Autor |
Wiadomość |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-05-26, 11:36
|
|
|
Dawniej miałem Poldka gaźnikowego, instalację I generacji i reduktor Lovato, palił mi zwykle w granicach 8 – 10 litrów, ale w zimie, w ciężkich warunkach potrafił wziąć 18 litrów. Teraz mam Mondeo z II generacją i jestem z niej zadowolony. Ostatnio regenerowałem reduktor BRC, kupiłem kabelek i sam reguluję. Uważam, że II generacja jest zdecydowanie odpowiedniejsza do auta z sondą lambda. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-09-01, 15:27
|
|
|
Ja też kupiłem interfejs na USB i nie chciał działać. Jak zapłon był wyłączony, to jeszcze było w miarę, ale jak uruchomiłem silnik, to komputer szalał. Nic nie pomogła zmiana ustawień, dopiero zamiana interfejsu na COM rozwiązała problem. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-09-02, 12:50
|
|
|
Jeżeli w momencie przełączenia na gaz, to raczej otwierają, Przynajmniej tak powinno być. Zastanawiam się czy po otwarciu elektrozaworów wypływa z parownika gaz. Odłącz od attuatora wąż łączący go z reduktorem, podaj na + zaciski elektrozaworów + z akumulatora i sprawdź czy wypływa gaz. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-09-03, 07:29
|
|
|
Mikser działa tak jak gaźnik, w zwężce wzrasta prędkość przepływu powietrza, a wraz ze wzrostem prędkości spada ciśnienie i właśnie to podciśnienie wysysa gaz w ilości proporcjonalnej do tego podciśnienia. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-09-03, 11:38
|
|
|
damian_lpg napisał(a): A aktuator za co odpowiada
Dziwi mnie ustawienie PWA aktuatora na 0, przecież nie puści on gazu, więc jak silnik ma pracować? Ja bym ustawił na początek między 80 a 100 i pozostałe parametry, poniżej, na jakieś 20 kroków. Jak już zacznie pracować to wtedy będziesz go dostrajał. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-09-09, 08:59
|
|
|
PabloSBT napisał(a): zepsuła by się centralka tak z dnia na dzień ??
Albo połączenie centralki ze sterownikiem. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-09-26, 07:14
|
|
|
kandyk napisał(a): Korzystniejsze jest przełączanie na obrotach wzrastających
U mnie to się zupełnie nie sprawdza. Jeżeli ustawię przełączanie na obrotach rosnących, uruchomię silnik, ruszam i chcę się szybko włączyć do ruchu, to przy gwałtownym przyśpieszaniu auto robi kangurka, co może być nawet niebezpieczne. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-09-25, 08:00
|
|
|
Marcin0292 napisał(a): czy to nie wina masy kabli, ze tak późno dochodzi do nich "impuls"
I pewno są bardzo poskręcane, jak ten prąd może znaleźć drogę? |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-11-08, 11:53
|
|
|
Najpierw regulujesz na dużych obrotach naprężeniem membrany (by-pass zakręony) i jak już jest dobrze, to na wolnych, jeżeli jest potrzeba, to regulujesz by-passem. Później jeszcze sprawdzasz na dużych obrotach i jeżeli jest potrzeba, to poprawiasz i znów sprawdzasz wolne, i tak do skutku. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-11-08, 18:40
|
|
|
Attuator powinien pracować pomiędzy 77 a 127 kroków, dlaczego nie schodzi poniżej 90, nie wiem. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-11-08, 16:23
|
|
|
cucek napisał(a): jak wcisnę gaz to najpierw zamuli (pokazuje ubogą mieszankę)
Uważam, że tu by się przydał TPS, tylko nie wiem, czy masz możliwość podłączyć do StagaXL. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-11-08, 18:18
|
|
|
KGB napisał(a): najpierw trzeba ten TPS dolaczyc do gaznika
A może być TPS na przełączniku? Jeżeli tak, to trzeba zamontować przełącznik, który będzie dawał sygnał przy wciśnięciu gazu i podłączyć do sterownika. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-11-08, 19:03
|
|
|
Będzie podbijał przy przejściu z wolnych obrotów na wyższe. Oczywiście lepiej by było założyć potencjometr, ale przełącznik łatwiej założyć. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-11-17, 08:39
|
|
|
Myślę, że winny jest emulator, ale nie wiem, czy można go wyregulować, czy trzeba wymienić. Sprawdź, czy jest możliwość regulacji, czy nie ma. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-12-26, 14:20
|
|
|
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-12-07, 21:25
|
|
|
Mi to bardziej przypomina płyn chłodniczy. Z reduktora należy czasem spuścić zanieczyszczenia, które wytrącają się z gazu. W dolnej części reduktora powinien być wkręcony korek, który należy wykręcić i pozwolić tym zanieczyszczeniom wypłynąć. Najlepiej to zrobić po jeździe, gdy reduktor jest ciepły i zanieczyszczenia rzadkie. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-12-28, 21:14
|
|
|
Na pierwszej generacji nie uzyskasz falowania napięcia z sondy, bo nie ma ciągłej regulacji ilości gazu zależnie od wskazań sondy. Możesz wyregulować tak, by napięcie było podczas jazdy w granicach powiedzmy od 0,2 do 1V, przy czym spadki do 0,2V powinny być tylko chwilowe, bo jazda na ubogiej mieszance jest niezdrowa dla silnika, natomiast, gdy bogata mieszanka będzie długo, to auto będzie więcej paliło. Załóż sobie wskaźnik napięcia sondy w kabinie i sprawdzaj, jak się zachowuje podczas jazdy i później wprowadzaj korekty. PS. Przyjęło się, że podczas przyśpieszania mieszanka powinna być bogata. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2012-12-28, 22:13
|
|
|
Bardzo zepsułeś ten gwint? Nie da się już nakręcić tak, żeby trzymało? Uszczelnienie nie jest na gwincie, więc jeżeli da się nakręcić, to powinno trzymać, ale oczywiście szczelność musisz dokładnie sprawdzić. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2013-01-13, 14:20
|
|
|
To odrobinę gazu straciłeś, nie mówiąc o nerwach. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2014-12-12, 19:06
|
|
|
Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2013-02-16, 10:02
|
|
|
Może nie trzeba wymieniać reduktora, a wystarczy go zregenerować, założyć attuator i wyregulować. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2013-03-01, 21:37
|
|
|
Sprawdź połączenia przewodów miedzianych, obudowę filtra gazu, parownik i węże gumowe. Węży się nie łata, tylko wymienia. Jeżeli nieszczelność jest przy końcu węża i jest go wystarczająco dużo, to można go trochę skrócić, ale lepiej wymienić. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2013-03-12, 20:43
|
|
|
Faktycznie, czytałem to wcześniej, ale zapomniałem, że to w tym temacie. Ja też miałem problem z kabelkiem do gazu i dopiero zmiana z kabla USB na COM załatwiła sprawę. Można kupić specjalną przejściówkę, ale jeżeli jest to przejściówka z USB, to podobno też nie zawsze działa. Sprzedawca kabelka doradził mi przejściówkę z ExpressCard na COM i to nie byle jaką, tylko taką kosztującą ponad 100 zł, więc zdecydowałem się na zakup używanego Della ze złączem COM i teraz mam komputer specjalnie do samochodu. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2013-03-12, 20:52
|
|
|
Jeżeli tylko masz możliwość, to zmień kabel na COM i problemy z połączeniem znikną. Nie trzeba żadnych sterowników, podłączasz kabel, instalujesz program i działa. |
|
 |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Darmodziej |
Napisane: 2013-03-17, 12:27
|
|
|
|
 |
|