Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-26, 20:41 

Dołączył(a): 2012-07-21, 14:49
Posty: 13
Lokalizacja: Zabrze

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Explorer
Elektronika: Stag 300-6
Wtryskiwacze: hana zielone
Reduktor: zeta-s
Dysze: brak
Pojemność: 4000
Moc: 210
Rok Produkcji: 2000
Witajcie,
nadszedł czas zmienić reduktor w moim sprzęcie.

Co byście polecili do V6 i 210 KM ? Wtryski są nowe hany zielone.

Wyczytałem, że powinienem wybierać miedzy KME Gold i AC R01 (czerwony).
Który byście polecili do mojego sprzętu?

Dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-26, 20:43 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 18841
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1480 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
samochód ten lubi paliwo. Dokup drugi zavoli zeta n i będzie najlepiej i najtaniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-26, 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4998

Pomógł: 123 razy

a jak koniecznie chcesz jeden to AC R01 250 powinien obrobić to auto bez problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-26, 20:48 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23197
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1384 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
Gold pewnie też da radę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-26, 21:00 

Dołączył(a): 2012-07-21, 14:49
Posty: 13
Lokalizacja: Zabrze

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Explorer
Elektronika: Stag 300-6
Wtryskiwacze: hana zielone
Reduktor: zeta-s
Dysze: brak
Pojemność: 4000
Moc: 210
Rok Produkcji: 2000
Dzięki za info.
Problem w tym, że ten obecny zavoli już nie daje rady. Ciśnienie z 1,2 przy dodawaniu gazu (nawet na postoju) spada do 0,8-0,7. Moc jest zdecydowanie niższa porównując z PB. Wielozawór jest fi6, redukcja 6>8 potem zasilanie leci faro fi8 i zwężka do fi6 elektrozawór>reduktor.

Zastanawiam się co robić. Czy lepiej regenerować ten obecny reduktor + dodać drugi taki sam czy kupić 1 a porządny z zaworem na fi8. Doradźcie co począć aby było jak najlepiej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-26, 21:20 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23197
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1384 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
najtaniej wywalić sprężynki i sprawdzić czy nie zamarza gaz przy butowaniu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-26, 21:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-17, 21:52
Posty: 3367
Lokalizacja: BYTOM Gombrowicza 95// KATOWICE Konduktorska 42

Pomógł: 204 razy

Auto: JEEP/CITROEN DS/HYUNDAI
Elektronika: STAG 300/ .../SQ SDI
Wtryskiwacze: MAGIC FX/.../BRC
Reduktor: 2 x AC R01/.../BRC
Dysze: 2,5/.../BLUE
Pojemność: 5216/2000/1600
Moc: 212/.../132
Kod Nadwozia: ZG/DS/TUCSON
Kod Silnika: .../.../
Rok Produkcji: 1997/1972/2017
1 ac 250 KM da radę, ale zasilanie bym na 8 wymienił


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-27, 06:47 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3824
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 141 razy

Auto: Lexus RX 350
Elektronika: 4Save max
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: ACR02 Twin
Dysze: 3mm
Pojemność: 350
Moc: 276
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2007
Marcin L napisał(a):
najtaniej wywalić sprężynki i sprawdzić czy nie zamarza gaz przy butowaniu ;)

Bez sprężyn nie da rady.Dokup jeszcze jednego zavolaka,a tego wyczyść.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-27, 08:35 

Dołączył(a): 2012-07-21, 14:49
Posty: 13
Lokalizacja: Zabrze

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Explorer
Elektronika: Stag 300-6
Wtryskiwacze: hana zielone
Reduktor: zeta-s
Dysze: brak
Pojemność: 4000
Moc: 210
Rok Produkcji: 2000
Dziękuję za wszystkie opinie :)

A powiedzcie mi jeszcze jedno.
Czy ta konfiguracja wielozawór fi6 > faro fi8 > trójnik fi8 > 2x elektrozawór fi6 > 2x zawolak fi6 da radę przy tej mocy ? (chodzi mi o te fi :P )

I teraz pytanko co do starego zavolaka. Czy zamiast czyszczenia nie lepiej byłoby kupić zestaw regeneracyjny, powymieniać graty i mieć "jak nowy" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-27, 08:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-17, 21:52
Posty: 3367
Lokalizacja: BYTOM Gombrowicza 95// KATOWICE Konduktorska 42

Pomógł: 204 razy

Auto: JEEP/CITROEN DS/HYUNDAI
Elektronika: STAG 300/ .../SQ SDI
Wtryskiwacze: MAGIC FX/.../BRC
Reduktor: 2 x AC R01/.../BRC
Dysze: 2,5/.../BLUE
Pojemność: 5216/2000/1600
Moc: 212/.../132
Kod Nadwozia: ZG/DS/TUCSON
Kod Silnika: .../.../
Rok Produkcji: 1997/1972/2017
alladyn napisał(a):
wielozawór fi6 > faro fi8


tu może być kiepsko reszta ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-27, 10:20 

Dołączył(a): 2009-11-18, 23:24
Posty: 11
Lokalizacja: lublin

Pomógł: 1 razy

Auto: Mustang
Pojemność: 4000
Moc: +-240
Rok Produkcji: 2008
1 x ac r01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-27, 10:28 

Dołączył(a): 2012-07-21, 14:49
Posty: 13
Lokalizacja: Zabrze

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Explorer
Elektronika: Stag 300-6
Wtryskiwacze: hana zielone
Reduktor: zeta-s
Dysze: brak
Pojemność: 4000
Moc: 210
Rok Produkcji: 2000
Zdecydowałem się na dorzucenie drugiego Zavolaka :) Niech ma :)

Teraz pytanko:
Czy te spadki ciśnienia z 1,2 na 0,7 (na postoju) mogą być spowodowane wielozawór fi6 > faro fi8 czy problemem reduktora ?

Czy tego obecnego zavolaka potraktować nowym zestawem naprawczym czy tylko go wyczyścić? Jeżeli zestaw naprawczy to czy jest jakaś różnica między tymi poniżej? :

http://allegro.pl/zavoli-zeta-n-s-kompl ... 42422.html
http://allegro.pl/k15-wloski-komplet-na ... 98586.html

Dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-27, 14:39 

Dołączył(a): 2011-04-19, 19:38
Posty: 18
Lokalizacja: Rawicz

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Explorer
Elektronika: ESGI II
Wtryskiwacze: valtek 34
Reduktor: KME RED GOLD 1,4 Bara
Dysze: 2,8
Pojemność: 4015
Moc: 215
Rok Produkcji: 2002
Ja mam KME Red Gold i daje radę do tego mam na wężu plastikowym o średnicy wewnętrznej fi 8 i też mam EXPLORERA SOHC 4,0l


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Explorer 4,0 - jaki reduktor?
PostLink | Napisane: 2012-09-27, 19:32 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 18841
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1480 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
alladyn napisał(a):
Czy te spadki ciśnienia z 1,2 na 0,7 (na postoju) mogą być spowodowane wielozawór fi6 > faro fi8 czy problemem reduktora ?

na 100% reduktor "zarósł" syfem, to nie wina przewężenia na wielozaworze.

Popieram decyzję, sam jeżdżę na 2 x zavoli i jest gitara. U mnie w BMW mam zasilanie 6mm i daje radę, ale Twoje auto bardziej lubi paliwo zapewne i może zbraknąć.

Od razu wyrzuć sprężynki/spirale miedziane do grzania gazu, przy dwóch sztukach nawet jak wyrzucicsz wszystkie to nie powinno być problemu z grzaniem, ale może lepiej zostaw po 2 sztuki z każdej strony.

Powodzonka.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO