Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 09:05 

Dołączył(a): 2012-01-09, 08:45
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: Stag 300 plus
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1997
Moc: 147
Kod Nadwozia: CG9
Kod Silnika: F20B6
Rok Produkcji: 1999
Witam

Zacznę od tego że moja Honda ma silnik F20B6 oraz instalację (stag300 plus, AC, HANA - jeden z polecanych zestawów do tego auta) założoną w polecanym zakładzie w Warszawie na Modrzejewskiej w lipcu zeszłego roku. Na instalacji przejechałem ~5000 km. Po 1000 km na pierwszym przeglądzie instalacji wszystko było OK.

Natomiast ostatnio spotkał mnie przykry incydent z zapaleniem się kontrolki check engine. Po zczytaniu błędów okazało się że są to:

p0170 - zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa (blok cyl. 1) $11
p0171 - nieprawidłowa korekcja dawki paliwa (blok cyl. 1) $11

jak na screenie poniżej:

Obrazek

Ponadto na dojeżdżaniu do świateł, przy wysprzęglaniu auto potrafiło zgasnąć.

Gdybym mieszkał bliżej Warszawy to nie zastanawiałbym się tylko odstawił auto do zakładu. Jednak nie chcę póki co oddawać auta w niepewne ręce gazowników w Łodzi. Dlatego też po pierwsze wyposażylem się w oryginalny interfejs do instalacji gazowej STAG oraz zadzwoniłem do chłopaków z Modrzejewskiej. Stwierdzili że to pewnie mapy się rozjechały i że trzeba podregulować i że spokojnie zrobię sobie to sam, a jeśli to nie pomoże to pozostaje regulacja zaworów. Ponadto nie radzili się tykać Autokalibracji, ale regulować tylko mnożnikiem. Mapa LPG znajduje się rzeczywiście poniżej mapy benzyny. Jak na screenie niżej:

Obrazek

Tak więc po zapoznaniu się z instrukcją, podciągnąłem nieco żółte kropki (mnożnik) w górę i pojeździłem sporo.
Jak widać niżej nie przyniosło to żadnego efektu - wykres mapy lPG nawet nie drgnął:

Obrazek

Odchyłka wygląda następująco:

Obrazek

Generalnie nie doszukałem się żadnych wzorców więc nie wiem czy jest poprawna czy nie.

Zastanawiam się jak poprawnie przeprowadza się kalibrację map benzyny/gazu. Tak krok po kroku. Czy może powinienem skasować zupełnie mapy Gazu? Może wtedy wykreśli się nowa mapa na podstawie mnożnika? Czy posiadacie koledzy może jakieś doświadczenia w tej kwestii bądź macie jakieś tutoriale?

Zaznaczę że przeszukałem forum,ale nie znalazłem nic co rozwiałoby moje wątpliwości.

Dziękuję za wszelkie sugestie i przy okazji Szczęśliwego Nowego Roku Wszystkim!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 09:46 

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
Stawiam na wadliwy egzemplarz AC R01 z pierwszej partii, który przestawił ciśnienie.
Porównaj jakie jest ciśnienie referencyjne w tabelce "Ustawiania gazu". Pewnie jest około 1,1 a realne skoczyło na 1,4. Korekta po ciśnieniu nie jest dobra, więc skróciła za mocno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 09:48 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22601
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 398 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
mapą nie ma co się sugerować bo zapewne nie jest zebrana pełna mapa benzyny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 10:27 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 37843
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3892 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
pablocool,
Obie mapy (krzywe), niebieska i zielona są wykresem dla czasów wtryskiwaczy Pb. Tylko ta zielona tworzona jest dla silnika gdy pracuje na LPG, czego on nie wie :mrgreen: więc pokazuje co robi z dawkowaniem paliwa jakby jechał na Pb.
Pokrycie map, takie ogólne powiedzenie, jest sytuacją kiedy silnik jadąc na LPG nałoży zielony wykres na niebieski, czyli nie wprowadza zamian w krzywej. Jest tylko jeden bezwzględny warunek, żeby odwzorowanie pracy silnika na LPG pokrywało się z pracą na Pb: obie mapy należy tworzyć w identycznych warunkach jazdy.

Jak to osiągnąć w warunkach "domowych"?

Należy wybrać do testów drogę która pozwoli na wykonanie jazdy wg. z góry przyjętych założeń np. odpowiednie obciążenia na poszczególnych biegach, dla wybranych odcinków, tak by zebrać punkty wykresu od początku do końca krzywej. Jeśli stworzysz taki wzorzec mapy Pb, możesz go zachować i używać jako odniesienia do jazdy na LPG. Ale tylko na tej drodze i tylko w identycznym stylu jazdy w jakim tworzyłeś wykres. Nie może on stanowić odniesienia dla innych warunków drogowych.
Trudne, żmudne i kosztowne, bo paliwa trzeba trochę na to poświęcić. Silnik przed każdą próbą musi być rozgrzany do max temp. płynu.
Potem dla LPG należy powtórzyć cały zabieg, dbając o identyczny styl jazdy, nawet z użyciem odpowiednich biegów na właściwych odcinkach.

Różnice pomiędzy wykresami są wtedy jako tako miarodajne i pozwalają na sensowne naniesienie poprawek.

Całą operację można skrócić i uczynić ją dokładniejszą jeśli posłużysz się scanerem, który on line pokazuje co robi ECU Pb z własnym wzorcem spalania (wewnętrznie zapisaną mapą czasów wtryskiwaczy, czyli niby tą niebieską linią na wykresie Staga). Jeśli jego poprawki wskazują na odejście od wzorca (+/-) to mamy szybką podpowiedź jak zmienić mnożnik by ECU potraktowało LPG jako równoważnik benzyny.

Jeszcze lepsze rezultaty daje użycie dodatkowej sondy do kontroli pracy silnika, ale to już inna bajka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-23, 13:04
Posty: 987
Lokalizacja: Skawina

Pomógł: 15 razy

Auto: Mazda 626
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: Apollo
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.30mm
Pojemność: 1991
Moc: 115
Kod Nadwozia: GE
Kod Silnika: FS
Rok Produkcji: 1996
Mirosław napisał(a):
pablocool,
Obie mapy (krzywe), niebieska i zielona są wykresem dla czasów wtryskiwaczy Pb. Tylko ta zielona tworzona jest dla silnika gdy pracuje na LPG, czego on nie wie :mrgreen: więc pokazuje co robi z dawkowaniem paliwa jakby jechał na Pb.
Pokrycie map, takie ogólne powiedzenie, jest sytuacją kiedy silnik jadąc na LPG nałoży zielony wykres na niebieski, czyli nie wprowadza zamian w krzywej. Jest tylko jeden bezwzględny warunek, żeby odwzorowanie pracy silnika na LPG pokrywało się z pracą na Pb: obie mapy należy tworzyć w identycznych warunkach jazdy.

Jak to osiągnąć w warunkach "domowych"?

Należy wybrać do testów drogę która pozwoli na wykonanie jazdy wg. z góry przyjętych założeń np. odpowiednie obciążenia na poszczególnych biegach, dla wybranych odcinków, tak by zebrać punkty wykresu od początku do końca krzywej. Jeśli stworzysz taki wzorzec mapy Pb, możesz go zachować i używać jako odniesienia do jazdy na LPG. Ale tylko na tej drodze i tylko w identycznym stylu jazdy w jakim tworzyłeś wykres. Nie może on stanowić odniesienia dla innych warunków drogowych.
Trudne, żmudne i kosztowne, bo paliwa trzeba trochę na to poświęcić. Silnik przed każdą próbą musi być rozgrzany do max temp. płynu.
Potem dla LPG należy powtórzyć cały zabieg, dbając o identyczny styl jazdy, nawet z użyciem odpowiednich biegów na właściwych odcinkach.

Różnice pomiędzy wykresami są wtedy jako tako miarodajne i pozwalają na sensowne naniesienie poprawek.

Całą operację można skrócić i uczynić ją dokładniejszą jeśli posłużysz się scanerem, który on line pokazuje co robi ECU Pb z własnym wzorcem spalania (wewnętrznie zapisaną mapą czasów wtryskiwaczy, czyli niby tą niebieską linią na wykresie Staga). Jeśli jego poprawki wskazują na odejście od wzorca (+/-) to mamy szybką podpowiedź jak zmienić mnożnik by ECU potraktowało LPG jako równoważnik benzyny.

Jeszcze lepsze rezultaty daje użycie dodatkowej sondy do kontroli pracy silnika, ale to już inna bajka.


O właśnie - chyba sobie to skopiuję Panie Mirosławie i będę wklejał, jak ktoś zapyta z "prośbą o ocenę mapki" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 23:13 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 25476
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1590 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
ja w audi zebralem mapę w następujący sposób

płaska pusta droga za miastem droga za miastem, 5 bieg, 80 km/h (czasy wtrysku jak na biegu jałowym) i wciskam gaz w podłoge przyspieszając powiedzmy do 110-120 kmh (przy pedle w podłodze wtryski otwierają się na max)

potem korekta mnożnika aż do pokrycia map a póżniej przybutowanie na niższych biegach żeby zobaczyć jakie sa spadki ciśnienia i czy nie ma zapętlania

może metoda nie jest idealna ale później na skanerze 9wcześniej nie miałem) okazało się że korekty sa minimalne - zasadzie takie jak na benzynie - podpinam się tylko profilaktycznie raz na parę tygodni i wszystko gra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 23:25 

Dołączył(a): 2011-11-04, 21:20
Posty: 77

Pomógł: 3 razy

Elektronika: NEVO
Wtryskiwacze: MJ FX
Reduktor: SILVER
Dysze: 3,0
Nikodem napisał(a):
mapą nie ma co się sugerować bo zapewne nie jest zebrana pełna mapa benzyny


Dlaczego??
Ostatnio regulowałem accorda 99r z silnikiem 1.8,ale mape benzyny pod pełnym obciążeniem też mi zebrał do 11ms.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-10, 08:09 

Dołączył(a): 2012-01-09, 08:45
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: Stag 300 plus
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1997
Moc: 147
Kod Nadwozia: CG9
Kod Silnika: F20B6
Rok Produkcji: 1999
Dziękuję wszystkim za wskazówki - bardzo cenne.

@Szymdi w ustawieniach gazu, sprawdzałem wczoraj, ciśnienie robocze jest ustawione na 1,12. Czy takie powinno być zawsze? jeśli nie to w jakich granicach może się wachać?

@Marcin L a czy kasujesz mapę gazu przed tą operacją? Czy wykres aktualizuje się na bieżąco?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-10, 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-23, 15:44
Posty: 3333
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 163 razy

Auto: Megane Grandtour mk3 ph3
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Pojemność: 1558
Moc: 110
Kod Silnika: K4M 868
Rok Produkcji: 2015
Zipperpl, Ja zawsze podaję ten link (ale Mirosław też pięknie opisał):
post12476.html#p12476


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-10, 10:05 

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
pablocool napisał(a):
Dziękuję wszystkim za wskazówki - bardzo cenne.
@Szymdi w ustawieniach gazu, sprawdzałem wczoraj, ciśnienie robocze jest ustawione na 1,12. Czy takie powinno być zawsze? jeśli nie to w jakich granicach może się wachać?

Tak, takie ciśnienie powinno być zawsze (waha się o +-0,05 w zależności od tego czy butla pełna, czy pusta).
Typowa usterka pierwszych ACR01. Ciśnienie podrosło w sposób niekontrolowany do 1,3-1,4, bo jest wadliwa sprężyna regulatora.
Zanim zacznie Pan zmieniać mnożnik proszę sobie ustawić na reduktorze ciśnienie takie jak referencyjne w programie i później skasować mapy benzyny i gazu i pojeździć na jednym i drugim paliwie. Praktycznie na 100% pokryją się jak trzeba. Obecny rozjazd jest spowodowany właśnie przestawieniem się ciśnienia.
Jeśli okaże się, że miałem rację - może Pan wysłać reduktor do AC na reklamację. Bez problemu uwzględnią.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-10, 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-23, 15:44
Posty: 3333
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 163 razy

Auto: Megane Grandtour mk3 ph3
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Pojemność: 1558
Moc: 110
Kod Silnika: K4M 868
Rok Produkcji: 2015
Ciśnienie robocze (jak i minimalne) jest ustalane przy autokalibracji i się nie zmienia - może się zmieniać ciśnienie GAZU (czyli to na reduktorze) ale też nieznaczenie (max 0,2 - taka jest ogólnie przyjęta zasada na forum, ale różne osoby różnie uważają).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 21:41 

Dołączył(a): 2012-01-09, 08:45
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: Stag 300 plus
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1997
Moc: 147
Kod Nadwozia: CG9
Kod Silnika: F20B6
Rok Produkcji: 1999
Panowie ponownie dziękuję za kolejne cenne wskazówki. Otóż mała aktualizacja. Dzisiaj Hanka miała regulowane zawory u specjalistów od VTEC'a w Łodzi. Facet stwierdził, że nie było źle, ale na pewno nie zaszkodzi. Błędu check engine nie wykasował. Co się okazało. Akurat tego samego dnia jechałem po akumulator do euro japartu, bo obecny akumulator zawiódł mnie dwa razy, a poza tym sterownik STAG sypał błędami o zbyt niskim napięciu. W czasie jazdy po akumulator check engine zgasł! Nie ukrywam, że mnie to ucieszyło. Wymieniłem akumulator podpiąłem laptopa do kompa Hanki oraz sterownika STAGA. Okazało się że w pamięci nie ma żadnych błędów. W między czasie dzwoniłem do faceta od zaworów i stwierdził że lampka checka może zniknąć jeśli będą wszystkie warunki spełnione, ale nie powinien błąd wylecieć z pamięci komputera.

Z tego co wiem odpięcie akumulatora nie kasuje błędów, zgadza się?

Tak czy siak po pierwszym uruchomieniu na nowym akumulatorze przełączyłem na benzynę i zaczekałem aż 2 razy włączy się dmuchawa, żeby zebrała się mapka benzyny. Potem przełączyłem na gaz i przejechałem się wg powyższych wskazówek by zebrała się mapa LPG. Wyglądało to nieźle. Jak trochę więcej pojeżdżę zamieszczę screeny. Zapomniałem spojrzeć jeszcze na to nieszczęsne ciśnienie podczas agresywnej jazdy. Na postoju było 1,22bara.

Aha jeszcze mam takie pytanie. Co to jest to pojawiające się określenie na forum "zapętlenie" (chyba mapy LPG). Jak taki wykres wygląda? I co jest powodem tego zjawiska?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-23, 13:04
Posty: 987
Lokalizacja: Skawina

Pomógł: 15 razy

Auto: Mazda 626
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: Apollo
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.30mm
Pojemność: 1991
Moc: 115
Kod Nadwozia: GE
Kod Silnika: FS
Rok Produkcji: 1996
pablocool napisał(a):
Z tego co wiem odpięcie akumulatora nie kasuje błędów, zgadza się?



W niektórych samochodach kasuje :) U mnie tak i Ciebie też :)

pablocool napisał(a):
Co to jest to pojawiające się określenie na forum "zapętlenie" (chyba mapy LPG). Jak taki wykres wygląda? I co jest powodem tego zjawiska?




To oznacza, że wtryskiwacze są całkowicie otwarte, może to być spowodowane np. padającym ciśnieniem, lub zbyt wysokimi czasami wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 22:02 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 23074
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1859 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3p/magic3c
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Ponadto w niektórych autach check engine zgaśnie sam jak przejdzie ileś cykli bez ponownego wystapienia usterki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Check engine p0170 p0171, a mapy LPG stag 300 plus
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 22:35 

Dołączył(a): 2012-01-09, 08:45
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: Stag 300 plus
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1997
Moc: 147
Kod Nadwozia: CG9
Kod Silnika: F20B6
Rok Produkcji: 1999
Zipperpl napisał(a):
To oznacza, że wtryskiwacze są całkowicie otwarte, może to być spowodowane np. padającym ciśnieniem, lub zbyt wysokimi czasami wtrysku


Wiem więcej niż wiedziałem przed chwilą. No to teraz jeszcze jak to zaobserwować w programie AC synchro? Oraz co rozumiesz przez padające ciśnienie? Za niskie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO