Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 09:21 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23314
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1387 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
Cześć i czołem :)

Zaciekawiła mnie następująca kwestia: załóżmy że mamy dwa silniki z różnymi reduktorami - w pierwszym reduktor jest nieco z zapasem i nie ma praktycznie żadnych spadków (np 100 koni i silver), drugi nieco słabszy ale ma spadki nie powodujące zapętlenia (np. 100 koni i alaska)

Czy zużycie paliwa w obydwu silnikach będzie identyczne czy będą różnice ?

Zakładamy że jest to takie samo auto, ten sam sterownik, te same wtryski, identyczne zestrojenie, różnica tylko w reduktorach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 09:33 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 18:39
Posty: 21560
Lokalizacja: Lublin-Snopków 56A Tel 609258834

Pomógł: 2219 razy

Auto: Zafira C
Elektronika: STAG 4QBOX PLUS
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R-01
Dysze: bez dyszek 1,7
Pojemność: 1,4T
Moc: 140KM
Kod Nadwozia: TOURER
Kod Silnika: ?????
Rok Produkcji: 2018
Marcin L napisał(a):
Czy zużycie paliwa w obydwu silnikach będzie identyczne czy będą różnice ?

Spalanie powinno być takie samo w oby przypadkach, lecz wszystko zależ jeszcze od kondycji silnika oraz jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 10:20 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21728
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1360 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Wg mnie może być różne, a zależy i ,,stopnia doskonałości,, korekt ciśnieniowych które są w sterowniku. i jak są spadki to i przyrosty = krótkie czasy =nie wszystkie wtryskiwacze są jednakowo precyzyjne przy krótkich czasach. Dlatego wg mnie im stabilniejsze ciśnienie reduktora i stabilniejsza temp gazu to sterownik nie pracuje korektami = mniejsze spalanie.
Miałem silvera ,dwa zwykłe goldy a teraz golda na sprężynach i teraz najstabilniejsze ciśnienie i temp gazu i stary stag 300 nie ma co robić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 12:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35438
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3560 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Adam Rogowski napisał(a):
Marcin L napisał(a):
Czy zużycie paliwa w obydwu silnikach będzie identyczne czy będą różnice ?

Spalanie powinno być takie samo w oby przypadkach.

Wszystko zależy od prawidłowo działających korek od ciśnienia w sterowniku LPG, tak jak napisał tryszawy.
Jeśli można, należy unikać "testów" tych korekt, zbyt słabym reduktorem. Wykazano w wielu sterownikach niezbyt niedokładne korekcje od tego i owego, więc ta od ciśnienia też może nie być idealna?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 13:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23314
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1387 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
otóż to - należałyby zastanowić się jaki jest czas reakcji sterownika na zmianę ciśnienia i na ile korekta jest doskonała pod kątem zwiększenia czasu otwarcia przy spadku....

zapewne lepiej nie dawać sterownikowi zbyt wielkiego pola do ciągłych zmian :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 13:52 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27827
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1150 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
żeby było ciekawiej, to może się okazać, że ten z niestabilnym reduktorem może opalać mniej ( ale może też więcej )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 13:54 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23314
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1387 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
może, bo ciśnienie spadnie, sterownik nie zareaguje a silnik dostanie mniej paliwa czyli spali mniej ;))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 13:56 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27827
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1150 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
ano właśnie, z nieadekwatnego dawkowania może wyniknąć pozorna oszczędność :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 14:22 

Dołączył(a): 2009-07-25, 18:04
Posty: 341
Lokalizacja: Kalisz

Pomógł: 3 razy

Auto: Volvo S60 II
Elektronika: STAG Q-MAX
Wtryskiwacze: EKO_POWER
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: n/d
Pojemność: 2,5T
Moc: 252
Kod Silnika: B5254T12
Rok Produkcji: 2013
No to teraz co niektórzy będą zakładać słabe reduktory żeby zaoszczędzić ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 20:38 

Dołączył(a): 2010-12-09, 20:36
Posty: 76
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 407 Kombi
Elektronika: ZENIT
Wtryskiwacze: valtek 34
Reduktor: Artic at-09
Dysze: 2,5?
Pojemność: 2000
Moc: 138
Kod Silnika: EW10J4
Rok Produkcji: 2004
Jak pojawiają się stuki lub uboga mieszanka komp pb szybko wkracza do akcji, a to w nowszych autach albo powoduje kwiatki albo późniejsze problemy z praca na pb (przy korektach długoterminowych) jak się mylę to napiszcie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 21:24 

Dołączył(a): 2011-09-12, 20:52
Posty: 226
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Pomógł: 1 razy

Auto: Mazda Tribute Duratec 3.0 V6
Elektronika: Agis OBD/CAN
Wtryskiwacze: OMVL Reg Fast
Reduktor: KME Silver
Dysze: ?
Pojemność: 2967
Moc: 197 KM
Rok Produkcji: 2003
To może u mnie Silver jest jedną z przyczyn sporego spalania: cisnienie z 1,2-1,3 (na wolnych 1,3-1,22, nie iwme odczego zależy; podczas spokojnej jazdy 80km/h ok 1,15) zlatuje na 0,9 przy depnięciu - więc i sterownik wspomaga się korektami..?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-02, 21:31 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21728
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1360 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
jszbp napisał(a):
To może u mnie Silver jest jedną z przyczyn sporego spalania: cisnienie z 1,2-1,3 (na wolnych 1,3-1,22, nie iwme odczego zależy; podczas spokojnej jazdy 80km/h ok 1,15) zlatuje na 0,9 przy depnięciu - więc i sterownik wspomaga się korektami..?



załóż drugiego silvera i daj zasilanie reduktorów fi wewn 5mm od dna butli do reduktorów i spadków nie będziesz miał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spadki ciśnienia a zużycie paliwa
PostLink | Napisane: 2012-02-13, 15:51 

Dołączył(a): 2010-11-18, 07:06
Posty: 2235
Lokalizacja: krzczonów

Pomógł: 59 razy

Auto: a8 /scorpio
Elektronika: agis /agis
Wtryskiwacze: hana /hana
Reduktor: gurter /artic
Dysze: zielone
Pojemność: 4.2
Moc: 310/207
Rok Produkcji: 1999/1995
szwarcu1 napisał(a):
No to teraz co niektórzy będą zakładać słabe reduktory żeby zaoszczędzić ;-)

- akurat ja to testowałem i powiem tak przy dobrym kompie sterującym i w miare wtryskach jest podobnie
ale jak jest komp słaby to ja bym stwierdził że pali więcej -bo dostaje mało mało potem jak już zacznie dolewać to przelewa tylko już wtedy nie ma po co :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO