Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-16, 14:46 

Dołączył(a): 2011-06-13, 20:58
Posty: 614
Lokalizacja: Warka

Pomógł: 28 razy

Auto: A6 Quattro Avant\Allroad
Elektronika: LPG-Tech 326/Stag300
Wtryskiwacze: Barracuda\Keihin Żółty
Reduktor: Magic Power\Prins
Dysze: 2.4/brak
Pojemność: 2400\2700
Moc: 170\250
Kod Silnika: BDV\BES
Rok Produkcji: 2004\2003
Witam.
Zbliża mi się termin wymiany paska rozrządu.
W związku z czym mam pytanko, jaki pasek założyć. Może ktoś się orientuje ile zębów ma ten pasek, bo są podobno różne długości w tym silniku. (w moim pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu, tylko klinowym) Czy napinacz jest hydrauliczny czy nie, bo niektórzy trwierdzą, że występowały takie i takie, ale z tego co się oriętuję to w tym silniku były tylko hydrauliczne. Pozdawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-16, 15:00 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11118
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Pasek Contitech albo gates - co do długości pewnie po vin-ie można dojść w aso lub IC czy fota.
wg moich poszukiwań np.
Contitech CT 919
Napinacz hydrauliczny na 99%


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-16, 17:03 

Dołączył(a): 2011-12-21, 17:35
Posty: 2027
Lokalizacja: pomorskie

Pomógł: 64 razy

Auto: Saab
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: jakiś dziwny
Dysze: 2,5
Pojemność: ok 2000
Moc: 131
Rok Produkcji: 97`
Kup komplet INA będziesz miał spokój.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-16, 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-26, 13:47
Posty: 561
Lokalizacja: LU-belskie

Pomógł: 68 razy

Auto: VW
Elektronika: STAG 300-4 ISA-2 - OFF
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: VSI PRINS
Moc: 220
elwarka1 napisał(a):
Witam.
Może ktoś się orientuje ile zębów ma ten pasek

153 zęby.
elwarka1 napisał(a):
w moim pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu, tylko klinowym

Dokładnie, lecz aby ją wymienić w Twoim aucie trzeba zdjąć pasek rozrządu, więc lepiej ją wymienić przy wymianie rozrządu.

Napinacz masz hydrauliczny tak jak piszą wyżej, a pasek contitecha to bardzo dobry wybór ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-16, 18:26 

Dołączył(a): 2011-06-13, 20:58
Posty: 614
Lokalizacja: Warka

Pomógł: 28 razy

Auto: A6 Quattro Avant\Allroad
Elektronika: LPG-Tech 326/Stag300
Wtryskiwacze: Barracuda\Keihin Żółty
Reduktor: Magic Power\Prins
Dysze: 2.4/brak
Pojemność: 2400\2700
Moc: 170\250
Kod Silnika: BDV\BES
Rok Produkcji: 2004\2003
Karolex napisał(a):
elwarka1 napisał(a):
Witam.
Może ktoś się orientuje ile zębów ma ten pasek

153 zęby.
elwarka1 napisał(a):
w moim pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu, tylko klinowym

Dokładnie, lecz aby ją wymienić w Twoim aucie trzeba zdjąć pasek rozrządu, więc lepiej ją wymienić przy wymianie rozrządu.

Napinacz masz hydrauliczny tak jak piszą wyżej, a pasek contitecha to bardzo dobry wybór ;)

Jaką pompę polecasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-17, 11:21 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11118
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Pompa ma mieć koniecznie metalowy wirnik, np HEPU, SKF.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-17, 14:09 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 6649
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 281 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Oj, metalowe też się mogą okręcić na wałku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-17, 14:28 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11118
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Jeszcze się nie spotkałem a rozwalonych plastików po mniej niż 90kkm widziałem już kilka.
W tym jeden u kumpla gdzie pompa padła przy ok 260km/h i przyspieszaniu - tylko fart że zauważył że wskazówka leci i zgasił silnik.
Wirnik najlepiej jak jest żeliwnym odlewem, dalej gięta blacha i na koniec zdarzają się blaski punktowo spawane (łopatki do płaskiego wirnika)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-17, 14:45 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 6649
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 281 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
A ja niedawno wyciągnąłem taką z jednego TDI-ka. Jak była zimna, to OK. Jak się rozgrzała, to wirnik się kręcił jak na łożysku.
Dla odmiany, kolega robił rozrząd w jednej A4 1.6 gdzie zamarzła woda w silniku i przy próbie odpalenia rozleciała się pompa. I wszystko się zgadza, tylko że obróciło się na wałku metalowe koło pasowe, a plastikowy wirnik się zachował. Nie pamiętam jakich były marek te pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-17, 18:56 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11118
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
No po zamarznięciu to różne rzeczy mogą się dziać, ale z powodu tych oszczędności - plastikowych wirników już kilka razy co najmniej słyszałem o przegrzanym silniku. Zdarza się jak mówisz że na zimno jest ok a po rozgrzaniu pada, nawet zdarzyło się u kumpla na warsztacie że wyjmowali wirnik w kilku kawałkach połamany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-17, 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-01, 19:12
Posty: 1456
Lokalizacja: Tczew

Pomógł: 56 razy

Auto: Saab 9-3 SS,Saab 9-3 SC
Elektronika: Tech 214,Tech224
Wtryskiwacze: Napoleon,Napoleon
Reduktor: Prins Hybr,Prins
Pojemność: 2.0t,2.0t
Moc: 345 ,290
Kod Silnika: B207L,B207E
Rok Produkcji: 2003,2007
Przecież bez problemu może iść do serwisu i oddać starą pompę jak ma ori i dostanie nową i 200 zł dopłaci a ma coś pewnego i spokój.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-17, 19:32 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11118
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
A po co się męczyć z oddawaniem starej do ASO itd skoro nowa bez zniżek tyle kosztuje: Hepu ok 200pln czy Termotec nawet za ok 100pln.
Poza tym te w aso też dalej bardzo często są na plastiku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-17, 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-01, 19:12
Posty: 1456
Lokalizacja: Tczew

Pomógł: 56 razy

Auto: Saab 9-3 SS,Saab 9-3 SC
Elektronika: Tech 214,Tech224
Wtryskiwacze: Napoleon,Napoleon
Reduktor: Prins Hybr,Prins
Pojemność: 2.0t,2.0t
Moc: 345 ,290
Kod Silnika: B207L,B207E
Rok Produkcji: 2003,2007
Chyba nie kupowałeś dawno w aso i nie miałeś za dużo do czynienia z pompami wody w vagu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-17, 20:21 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11118
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Ja to w ogóle z niczym nie ma do czynienia.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.8T AEB
PostLink | Napisane: 2013-02-17, 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
W tym wypadku chalski ma całkowitą rację. Założyli mi z plastikowym wirnikiem i przy 180kmph zaczęła się wskazówka podnosić. Dobrze, że w porę zareagowałem.

I nawet nie to, że się przekręciła, po prostu plastik pękł.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO