Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: V-TEC/Versus Samodzielny montaż.
PostLink | Napisane: 2011-10-01, 12:34 

Dołączył(a): 2011-09-19, 19:29
Posty: 25
Lokalizacja: KRA

Pomógł: 0 razy

Auto: Saab 9k
Elektronika: V-TEC miedź 8mm
Wtryskiwacze: Valtek czerwone 3ohm
Reduktor: Zavoli Zeta s
Dysze: -
Pojemność: -
Moc: -
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: B204e
Zakładam posta ponownie, jako że nie odznaczyłem wygaśnięcia po uzupełnieniu profilu i poprzedni poszedł w kosmos, nie byłem rozeznany.

Przerabiam nie dokończoną instalację którą montowałem dwa lata temu i miało to latać pod blosem. Odstąpiłem jednak od tego projektu na rzecz sekwencji, którą zdecydowałem się dokończyć dopiero teraz.

Przewód miedź 8mm wielozawór w butli toroidalnej i elktrozawór również przelot 8mm, tyle zostało założone w zakładzie.
Obecnie dołożyłem samodzielnie reduktor, listwę wtryskiwaczy, sterownik V-TEC, przełącznik/control panel i zacząłem podpinać:
-reduktor wpięty w obieg zbiorniczka wyrównawczego
-sonda labda na konektorze typu trytka, jak zostało ustalone w poprzednim poście
-wtryskiwacze
-elektrozawór
-czujnik temp reduktora
-map sensor i podciśnienia.
Tyle na razie podpiąłęm.
Pozostało mi:
-odcięcie benzyny będzie przy ecu za ścianką p/ogniową, ustalone w poprzednim poście
-control panel dosztukować przewody
-zasilanie 12V
i teraz to czego nie jestem pewien
-+12V key after ignition, oczywiście wiem że można ciągnąć do stacyjki ale może da się optymalniej gdzieś wpiąć ten czerwonoczarny kabelek
-RPM brązowy kabelek dodam że w tym Saabie jak zazwyczaj jest listwa zapłonowa DI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-01, 16:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-17, 15:21
Posty: 4950
Lokalizacja: Z Miasta

Pomógł: 7 razy
ZBANOWANY

Brązowy pod obrotomierz, +po stacyjce musisz znaleść gdzie w kompie pojawia się napięcie,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-01, 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-17, 15:21
Posty: 4950
Lokalizacja: Z Miasta

Pomógł: 7 razy
ZBANOWANY

ropuchNH, A tak z ciekawości jakie wtryski zakładasz,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-01, 16:58 

Dołączył(a): 2010-06-15, 22:41
Posty: 2663
Lokalizacja: PL

Pomógł: 272 razy

+ po stacyjce = + na wtryskiwaczach pb ,rpn np czujnik polozenia walu(trzeba testowac na który kabel).reduktor w obieg zb wyrownawczego moze byc za slabo ogrzany


Ostatnio edytowano 2011-10-01, 17:00 przez gregor0819, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-01, 17:51 

Dołączył(a): 2011-09-19, 19:29
Posty: 25
Lokalizacja: KRA

Pomógł: 0 razy

Auto: Saab 9k
Elektronika: V-TEC miedź 8mm
Wtryskiwacze: Valtek czerwone 3ohm
Reduktor: Zavoli Zeta s
Dysze: -
Pojemność: -
Moc: -
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: B204e
gregor0819 napisał(a):
+ po stacyjce = + na wtryskiwaczach pb ,rpn np czujnik polozenia walu(trzeba testowac na który kabel).reduktor w obieg zb wyrownawczego moze byc za slabo ogrzany


Czyli przy ecu auta można już wszystko znaleźć i pospinać bez przeciągania przewodów pod kokpit jak rozumiem..
Dodam że w Saabie masa z aku jest robocza a plus stały ale to chyba tu nie robi różnicy.

Co do zbiorniczka to rzeczywiście eksperymentalnie tak zamontowałem bo jest bardzo łatwo i estetycznie ale jak będzie nie dogrzany to pomyślę o innym podłączeniu.

Co do wtrysków to czerwone Valtec jak w podpisie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-02, 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-17, 15:21
Posty: 4950
Lokalizacja: Z Miasta

Pomógł: 7 razy
ZBANOWANY

gregor0819 napisał(a):
+ po stacyjce = + na wtryskiwaczach pb ,rpn np czujnik polozenia walu(trzeba testowac na który kabel).reduktor w obieg zb wyrownawczego moze byc za slabo ogrzany
Nie zawsze +wtryskiwaczy jest stały dlatego nie należy się tam podłączać,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-02, 09:44 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22593
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
stary nie montuj tego bo będzie katastrofa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-02, 14:33 

Dołączył(a): 2011-09-19, 19:29
Posty: 25
Lokalizacja: KRA

Pomógł: 0 razy

Auto: Saab 9k
Elektronika: V-TEC miedź 8mm
Wtryskiwacze: Valtek czerwone 3ohm
Reduktor: Zavoli Zeta s
Dysze: -
Pojemność: -
Moc: -
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: B204e
Czyli czego nie montować? Bo nie wiem co może nie zgrać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-02, 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Wtryski, reduktor na pewno. Masz auto z turbo, wtryski potrzebne szybkie i precyzyjne a nie wolne i rozkalibrowujące się same z siebie. Reduktor nie nadaje się do aut z turbo (duże przerosty po cut-offie).
Szkoda fajnego auta, dołóż trochę grosza i kup coś lepszego (np. Hana i AC-R01)

W B204e już zdaje się była kaseta DI i chyba Tronic 5. Jeżeli działa podobnie jak 7 to auto bardzo czułe na nieprawidłowy AFR (a ten korygowany indywidualnie dla każdego cylindra jak również EGT), od razu wypadają zapłony i wali CE. Potrzebne dobre graty i precyzyjne strojenie.


Ostatnio edytowano 2011-10-02, 14:59 przez jareki007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-02, 17:49 

Dołączył(a): 2011-09-19, 19:29
Posty: 25
Lokalizacja: KRA

Pomógł: 0 razy

Auto: Saab 9k
Elektronika: V-TEC miedź 8mm
Wtryskiwacze: Valtek czerwone 3ohm
Reduktor: Zavoli Zeta s
Dysze: -
Pojemność: -
Moc: -
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: B204e
No właśnie, zdecydowałem się na ten zestaw bo latał on z powodzeniem w 9k aero.
Kolo zwiększył moc do 280KM i przestał działać dlatego wymontował i mi opchnął.
Łyknąłem tę bajkę, ale dopóki nie zamontuję to się nie przekonam.
U mnie jest lpt lekko dłubnięte i ma dużo mniejsze zapotrzebowanie na mieszankę, dlatego może nie ma co dramatyzować..

Proponujesz mi tańszy reduktor do 150KM AC R01 a u mnie jest nieco więcej zamiast reduktora obsugującego ok. 200 przyznam że nie znam się i nie pojmuję.
Co do hana to i owszem ale też czytałem że mają swoje wady i ludziska przechodzą na valteki, zresztą w Twoim profilu widać że też je masz ale w escorcie.
No tak u mnie jest T5.


Ostatnio edytowano 2011-10-02, 19:05 przez ropuchNH, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-02, 19:30 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35008
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3505 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
ropuchNH napisał(a):
też czytałem że mają swoje wady i ludziska przechodzą na valteki,
Jakiś przykład? Powód?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-02, 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
ropuchNH napisał(a):
Proponujesz mi tańszy reduktor do 150KM AC R01 a u mnie jest nieco więcej zamiast reduktora obsugującego ok. 200 przyznam że nie znam się i nie pojmuję.

Już Ci pisałem, że zavoli mam duże przerosty po cut offie dlatego się nie nadaje. AC-R01 opędzluje to spokojnie - masz 150 KM.
Cytuj:
Co do hana to i owszem ale też czytałem że mają swoje wady i ludziska przechodzą na valteki, zresztą w Twoim profilu widać że też je masz ale w escorcie.

Jakieś bajki z tym przejściem na valteki. Hana i waldemar to niebo a ziemia.
A escort ma walteki, bo dostałem je za friko od SebastianaS i auto jeździ może z 5000 km rocznie. Poza tym escort to nie jest wymagające auto w przeciwieństwie do saaba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-03, 09:02 

Dołączył(a): 2011-09-19, 19:29
Posty: 25
Lokalizacja: KRA

Pomógł: 0 razy

Auto: Saab 9k
Elektronika: V-TEC miedź 8mm
Wtryskiwacze: Valtek czerwone 3ohm
Reduktor: Zavoli Zeta s
Dysze: -
Pojemność: -
Moc: -
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: B204e
No tak hana matrix zavoli waltek już mi się wszystko miesza i palnąłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-17, 16:55 

Dołączył(a): 2011-09-19, 19:29
Posty: 25
Lokalizacja: KRA

Pomógł: 0 razy

Auto: Saab 9k
Elektronika: V-TEC miedź 8mm
Wtryskiwacze: Valtek czerwone 3ohm
Reduktor: Zavoli Zeta s
Dysze: -
Pojemność: -
Moc: -
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: B204e
Mimo kiepskich gratów na razie nic nie zmieniłem ani reduktora ani wtrysków, co pewnie uczynię po uruchomieniu tego co już mam.
Połączyłem wreszcie resztę czyli:
- odcięcie benzyny miało być przy ecu za ścianką ale okazało się to dla mnie trudne i jest przy wtryskach benzynowych, :oops:
- plus po zapłonie też miało być inaczej ale jest na wtryskiwaczu,
- rpn dałem na czujnik położenia wału przy wtyczce, to też chciałem przy ecu :oops:
- control panel polutowałem i wmontowałem w zaślepkę na konsoli,
- zasilanie 12V
- interface.
Napotkałem jednak przeszkodę - błąd komunikacji - co mnie kompletnie powala. Interface tzn. dioda zielona czasem mrugnie i nic więcej. Chyba muszę go przelutować bo może źle przedłużyłem kabelki, już nie wiem, wyglądają przyzwoicie.
Do tego control panel cały czas mi mruga diody po kolei z góry na dół nawet po wyjęciu bezpiecznika i nie wiem już czy tak powinno być?
Jeżdżę wciąż na pb a control panel mruga jak na dancingu.


Ostatnio edytowano 2011-10-17, 16:57 przez ropuchNH, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-17, 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-17, 15:21
Posty: 4950
Lokalizacja: Z Miasta

Pomógł: 7 razy
ZBANOWANY

Mruganie sygnalizuje błąd, spróbuj w tedy wsisnąc przycisk


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO