Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 18:04 

Dołączył(a): 2012-05-15, 17:35
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo s80
Pojemność: 2783
Moc: 272
Kod Nadwozia: 1199533
Rok Produkcji: 2001
Witam.
Jestem kompletnym laikiem co do LPG. Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Volvo S80 2001r. 2,8l 272KM Bi-turbo. Niestety ostatnia zmiana sytuacji zmusza mnie do zagazowania auta, lecz nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytania:
1 Czy Bi-turbo da się zagazować?
2 Jaka to powinna być instalacja?
3 Gdzie to najlepiej założyć w okolicach Żyrardów - Skierniewice?
4 Co może się psuć po zagazowaniu i po jakim przebiegu?

Z góry dzięki za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
Ad 1. Nie ma żadnych przeciwwskazań, patrz na mój profil.
AD 2. Taka jak w moim profilu, Landi czy prins też powinno dać radę.
AD 3. W warszawie masz nikodema, generalnie nie oddawaj tego samochodu druciarzom. Nie polecam też montować w niesprawdzonym warsztacie. Przy czym jak znajomy ci mówił, że tico zagazowali i śmiga nie znaczy, że volvo też będą potrafili zrobić.
AD 4. Masz po 2000 roku auto więc prawie na pewno masz regulację szklankami. Co jakiś czas kontroluj luz zaworowy i nic się nie stanie.

Tak to generalnie bezproblemowy samochód na gazie. Ale sprawdź kilka rzeczy:
1. Czy pompa wody pracuje dobrze (jest powrót do zbiorniczka)
2. Czy nie dymi ci z korka wlewu oleju lub bagnetu po odpaleniu silnika.

Drugi element szczególnie ważny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 18:14 

Dołączył(a): 2012-05-15, 17:35
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo s80
Pojemność: 2783
Moc: 272
Kod Nadwozia: 1199533
Rok Produkcji: 2001
1 Układ jest szczelny i w 100% sprawny. Pompa Jest założona nowa po przebiegu 5tys.
2 Sprawdzałem wielokrotnie na rozgrzanym, podczas odpalania, na zimnym nic tam nie dymi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
Cytuj:
Pompa Jest założona nowa po przebiegu 5tys.

Moja miała 10 tysięcy jak się posypała, założona nowiutka ruvielle. Pamiętasz czy ma plastikowy czy metalowy wirnik?

Cytuj:
2 Sprawdzałem wielokrotnie na rozgrzanym, podczas odpalania, na zimnym nic tam nie dymi.

Ok to nie masz uszczelki do roboty. Ale sprawdź sobie jeszcze układ dolotowy czy jest szczelny przed założeniem gazu.

Generalnie nie ma żadnych przeciwwskazań. Moc jest ta sama, od czasu do czasu butuje go na LPG i problemów nie ma.

Jaki masz przebieg? Jeśli poniżej miliona kilometrów to można montować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 21:50 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11122
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
oracle napisał(a):
Co jakiś czas kontroluj luz zaworowy i nic się nie stanie.


Oracle, próbowałeś to kiedyś robić?
Ja się pomału przymierzam ale najpierw muszę sobie dorobić narzędzia - odpowiednio wąskie blaszki szczelinomierza.
Inna opcja to zwalenie pokrywy i dorobienie przyrządu którym można dopchnąc wałki do glowicy - wtedy miejsca będzie pod dostatkiem na zwykły szczelinomierz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
Nie próbowałem. Mam hydro.
Natomiast widziałem jak ojciec to robi w wozidle volvo dieslol. Nie używał szczelinomierza ;) ale jak trzeba to potrafi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 22:39 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11122
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Oracle, jak nie wiesz jaką męką jest sprawdzenie luzów zaworowych w silniku benzynowym volvo z regulacją luzów na wymiennych szklankach to proszę nie pleć bzdur.
W takim silniku jak u ciebie to jest 24 śrubki do odkręcenia z pokrywy zaworów i babranie się z wsadzeniem szczelinomierza przypominające zabawę w ginekologa.

Nawet w ASO nie babrają się tak i zwalają pokrywę i dociskają wałki specjalnymi połówkami podpór, ale to już spora zabawa bo wymaga rozpięcia rozrządu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 22:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36291
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3681 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
To ja dziękuję za taki silnik. :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
chalski:
Nie ma rzeczy niemożliwych a już na pewno nie dla mojego ojca. Twoje zabawy w ginekologa to dla niego codzienność.

Nie wiem natomiast, której części zdania "Nie próbowałem. Mam hydro." nie rozumiesz? Strasznie mnie to denerwuje jak ktoś sobie jakieś pierdoły wymyśla a potem wymyśla dla nich kontrargumenty. Gdzie ja ci bzdury opowiedziałem? Przeanalizuje wszystko od początku:

Cytuj:
Nie próbowałem.

Chyba jasne jak słońce - nie próbowałem czyli nie miałem styczności czyli nie wiem jak to wygląda w praktyce. Wystarczająco jasne?

Cytuj:
Mam hydro.

To znaczy, że gówno mnie interesuje jak się reguluje luz na szklankach bo mam hydropopychacze.

Cytuj:
Natomiast widziałem jak ojciec to robi w wozidle volvo dieslol.

Widziałem, jak ojciec regulował zawory w wozidle volvo. Co oczywiście nie znaczy (i nie wymyślaj bzdur) że tak samo się to robi w T6. To powinno być jasne jak słońce.

Cytuj:
Nie używał szczelinomierza

Bo nie używał, stwierdził, że robi to zazwyczaj na "oko" chociaż ja twierdzę, że na oko to chłop w szpitalu umarł. Nie mniej jednak udało mu się to wielokrotnie więc może faktycznie "daje rade" na oko.

Cytuj:
ale jak trzeba to potrafi.

Wie jak się posługiwać szczelinomierzem, tyle, że używa go do innych rzeczy.

Wystarczająco jasne czy potrzeba jeszcze jakiegoś kursu czytania ze zrozumieniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 23:47 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11122
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Chodzi mi głownie o to:
Cytuj:
Co jakiś czas kontroluj luz zaworowy i nic się nie stanie.


Piszesz jakby była to czynność prosta jak w maluchu czy Polonezie (gdzie rzeczywiście można nie używać szczelinomierza - co wg mnie dalej jest drutem). Ja dowiadywałem się nawet w ASO i goście pracujący tam po ładnych paręnaście lat przyznali że operacji takich było KILKA - jeżdżąc na benzynie niby nie ma potrzeby (z gazem nie wiadomo bo te silniki fabrycznie na gazowni nie wychodziły), a robione to było przy okazji jakichś remontów silnika.
ASO nie jest w stanie podać czasookresu kontroli tych luzów - producent nie przewidział takiej opcji :D co po mojemu równa się że silnik został policzony na ok 200kkm a dalej to już tylko siła woli zdecyduje czy zawory się podeprą czy nie.
Co ciekawe żeby włożyć hydraulikę wystarczyło by głowicę zanieść do cierpliwego ślusarza , który wywiercił by / wyfrezował po jednym otworku w głowicy na każdy zawór - otwór o średnicy ok 3-4mm na oko.

Co do bezobsługowości tego rozwiązania - u kumpla w warsztacie stoi już ze 3 tygodnie S80 2,9 r6 z przelotem ok 250-300kkm w którym wypalił się zawory na jednym garnku (auto nie widziało LPG).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-15, 23:56 

Dołączył(a): 2012-05-15, 17:35
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo s80
Pojemność: 2783
Moc: 272
Kod Nadwozia: 1199533
Rok Produkcji: 2001
Oracle
Udokumentowany przebieg to 140tys na ostatniej fakturze z Volvo we Francji z końca roku 2011 potwierdzający wymianę kompletnego rozrządu z pompą wody (nie mam pojęcia jaki wirnik), olejem i klockami oraz z jakimiś tam jeszcze rzeczami których nie potrafiłem rozkodować. Dodatkowo były robione tam badania techniczne i kolo zbierał wszystkie wyniki i faktury. Więc jestem pewien że jest w 100% oryginalny przebieg. Obecnie jest 146tys po dokładnym przeglądzie osobistym i mam do roboty jedynie sondę Lambda.
Żadnego lewego powietrza nie łapie, oleju nie bierze ani nie gubi, kompresja ok inaczej mówiąc silnik igiełka.

A tak jeszcze ile teraz mniej więcej może kosztować ta instalacja co posiadasz??
Czy można ewentualnie założyć instalację używaną lub chociaż częściowo używaną?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-16, 05:01 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11122
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Jak by nie patrzeć, dobra i dobrze założona instalacja LPG to t6 to coś ok 4000pln plus minus kilka stówek.
Co do instalacji używanej - kto ci ją zalegalizuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-16, 10:04 

Dołączył(a): 2012-05-15, 17:35
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo s80
Pojemność: 2783
Moc: 272
Kod Nadwozia: 1199533
Rok Produkcji: 2001
A co powiecie o takim zestawie do mnie:

REDUKTOR MAGIC JET 350 KM Z ELEKTROZAWOREM I FILTREM
KOMPUTER STAG 300/6
2 LISTWY LUB 6 WTRYSKIWACZY Z 2 ROZDZIELACZAMI MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-16, 10:08 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 28018
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1168 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
bardzo ryzykowna kompletacja jeśli chodzi o reduktor, wtryski bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia w gazie.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Volvo S80 pytanie o instalację.
PostLink | Napisane: 2012-05-16, 10:14 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36291
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3681 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
No nie, tylko komputer z tego zestawu można brać pod uwagę. Dla reszty szkoda silnika, szczególnie reduktor to bomba, która eksploduje gazem w układ chłodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO