Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sposób wpięcia reduktora
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 19:51 

Dołączył(a): 2009-03-06, 07:38
Posty: 131
Lokalizacja: Włodawa

Pomógł: 1 razy

Auto: Megane 1.2TCe/MiTo 1.4 MA
Elektronika: Nevo Sky-Dir/ Stag Qbox+
Wtryskiwacze: ACW03/Barracuda
Reduktor: R01/R02
Dysze: 2,3mm/??
Pojemność: 1200/1400
Moc: 131/105
Kod Nadwozia: b.d./b.d.
Kod Silnika: H5FT/b.d.
Rok Produkcji: 2014/2010
Dłubie pomalutku instalację do swojej nowej Pandy 4x4. Jestem na etapie wpięcia reduktora w układ wodny auta. Podczas oceniania sytuacji gdzie się podpiąć przyszedł mi do głowy pomysł, żeby wpiąć się nie równolegle, ale szeregowo w przewód wychodzący z pompy wody, który leci bezpośrednio do nagrzewnicy. Wg mnie rozwiązanie to ma plusy:
- krótkie węże wodne,
- przecięty jeden wąż z fabrycznego wyposażenia,
- większy przepływ czynnika chłodzącego przez reduktor - szybsze i skuteczniejsze grzanie reduktora.

Pytanie do Was, doświadczonych praktyków:
Jakie są minusy takiego rozwiązania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sposób wpięcia reduktora
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 20:35 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4412
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 440 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Może być pod warunkiem, że przez nagrzewnicę płynie cały czas płyn - nie ma zaworu odcinającego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sposób wpięcia reduktora
PostLink | Napisane: 2012-07-04, 20:44 

Dołączył(a): 2009-03-06, 07:38
Posty: 131
Lokalizacja: Włodawa

Pomógł: 1 razy

Auto: Megane 1.2TCe/MiTo 1.4 MA
Elektronika: Nevo Sky-Dir/ Stag Qbox+
Wtryskiwacze: ACW03/Barracuda
Reduktor: R01/R02
Dysze: 2,3mm/??
Pojemność: 1200/1400
Moc: 131/105
Kod Nadwozia: b.d./b.d.
Kod Silnika: H5FT/b.d.
Rok Produkcji: 2014/2010
gimak napisał(a):
Może być pod warunkiem, że przez nagrzewnicę płynie cały czas płyn - nie ma zaworu odcinającego.


Wygląda na to, że nie ma, ale jeszcze zapalę silnik i to sprawdzę, żebym się później nie zdziwił :-).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sposób wpięcia reduktora
PostLink | Napisane: 2012-07-06, 17:30 

Dołączył(a): 2011-12-21, 17:35
Posty: 2027
Lokalizacja: pomorskie

Pomógł: 64 razy

Auto: Saab
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: jakiś dziwny
Dysze: 2,5
Pojemność: ok 2000
Moc: 131
Rok Produkcji: 97`
Nie wiele aut ma zawór odcinający, kojarzę ostatnio Honda CV-r 2002r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sposób wpięcia reduktora
PostLink | Napisane: 2012-07-06, 18:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 18:39
Posty: 21745
Lokalizacja: Lublin-Snopków 56A Tel 609258834

Pomógł: 2245 razy

Auto: Zafira C
Elektronika: STAG 4QBOX PLUS
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R-01
Dysze: bez dyszek 1,7
Pojemność: 1,4T
Moc: 140KM
Kod Nadwozia: TOURER
Kod Silnika: ?????
Rok Produkcji: 2018
zamlynny, Wpinaj się szeregowo, to auto nie ma żadnego zaworu nagrzewnicy, sterowanie ciepłe-zimne powietrze działa na zasadzie klapki uchylnej która podaje powietrze przez nagrzewnicę lub ją pomija.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sposób wpięcia reduktora
PostLink | Napisane: 2012-07-06, 19:56 

Dołączył(a): 2009-03-06, 07:38
Posty: 131
Lokalizacja: Włodawa

Pomógł: 1 razy

Auto: Megane 1.2TCe/MiTo 1.4 MA
Elektronika: Nevo Sky-Dir/ Stag Qbox+
Wtryskiwacze: ACW03/Barracuda
Reduktor: R01/R02
Dysze: 2,3mm/??
Pojemność: 1200/1400
Moc: 131/105
Kod Nadwozia: b.d./b.d.
Kod Silnika: H5FT/b.d.
Rok Produkcji: 2014/2010
McViRR napisał(a):
Nie wiele aut ma zawór odcinający, kojarzę ostatnio Honda CV-r 2002r.


Ostatnio robiłem CR-V z 1999 roku, tam był zawór odcinający, ale dobrze widoczny, bo zlokalizowany przy ścianie grodziowej, jeszcze w komorze silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sposób wpięcia reduktora
PostLink | Napisane: 2012-07-06, 19:57 

Dołączył(a): 2009-03-06, 07:38
Posty: 131
Lokalizacja: Włodawa

Pomógł: 1 razy

Auto: Megane 1.2TCe/MiTo 1.4 MA
Elektronika: Nevo Sky-Dir/ Stag Qbox+
Wtryskiwacze: ACW03/Barracuda
Reduktor: R01/R02
Dysze: 2,3mm/??
Pojemność: 1200/1400
Moc: 131/105
Kod Nadwozia: b.d./b.d.
Kod Silnika: H5FT/b.d.
Rok Produkcji: 2014/2010
Adam Rogowski napisał(a):
zamlynny, Wpinaj się szeregowo, to auto nie ma żadnego zaworu nagrzewnicy, sterowanie ciepłe-zimne powietrze działa na zasadzie klapki uchylnej która podaje powietrze przez nagrzewnicę lub ją pomija.



Dokładnie tak jest, przy wyłączonym grzaniu oba przewody od nagrzewnicy wprost parzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sposób wpięcia reduktora
PostLink | Napisane: 2012-07-06, 20:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 18:39
Posty: 21745
Lokalizacja: Lublin-Snopków 56A Tel 609258834

Pomógł: 2245 razy

Auto: Zafira C
Elektronika: STAG 4QBOX PLUS
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R-01
Dysze: bez dyszek 1,7
Pojemność: 1,4T
Moc: 140KM
Kod Nadwozia: TOURER
Kod Silnika: ?????
Rok Produkcji: 2018
zamlynny, Wpinaj się w szereg i nie marudź.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO