Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-22, 23:41 

Dołączył(a): 2011-08-07, 14:19
Posty: 310
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 12 razy

Auto: E46 330CI / Punto GT 1.4T
Elektronika: stag 200
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavolli S
Dysze: 2,4mm
Pojemność: 1.4 Turbo
Moc: 136
Rok Produkcji: 1994
witam panowie doprowadziłem punto do ładu i okazuje się że auto potrafi zapitalac na pb jeszcze ostrzej

ale pojawił się problem taki że jakbym nie zmieniał mnożnika powyżej 20ms to auto na over boście przymuli i wyrwie jak strzała

reduktor zavolli zeta s ciśnienie 1,3 bara spada max do 1 bara przy overboscie
czerwone valteki 0,6 skok dyszki 2,4 tu się zastanawiam czy 0,6 nie powoduje kaszany
sterownik stag200

mnożnik start 1,2 koniec 0,7 0,8 inaczej się nie da bo valteki będą zapętlać i tu się zastawiam czy wtrysk nie następuje przed wcześnie

sytuacja wygląda tak że stag200 rysuje mapki do 20 ms dalej nie widzę co się dzieje z mapami


i moje pytanie czy tylko hamownia pozostaje mi do ustawienie takiego auta aby wiedzieć co się dzieje przy overboscie

do tych 20 ms mapki pokrywają się , mapki mniej więcej w tych samych warunkach tworzone tzn od 15ms w górę to pełen but bo inaczej nie da sie

po plikach osc nic totalnie nie widać czasy wtrysku lpg jakby nie patrzył liczył słuchają sie mnożnika , ciśnienie ok , wtryski nie zapętlają mają bardzo daleko do zapętlenia


Ostatnio edytowano 2012-03-22, 23:43 przez dziabi3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-22, 23:43 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23742
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1430 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
może trzeba zrobić strojenie na afr ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-22, 23:46 

Dołączył(a): 2011-08-07, 14:19
Posty: 310
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 12 razy

Auto: E46 330CI / Punto GT 1.4T
Elektronika: stag 200
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavolli S
Dysze: 2,4mm
Pojemność: 1.4 Turbo
Moc: 136
Rok Produkcji: 1994
no właśnie tylko nie wiem czy afr zdąży co kol wiek wykazać

bo overbost trwa krótko z 2 sekundy dopalacza jakby

po ustabilizowaniu ciśnienia do 1,1 bara z 1,6 wsio jest ok moc na lpg super

tylko na overboscie przymuli na 1 sekunde


jak miałem uwalony tps to wsio było ok bo auto tak nie wyrywało



po prostu na uwalonym tps nie było tak dużej dawki pb i lpg


dodam ze reduktor nówka , elektrozawór filtry nówka , listwa regenerowana z 16 tysi temu, wszystko szczelne za opaskowane i zadbane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-24, 23:08 

Dołączył(a): 2010-05-16, 14:50
Posty: 567
Lokalizacja: z południa

Pomógł: 8 razy

Auto: Audi a czy
Elektronika: LPGTECH
Wtryskiwacze: Hana Blue
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 1800
Moc: 266@417
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: K03s 2bary
Rok Produkcji: 1999
prosta zbitka, podkrec cisnienie do 1.45bara mnoznik powinien spasc i powinno to pojechac. ew cisnienie 1.3-1.4 + wieksze dysze i nie bedzie zapetlal na lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-25, 09:33 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 4117
Lokalizacja: Ostrzeszów WLKP

Pomógł: 139 razy

Auto: Mazda MX-5/Honda CivicEJ9
Elektronika: STAG 300 plus/ 200goFast
Wtryskiwacze: KEIHIN/ Valtek typ34
Reduktor: Scorpion ST/ ACr02
Dysze: żółte/ 2,2
Pojemność: 1800/ 1400
Moc: 136KM/ 90KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W / D14A3
Rok Produkcji: 2000 / 1997
jeśli szerokopasmówkę wkręcisz w wydech niedaleko turbiny to odczyt będziesz miał prawie natychmiastowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-25, 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-17, 15:21
Posty: 4950
Lokalizacja: Z Miasta

Pomógł: 7 razy
ZBANOWANY

Najpierw to proponuje sprawdzić wydatek valtków, bo 16tys,km to bardzo dużo dla nich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-27, 20:47 

Dołączył(a): 2011-08-07, 14:19
Posty: 310
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 12 razy

Auto: E46 330CI / Punto GT 1.4T
Elektronika: stag 200
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavolli S
Dysze: 2,4mm
Pojemność: 1.4 Turbo
Moc: 136
Rok Produkcji: 1994
-nie zapętlają valteki bo mają daleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeko do tego
z jakieś 6 7 ms

-jest inny motyw ciśnienie doładowania jest większe <1,6 bara> niż skala staga <1,4 bara> czy to może miec wpływ na obcinanie dawki na overboscie??
bo kropka na mapie przy pełnym bucie na chwilkę znika z mapy

-lub 2 opcja ps01 mi pada od wczoraj z rana jak nie prze gazuje na pb to nie pojadę na lpg a na kompie ciśnienie gazu jest o 0.5 bra za niskie a ciśnienie kolektora o 0,5 bara za wysokie i kropeczka niebieska błądzi obok punktów wyrysowanych na mapie po prostu się rozpitala czujnik co morze mieć związek z tym zamulaniem w piku

co do valteków to racja ale trzymam się ich bo czuję ze inne wtryski nie będą tak łatwe w dostosowaniu do turbolota bo na zapętlania nie mogę sobie pozwolić
u mnie niema mowy nawet aby mnożnik końcem był równy 1 musi być poniżej grrrrubo no i mam staga 200 a do tego sterownika nie da się zbyt duz wtrysków zapodać po ludzku


pytanie czy na miedzi 6 spadki ciśnienia z 1,26 do 0,95 bara przy zavolli zeta s i siniku turbo 136 koni to zadowalający efekt ale w obecnej temperaturze bo jeszcze 2 tygodnie temu kiedy temperatura był bliska 1 2 stopnie to spadki były aż do 0,75 bara


dodam że reduktor zavolli s nówka , elektrozawór stag 3 nówka , filtry nówka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-27, 23:26 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27941
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1160 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
dziabi3 napisał(a):
2 tygodnie temu kiedy temperatura był bliska 1 2 stopnie to spadki były aż do 0,75 bara

no to nieco słabo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-28, 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-29, 12:33
Posty: 459
Lokalizacja: Toruń

Pomógł: 7 razy

Auto: Peugeot 806 2,0 Turbo
Pojemność: 1998
Moc: 147
Kod Silnika: Xu10j2te
Rok Produkcji: 1998
Aż dziwne że to chodzi na Valtekach bo tam wolne obroty to czasy rzędu 1,8-2ms przy pełnej sekwencji. Ja bym wywalił seryjny kontroler doładowania i wstawił nawet proste MBC ustawione na 1,2 bara. Auto będzie jechać płynniej i bez niepotrzebnego overboostu który nic nie daje a tylko nadwyręża układ napędowy. Miałem tak zrobione kiedy jeździłem jeszcze seryjnym GTkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-28, 16:06 

Dołączył(a): 2011-08-07, 14:19
Posty: 310
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 12 razy

Auto: E46 330CI / Punto GT 1.4T
Elektronika: stag 200
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavolli S
Dysze: 2,4mm
Pojemność: 1.4 Turbo
Moc: 136
Rok Produkcji: 1994
wolne mam na pb na 2,8 2,9 ms jak zimny to na 3,6 a 3,9 ms
może pompa pb dupa czytaj dalej




co do spadku ciśnienia to kurde chyba >wielo< zawór do wymiany razem z miedzią


no właśnie mbc i tak mnie czeka bo mam zamułki na 0,4 bara doładowania

nie wiadomo czemu ecu pb brak korekt wywaliło mi marchew na kts 650 wykazało przekroczono próg adaptacji

wszystko sprawdzone podmienione oprócz kabli modułu zapłonowego i cewki a takrze ciśnienia paliwa ale to się dzieje na lpg i pb

definitywnie komp sam jakby lał mało paliwa ale gdy depnę do podłogi zamułki niema ale gdy powoli dociskam przy 0,4 bara jest ubogo

pierburg sprawny przemyty ropą pwm na nim ok
przepływka super
czujniki temp sprawne podmieniane
gruch szczelna , sztanga się nie zacina
regulator podmieniony
rozrząd ustawiony ok
czujnik na wale ok
czujnik identyfikacji cylindra działa sprawdzałem
tps działa sprawdzany
nieszczelności brak
układ odzyskiwania par paliwa działa
długo by wymieniać co sprawdzane

dziś zapodaje nowy filtr paliwa i regenerowane wtryski u wernera w bydgoszczy

jedyne co mogę sie czepić to dziwne ładowanie jednego dnia jest 13,7 drugiego jak auto po 20 km jazdy pokazuje 13 po włączeniu świateł 12,5 (v)

to się stało po wytarciu szczotek i po założeniu nowego regulatora na pewno właściwego

czasami nie wzbudza się alternator sam muszę lekko podgazować do 1300 obr ale jak jest tylko zimno na minusie

aku normalnie trzyma i nie muszę doładowywać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-28, 16:44 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 4117
Lokalizacja: Ostrzeszów WLKP

Pomógł: 139 razy

Auto: Mazda MX-5/Honda CivicEJ9
Elektronika: STAG 300 plus/ 200goFast
Wtryskiwacze: KEIHIN/ Valtek typ34
Reduktor: Scorpion ST/ ACr02
Dysze: żółte/ 2,2
Pojemność: 1800/ 1400
Moc: 136KM/ 90KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W / D14A3
Rok Produkcji: 2000 / 1997
alternator ma ładować 14 do 14,5 V przy takim ładowaniu jak masz u siebie aku będzie nie doładowany :P prawdopodobnie siadła jedna z 3 diod wzbudzenia bądź któraś z 6 głównych (co jest bardziej prawdopodobne)

KTS wskazał przekroczenie progu adaptacyjnego na Minimum czy na Maximu i jaki dokładnie to był numer błędu ??
korekty powinny być w parametrach bieżących pod nazwą Multi korekta bądź adaptacja Lambda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-28, 17:42 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 165 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
dziabi3 napisał(a):
stag200 rysuje mapki do 20 ms dalej nie widzę co się dzieje z mapami
Dzieje się pewnie niewiele - jeśli wyższe czasy nawet się pojawiają, to nie można ich zaliczyć do stabilnych (a tylko takie są zbieranie przez sterownik).
Te dłuższe, to tylko chwilowe wzbogacenia, które są reakcją na szybkie otwarcie przepustnicy (to samo, co kiedyś w gaźnikach realizowane było dodatkową pompką dotryskującą benzynę przy deptaniu pedału akceleracji).

Stabilne czasy (w granicy zapętlenia) mogą dochodzić do 20ms, przy założeniu max 6000 rpm i sekwencyjnym wtrysku (bo w fullgrupie będzie to już 5ms, przy semisekwencji - 10ms).


dziabi3 napisał(a):
jedyne co mogę sie czepić to dziwne ładowanie jednego dnia jest 13,7 drugiego jak auto po 20 km jazdy pokazuje 13 po włączeniu świateł 12,5 (v)
Trochę mało, ale nie tyle wielkość tego napięcia jest krytyczna, co ewentualne spadki w 'dziwnych' miejscach.
Sprawdź na pracującym silniku i włączonym max obciążeniu elektrycznym (światła, ogrzewanie szyb/foteli, dmuchawa) jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora i na wyjściu alternatora (mierzone między 'grubym' kablem, a masą silnika/alternatora). Jeśli tutaj dużych różnic nie będzie, to wskazywać będzie na sam alternator (szczotki/regulator), ale nie powinno to niskie napięcie mieć większego wpływu na układ(y) sterujący(e) silnikiem.

Jeśli różnicę napięć znajdziesz przez takie pomiary, to kolejnym krokiem powinno być ustalenie miejsca spadku napięcia (który już może mieć wpływ na zachowanie elektroniki). Zmierz w tym celu napięcie między silnikiem, a ujemnym zaciskiem akumulatora (to jest bardziej krytyczne), a następnie między wyjściem alternatora (gruby plus), a dodatnim biegunem aku.

dziabi3 napisał(a):
to się stało po wytarciu szczotek i po założeniu nowego regulatora na pewno właściwego
czasami nie wzbudza się alternator sam muszę lekko podgazować do 1300 obr ale jak jest tylko zimno na minusie
Podejrzewam, że to właśnie szczotki mogą nie do końca kontaktować - może się przycierają, albo się jeszcze dobrze nie dotarły (nie piszesz jak długo jeździsz po ich wymianie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-28, 20:37 

Dołączył(a): 2010-09-16, 11:15
Posty: 5
Lokalizacja: Dębe

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6 Quattro
Elektronika: KME Nevo Plus
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: KME Gold
Dysze: A
Pojemność: 2800
Moc: 192
Kod Nadwozia: C5
Kod Silnika: ACK
Rok Produkcji: 1998
Cytuj:
po ustabilizowaniu ciśnienia do 1,1 bara z 1,6 wsio jest ok moc na lpg super

tylko na overboscie przymuli na 1 sekunde

Masz za małe ciśnienie z reduktora. Przy dużym ciśnieniu doładowania w kolektorze jest większe ciśnienie niż w magistrali LPG więc jak gaz ma dotrzeć do komory spalania????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-28, 20:41 

Dołączył(a): 2010-05-16, 14:50
Posty: 567
Lokalizacja: z południa

Pomógł: 8 razy

Auto: Audi a czy
Elektronika: LPGTECH
Wtryskiwacze: Hana Blue
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 1800
Moc: 266@417
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: K03s 2bary
Rok Produkcji: 1999
Shadow - a wiesz do czego służy podcisnienie które podpina się do reduktora weżem z kolektora dolotowego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szarpniecie przy pełnym bucie
PostLink | Napisane: 2012-03-28, 21:49 

Dołączył(a): 2011-08-07, 14:19
Posty: 310
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 12 razy

Auto: E46 330CI / Punto GT 1.4T
Elektronika: stag 200
Wtryskiwacze: valtek
Reduktor: zavolli S
Dysze: 2,4mm
Pojemność: 1.4 Turbo
Moc: 136
Rok Produkcji: 1994
korekty.............

korekty na kts z tego co patrzyłem były w połowie wartości ale dokładnie na tym nie skupiłem uwagi choć rotor zasiał ziarno nie pewności bo napisał ze na jałowych to 2 ms a u mnie 2,9

zamuła........

punciak ma dziurę w mocy przy 0,4 bara doładowania wtedy gdy pierburg zaczyna zamykać wg aby dać większe doładowanie i jak dłużej potrzymam tak pedał gazu dostaje marchew i na kts wyskakuje przekroczenie adaptacji sonda lambda

filtr i wtryski...........

dziś kupiłem nowy filtr pb i odebrałem wtryski od czyszczenia ale misja się nie powiodła bo zabrakło mi uszczelek miedzianych i poszła mała kałuża pb bo stare nie dały rady

zdaje mi się ze może two wina wtrysków i rozjechanych map pb bo jak pod winduje mnożnik w okolicach 10 ms do 13 ms tam gdzie występuje zamułka to na lpg auto idzie super
mnożnik muszę dać tao w górę 0,2


ciśnienie ............

ciśnienie na listwie jest mierzone względem ciśnienia w kolektorze
wiec jak w kolektorze jest 1 bar to na listwie rzeczywiście jest 2,26 czyli w programie 1,26bara



ładowani.........

na nowym regulatorze zrobiłem już z 7 tysięcy
ociągam się z wymianą alternatora bo mam 2 sprawny na 100% bo muszę zwalać kolektor dolotowy który jest razem skręcony z wydechowym turbiną DP


valteki.........

wtryski nie zapętlają na pewno ale nie wiem do ilu ps01 jest w stanie mierzyć ciśnienie bo program pokazuje do 1,4 bara a turbo w piku ładuje 1,6 bara i jestem ciekaw czy na czas piku 1,6 map nie wymięka i przez chwilkę nie zamula stag


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO