Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 17:59 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31066
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2991 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Witam!
Miałem okazję stroić i poprawiać instalację z komputerem Sorocco 1.45 (wersja USA, 2008 rok), ponieważ pierwszy raz mam do czynienia tym "systemem" mam zagadkę.
Obroty są pobierane z wtryskiwaczy Pb, nie chciał mi czytać z cewki a na inne podpięcia/próby nie miałem czasu.
Samochód przy cut-offie gdy czasy są zero zrzuca w tym czasie na Pb, zawory klapią i podejmuje pracę na LPG po pojawieniu się sterowania na wtryskiwaczach.
Niby logiczne, tylko czy tak musi być bo ciągłe klepanie zaworami już nie jest dla mnie logiczne. Programowałbym to inaczej, ale mniejsza.
Włączenie funkcji wyprzedzania włączenia elektrozaworów coś tu pomoże? Nie mam dostępu do auta, więc już nie sprawdzę tego, muszę instruować uzytkownika "zdalnie".
Z góry dzięki za podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 19:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4837
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 453 razy

Auto: A8 quattro
Elektronika: NEVO Pro
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Pojemność: V8
Rok Produkcji: 2ooo
Niech zgadnę, czyżby był to Fiat...? Zaznacz w ustawieniach "Silnik typu HEMI" - powinno pomóc. Jak nie pomoże to trzeba przepiąć kabel od obrotów lub go w ogóle wywalić i zaznaczyć "Kabel obrotów nie podłączony" - ale nie wiem czy ta opcja jest w tym sterowniku. Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 19:39 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31066
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2991 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Nie Fiat, Opel X20xev, chyba nie powiesz, że cut-off jest w Fiatach tylko?
Użytkownik auta dostał już polecenie uzycia "ptaszka" HEMI i twierdzi, że to nie zmienia sytuacji.
W tym sterowniku nie ma opcji kabel nie podłączony, używam oprogramowania 3.0i nie wszystkie jego funkcje są aktywne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 19:40 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 21194
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1235 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech/Stag
Wtryskiwacze: ACW03/01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
miałem x20xev na kme przez 5 lat i nie było takich historii... może rzeczywiście coś nie tak z podpięciem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 19:43 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4837
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 453 razy

Auto: A8 quattro
Elektronika: NEVO Pro
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Pojemność: V8
Rok Produkcji: 2ooo
Mirosław napisał(a):
Nie Fiat, Opel X20xev, chyba nie powiesz, że cut-off jest w Fiatach tylko?
Raz w Fiacie miałem taką zagwozdkę... Tak strzelałem... :D

Co do Opla, przy cewce jest wtyczka 5 lub 6-pinowa w tym cztery kable sygnałowe, ja zawsze tam podpinałem i nie było problemu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 19:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31066
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2991 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Marcin L napisał(a):
może rzeczywiście coś nie tak z podpięciem

Zastosowałem się do instrukcji. Obroty podpięte pod wtryskiwacz nr.1 i nie dziwi mnie, że obroty znikają gdy wtryskiwacz jest odłączany.
Dziwię się za, że sterownik nie czeka trochę z przejściem na Pb, tylko z miejsca odcina elektrozawory.
W ogóle w pierwszym momencie myślałem, że kabla nie trzeba podłączać jeśli jest do wyboru funkcja - czytaj obroty z wtryskiwaczy Pb.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 19:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31066
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2991 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
danishow napisał(a):
Co do Opla, przy cewce jest wtyczka 5 lub 6-pinowa w tym cztery kable sygnałowe, ja zawsze tam podpinałem i nie było problemu...


Ten model ma trzy piny, zasilanie dwa sterujące. W pierwszym momencie było podłączenie pod sterujący ale sterownik nie reagował, więc najbliżej było do kabla od wtryskiwaczy i tak zadziałało, tylko nie spodziewałem się późniejszych komplikacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 19:53 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4837
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 453 razy

Auto: A8 quattro
Elektronika: NEVO Pro
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Pojemność: V8
Rok Produkcji: 2ooo
Mirosław napisał(a):
W pierwszym momencie było podłączenie pod sterujący ale sterownik nie reagował
To dziwne, a próbowałeś różnych opcji w sterowniku: RPM, Wtryskiwacze benzynowe, Obrotomierz 1 i Obrotomierz 2...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 19:55 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31066
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2991 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Wszystkie warianty były sprawdzone, jak w szachach. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 20:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4837
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 453 razy

Auto: A8 quattro
Elektronika: NEVO Pro
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Pojemność: V8
Rok Produkcji: 2ooo
Kurcze, jakiś uparty ten Opel. Chyba trzeba będzie podpiąć się pod wałek rozrządu lub korbowy (albo sterownik jakiś lewy)... A tak z innej beczki, to czy ta cewka nie powinna mieć 4 pinów? Sprawdzałem teraz schemat i za cholerę nie mogę znaleźć trzypinowej... ?! Może "ktoś tam" źle szuka...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 20:16 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31066
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2991 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
danishow napisał(a):
Może "ktoś tam" źle szuka...?


Nie no beż przesady, była wymiana instalacji z II na IV generację i wykorzystane stare miejsce pod kabel od obrotów.
Mniejsza o to, obroty zostaną przepięte przy najbliższej możliwej okazji.
Bardziej mnie interesuje czy tak jak jest w tej chwili, to jest to "co autor miał na myśli".
Czyli przerzutka na Pb przy cut-offie, gdy czytamy obroty z wtryskiwacza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 20:23 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4837
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 453 razy

Auto: A8 quattro
Elektronika: NEVO Pro
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Pojemność: V8
Rok Produkcji: 2ooo
Mirosław napisał(a):
Nie no beż przesady, była wymiana instalacji z II na IV generację i wykorzystane stare miejsce pod kabel od obrotów.
Dobrze, dobrze... bez nerwów :D... Wracając do pytania - NIE, tego autor nie miał na myśli. W tym wypadku chodzi o dopasowanie sygnału obrotów do rzeczywistego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 20:27 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31066
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2991 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
danishow napisał(a):
tego autor nie miał na myśli.

Tylko niechcący mu babol wyszedł? Nie bardzo rozumiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 20:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4837
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 453 razy

Auto: A8 quattro
Elektronika: NEVO Pro
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Pojemność: V8
Rok Produkcji: 2ooo
Taa, te Sirocco to taki trochę niewypał... Odłam KME sprzedawany za granicami Polski...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czytanie obrotów a przejście na Pb
PostLink | Napisane: 2012-11-24, 20:56 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 6498
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 270 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
W wiązce od ecu na na pewno znajdziesz zielony kabel z sygnałem dla obrotomierza. Jeśli to taka Vectra jak moja, to najlepszy dostęp do niego jest w tym "korytku" idącym po ścianie grodziowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO