Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Regulacja instalacji I generacji
PostLink | Napisane: 2013-07-31, 18:19 

Dołączył(a): 2013-07-07, 21:03
Posty: 17

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Fabia
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Hana
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Silnika: bby
Rok Produkcji: 2003
Pytanie w związku z regulacją gazu, którą śrubą tą na reduktorze czy na rurze do gaźnika łatwiej jest zaszkodzić silnikowi i dlaczego ? Czy delikatne ruchy śruby na parowniku - ułamki obrotu mają wpływ na bezpieczną dla silnika regulację ?

Zauważyłem, że różnica między wkręconą a wykręconą śrubą na parowniku gdzie silnik dobrze pracuje - równo jest minimalna jakieś 1,5 obrotu albo nawet nie.. Czy to normalna sytuacja ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regulacja instalacji I generacji
PostLink | Napisane: 2013-07-31, 20:11 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4391
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 438 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Ja w poldku, na I generacji, śrubką na reduktorze (miałem jedną, ale w niektórych reduktorach są dwie) ustawiałem wolne obroty, a śrubą na rurze kopyto (również spalane) i praktycznie miałem ją prawie całkowicie wykręconą - dynamika na gazie praktycznie nie różniła się od tej na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regulacja instalacji I generacji
PostLink | Napisane: 2013-07-31, 20:23 

Dołączył(a): 2011-02-10, 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Lubin

Pomógł: 9 razy

Auto: Mazda 6 , BMW e46 330ci
Elektronika: Stag Qbox,Stag Premium
Wtryskiwacze: Hana A,Keihin
Reduktor: AC R02,PRINS
Dysze: brak
Pojemność: 1800,2979
Moc: 120,231
Kod Silnika: ---,m54b30
Rok Produkcji: 2007,2003
Analizator spalin i wtedy dowiesz sie czy jest ok czy nie bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regulacja instalacji I generacji
PostLink | Napisane: 2013-08-01, 17:08 

Dołączył(a): 2013-07-07, 21:03
Posty: 17

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Fabia
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Hana
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Silnika: bby
Rok Produkcji: 2003
Może ktoś kręcił tymi śrubami i sprawdzał na analizatorze jak zachowuje się mieszanka przy lekkich ruchach tych śrub ?

Zakres ruchu między równymi obrotami jest około 1,5 obrotu. Jak by wyglądało to na analizatorze cały ten zakres jest bezpieczny czy tylko ułamek jego a reszta mimo, że silnik chodzi równo już nie ?

Którą śrubą można bardziej zaszkodzić silnikowi jeśli jest nieprawidłowo ustawiona na parowniku czy wężu gumowym ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regulacja instalacji I generacji
PostLink | Napisane: 2013-08-01, 17:18 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 165 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
Bardziej zaszkodzić możesz tą śrubą na wężu, bo to ona w największym stopniu jest odpowiedzialna za skład mieszanki pod obciążeniem.

Śruba na reduktorze, to skład mieszanki na obrotach biegu jałowego - tu mniej silnikowi zaszkodzisz, bo z natury rzeczy obciążenie jest znikome no i stosunkowo mniej silnik pracuje 'na luzie' niż w czasie jazdy...

Szkodliwa dla silnika jest mieszanka zbyt uboga, ale nie wiesz w którą stronę kręcić (śrubą na reduktorze), więc jak zostawisz w połowie tego zakresu z równymi obrotami, to będzie OK - może będzie ciut za bogato, ale nie będzie za biednie.

Ze śrubą na wężu, to tzw. 'stara szkoła' mówi, że przy około 3kRPM należy śrubę skręcać tak, aż silnik zacznie słabnąć i od tego momentu odkręcić ją o około pół obrotu. Jednak zdecydowanie polecam wizytę w pierwszej lepszej stacji i ustawienie tego na analizatorze, bo przez niewłaściwą regulację (zwłaszcza instalacji I i II gen.) potem rodzą się plotki o szkodliwości gazu dla silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO