Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2011-12-23, 22:50 

Dołączył(a): 2011-02-15, 19:09
Posty: 248
Lokalizacja: Biała Podlaska

Pomógł: 6 razy

Auto: Audi A8/Renault Espace
Elektronika: agis p13/Stag Qboxplus
Wtryskiwacze: apis solo/ hana green
Reduktor: gold /tur
Dysze: brak
Pojemność: 4200/2000
Moc: 299/136
Kod Silnika: ABZ/F4K
Rok Produkcji: 1994/2005
Witam
Ostatnio miałem styczność z autem kolegi Toyota Previa 2.4 2000r.
Stag 300-4, red Silver, wtryski valtek.
Auto nie chodzi na jednym czasami na 2 cylindrach ale tylko na LPG.
Na Pb czasy wtrysków są w granicy 2,9-3,1ms i auto jeździ normalnie, natomiast po przełączeniu na LPG auto zaczyna chodzić nierówno śmierdzi gazem z wydechu i czasy wtrysku Pb dla 2 cylindrów spada na 2.1ms.
Winowajcą obarczyłem cudowne wtryski które już prawie 4 lata siedzą bez zaglądania.
Nurtuje mnie tylko kwestia podłączenia lambdy do staga, ponieważ gazownicy tego nie uczynili.
Otóż auto posiada 4 sondy 2 przed katalizatorem i 2 za. czyli ma banki 1 i 2
Co dziwne przy wypiętej sondzie i pomiaru na jej pinach napięcie oscyluje prawidłowo 0,3-0,9V lecz po podpięciu jej do wiązki auta pojawia się napięcie na przewodzie sygnałowym 3V a nawet 3,4V.
Jak to ugryść??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2011-12-23, 23:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 24487
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 2011 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3p/magic3c
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
ja zaprzestałem podłączania sond pod sterownik LPG, bo i tak nie wiele to daje. Najpewniej stroić podglądając korekty ECU i AFR z szerokopasmowej przy OL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2011-12-29, 20:57 

Dołączył(a): 2009-03-09, 23:14
Posty: 361
Lokalizacja: KRAKÓW

Pomógł: 2 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: tech 214
Wtryskiwacze: hana blue
Reduktor: niko smc
Dysze: brak
Pojemność: 1855
Moc: 200+
Kod Nadwozia: T4
Kod Silnika: B4194T
Rok Produkcji: 1997
jakoś mi to nie pasuje jak Ecu reguluje mieszanką jak nie ma z niej sygnału rozumiem że podpiera sie drugą z drugiej strony ,

jakie masz kolory kabli ,,,, od sondy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2011-12-29, 21:06 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 26525
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1686 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
na sondach zbytnio się nie znam ale moze tam jest sonda 0-5 V ?

wtryski zmień koniecznie, albo chociaż wyczyść i wykalibruj jeżeli masz czym....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2011-12-29, 21:24 

Dołączył(a): 2011-02-15, 19:09
Posty: 248
Lokalizacja: Biała Podlaska

Pomógł: 6 razy

Auto: Audi A8/Renault Espace
Elektronika: agis p13/Stag Qboxplus
Wtryskiwacze: apis solo/ hana green
Reduktor: gold /tur
Dysze: brak
Pojemność: 4200/2000
Moc: 299/136
Kod Silnika: ABZ/F4K
Rok Produkcji: 1994/2005
Kolory przewodów to:
2 czarne biały i niebieski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2011-12-30, 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 15:47
Posty: 355
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 19 razy

Auto: Renault ESPACE
Elektronika: STAG Premium
Wtryskiwacze: WGs 18+
Reduktor: AC R01 250
Dysze: brak
Pojemność: 1998
Moc: 163
Kod Nadwozia: JKO
Kod Silnika: F4Rt
Rok Produkcji: 2004
niebieski to będzie sygnał i najprawdopodobniej będzie to sonda szeroko pasmowa . W Dokumentacji jest to opisane - patrz załącznik


Załączniki:
PL-UEGO podlaczenie.pdf [90.31 KiB]
Pobrane 276 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2011-12-30, 21:58 

Dołączył(a): 2011-02-15, 19:09
Posty: 248
Lokalizacja: Biała Podlaska

Pomógł: 6 razy

Auto: Audi A8/Renault Espace
Elektronika: agis p13/Stag Qboxplus
Wtryskiwacze: apis solo/ hana green
Reduktor: gold /tur
Dysze: brak
Pojemność: 4200/2000
Moc: 299/136
Kod Silnika: ABZ/F4K
Rok Produkcji: 1994/2005
MarekGryko napisał(a):
niebieski to będzie sygnał i najprawdopodobniej będzie to sonda szeroko pasmowa . W Dokumentacji jest to opisane - patrz załącznik


Ok tylko pod którą podpiąć pod bank 1 czy 2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2011-12-30, 22:25 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 4117
Lokalizacja: Ostrzeszów WLKP

Pomógł: 139 razy

Auto: Mazda MX-5/Honda CivicEJ9
Elektronika: STAG 300 plus/ 200goFast
Wtryskiwacze: KEIHIN/ Valtek typ34
Reduktor: Scorpion ST/ ACr02
Dysze: żółte/ 2,2
Pojemność: 1800/ 1400
Moc: 136KM/ 90KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W / D14A3
Rok Produkcji: 2000 / 1997
szerokopasmówki montowano głównie w autach z OBD2 więc dziwne by ta toyota z 2000r takową miała :P

sprawdź czy nie masz zwarcia na przewodach grzałki i sygnału
oraz jakie jest napięcie na masie (biały) bo może się okazać że jest to masa o przesuniętym potencjale własnie o 3V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2012-01-03, 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 15:47
Posty: 355
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 19 razy

Auto: Renault ESPACE
Elektronika: STAG Premium
Wtryskiwacze: WGs 18+
Reduktor: AC R01 250
Dysze: brak
Pojemność: 1998
Moc: 163
Kod Nadwozia: JKO
Kod Silnika: F4Rt
Rok Produkcji: 2004
w silniku 2,4 są 2 szerokopasmowe ?
Posprawdzaj dokładnie .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2012-01-03, 17:52 

Dołączył(a): 2011-02-15, 19:09
Posty: 248
Lokalizacja: Biała Podlaska

Pomógł: 6 razy

Auto: Audi A8/Renault Espace
Elektronika: agis p13/Stag Qboxplus
Wtryskiwacze: apis solo/ hana green
Reduktor: gold /tur
Dysze: brak
Pojemność: 4200/2000
Moc: 299/136
Kod Silnika: ABZ/F4K
Rok Produkcji: 1994/2005
MarekGryko napisał(a):
w silniku 2,4 są 2 szerokopasmowe ?
Posprawdzaj dokładnie .

Z tego co wyczytałem sondy szerokopasmowe pracują 0-5V i mają minimum 5 przewodów.
Akurat ta sonda po wypięciu z wiązki wytwarza napięcie do 1V tak jak pisałem wcześniej.
Problem natomiast pojawia się gdy sondę wepniemy w wiązkę auta wtedy napięcie na niebieskim przewodzie wzrasta do ponad 3V.
Jeśli staga podepnę bezpośrednio pod samą sondę to napięcie w programie ACgas oscyluje 0-1V ale jak podłącze sondę do wiązki auta wtedy widać skok stopniowy na ok 3v i tak się utrzymuje.
Czyli raczej jest to zwykła sonda z grzałką. Po przekręceniu zapłonu pojawia się napięcie na pinach obwodu grzania sondy.
Grzałka sondy posiada rezystancję więc pewnie grzeje, auto na Pb jeździ super spalanie normalne więc raczej uszkodzenie sondy odpada ponieważ napiecie mierzone na obydwu paliwach jest takie samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2012-01-03, 18:43 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 29615
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1321 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
może to jest sonda z przesuniętym potencjałem względem masy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2012-01-03, 21:40 

Dołączył(a): 2011-02-15, 19:09
Posty: 248
Lokalizacja: Biała Podlaska

Pomógł: 6 razy

Auto: Audi A8/Renault Espace
Elektronika: agis p13/Stag Qboxplus
Wtryskiwacze: apis solo/ hana green
Reduktor: gold /tur
Dysze: brak
Pojemność: 4200/2000
Moc: 299/136
Kod Silnika: ABZ/F4K
Rok Produkcji: 1994/2005
Struna napisał(a):
może to jest sonda z przesuniętym potencjałem względem masy.

Faktycznie jest przesunięcie potencjału. Nie pomyślałem wcześniej o tym.
Inne jest napięcie pomiędzy plusem a masą karoserii bądź pinu wtyczki sondy. Czyli z podłączenia staga do lambdy tej toyoty wyjdzie du..
Dzięki Struna

Co na to dział techniczny AC??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2012-01-03, 21:46 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 29615
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1321 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
jeszcze Ci tylko wspomnę, że nie ma wymogu podpinania sondy do sterownika LPG, jest to generalnie zbędne a jedynie może ułatwić strojenie ( zwłaszcza na WOT ), bo widzisz pewien zakres zmian w oknie programu do gazowni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2012-01-03, 21:50 

Dołączył(a): 2011-02-15, 19:09
Posty: 248
Lokalizacja: Biała Podlaska

Pomógł: 6 razy

Auto: Audi A8/Renault Espace
Elektronika: agis p13/Stag Qboxplus
Wtryskiwacze: apis solo/ hana green
Reduktor: gold /tur
Dysze: brak
Pojemność: 4200/2000
Moc: 299/136
Kod Silnika: ABZ/F4K
Rok Produkcji: 1994/2005
Struna napisał(a):
jeszcze Ci tylko wspomnę, że nie ma wymogu podpinania sondy do sterownika LPG, jest to generalnie zbędne a jedynie może ułatwić strojenie ( zwłaszcza na WOT ), bo widzisz pewien zakres zmian w oknie programu do gazowni.

Dokładnie o to chodzi a nie mam sprzętu do odczytu parametrów sterownika Pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne napięcie sondy Toyota Previa 2.4 2000r STAG 300-4
PostLink | Napisane: 2012-01-03, 21:51 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 29615
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1321 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
to by prędzej jakiś wskaźnik do sondy zmotać, który by referencję brał z tego przesuniętego potencjału zamiast z masy pojazdu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO