jak rozgrzeje auto Webasto do 40 stopni i następuje przełączenie na gaz to obroty lawirują i auto się "krztusi" później to ustępuje.

Może wtryski kleją, ale jak używasz webasto, odpalasz silnik już zagrzany statycznie, warunek do przełączenia jest spełniony (temperatura), silnik przełącza się na gaz a sondy lambda zimne i jeszcze nie pracują...

Ja bym spróbował obniżyć temperaturę przełączania na np. na 20 stopni, ustawić niestandardowe przęłączenie cylindrów "wtrysk 2", nie włączać webasto tylko odpalić silnik i dać mu pochodzić aż się przełączy. Nie wiem ile pochłania paliwa webasto ale może tak będzie lepiej.

PS skasuj błąd i sprawdź czy powróci

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-21, 07:34 


Gdzie znajdę ten parametr?

Zakładka F2

zniwelują ustawiana mapę?

Tak bo ecu silnika koryguje mieszankę do +/- 25%, ale robi to tylko w stanie CL.
Gaz jest dobrze ustawiony gdy korekty ecu są podobne podczas jazdy benzynie. Przeczytaj podstawy strojenia.

to poniżej 20 stopni nie da się ustawić?
Nie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-21, 08:12 


zmienię parametr o którym mówiłeś

To ma tylko wyłagodzić przełączanie benzyna/gaz.


Czy powinienem zrobić autokalibracje?

Pierwsze sprawdź korekty podczas jazdy, autokalibracja jak zdecydujesz się stroić od nowa, zapisz sobie nastawy do pliku.

strasznie te parametry skaczą w dużych wartościach.

Nagraj filmik na dobrze wygrzanym silniku.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-21, 22:19 

Gaz moim zdaniem
za bogato w stosunku do benzyny, ale nie ma tragedii, na początku filmu widać wysoka korekte na gazie około -25% ale potem już nie ma takich skoków, korekty latają w pobliżu zera.
Możesz obniżyć cała mapę zaznaczając wszystkie karteczki i wciskając enter, procentowo lub liniowo. Liniowo np. -3 odejmuje w każdej zaznaczonej kratce o 3 punkty, procentowo to np. o -3%.
Ja już wcześniej pisałem zapisz sobie nastawy, możesz wtedy się pobawić i sprawdzić jak to działa.
Korekty jak będą przelatywac przez zero to można uznać instalację za wystrojoną, chociaż powinno się dążyć do tego co jest na benzynie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2019-12-22, 16:16 


uboga dawka gazu co by się stało

W CL ecu nie pozwoli na ubogą mieszankę bo sobie wydłuży czasy wtrysków, korekty będą na plusie, no chyba że korekta przekroczy +25% to wtedy powinien wyrzucić czeka.
W OL ecu nie patrzy na sondy, wtedy mieszanka może być uboga co prowadzi do wypalenia zaworów.
Czy będzie dolewał sobie benzynę?

Nie, bo sterownik lpg nie wie jaka jest spalana aktualnie mieszanka, dolewa tylko wtedy gdy zachodzi pętlenie wtrysków gazowych. Pętlenie wtrysków gazowych występuje gdy brakuje im już otwarcia, czasy wtrysków benzynowych dalej rosną a wtryskiwacze gazowe już są całkowicie otwarte, wtedy algorytm przelicza ile trzeba dolać beny patrząc na przerost czasów wtrysków benzynowych.
Jak udało Ci się zapisać ustawienia to na pewno uda Ci się wczytać :).
Strona 1 z 5 [ Znalezione wyniki: 102 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO