Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 08:05 

Dołączył(a): 2012-02-07, 19:48
Posty: 259
Lokalizacja: Zamość/Lublin/Warszawa

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Megane
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Reg fast
Reduktor: Kme Silver @ 1bar
Dysze: 2,2
Pojemność: 1390 16v
Moc: 95KM
Kod Nadwozia: kombi ;)
Kod Silnika: k4j
Rok Produkcji: 2001
Witam, zamontowałem u siebie instalację LPG. Wymyśliłem takie położenie reduktora:

Obrazek

Obrazek

Reduktor znajduje się powyżej zbiornika wyrównawczego, na czas odpowietrzania odkręciłem go, umieściłem poniżej. Samochód dobrze się odpowietrzył, reduktor dobrze się nagrzewa. Dodatkowo wykorzystałem fabryczne mocowania w karoserii. Uprzedzając pytania, długość jednego z przewodów łączącego reduktor z układem chłodzenia jest spowodowana tym, że jedynie takie ułożenie zapewnia to, że przewód się nie załamuje - jak dostanę proste wyjście z reduktora to będzie ułożone ładniej.

Mogłem mocować reduktor niżej, do podłużnicy, ale takie mocowanie wydawało mi się po pierwsze bardziej eleganckie - reduktor ładnie zmieścił się koło dolotu powietrza, bardziej bezpieczne - przy mocowaniu na podłużnicy byle jaka stłuczka może uszkodzić przewody. Wydech spowodował, że przewód gazowy z pod podwozia wyszedł od strony rozrządu, więc i jego w to miejsce łatwiej będzie poprowadzić. Poza tym Przy mocowaniu koło podłużnicy jest kilka ruchomych elementów (sprzęgło, wiatrak) no i trudniej będzie uniknąć wychładzania reduktora przez pęd powietrza.

Tak to sobie wymyśliłem, proszę o ocenę i komentarze - biorąc pod uwagę, że auto robiłem dla siebie i jestem świadomy tego, że do odpowietrzania warto odkręcić reduktor.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 08:31 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36323
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3685 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Fajnie ale chyba po pierwszym odkręceniu korka naczynia wyrównawczego można się liczyć z zapowietrzeniem reduktora. Bo dużo zależy od szczelności termostatu a też nie zawsze robimy to na zimnym silniku.
Sam też lokuję tak wysoko reduktory ale montuję w nich stałe odpowietrzenie, z reguły w korpusie ale można też na wężu. W twoim przypadku należałoby wtedy odwrócić reduktor.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 08:38 

Dołączył(a): 2012-02-07, 19:48
Posty: 259
Lokalizacja: Zamość/Lublin/Warszawa

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Megane
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Reg fast
Reduktor: Kme Silver @ 1bar
Dysze: 2,2
Pojemność: 1390 16v
Moc: 95KM
Kod Nadwozia: kombi ;)
Kod Silnika: k4j
Rok Produkcji: 2001
Wykonanie odpowietrzenia w korpusie polega na wykonianiu gwintowanego otworu i umieszczeniu śruby, przez którą po poluzowaniu ucieka powietrze na ciepłym czy potrzebne są jakieś inne zabiegi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-04-29, 20:44
Posty: 1356
Lokalizacja: Hajnówka k. Białegostoku

Pomógł: 121 razy

Auto: Toyota Celica
Elektronika: Nevo
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: M3
Pojemność: 1800
Moc: 192
Kod Silnika: 2ZZ GE
małpolud napisał(a):
Wykonanie odpowietrzenia w korpusie polega na wykonianiu gwintowanego otworu i umieszczeniu śruby, przez którą po poluzowaniu ucieka powietrze na ciepłym czy potrzebne są jakieś inne zabiegi?

można w ten sposób, a można też wkręcić tam wkrętkę i połączyć cienkim wężykiem ze zbiorniczkiem wyrównawczym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 11:54 

Dołączył(a): 2012-02-07, 19:48
Posty: 259
Lokalizacja: Zamość/Lublin/Warszawa

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Megane
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Reg fast
Reduktor: Kme Silver @ 1bar
Dysze: 2,2
Pojemność: 1390 16v
Moc: 95KM
Kod Nadwozia: kombi ;)
Kod Silnika: k4j
Rok Produkcji: 2001
Bardzo dobry pomysł, ale czy przyniesie to porządany rezultat jeśli zbiorniczek jest poniżej reduktora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 12:34 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4412
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 440 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Kamil Bajko napisał(a):
można też wkręcić tam wkrętkę i połączyć cienkim wężykiem ze zbiorniczkiem wyrównawczym.

I w efekcie, według mnie, do czasu otwarcia termostatu reduktor będzie notorycznie zapowietrzony, a po otwarciu też nie wiadomo czy się sam odpowietrzy - to będzie zależeć na pewno od obrotów silnika i oporów przepływu w poszczególnych obwodach. Ale spróbować można - może się mylę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-23, 15:39
Posty: 754
Lokalizacja: KOŚCIELISKO

Pomógł: 23 razy

Auto: AUDI A6 AVANT
Elektronika: TECH
Wtryskiwacze: BARACUDA 115
Reduktor: MAGIC 3 COMPACT
Dysze: 2.4
Pojemność: 2393
Moc: 170
Kod Nadwozia: C5 (4B5)
Kod Silnika: BDV
Rok Produkcji: 2002
małpolud, ustaw reduktor wlotami wody "od góry" i postaraj się tak go obniżyć, żeby jednak był poniżej poziomu w zbiorniczku.

Kamil Bajko napisał(a):
można też wkręcić tam wkrętkę i połączyć cienkim wężykiem ze zbiorniczkiem wyrównawczym

pod warunkiem, że zbiornik wyrównawczy podłączony jest do małego obiegu. Inaczej będzie się odpowietrzał dopiero po otwarciu termostatu jak to słusznie zauważył gimak,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 13:54 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36323
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3685 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
małpolud napisał(a):
Bardzo dobry pomysł, ale czy przyniesie to porządany rezultat jeśli zbiorniczek jest poniżej reduktora?

Rezultat gwarantowany. Stosuję od dłuższego czasu (jeszcze w I generacji) w swoich autach (i nie tylko).
Kilkakrotnie pokazywałem to na forum i zawsze jest dyskusja czy to działa ;)
gimak napisał(a):
I w efekcie, według mnie, do czasu otwarcia termostatu reduktor będzie notorycznie zapowietrzony,

wręcz przeciwnie, powiem że jest "notorycznie odpowietrzony", typowe odpowietrzenie występuje tylko po upuszczeniu płynu z układu,
ze względu na mały przekrój przewodu odpowietrzającego (4 mm) nie wprowadza to żadnych zaburzeń w układzie chłodzenia


Załączniki:
Obraz 025.jpg
Obraz 025.jpg [ 443.8 KiB | Przeglądane 7768 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 15:14 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4412
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 440 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Mirosław napisał(a):
wręcz przeciwnie, powiem że jest "notorycznie odpowietrzony",

Jeżeli odpowietrzenie reduktora będzie wpięte do górnego przewodu zbiornika i nie będzie zanurzone w płynie to poziom płynu w reduktorze zrówna się z poziomem w zbiorniku - poziomy się wyrównają. Więc w takim przypadku gdy reduktor góruje nad zbiornikiem to w czasie postoju silnika, a być może i przy pracy silnika na wolnych obrotach będzie się znajdowało powietrze. Ile objętościowo to będzie zależeć od wzajemnego usytuowania zbiornik wyrównawczy reduktor.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 16:01 

Dołączył(a): 2012-02-07, 19:48
Posty: 259
Lokalizacja: Zamość/Lublin/Warszawa

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Megane
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Reg fast
Reduktor: Kme Silver @ 1bar
Dysze: 2,2
Pojemność: 1390 16v
Moc: 95KM
Kod Nadwozia: kombi ;)
Kod Silnika: k4j
Rok Produkcji: 2001
Narysowałem schemat instalacji.

Obrazek

poziomy mniej-więcej się zgadzają.

Obawiam się, że w tego typu instalacji łączenie reduktora i zbiornika nie przyniesie dobrego efektu. Chyba najrozsądniej będzie zostawić wszystko tak jak jest, tylko dodać śrubę odpowietrzającą albo przenieść reduktor poniżej wyrównawczego i dodać mu rurkę łączącą go z wyrównawczym co bardzo ułatwiłoby odpowietrzanie. Po odpowietrzeniu powietrze nie dostanie się ze zbiornika wyrównawczego do reduktora bo zasada naczyń połączonych nie pozwala, żeby ośrodek o mniejszej gęstości sobie wszedł w ośrodek o większej gęstości i przeszedł do drugiego naczynia.

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi, jeśli ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenia, to proszę pisać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4721
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 136 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Z dodatkowym odpowietrzeniem to w żadnym wypadku nie może być powyżej zbiorniczka.
Wiele samochodów ma nagrzewnice a czasem nawet i chłodnice powyżej zbiorniczka i jeżdżą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 16:46 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4412
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 440 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
małpolud napisał(a):
Chyba najrozsądniej będzie zostawić wszystko tak jak jest, tylko dodać śrubę odpowietrzającą

Można tak zrobić. Ale przy odpowietrzaniu reduktora (odkręcony odpowietrznik na nim) przy niepracującym silniku trzeba w zbiorniku wyrównawczym wytworzyć lekkie nadciśnienie, aby płyn podniósł się do odpowietrznika (wypłynął) i w tym momencie zakręcić odpowietrznik i to wystarcza. Oczywiście wcześniej reszta powinna być już odpowietrzona, bo inaczej po uruchomieniu silnika pompa może skądinąd przegonić pęcherz powietrza do reduktora i on tam może ugrzęznąć.
Ja w podobny sposób odpowietrzam reduktor OMVL w megance, bo też mam go ciut wyżej niż zbiornik wyrównawczy - z górnego króćca wodnego lekko zsuwam przewód gumowy i jak pojawi się płyn to nasuwam przewód i zaciskam opaskę.
Można spróbować odpowietrzać reduktor przy uruchomionym silniku, bo wtedy pompa (przy zamkniętym termostacie) powinna wytworzyć ciśnienie wystarczające do podniesienia płynu do poziomu odpowietrznika na reduktorze. Tu też nasuwa mi się uwaga, żeby uruchamiać silnik przy otwartym odpowietrzniku, bo przy zamkniętym, struga płynu może wypchnąć pęcherz powietrza do przewodu, ale może nie być w stanie wypchnąć go całkowicie (w takim przypadku reduktor sam by się odpowietrzył i nie trzeba żadnych dodatkowych sztuczek), wtedy po odkręceniu odpowietrznika pojawiłby się tylko płyn, a pęcherz wróciłby do reduktora po zatrzymaniu silnika. To podpowiada mi intuicja, bo takich eksperymentu nie przeprowadzałem.
A w ogóle to zamiast kombinować, sprawdziłbym najpierw czy reduktor sam się nie odpowietrzy po uruchomieniu silnika i zwiększeniu obrotów silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 18:28 

Dołączył(a): 2012-02-07, 19:48
Posty: 259
Lokalizacja: Zamość/Lublin/Warszawa

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Megane
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Reg fast
Reduktor: Kme Silver @ 1bar
Dysze: 2,2
Pojemność: 1390 16v
Moc: 95KM
Kod Nadwozia: kombi ;)
Kod Silnika: k4j
Rok Produkcji: 2001
Wg mnie reduktor jest odpowietrzony, odpowietrzałem go na pracującym silniku, kiedy już przestało uciekać powietrze z układu przez zbiornik przejechałem kilkaset metrów, otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy i powinno być ok.

Często grzebię w samochodzie i chyba ściągnę reduktor do poprawki, (8 x szpilki + mój pomysł na modyfikację podobną do tej, która została przedstawiona na forum) więc zrobienie w nim jeszcze jednego otworka nie stanowi problemu.

Odpowietrzanie raczej na pracującym silniku, ale jak się nagrzeje układ tak, że cały płyn, rówinież ten w zbiorniczku będzie gorący to będzie w nim panowało wystarczające ciśnienie aby wypchnąć bomble z redutkroa. Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby odpowietrzać sukcesywnie, tj przez pierwszych kilka jazd po ingerencji w układ. Tak sobie to mocowanie wymyśliłem i teraz trzeba optymalizować ;)


zico napisał(a):
Z dodatkowym odpowietrzeniem to w żadnym wypadku nie może być powyżej zbiorniczka.
Wiele samochodów ma nagrzewnice a czasem nawet i chłodnice powyżej zbiorniczka i jeżdżą.


Masz na myśli odpowietrzanie przez rurkę? Tak, ale niektóre mają dodatkowe odpowietrzniki w chłodnicy, niektóre też mają zbiorniczki wyrównawcze, które są zalane na full i po nagrzaniu wyrzucają nadmiar płynu i bombelki do drugiego zbiorniczka, który nie jest pod ciśnieniem a po ostygnięciu zasysają z niego płyn. Nie wiem jak się nazywa tego typu rozwiązanie, w japońcach jest często stosowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4721
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 136 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
małpolud napisał(a):
Masz na myśli odpowietrzanie przez rurkę?

Tak. Tak jak kolega gimak napisał. Przez tą rurkę by się nie odpowietrzał tylko odwrotnie. Jak już ma być wysoko odpowietrznik to tylko ręczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Położenie reduktora, odpowietrzanie układu.
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 21:48 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4412
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 440 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
małpolud napisał(a):
jak się nagrzeje układ tak, że cały płyn, rówinież ten w zbiorniczku będzie gorący to będzie w nim panowało wystarczające ciśnienie aby wypchnąć bomble z redutkroa.

Tu jest kolega w błędzie, wielkość ciśnienia w zbiorniku wyrównawczym, tym samym w całym układzie wynikające z temperatury (rozszerzalności cieplnej) nie ma wpływu na przemieszczanie się pęcherzy powietrza. Na to ma wpływ intensywność przepływu płynu i jest to związane z przekrojem przewodu w którym płyn przepływa oraz wydajności pompy (zależnej od obrotów wirnika).


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: marcintju i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO