Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-26, 16:27 

Dołączył(a): 2011-11-29, 13:28
Posty: 134
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stag 300-6 PLUS
Wtryskiwacze: hanna zielone
Reduktor: AC R01 RED 250km
Pojemność: 2495
Moc: 192
Kod Nadwozia: FV39370
Kod Silnika: m54b25
Rok Produkcji: 2002
Witam,
Chciałbym zapytać czy w moim CC700 będzie lepiej jeżeli przerobie airbox w taki sposób że nie będzie do niego dolotu ciepłego powietrza?? W tej chwili gdy odpala się zimny samochód to od razu jest zaciągane powietrze nagrzane z kolektora wydechowego.
Dopiero po nagrzaniu termostat zamontowany w air boxie częściowo przykrywa dolot ciepłego powietrza a odkrywa dolot zimnego.
Jednak nawet przy pełnym nagrzaniu auta termostat przepuszcza ciepłe powietrze do silnika

Chodzi mi o to czy silnik lepiej będzie pracował na zimniejszym powietrzu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-26, 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4998

Pomógł: 123 razy

sprawdź sam. w felicii była odczuwalna poprawa nawet na benzynie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-26, 16:43 

Dołączył(a): 2009-07-13, 13:45
Posty: 2052
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 77 razy
ZBANOWANY

Auto: VW Polo 6N2
Elektronika: Stag4 Qbox Basic
Wtryskiwacze: OMLV Reg Fast
Reduktor: Tomasetto Alaska
Pojemność: 1290
Moc: 60
Kod Silnika: AUB
Rok Produkcji: 2001
NIMAGO napisał(a):
Chodzi mi o to czy silnik lepiej będzie pracował na zimniejszym powietrzu?

NIMAGO: Podobno w zimnym powietrzu jest więcej tlenu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-26, 18:22 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 22035
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1393 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Masz zepsuty termostat, wymień, na zimnym powietrzu nastąpi oblodzenie gaźnika/ jednopunktu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-26, 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4716
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 136 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Im bardziej nagrzany gaz tym bardziej dolot zatyka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-26, 21:40 

Dołączył(a): 2011-11-29, 13:28
Posty: 134
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stag 300-6 PLUS
Wtryskiwacze: hanna zielone
Reduktor: AC R01 RED 250km
Pojemność: 2495
Moc: 192
Kod Nadwozia: FV39370
Kod Silnika: m54b25
Rok Produkcji: 2002
termostat pracuje dobrze. poprostu od nawet wtedy gdy dolot od cieplego powietrza jest calkowicie przymkniety to airbox i tak sie nagrzewa i jest cieplo w nim.
Autko najlepiej czuc "moc" na lpg wtedy gdy nie jest jeszcze nie nagrzany.

Gdy silnik jest nagrzany do temp roboczej i podczas jazdy wcisne pedal do konca to czuc ze silnik niechce sie zbierac tak jakby mu gazu brakowalo albo tak jak by go zalewalo. Gdy silnik jest zimny i test przeprowadzony w podobnych warunkach czegos takiego nie ma.

Wolne obroty udalo sie wyregulowac tylko poprzez napiecie srube napiecia membrany. Srubka od bajpasu zakrecona do konca. Sruba na wezu zostala wkrecona na tyle na ile dalo sie i zeby auto sie uciaglo. Spalanie 9-10l w cyklu mieszanym z delikatnym obchodzeniem sie pedalem. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-27, 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-02-17, 19:03
Posty: 26
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Pomógł: 1 razy

Auto: Ford Mondeo
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: Hana 2000
Reduktor: AC R01
Dysze: -
Pojemność: 2500
Moc: 170
Kod Nadwozia: BNP
Kod Silnika: 125 SEA
Rok Produkcji: 1999
NIMAGO napisał(a):
Chodzi mi o to czy silnik lepiej będzie pracował na zimniejszym powietrzu?

Tak
tryszawy napisał(a):
na zimnym powietrzu nastąpi oblodzenie gaźnika/ jednopunktu.

Bzdura ,jak miałem poldka zablokowałem termostat w obudowie filtra tak zeby ciągnął tylko zimne powietrze i przez rok nie miałem żadnego oblodzenia ... a auto śmigało dużo lepiej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-27, 09:08 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 22035
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1393 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Krzychu32 napisał(a):
Bzdura ,jak miałem poldka zablokowałem termostat w obudowie filtra tak zeby ciągnął tylko zimne powietrze i przez rok nie miałem żadnego oblodzenia ... a auto śmigało dużo lepiej


A zaglądałeś do środka gaźnika/jednopunktu jadąc w temp ok -5 +5 zwłaszcza podczas porannych mgieł i szronu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-27, 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-02-17, 19:03
Posty: 26
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Pomógł: 1 razy

Auto: Ford Mondeo
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: Hana 2000
Reduktor: AC R01
Dysze: -
Pojemność: 2500
Moc: 170
Kod Nadwozia: BNP
Kod Silnika: 125 SEA
Rok Produkcji: 1999
Nie ,nie zaglądałem ,bo niby po co ? jak auto jedzie ok ,nie szarpie ,ma moc ,nic złego się nie dzieję ,to po ciorta mam zaglądać czy w gaźniku jest szron ,powiedz co mnie to obchodzi ? ,jakby auto niedomagało to pewno bym tam zajrzał i nie tylko tam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-27, 18:34 

Dołączył(a): 2009-07-13, 13:45
Posty: 2052
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 77 razy
ZBANOWANY

Auto: VW Polo 6N2
Elektronika: Stag4 Qbox Basic
Wtryskiwacze: OMLV Reg Fast
Reduktor: Tomasetto Alaska
Pojemność: 1290
Moc: 60
Kod Silnika: AUB
Rok Produkcji: 2001
Krzychu32: A nie miałeś podwyższonego spalania od tego "schłodzonego" powietrza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-27, 19:18 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8849
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
Krzychu32 napisał(a):
miałem poldka zablokowałem termostat w obudowie filtra tak zeby ciągnął tylko zimne powietrze i przez rok nie miałem żadnego oblodzenia

to slabo,bo mam tak kilka lat :P

nie zauwazylem wyzszego zuzycia paliwa ,oczywiscie nie zauwazylem tez zamarzajacej przepustnicy kolego tryszawy, bo termostat powietrza nie jest od tego ,by temu zapobiegac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-27, 23:43 

Dołączył(a): 2011-11-29, 13:28
Posty: 134
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stag 300-6 PLUS
Wtryskiwacze: hanna zielone
Reduktor: AC R01 RED 250km
Pojemność: 2495
Moc: 192
Kod Nadwozia: FV39370
Kod Silnika: m54b25
Rok Produkcji: 2002
narazie odłączyłem tylko tą rurke która podaje ciepłe powietrze bez zaślepienia wlotu w air boxie.
Od razu bylo czuć że mieszanka się zubożyła, bo obroty spadły, a gdy przytykałem ręką to rosły.
Nie zmieniając żadnych ustawień lpg i po zablokowaniu tamtego wlotu pojechalem na testy.

Okazało się że praca silnika poprawiła się po jego nagrzaniu.

Niewiem teraz tylko czy spalanie nie wzrośnie bo i tak jest duże.
Tyle tylko że autem dojeżdżam do szkoły codziennie rano i wracam. Długość to 3.5km w 1 strone, wiec auto nie nagrzewa się do końca.
Teoretycznie czy jest możliwość zejscia poniżej 10l przy tym silniku i gaźniku Aisian przy takim trybie jazdy?

Register skręcony na tyle aby dało się jeździć.
W tej chwili jest wykręcony o 1 i 3/4 obrotu
Gdy dokręcam do 1 obr to przy prędkości silnika ok 3000obr/min delikatnie zaczynają spadać obroty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-28, 00:59 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8849
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
jezeli masz obrotomierz to mozesz zastosowac odpowiedni styl jazdy,
dodajac jeszcze wakuometr bedziesz mogl osiagnac pelnie ekonomii ,
nie wiem ile ten silnik jest wart pod wzgledem sprawnosci ,ale autem o podobnej masie i silniku 1.0 (Daihatsu Charade 1.0turbo 1985r) w takim trybie jazdy wychodzilo 8-8.5l LPG,
zima potrafil dobic i do 10l ,ale to w ostrych mrozach i z walnietym termostatem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-28, 08:08 

Dołączył(a): 2011-11-29, 13:28
Posty: 134
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW
Elektronika: Stag 300-6 PLUS
Wtryskiwacze: hanna zielone
Reduktor: AC R01 RED 250km
Pojemność: 2495
Moc: 192
Kod Nadwozia: FV39370
Kod Silnika: m54b25
Rok Produkcji: 2002
do czego mialby sluzyc wakuometr?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciepłe powietrze a LPG
PostLink | Napisane: 2012-11-28, 11:01 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8849
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
do zobrazowania ile nalezy wciskac gaz,zeby nie marnowac paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO