Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zbyt uboga mieszanka ( chyba)
PostLink | Napisane: 2013-12-01, 13:01 

Dołączył(a): 2013-12-01, 12:11
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Nissan Primera
Pojemność: 1597
Moc: 100
Kod Nadwozia: p11
Kod Silnika: GA16DE
Rok Produkcji: 1996
Wita
Na początek chciałbym się przywitać gdyż to mój pierwszy post na tym forum ( mam nadzieje że nie ostatni bo jak widzę to kopalnia wiedzy o lpg :) ).

Mam Nissana Primerę p11 z instalacją 3gen. Jaka instalacja dokładnie i na czym zbudowana to niestety nie wiem bo z dokumentacji mam tylko spis możliwych podzespołów z których została złożona ( 3 reduktory, 2 centralki, 3 wtryski gazu itd)
Na samych podzespołach też już niewiele widać bo naklejki z racji kilkuletniej eksploatacji nawet jeśli jakieś były, to już dawno odpadły :(
Jeśli będzie trzeba to przedstawie spis i fotkę silnika może ktoś odgadnie co to :)
Ale do rzeczy problem polega na tym że po kupnie autka 2 miesiące temu zauważyłem że bardzo dużo pali ( ok 11l gazu/100km) Moja trasa do pracy wygląda tak - 3km przez miasto do trasy i później 25 km trasą z prędkością ok 100-110 km/h można więc śmiało rzec że 80%trasa 20 miasto, spalanie to wydało mi się bardzo duże jak na silnik 1.6, wcześniej jeździłem Oplem Astrą 1.4 i paliła 7l gazu na tej samej trasie. Zauważyłem również że czasem lubi sobie zgasnąć schodząc z obrotów. Pojechałem do znanego w okolicy magika od gazu na regulację. stwierdził że ciut przelana jest na wolnych coś tam podkręcił i powiedział że będzie dobrze. Skasował 30 pln za 10 minut pracy i kazał obserwować. Więc jeździłem i obserwowałem i obroty faktycznie ciut wyższe i juz tak nie gasła, aczkolwiek za wysokie one nie były ( na benzynie trzymają się równo w okolicach 800rpm na gazie na pierwszej kresce czyli jak mniemam okolice 500, co zresztą widać po światłach bo przygasają i wentylator nadmuchu też wyraźnie zwalnia a silnik nie pracuje tak płynnie i regularnie. Spalanie jakoś spec nie zmalało, może odrobinę :(
Ostatnio jednak problem powrócił i w zasadzie nie mogę dojeżdżać do świateł bez przełączania na benzynę bo skończy się odpalaniem w pośpiechu bo w 8 przypadkach na 10 zgaśnie schodząc z obrotów.
Ostatnio wyjeździłem gaz w zasadzie do końca już nie chciał się silnik wkręcić powyżej 300rpm i już miałem przełączyć na benzynę i jechać na stację gdy zauważyłem że obroty są wyższe i równiejsze :) w ramach eksperymentu przejechałem mordując się na tej resztce gazu jeszcze z kilometr i im mniej gazu w butli ( mniejsze ciśnienie jak mniemam ) tym wyższe i równiejsze obroty. Po zatankowaniu gazu problem powrócił.
I teraz pytanie mam jak samemu można wyregulować te obroty, ew mieszankę która za to odpowiada.
Przepraszam za ten eleborat ale jakoś krócej nie umiem tego opisać :) Będę wdzięczny za wszelką pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt uboga mieszanka ( chyba)
PostLink | Napisane: 2013-12-01, 13:27 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 32989
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3254 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
pb1 napisał(a):
jak samemu można wyregulować te obroty, ew mieszankę która za to odpowiada.
jeśli to Necam to nic tam nie zrobisz z obrotami, o to dba elektronika, na razie można podejrzewać, że masz za wysokie ciśnienie na reduktorze
zrób zdjęcia instalacji bo nie będziemy wróżyć co tam masz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt uboga mieszanka ( chyba)
PostLink | Napisane: 2013-12-01, 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Przy końcówce gazu w zbiorniku, ciśnienie na reduktorze najczęściej rośnie. Może ma za niskie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt uboga mieszanka ( chyba)
PostLink | Napisane: 2013-12-01, 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 4955
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 614 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Jeśli to Necam, to najprawdopodobniej tylko zabrudzony rozdzielacza i reduktor. Wrzuć fotki instalacji lup porównaj ją z fotkami z tego tematu zawartymi w pliku instrukcji serwisowej tej instalacji koltec-necam-t26436.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt uboga mieszanka ( chyba)
PostLink | Napisane: 2013-12-01, 20:02 

Dołączył(a): 2013-12-01, 12:11
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Nissan Primera
Pojemność: 1597
Moc: 100
Kod Nadwozia: p11
Kod Silnika: GA16DE
Rok Produkcji: 1996
No to zdjęcia takie udało mi się zrobić to są jedyne oznaczenia jakie znalazłem na wierzchu :)
Jeśli ma to coś pomóc to mogę jeszcze wrzucić tą tabelkę z możliwymi częściami z dokumentacji :)

http://imageshack.us/photo/my-images/440/vx5e.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/163/ps2r.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/11/jjh6.jpg/

Nie wiem czy coś z tego wywróżycie bo mnie te oznaczenia mówią dokładnie nic :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt uboga mieszanka ( chyba)
PostLink | Napisane: 2013-12-01, 20:13 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10158
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 647 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
zwykła II generacja oparta na odczycie sondy lambda, skład mieszanki na wolnych obrotach reguluje się manualnie na reduktorze pod analizatorem spalin, a wysokie powinien regulować silniczek krokowy od gazu na podstawie odczytów sondy, oczywiście wymaga to sprawnej sondy i odpowiedniej kalibracji sterownika, możesz też mieć twardą membranę, która utrudni/uniemożliwi pracę na właściwym składzie

a mieszankę masz za bogatą na wolnych :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt uboga mieszanka ( chyba)
PostLink | Napisane: 2013-12-01, 20:30 

Dołączył(a): 2013-12-01, 12:11
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Nissan Primera
Pojemność: 1597
Moc: 100
Kod Nadwozia: p11
Kod Silnika: GA16DE
Rok Produkcji: 1996
Silesia Cars, aha czyli jednak II generacja .. hmm no to właśnie najlepiej prezentuje poziom mojej niewiedzy w zakresie LPG :)
Silesia Cars napisał(a):
skład mieszanki na wolnych obrotach reguluje się manualnie na reduktorze pod analizatorem spalin,
No tak właśnie robił rzeczony w pierwszym poście magik, wsadził sondę w rurkę i coś kręcił. Tylko mnie teraz zależy żeby samemu sobie pokręcić a to dlatego że jak mam dawać 30 pln za regulację i ma pomóc na kilka dni to chyba wole sobie sam pokręcić a w międzyczasie zanabyć nowy reduktor, bo jak mniemam skoro się to ustrojstwo samo rozregulowuje z taką częstotliwością może to oznaczać że reduktor ze starości już padł ?
Sonda raczej jest w porządku, na benzynie auto pracuje bezbłędnie, trzyma wolne obroty, wkręca się normalnie na obroty, trzyma moc, spalanie też normalne, jak na ten silnik i masę auta ponad 1300kg ( no i ja ponad 110 też ważę :D )

Silesia Cars napisał(a):
a mieszankę masz za bogatą na wolnych
No właśnie drogą dedukcji + info uzyskane przy regulacji dalo też mi taki wynik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt uboga mieszanka ( chyba)
PostLink | Napisane: 2013-12-01, 21:01 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10158
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 647 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
wolne w tym reduktorze reguluje się dwiema śrubami: schowanym imbusem regulacja zgrubna=membrana, wystającą śrubą doregulowanie (taka iglica, uważaj, żeby ci nie wypadła)

spróbuj najpierw dokręcić iglicę o 1-2 obroty, aż obroty silnika będą wzrastać na wolnych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt uboga mieszanka ( chyba)
PostLink | Napisane: 2013-12-04, 17:28 

Dołączył(a): 2013-12-01, 12:11
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Nissan Primera
Pojemność: 1597
Moc: 100
Kod Nadwozia: p11
Kod Silnika: GA16DE
Rok Produkcji: 1996
Silesia Cars, dzięki za porady. Dziś byłem u kumpla na warsztacie i próbowaliśmy dokręcić ta wystającą śrubą na początek. brakło jej a efektów nie było żadnych, więc wzieliśmy się za kręcenie imbusem i udało nam się po chwili osiągnąc prawidłowe obroty na wolnych ( ok 700rpm) są o jakieś 100rpm niższe niż na benzynie ale jest w porządku, nie gaśnie na dojazdach na światłach itp :) Więc narazie moje szczęście jest ogromne :D Zobaczymy jak to wpłynie na ogólne spalanie :)
I teraz jeszcze jedna kwestia czy jeśli rozleguluje się to w szybkim czasie znowu ( czego się niestety obawiam ) to będzie to oznaczać konieczność zakupu nowego reduktora ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt uboga mieszanka ( chyba)
PostLink | Napisane: 2013-12-04, 20:08 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10158
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 647 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
albo rozbiórki, wymycia w nitro i wymiany twardych membran :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO