Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Saab 9-5 Aero na Techu 51x
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Auto jak z profilu czyli:
Saab 9-5 2002
silnik 2.3T ok. 235 KM
Wtryski Matrix HD544
Reduktory 2x AC R-01
FL 2x Certools z włóknem szklanym

Caniggia przysłał mi do testów sterownik Tech 518. No więc po zgraniu ustawień ze Staga zapiąłem ustrojstwo :-)
Parametry jakie ustawiłem:
Obrazek

Po zrobieniu autokalibracji, którą samochód przeszedł bez problemu, pierwszy suwak ustawił się na 0 i chyba drygnąłem go o jeden do góry, żeby czasy na wolnych się zgrały.
Drugi suwak wskoczył na 0,64. Algorytm Tech, włączona autoadaptacja. Zebrałem mapę benzyny, gazu ale guzik ustaw nie był aktywny. Jednak kliknąłem go, komunikat żeby zebrać od nowa mapę gazową. Suwak się nie ruszył więc efekt był taki:
Obrazek

Albo coś spaprałem albo nie wiem... w każdym razie się nie chciało samo skorygować.
Autoadaptacja została wyłączona, suwak poszedł z palca na 1. Dozbierałem mapy PB i lpg w większym zakresie obciążeń i efekty są następujące:
Mapa 2d
Obrazek

Słupki + odchyłka
Obrazek
miniaturka do pełnego rozmiaru: Obrazek

Czasy PB:
Obrazek
miniaturka do pełnego rozmiaru:Obrazek

Czasy lpg:
Obrazek
miniaturka do pełnego rozmiaru: Obrazek

Odchyłka:
Obrazek
miniaturka do pełnego rozmiaru: Obrazek

Korekta po T reduktora:
Obrazek

Korekta po T gazu:
Obrazek

Korekta po ciśnieniu:
Obrazek

Korekt w ogóle nie ruszałem, ustawiły się same.
Korekty po rpm na 0, nic nie modyfikowane.

Jeszcze odchyłka w 3d:
Obrazek

Moje odczucia są następujące. Pomimo ustawienia się suwaka na 0,64 auto jeździło normalnie. Fakt, że szło na ubogo (odchyłki po -3,1) ale widocznie ECU sobie poradziło.

Po zmianie suwaka na 1 w zasadzie jeśli chodzi o odczucia nic się nie zmieniło. Auto dalej jeżdżalne w zasadzie w całym zakresie, choć zaznaczam,ze pałowania nie było zbytniego ze względu na drogi, którymi się poruszałem. Ogólnie w zakresie rpm, którego używam najczęściej wszystko było ok.
Teraz pewnie pasowałoby się zabrać za korekty po rpm, żeby to dostroić idealnie. Niestety BBFlash, który miałem nic nie nagrał bo po 30 dniach już...

Żeby nie było tak cukierkowo :-) to pojawiły się też błędy. Standardowo zapętlanie i chyba przekroczenie ciśnienia podczas cut-off??? ale jakoś nie mogę tego wyczaić na osc, które jest w załączeniu. Może ktoś podpowie. Dołączam też ustawienia, które zapisałem.

Także sama góra jest na pewno do poprawy. Nie miałem okazji przycisnąć do dechy dłużej to zobaczyłbym czy szarpie przy max bucie, może ze Struną to sprawdzimy.


Załączniki:
Komentarz: ustawienia
ustawienia_11112011_po jezdzie.zip [1011 Bajtów]
Pobrane 146 razy
Komentarz: osc
Saab_11112011.zip [1.14 MiB]
Pobrane 147 razy


Ostatnio edytowano 2011-11-11, 14:47 przez jareki007, łącznie edytowano 2 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-01, 19:31
Posty: 1077
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 14 razy

Auto: Mazda 6
Elektronika: TECH 326 OBD
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: LT 100
Dysze: 2,5
Pojemność: 2967
Moc: 220
Kod Nadwozia: IS
Kod Silnika: V624V
Rok Produkcji: 2007
jareki007 napisał(a):
Drugi suwak wskoczył na 0,64. Algorytm Tech

W ostatniej wersji ustawia się na 1, aczkolwiek chyba przy turbo tego jeszcze nie sprawdziłem.
Proponuje jednak skalibrować auto bez korekt i dopiero po zebraniu map zastanowić się czy jakieś korekty są potrzebne. Bo teraz nie bardzo wiadomo co dalej robić.
Czy odchyłki są od korekt, czy korekty zmniejszyły odchyłki, czy je zwiększyły ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
LpgTech napisał(a):
W ostatniej wersji ustawia się na 1, aczkolwiek chyba przy turbo tego jeszcze nie sprawdziłem.

To niby jest ostatnia wersja 2.8.16. Caniggia mi przesłał.

LpgTech napisał(a):
Proponuje jednak skalibrować auto bez korekt i dopiero po zebraniu map zastanowić się czy jakieś korekty są potrzebne. Bo teraz nie bardzo wiadomo co dalej robić.
Czy odchyłki są od korekt, czy korekty zmniejszyły odchyłki, czy je zwiększyły ?

Nie bardzo rozumiem. Żadnych korekt z palca nie ustawiałem. To co pokazałem jest jedynie po zmianie suwaka z 0,64 (tak było po autokalibracji) na 1,00. Wszystko (w sensie korekty, które wrzuciłem na screenach) się ustawiło samo. Mapy lpg są zebrane po przestawieniu suwaka z palucha na 1 i wyłączeniu autoadaptacji.


Załączniki:



Ostatnio edytowano 2011-11-11, 15:53 przez jareki007, łącznie edytowano 3 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 16:01 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
1. wyslalem Ci prawdopodobnie starszą wersję softu, puściłem ci nowszą.
2. Korekty po temp i ciśnieniu reduktora skasuj, bo to są moje dla hana.

Wysłałem Ci ostatnią wersję teraz, jak możesz, to zapisz konfig dla bezpieczeństwa, skasuj te korekty i zrób autokalibrację jeszcze raz, zobacz jak się ustawi suwak. map benzyny już nie kasuj, zbierz tylko dla sprawdzenia mapę lpg.

A i tak wygląda to dobrze.


Ostatnio edytowano 2011-11-11, 16:01 przez caniggia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 16:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Noooo i w pizd* wylądował.... Teraz wszystko jasne. Auto jeździło na korektach dla mustanga... że ja tego nie zauważyłem. Faktycznie wersja oprogramowania nie jest ok. Zaraz zrobię aktualizację, autokalibrację i zbiorę mapę lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 16:17 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Odnośnie OSC, to ciekawi mnie co się stało przy 2166 bo przełączyło na benzynę, po czym próbkuje jednym wtryskiem, jakby cutoff nabil ciśnienie, ale po ciśnieniu nie widać.

Przy 2279 też jakiś błąd wskoczył, ale nie wiadomo dlaczego, bo też cutoff ale bez ciśnienia, małe obciązenie.

Ponownie błąd przy 2966, ale nic się nie dzieje, jedzie na lpg cały czas.

I dodatkowo ciśnienie gazu za duże, powienieneś zacząć moim zdaniem od 1 bar, 1,1 za duże zdecydowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Ciśnienie takie jak w stagu miałem 1.13 do 1.18 jak widzę. Czyli pływa w zakresie 0,05 bara. No ale te Ac-ki starsze tak mają. Dzisiaj już na pewno nie ruszę ciśnienia bo trzeba włazić pod auto.
Dlaczego Twoim zdaniem ciśnienie jest za duże?


Ostatnio edytowano 2011-11-11, 16:25 przez jareki007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 16:22 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
jareki007 napisał(a):
Ciśnienie takie jak w stagu miałem 1.13 do 1.18 jak widzę. Czyli pływa w zakresie 0,06 bara. No ale te Ac-ki starsze tak mają. Dzisiaj już na pewno nie ruszę ciśnienia bo trzeba włazić pod auto.
Dlaczego Twoim zdaniem ciśnienie jest za duże?


bo czasy lpg na max bucie sa 2-4ms krótsze niż na PB.

na pewno ma to wpływ na szarpnięcie przy zapętleniu PB.

btw, coś szarpie?


Ostatnio edytowano 2011-11-11, 16:25 przez caniggia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
caniggia napisał(a):
coś szarpie?

Nie. Ale na stagu, żeby do tego doprowadzić musiałem wcisnąć pedał w dechę i ciągnąć do odcinki przez co najmniej 3 biegi. Struna widział jak trzeba zapierdal**. Teraz nie miałem tego gdzie zrobić. W Bieszczadach nigdzie nie pojedzie pod 2 paki :-D


Ostatnio edytowano 2011-11-11, 16:28 przez jareki007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 16:29 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
jareki007 napisał(a):
caniggia napisał(a):
coś szarpie?

Nie. Ale na stagu, żeby do tego doprowadzić musiałem wcisnąć pedał w dechę i ciągnąć do odcinki przez co najmniej 3 biegi. Struna widział jak trzeba zapierdal**. Teraz nie miałem tego gdzie zrobić. W Bieszczadach nigdzie nie pojedzie pod 2 paki :-D


aha, to przy okazji wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 17:53 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8793
Lokalizacja: London

Pomógł: 116 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: ECU MASTER
Wtryskiwacze: ID850
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 2.0L
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
Wyglada to ok jak na sama autokalibracja ;) w dodatku na psikusie od Caniggia ;). Jareki007 jak odczucia bo coś już tam możesz o sterowniku powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Właśnie wróciłem z drugiej tury jazdy. Nowy firmware wgrany, wszystkie korekty wyzerowane, autokalibracja i pierwszy suwak musiałem na -1,7 ustawić, żeby zgrać wolne obroty. Drugi suwak ustawił się na 1. Po zebraniu mapy lpg było ubogo. Suwak poszedł na 1,1 i znowu mapy. Pomyślałem, że kliknę sobie ustaw i zobaczę jak się zmieni suwak, bo nadal było trochę ubogo w środku. Suwak poszedł na 1,11 więc niewiele i zebrałem nowe mapy. Poniżej trochę screenów i osc.


Załączniki:
Komentarz: Ustawienia_v2
ustawienia_11112011_v2.zip [971 Bajtów]
Pobrane 143 razy
Komentarz: osc_v2
Saab_11112011_v2.zip [1.15 MiB]
Pobrane 142 razy
Komentarz: Pierwszy suwak po autokalibracji

Komentarz: Odchyłka suwak 1

Komentarz: Mapa suwak 1,1

Komentarz: Odchyłka suwak 1,1

Komentarz: Mapa 2d suwak 1,11

Komentarz: Odchyłka suwak na 1,11

Komentarz: Czasy PB

Komentarz: Czasy gazu suwak 1,11

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 20:06 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Ustawień nie musisz wrzucać, bo sa zawarte w osc.

W pewnym momencie wskoczył błąd zapętlenia, ale do logicznego zapętlenia jeszcze brakowało z 1,5ms, tak więc wszysko git. W pewnym momencie czasy się zrównały prawie na max bucie (0,5ms różnicy), tak więc stawiam nadal na obniżenie ciśnienia na 1 bar.

Jak na samą autokalibrację i ustawienie suwaka (który sam by się tam ustawił tak czy inaczej), to rezultat jest mega. Max odczyłka to 0.8ms czyli całe 4%!

To teraz tylko czekać aż w drodze powrotnej przegonisz go do 200 aby zapętliło benzynę:)


Ostatnio edytowano 2011-11-11, 20:09 przez caniggia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Tormin napisał(a):
Jareki007 jak odczucia bo coś już tam możesz o sterowniku powiedzieć.

Sterownik wygląda solidnie, chyba jest trochę większy od staga.
Nie wiem czemu służy wpisywanie wartości doładowania, żeby to uzyskać trzeba przelecieć się najpierw na PB (z pedałem w podłodze) i popatrzeć na wykres map. Autokalibracja trochę telepie silnikiem i za drugim razem średnio ustawiła wolne obroty, -1,7 na suwaku, żeby zgrać. Samo "strojenie" na algorytmie tech jest proste, bo trzeba tylko jeździć. Trochę podobne do KME. Ciężko mi się wypowiedzieć o precyzji, chociaż patrząc na słupki rozjazd nie jest duży. Przy finalnych ustawieniach suwaka na 1,11 od startu zatrzymanego do ok. 140 km/h z pedałem w podłodze zero szarpania pomimo zapętlenia wtrysków lpg - czas 2853,5 na osc. Dlaczego tylko jeden wtrysk wskoczył na 40 ms? Błąd pokazuje, że wszystkie ale reszta się mieści na styk przez zapętleniem (5710rpm czyli pętli dla 21 ms a 3 wtryski są ok. 20 ms).
Auto jeździ nie szarpie, zobaczymy co będzie jak je przegonię naprawdę ostro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-11, 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
caniggia napisał(a):
To teraz tylko czekać aż w drodze powrotnej przegonisz go do 200 aby zapętliło benzynę:)

To może na tygodniu, z rodziną nie będę ryzykował :-)
Wracając mogę się pobawić korektami - żona poprowadzi, średni zakres obrotów mogę doprecyzować. Tylko tu oczekiwałbym podpowiedzi co i jak zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO