Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-18, 18:28 

Dołączył(a): 2012-10-18, 17:58
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: nissan
Moc: 141
Rok Produkcji: 2011
Witam wszystkich i proszę o pomoc.Jeśli piszę nie tu gdzie trza lub się powielam nie jedźcie ze mną tylko...grzecznie(jestem tu nowy):lol:Kupuję nissana qashqai(to pewne)pytanie tylko czy z lpg czy bez i montować czy nie bo się nie opłaca.Proszę o poradę.Rocznie będę robił 10-12 tys.km.Biorę auto w kredyt więc będę nim jeździł przez min.6 lat. Ale zadaję to pytanie głównie dlatego bo...
Z domu do pracy mam 4km(cztery)z tego też powodu zrezygnowałem z kupna diesla(bo to turbolada,dpf,dwumasa i jeszcze inne przyjemne rzeczy z tym związane) i czy przez tak krótki odcinek instalacja przełączy się na gaz.Jestem zielony :mrgreen: w tym temacie i nie wiem jaki jest koszt takiej instalacji i czy przez te 6 lat zwróci mi się jej założenie,Krótko mówiąc czy zakładać czy sobie odpuścić?Proszę o (p)odpowiedzi przynajmniej z jednym zdaniem uzasadnienia.Dzięki z górki i pozdro. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-18, 18:37 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 7834
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola 888 462 007

Pomógł: 376 razy

Auto: Aódi a4b6/ Mazda 6
Elektronika: Q-Box Basic/SKY DIRECT
Wtryskiwacze: AC-W03 BFC/ AC-W02
Reduktor: Kanapka Gold GT/ GOLD GT
Dysze: BRAK/2.7
Pojemność: 1781/2488
Moc: 320KM\192
Kod Nadwozia: 8E2/GJ
Kod Silnika: AVJ/PY
Rok Produkcji: 2001/2013
Znając życie po montażu jeździ się trochę więcej z prostej przyczyny jest prawie 2x taniej...druga sprawa tak czy siak po tych ~18 000 km instalacja zawsze się zwróci/zamortyzuje. Ale patrząc na to co napisałeś to:

4km do pracy 2x dnia daje 8km dziennie x 22 dni w miesiącu x12 ,miesięcy daje to nam rocznie ~ 2150 km x 6 lat...wychodzi ~13 000 km

hmhmh to już musisz sam sobie odpowiedzieć na to pytanie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-18, 18:45 

Dołączył(a): 2012-10-18, 17:58
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: nissan
Moc: 141
Rok Produkcji: 2011
Dziękuje za odp.jasne,że będę jeżdził więcej,jeśli tylko będę miał instalację,ale powiedz mi jak jest z tym przełączaniem z benzyny na gaz.Z tego co wiem to przy odpalaniu (rano) palę go na benzynie(bo po zgaszeniu automatycznie się przełączy),więc pytanie czy przez te 4 km zdązy mi sie przełączyć na gaz.Jak długo muszę czekać po odpaleniu,żeby silnik"złapał"temperaturę i przełączył się na gaz tym bardziej,że...idzie zima :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-18, 18:53 

Dołączył(a): 2012-10-18, 17:58
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: nissan
Moc: 141
Rok Produkcji: 2011
Aaaaaa no i najważniejsze jaki jest koszt instalacji do takiego silnika??????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-18, 18:53 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 7834
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola 888 462 007

Pomógł: 376 razy

Auto: Aódi a4b6/ Mazda 6
Elektronika: Q-Box Basic/SKY DIRECT
Wtryskiwacze: AC-W03 BFC/ AC-W02
Reduktor: Kanapka Gold GT/ GOLD GT
Dysze: BRAK/2.7
Pojemność: 1781/2488
Moc: 320KM\192
Kod Nadwozia: 8E2/GJ
Kod Silnika: AVJ/PY
Rok Produkcji: 2001/2013
Tak jak zimny chodzi na benzynie...przełączanie w okolicach 27-30 stopni reduktora...jak długo to będzie trwało hmhmh zależy jak szybko silnik się nagrzewa, a także od umiejscowienia reduktora i długości przewodów wodnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-18, 19:30 

Dołączył(a): 2012-10-18, 17:48
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: honda prelude
Elektronika: AC
Reduktor: tomasetto
Pojemność: 2000
Moc: 136
Rok Produkcji: 1993
Przy obecnej pogodzie to 2-3minuty silnik dobija do 30C. w zimę zdecydowanie dłużej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-18, 20:15 

Dołączył(a): 2010-08-13, 06:45
Posty: 27
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel AstraG/Citroen C5
Elektronika: BRC SQ24/STAG 300-6 ISA
Wtryskiwacze: BRC niebieskie / Hana
Reduktor: Genius 1200 / ACR01
Pojemność: 1596 / 2946
Moc: 101 / 207
Kod Nadwozia: caravan / berline
Kod Silnika: x16xel
Rok Produkcji: 1998 / 2003
hmm - zmienili coś w tych "kaszajach" nowych ? bo obiło mi się o uszy że w benzynowym silniku 1,6 jest bardzo blisko zamontowany katalizator i wynikają z tego jakieś problemy z LPG - nie wiem czy to tylko jakaś legenda ? może eksperci się wypowiedzą ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-19, 09:30 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11122
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Miejsce zamontowania katalizatora nie ma wpływu na LPG.
Jeśli chodzi o twoje dojazdy do pracy to w zimę pewnie z połowę dystansu pojedziesz na benzynce do pracy (no chyba że garaż masz).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-19, 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-21, 07:58
Posty: 503
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 29 razy

Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Elektronika: TECH 224+OBD
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli N (bez sprężynek)
Dysze: 2.5 @ 1.0 bar
Pojemność: 1997
Moc: 140
Kod Nadwozia: van
Kod Silnika: ew10a
Rok Produkcji: 2007
bosmande przy obecnych cenach (stosunku PB do LPG) to instalacja zwróci Ci się pewnie szybciej niż w 2 lata. Dojazdami do pracy bym się nie przejmował, bo nawet jak Ci się przełączy w połowie drogi to już będziesz miał oszczędności... a poza tym dojazd do pracy to tylko 2kkm rocznie, a sam pisałeś że jeździsz 10-12kkm na rok, więc pozostałe 8-10kkm to pewnie dłuższe trasy i wtedy czas jazdy na PB będzie pomijalny.


Ostatnio edytowano 2012-10-19, 09:54 przez misiu7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-19, 09:53 

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
Jak będzie dobrze wpięty, dobry reduktor, sprawny termostat i temp. przełączania na 30st.C, przełączy się "na końcu ulicy".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-19, 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-21, 07:58
Posty: 503
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 29 razy

Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Elektronika: TECH 224+OBD
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli N (bez sprężynek)
Dysze: 2.5 @ 1.0 bar
Pojemność: 1997
Moc: 140
Kod Nadwozia: van
Kod Silnika: ew10a
Rok Produkcji: 2007
Szymdi napisał(a):
przełączy się "na końcu ulicy".

co racja to racja... zima trzeba tylko dłuższą ulice wybierać :D i uważać żeby nie przesadzić, bo niektóre sa sporo dłuższe niż te 4 km...
przy obecnych temperaturach u mnie przełącza się po ok 500 metrach (albo i szybciej - nie mierzyłem), ale ja nie mam Qashqai'a.. nawet nie mam nissana, więc to żadna wytyczna.


Ostatnio edytowano 2012-10-19, 09:58 przez misiu7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-19, 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-05-31, 10:14
Posty: 4390
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 437 razy

Auto: Volvo XC 60
Elektronika: Qmax plus
Wtryskiwacze: Barracuda 130Nl
Reduktor: KME Twin
Dysze: brak
Pojemność: 2953
Moc: 304
Rok Produkcji: 2016
Zawsze można być hardcorem i przełączać przy 10 stopniach. Nic to nie zmienia tylko kwestia korekty po temp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-19, 10:09 

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
Zmienia, bo niedogrzany reduktor i niedogrzany gaz mają swoje konsekwencje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-19, 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-05-31, 10:14
Posty: 4390
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 437 razy

Auto: Volvo XC 60
Elektronika: Qmax plus
Wtryskiwacze: Barracuda 130Nl
Reduktor: KME Twin
Dysze: brak
Pojemność: 2953
Moc: 304
Rok Produkcji: 2016
Szymdi, tylko w wypadku braku odparowania gazu, kiepskiego filtra może to mieć wpływ na wtryski. Policz różnicę temperatur gdy gaz ciekły wpadnie na gumę o temp. 10 stopni, a 30 stopni gdzie jest większa różnica. Tak czy owak warto zainwestować w instalację


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto montować instalację gdy...
PostLink | Napisane: 2012-10-19, 10:37 

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
Gaz ciekły, to już trochę przesada - trzeba by było zamrozić reduktor. Ale niedogrzany gaz ma sporo oleistych frakcji z tendencją do siadania na filtrze, a po części niestety także we wtryskiwaczach. Niedogrzany reduktor szybciej się zasyfia i zużywa elementy gumowe.
Ja ustawiam przełączanie na 35st.C i żaden z klientów nie narzekał na późne przełączanie. A ostatnia zima była pod tym względem dobrze weryfikująca.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO