Znalezione wyniki: 115

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-06-18, 11:06 

kotosha, sterownik nie nadaje się do wtryskiwaczy z cewką 2OHm także te co zaproponował Mirosław, będą odpowiednie.
Ewentualnie takie coś: https://www.phjacus.pl/Y112-Listwa-wtry ... p2965.html
Założenie wtryskiwaczy 2OHm grozi uszkodzeniem sterownika.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-05, 17:43 


W zakładce Linear autocalibration, jak widać na zrzucie cały czas była załączona opcja Enable autocalibration. Z tego co wiem, żeby jej używać należy mieć czujnik MAF bodajże. Odznaczyłem ją.



Mylisz się, wystarczy mieć czujnik MAP. Odznaczyłeś tą opcje to tak jakbyś skasował mapę i strojenie wzięło w łeb.

Jak chcesz jakoś wyregulować tą instalkę, to zaznacz enable autocalibration, zaznacz że masz silnik turbo. Zbierz mapę na benzynie, potem na gazie(procedura odbywa się trzy razy). Może coś z tego wyjdzie :D, aczkolwiek najlepiej auto wystroić za pomocą korekt korzystając z mapy macierzowej + afr.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-05, 19:01 


To znaczy mapę mam zapisaną i z tego co widziałem nic się nie zmieniło

Mapa w tabeli się nie zmieniła, ta liniowa kalibracja robi osobną mape mnożnika jak się zbierze punkciki w całym wymaganym zakresie. Wtedy czasy wtrysków są ustalane w oparciu o mnożnik i współczynniki z tabeli.
W takim razie należy mieć tę opcję cały czas włączoną?

Tak, jak chcesz z tej funkcji korzystać.

kazał właśnie przejechać w jedną stronę 15km na benzynie i wrócić na gazie.

Mniej więcej na tym to polega, ale łatwiej się zbiera punkciki jadąc z podłączonym kompem i obserwując MAP gdzie brakuje punktów.

Zastanawia mnie tylko fakt, że była ta opcja cały czas włączona i nie odznaczyła się sama. Tak jakbym cały czas na kalibracji jechał.


Pierwszy raz jak bawiłem się tą opcją to wyciągłem takie same wnioski, błędne :D.
W prawnym górnym rogu masz licznik dopasowania mnożnika, 3 razy algorytm dopasowuje mnożnik i za każdym dopasowaniem zbiera się od nowa punkty. Potem procedura się kończy.
A zaznaczone enable ma być cały czas.
Tutaj masz filmik https://youtu.be/xAGQItHLmUE

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-05, 19:46 


Czytałem też gdzieś, że auto kalibracja w lovato działa bardzo dobrze, jedynie po wygenerowanej przez nią mapę należy dać +12% w całej mapie. Niestety nie wiem czemu ale nigdzie nie widzę tej autokalibracji. Możliwe, że trzeba ją wywołać jakimś skrótem klawiszowym.

Autokalibracje masz w głównym menu, ale czy ona jest dobra to nie mogę powiedzieć :D. Ta o której pisałem wyżej to kalibracja drogowa. Te 12% to bzdura, no chyba że może komuś udało się wcelować i auto jakoś jedzie, nie wyrzuca czeka to nie znaczy że jest dobrze.
Procedura dla amatora to autokalibracja na postoju potem kalibracja liniowa na drodze.
Ale najlepiej podjechać do kogoś z forum co ma afr, zrobi to porządnie, amen.


Tą funkcję w takim razie włączę i zaznaczę również for turbo car.
Rozumiem, że nic więcej z nią robić nie trzeba?

Nie trzeba, ale pasuje zebrać mapy za jednym razem na rozgrzanym silniku. Robiąc na raty nic dobrego z tego nie wyjdzie, np. na drugi dzień.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-05, 20:33 

Ja tam wolę bez, w poprzednim aucie ta osłona tylko mnie wkur... wymiana oleju, a to coś spadło.
Przy okazji wizyty na kanale lub podnośniku widać od razu czy coś cieknie itp.
Syf to dopiero się zbiera na tej osłonie, po demontażu pełno piachu, zaschniętnego błota można zastać.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-06, 08:18 

Wentylator chłodnicy włącza czujnik w chłodnicy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-06, 23:07 


Stwierdził, że ma, kalibracja kosztować mnie będzie 20zl i będę musiał zostawić samochód na godzinę u niego.

Za 20zł to ci może zmienić temperaturę przełączania albo jak już coś to kliknąć autokalibracje na postoju :D.
Strojenie z afr zaczyna się od 100zł wzwyż. Godzinę trzeba poświęcić na auto.

shonari masz przejechane na gazie około 116200km :), zrób screeny z ustawień i pracy na gazie na wolnych obrotach, wrzuć tu na forum a nie jakieś zewnętrzne strony. Błędy są jakieś zapisane w zakładce diagnoza?


Zebrałem dodatkowo trochę tej mapy linear z tym, że dosyć długo ona się zapełnia

Szybciej można ją zapełnić jadąc z laptopem i obserwując po lewej stronie gdzie brakuje kwadracików, tak operować gazem żeby linia przecinała puste pole, po chwili pojawi się tam kwadracik :D itd...

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-07, 18:56 


marcintju napisał(a):
Piszczy podczas pyknięcia elektrozaworów tak jakby gaz się skończył?

Tak dokładnie. I nie da się nic z tym faktem zrobić do momentu zgaszenia i zapalenia silnika po chwili.

Czyli czujnik temperatury zostaw w spokoju.
Może masz nieszczelność i gaz przez noc spitala z węża albo czujnik FSU/PT/MAP świruje (mam na sprzedaż w razie "W" :D).
Jest też możliwość że elektrozawór przy reduktorze nie puszcza gazu na listwe bo się zacina lub wymaga czyszczenia.
Zrób zdjęcia z pod maski jak to teraz wygląda po wymianie redka.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-07, 16:54 


Skoro reduktor mam nowy to co jeszcze może odpowiadać za te problemy z pierwszym przełączaniem dnia?
Elektrozawór słychać na butli,

Na pewno nie wtryski, no chyba że szarpie podczas przełączania, a rozumie że tobie nie chce się przełączyć. Piszczy podczas pyknięcia elektrozaworów tak jakby gaz się skończył?

Myślę jeszcze nad czujnikiem temperatury wody. Nie wiem czy to może mieć coś z tym wspólnego.

Może, tym bardziej że wymieniałeś reduktor nie wiadmo co z czujnikiem się działo...

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-12, 19:08 

xiądz , te silniki słabo gaz znoszą z tego co wyczytałem (papierowa głowica).
Musisz znaleźć dobrego majstra co dobrze wystroi za pomocą AFR.
Wtryskiwacze wybrałbym barracuda bo acw03 musiałem ostatnio reklamować bo cewka w jednym padła. Ponoć jakoś wtryskiwaczy AC spadła. Sterowniki od AC (qbox)mają problemy z ciepłym startem po aktualizacji softu...
A np. taki gofast to moim zdaniem porażka.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-16, 22:29 

shonari napisał(a):
że JP są prostokątne a ja mam okrągłe, wychodzi na to KP.

W taki razie dysze możesz przełożyć.
Gdzie są zdjęcia? :D

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-16, 21:50 


Jeżeli nie to następnym razem biorę barracudy.

Audi rok produkcji 1997, myśle że KP przeżyją samochód.

Wyregulować tak, zgadzam się ale nie będę musiał kombinować z listwami ani dyszami, bo nie wiem czy pasują

Hmm zastanawiam się co w tym trudnego, ale fakt JP jak masz w dualu to w ich miejsce idą KP bez żadnej rzeźby.
Dysze musisz rozwiercic wg tabelki, JP to inne wtryski i rozmiar dysz będzie inny dla tego samego silnika.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-17, 09:34 


Auto używane głównie w mieście na takiej trasie (ok 4 do 5 km dziennie). W weekendy lubimy wyjechać i średnio co drugi tydzień pokonujemy różne trasy (100 do 200 km, czasem i po 400)

Gwarantuje że przebiegi po montażu lpg wydłużą się co najmniej dwukrotnie :D.

Jak zamontuje się gaz jakoś tak się robi że licznik pokazuje dwa razy więcej km, widać to na przeglądach okresowych.

Jak instalka nie zdąży się wrócić to potencjalnie przy sprzedaży auta wartość jego wzrośnie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-19, 20:02 


Zauważyłem, że zasilanie 14V w lovato załącza się chwilę przed przełączeniem na gaz, jak elektrozawór się otwiera ale kiedy nie przełączy się na gaz to wywala tam n.d

Masz takie same objawy jak ten facet o którym pissłem w tym poście https://lpg-forum.pl/post1006264.html#p1006264

Jakiego masz smarta? Zwykłego czy EXR?
Trzeba zainteresować plusem po zapłonie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-19, 21:00 

shonari napisał(a):
Jak już
upierdziele tego plusa to gdzie go mogę podłączyć? Będę musiał wiązki pewnie wyciągać, bo nie wiem gdzie teraz jest podłączony


Utnij go kawałek za wtykiem od sterownika, to co idzie we wiązce zailozuj i zostaw a to co do sterownika podłącz jak pisałem wcześniej.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-19, 20:48 


Poszukam w papierach ale nie widziałem tam exr tym bardziej, że ta instalacja trochę już ma.

Zobacz sobie w necie jak wygląda zwykły smart a smart exr(sterownik). Charakterystyczne dla exr jest to że nie ma oddzielnego złącza diagnostycznego tylko jest połączone z przełącznikiem, rozpina się wtyczki i wtedy podłącza się interfejs. Poza tym w programie jak się już połączysz to jak byk na środku wyświetla się napis smart exr.


Tutaj na przykład jest to n.d a silnik odpalony <facepalm>

U tego gościa na starym firmware pokazywało na benzynie 9V a po wgraniu najnowszego n.d. jak u ciebie. Ten sam problem.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-19, 20:29 


Zwykły Smart

To od razu napisze że nie masz co bawić się w strojenie na mapki bo to nie działa w zwykłym smarcie.
Linear autocalibration działa tylko w nowszym smarcie exr.

Odszukaj we wiąsce od sterownika kabel czerwono-biały, utnij go i od strony silnika zailozuj a od strony sterownika dolutuj kabelek i połącz tam gdzie po stacyjce pojawia się +12V. Możesz na próbę podłączyć bezpośrednio do akumulatora i sprawdzić czy będzie występował dalej problem z przełączaniem.

Pierwotnie w smarcie + po zapłonie wg schematu jest podłączany pod pierwszy wtryskiwacz benzynowy. Myśle że tutaj jest problem.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-20, 20:05 

Ustaw 1bar i zrób autokalibracje.
Zwiększasz ciśnienie czasy się skracają, zmniejszasz to się wydłużają.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-20, 20:36 


Pewnie muszę ustawić 1 bar w programie i 1 bar na reduktorze śrubą?

Tak, myślałem że jest to oczywiste :D.
Ciśnienia nie da się zmienić za pomocą klikania tylko śrubą.
W programie wpisujesz takie jakie masz na reduktorze, jakie odczytuje program. Jest to ciśnienie bazowe od którego sterownik wprowadza korekty, np. przy nagłych wzrostach lub spadkach.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-07-20, 20:47 

shonari napisał(a):
Mniejsze, większe spalanie, szybsze zużycie na przykład wtryskiwaczy?

Nie ma to większego znaczenia, 1.0, 1.1, 1.2 czy 1.3.
Masz tak dobrać ciśnienie i dysze żeby uzyskać czasy na wolnych 4-5ms. Większa dysza-mniejsze ciśnienie, mniejsza-większe ciśnienie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-08-02, 06:59 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-08-14, 20:31 


Z tego wynika, że w OL, ISA wprowadza korekty więc musi być jakaś odpowiedź że sterownika benzynowego na zmianę paliw. Więc jak to jest?

Zadajesz pytanie jak do wyroczni, a kto to wie, nawet sam programista co to wymyślił pewnie nie pamięta. :D

Moim zdaniem jak przy 12ms masz OL i jak ISA3 robi tam korekty to źle, wiec jak już masz ustawione teraz ładnie CL za pomocą ISA to należy ją wyłączyć, podłączyć się do sondy i ustawić OL. Obniżasz w tym miejscu mnożnik aż zobaczysz że napięcie na sondzie zaczyna spadać, robi się ubogo, i od tego momentu krok po kroczku :D podnosisz mnożnik aż pokaże 0,8V i stop, dalsze podnoszenie mnożnika to już przelewanie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-08-14, 21:51 


marcintju napisał(a):
precyzyjnie określić nie bedzie łatwo.

To może powinienem skupić się tez na tym, żeby dłuższy czas nie była uboga?

Mi chodziło o to że np. przy OBD zerują ci się korekty, lub skaner podpięty pokazuje jak krowie na rowie :D jest OL, jest CL, patrzysz sobie kątem oka na program stagowski jaki czas pb wtedy pokazuje i juz wiesz gdzie zaczyna się OL. A u ciebie? Hmm, jeszcze jakbyś miał wykres sondy to by było widać że krecha idzie w poziomie i to z tym nie do końca... o tą właśnie precyzyjność ustalenia wchodzenia w OL mi chodzi.
Ale żeby nie komplikować za bardzo :D, ustaw przy WOT krokami jak pisałem wcześniej sonde żeby miała te 0.8V to będzie grało :).

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-08-16, 15:57 


Nie poddał, ustawiłem, samochód chodzi, różnicy jakieś nie czuć między wcześniejszym ustawieniem

I zapewniam cie że w CL nie odczujesz żadnej * różnicy jak ktoś ci to ustawi czy ustawisz sobie sam na te mapki czy za pomocą ISA (warunek trzeba ją wyłączyć po kalibracji).
*No chyba że połamiesz jakoś dziwnie mnożnik :D.
OL już pisałem.
Więc co chcesz jeszcze uzyskać z tej instalacji?
Coś się dzieje złego że drążysz temat?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2020-08-16, 21:08 


Więc po co o korektach po temperaturze?


z drugiej strony obcinając czasy wtrysków korektą, ECU silnika stara się "naprawić" co gaz zepsuł powodując ten rozjazd.


Sugeruje że owa korekta może psuć pracę na benzynie na "ssaniu", dlatego proponuje żeby wyłączyć całkowice korekte i przy okazji "ssanie" rezystorem podczas pracy na gazie :D.
Strona 4 z 5 [ Znalezione wyniki: 115 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO