Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-22, 19:29 

Dołączył(a): 2012-08-22, 19:16
Posty: 52

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Auris
Pojemność: 1600
Moc: 125
Kod Silnika: VVT-i Dual
Rok Produkcji: 2008
Witam

Od 3 tygodni zaczął mi w aucie charakterystycznie pstrykać jeden wtryskiwacz Magic Jet.
Gwarancja na zestaw minęła 2m-ce temu :lol:
Wtryski nie są na szynie tylko puszczone pojedynczo.
Pstrykanie podobne słyszałem w zimnych wtryskach OMVL :roll:

Czy wtryskiwacz się już "kończy" ? czy można coś z tym upierdliwym pstrykaniem zrobić np. rozebrać go i wyczyścić lub zestaw naprawczy jakiś jest :idea:

Proszę o sugestie :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-22, 19:33 

Dołączył(a): 2010-01-29, 12:13
Posty: 2281
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 272 razy

Auto: peugeot 407 coupe
Elektronika: Qbox plus
Wtryskiwacze: ACW01
Reduktor: ACR01
Pojemność: 2,2
Moc: 163
Kod Silnika: EW12J4
Rok Produkcji: 2009
Możesz go wyczyścić , a najlepszym zestawem naprawczym jest kupienie nowego, zwłaszcza gdy masz pojedyncze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-22, 19:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23212
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1384 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
wtrysk się skończył

można regenerować choć chyba zestawy sa niezbyt dostępne, albo wymienić na drugi, nowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-22, 19:40 

Dołączył(a): 2012-08-22, 19:16
Posty: 52

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Auris
Pojemność: 1600
Moc: 125
Kod Silnika: VVT-i Dual
Rok Produkcji: 2008
wymienić najprościej :mrgreen:

ale jako że lubię dłubać przy aucie to może zobaczę co on ma w środku :D

http://allegro.pl/listwa-wtryskiwacz-ma ... 53179.html

odkręcam górną nakrętkę i czyszczę benzyną 'tłoczek' ? smarować czymś go?

może ktoś ma jakieś sugestie co do czyszczenia ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-22, 20:57 

Dołączył(a): 2010-01-29, 12:13
Posty: 2281
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 272 razy

Auto: peugeot 407 coupe
Elektronika: Qbox plus
Wtryskiwacze: ACW01
Reduktor: ACR01
Pojemność: 2,2
Moc: 163
Kod Silnika: EW12J4
Rok Produkcji: 2009
Górna nakrętke ? A masz jakiś przyrząd do kalibracji ? Odkręca się od strony dyszy :http://www.youtube.com/watch?v=SDXnabtYOts
Ale czyszcenie raczej nie pomaga na stukanie, no ale próbuj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-22, 21:11 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23212
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1384 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
na stukanie trzeba wymienić oring który się "wystukał" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-22, 22:35 

Dołączył(a): 2012-08-22, 19:16
Posty: 52

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Auris
Pojemność: 1600
Moc: 125
Kod Silnika: VVT-i Dual
Rok Produkcji: 2008
czyli rozkręcić od strony idącej do kolektora ssącego i tam czyścić :) to już jest jakiś trop.

oring się załatwi, możecie podpowiedzieć o który oring chodzi - gdzie on się znajduje we wtryskiwaczu po rozkręceniu 8)

przyrządu do kalibracji oczywiście nie mam będzie on bardzo niezbędnie koniecznie potrzebny po wyczyszczeniu i wymianie oringa :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-22, 23:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4837
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 453 razy

Auto: W12
Pojemność: 6000
Moc: 450
Rok Produkcji: 2oo5
Odkręcasz wylot, wyciągasz tłoczek i sprężynkę. O-ring siedzi na tłoczku (taki zielony), następnie czyścisz, wycierasz i składasz do kupy. Jeżeli nie będziesz dotykać śruby regulacyjnej (tej z białą naklejką) to nie musisz nic kalibrować. Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-23, 09:02 

Dołączył(a): 2012-08-22, 19:16
Posty: 52

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Auris
Pojemność: 1600
Moc: 125
Kod Silnika: VVT-i Dual
Rok Produkcji: 2008
danishow, i to jest bardzo konkretna odpowiedź :P

dzisiaj w pracy się zabieram za rozkręcenie go
mam nadzieję że mechanicy w robocie będą mieli taki oring :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-23, 17:51 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4837
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 453 razy

Auto: W12
Pojemność: 6000
Moc: 450
Rok Produkcji: 2oo5
Te O-ringi używane są w systemach klimatyzacji, kiedyś porównywałem - są "na oko" identyczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-23, 20:07 

Dołączył(a): 2012-07-20, 00:20
Posty: 48

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Hana zielone
Reduktor: KME silver
Dysze: 2,4
Pojemność: 1800
Moc: 136
Kod Nadwozia: CH6
Kod Silnika: F18b2
Rok Produkcji: 2000
Na oko to chłop w szpitalu umarł :mrgreen:
a tak poważnie to nie wiem czy te oringi od klimy będą sie nadawały do gazu chyba tam powinny iść jakieś specjalnie przeznaczome do gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-23, 21:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4837
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 453 razy

Auto: W12
Pojemność: 6000
Moc: 450
Rok Produkcji: 2oo5
A w układzie klimatyzacji co się znajduje... ropa, a może płyn do chłodnic...? No właśnie NIE, w tym ów układzie też jest gaz...!

A "no oko" - miałem na myśli wymiary gumki, jest ich chyba z kilkadziesiąt różnych ale dokładnie tego nie mierzyłem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-30, 19:05 

Dołączył(a): 2011-11-03, 13:37
Posty: 234
Lokalizacja: Łódź Wrocławska 16

Pomógł: 18 razy

Auto: Audi A4 Avant Quattro
Elektronika: NEVO PRO
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME Extreme
Dysze: Bez dysz
Pojemność: 1800
Moc: 280
Kod Nadwozia: B7
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2007
Jinx_BB Z treści domniemywam że piszecie o regeneracji 1 szt. Bzdura że nie trzeba kalibrować.

Jeśli tylko stukający ogarniesz , musisz go kalibrować aby zrównać go wydatkiem do pozostałych trzech.Ten zregenerowany będzie podawał 100% a stare 110% bo są też już wybite i mają większy skok. Więc bez sensu.....bo za miesiąc kolejny...... i kolejny. Po za tym zregenerowany tylko jeden i bez kalibracji spowoduje że na tym cylindrze będzie silnik miał ubogą mieszankę. Więc albo wszystkie albo żaden.
Dziwne , tyle autorytetów onanizujących się nad pierdołami a nikt nie wpadł na to...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-30, 21:49 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4837
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 453 razy

Auto: W12
Pojemność: 6000
Moc: 450
Rok Produkcji: 2oo5
kołomax, jak Twoim zdaniem można domowym sposobem skalibrować Magica? Nie każdy ma takie urządzonko. Skoro Jinx_BB pisze tu o problemie to znaczy, że nie ma chęci (tak przypuszczam) wywalać setek na gazowników. Próba regeneracji nic nie kosztuje - poza własnym czasem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Accord + Magic Jet = Pstrykanie
PostLink | Napisane: 2012-08-31, 09:36 

Dołączył(a): 2011-11-03, 13:37
Posty: 234
Lokalizacja: Łódź Wrocławska 16

Pomógł: 18 razy

Auto: Audi A4 Avant Quattro
Elektronika: NEVO PRO
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME Extreme
Dysze: Bez dysz
Pojemność: 1800
Moc: 280
Kod Nadwozia: B7
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2007
Domowy sposób jest prosty ale mało dokładny.

1)a) Zmierzyć suwmiarką wymiar od krućca do tłoczka,bez dyszy, ponumerować wtryski, zapisać wymiar S1 dla wtrysku X
b) Zmierzyć suwmiarką wymiar od krućca do tłoczka prężąc batem pomiarowym na tłoczek z niewielką siłą, zapisać wymiar S2 dla wtrysku X
c) S2 - S1= S0
Gdzie S0 to wyliczony skok.
A najlepiej suwmiarka elektroniczna
Wtedy
1a mierzymy i zerujemy delikatni by bat suwmiarki tylko lekko dotykał tłoczka
1b mierzymy prężąc na tłoczek z jednakową siłą dla wszytkich wtryskiwaczy i odrazu mamy wymiar.

Jest oczywiście dokładniejsza metoda na czujnik zegarowy, ale to już nie jest domowy sposób.
Po za tym to jest pomiar/ kalibracja skoku a nie wydatku.
Najlepszym sposobem jest generator sygnału i pomiar wyporności cieczy / denaturatu w przezroczystej rurce w kształcie litery U. Prosty sposób skuteczny ale generator trzeba kupić/zrobić i mieć dane co do sterowania 1,2,3,5 ohm. Ale generalnie jeśli już jeden , to 3 ohm bo raz że pomiar nie jest długi, dwa że najważniejsza jest różnica między sekcjami

Drugi sposób domowy na który właśnie wpadłem to:

Robimy sobie redukcje z kranu na wtryskiwacz , czy końcówka ogrodowa.
Bierzemy wysoki wazon.
Odkręcamy wodę
Cienkim pręcikiem/ wiertłem 1mm takim aby nie zakłócał wydatku prężymy na tłoczek mierząc czas jaki nam zajmie do zapełnienia wazonu w 80% np 63s
Uśredniamy odczytany czas i przyjmujemy go jako bazę do pomiarów 60s ale im dłużej tym mniejszy błąd pomiaru.
Przyczepiamy do wazonu papierową miarkę made in castorama
Każdy wtryskiwacz mierzymy ze stoperem np 60s i odczytujemy wydatek
Wyniki zapisujemy w tabeli
Uśredniamy wydatki regulując śrubą regulacyjną np jeśli mamy W1-38 W2-43 W3-42 W4-48 Wtr 3 nie ruszamy

Przedmuchujemy ustami wtrysk i po kalibracji ich jak najszybciej musimy je zamontować , wygrzać samochód i pojeździć aby wyparło resztki wody. Może jeszcze warto by było troche prysnąć WD40.

Plus tej metody że mierzymy wydatek a nie skok, a że inne medium , no cóż.
Lepsza metoda to wazon w wannie wystający 80% z wody bez powietrza kompresor i pomiar na wyparcie wody prze powietrze ale 1 bar w domu ? Nie bardzo jest skąd brać.....


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO