Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 18:33 

Dołączył(a): 2012-12-22, 22:04
Posty: 151
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Pomógł: 3 razy

Auto: E46 330i Cabrio/E39 540i
Elektronika: Stag Qmax/Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda/ AC W03
Reduktor: AC R01 czerwony/ KME Twi
Pojemność: 3000/ 4398
Moc: 231 / 286
Kod Silnika: M54 / M62
Rok Produkcji: 2003 / 2000
Witam.

Zacznę może od początku, instalacja taka jak widać w profilu obok. Montowana u polecanego z forum gazownika, ale jeszcze przez poprzedniego właściciela. Instalacja ma najechane jakieś 40tys. km (a może nawet trochę więcej). Ogólnie nie mogę powiedzieć złego słowa, ale... no właśnie :)

U gazownika na przeglądzie auto dawno nie było, tzn. ostatnie dwie wymiany filtrów robiłem sam (faza lotna i ciekła co 10tys., filtry polecane na forum), ale nikt nie zaglądał w logi bo szczerze mówiąc nie miałem gdzie podjechać a z instalacją nic się nie działo. Zaczęło mnie ostatnio denerwować spalanie - wyjazd na święta, trasa prawie 300km w jedną stronę, 2 osoby na pokładzie, mało bagażu - średnie spalanie 11.4 - mam lekką nogę, większość trasy jechałem s7 (dwa pasy, bez szaleństw, 120-130km/h i nie więcej, obroty cały czas około 3500-3800, wyprzedzałem na całej trasie dosłownie dwa razy). Trochę mnie zdenerwowało bo auto w mieście pali mi od powiedzmy 12.2 do 13.8, więc na trasie liczyłem na większą oszczędność.

Mikołaj przyniósł mi w tym roku kabelek do Staga i tak na szybko zrobiłem "zdjęcie" ustawień (silnik zimny, zgaszony) - wygląda to tak jak w załączniku. Nie znam się, ale z tego co wyczytałem mnożnik jest zbyt niski. Czy coś jeszcze niepokojącego można wyczytać z tej mapki? :)

Z góry dzięki za wszelkie porady, wiem że taki mnożnik to może być wina zbyt dużej dyszy lub zbyt dużego ciśnienia - coś mi się chyba obiło o uszy, że w miarę starzenia się reduktora może rosnąć (w przypadku AC R01)?

Pozdrawiam.


Załączniki:
stag.jpg
stag.jpg [ 207.35 KiB | Przeglądane 3189 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Mogłeś zrobić screena na pracującym silniku, tak to tylko obrazek. Niski mnożnik na pewno zmniejsza dokładność dawkowania gazu, więc spalanie może być większe, ale oprócz tego musi silnik być na 100% sprawny, jak będzie zdychająca sonda albo przepływomierz to żadna regulacja nic nie pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 18:55 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 17422
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1366 razy

Auto: e39 540i/206/206
Elektronika: lpgtech 328/duo/224
Wtryskiwacze: yeti/yeti/barracuda
Reduktor: Kme twin/zavoli/magic3
Dysze: -/2mm/1,8mm
Pojemność: 4398/1,4/1,4
Moc: 286/88/75
Kod Silnika: M62B44/KFU/KFW
Rok Produkcji: 1997/2004/2004
pokaż "zdjęcie" z pracy na wolnych obrotach gdy silnik będzie rozgrzany. Oczywiście na LPG. Pokaż też ustawienia.

Sam mnożnik nie jest tu wyznacznikiem, bo STAG ma wiele zaszytych korekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 19:51 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1740

Pomógł: 63 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
E39 jest dosyć dużym i ciężkim autem do tego silnik 2 litrowy więc spalanie na poziomie 11-12 litrów nie jest niczym nadzwyczajnym myślę że to prawidłowe spalanie. Fiat Punto pali 8-10 litrów LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 19:52 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22594
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
Sondy lambda żyją ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 20:19 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8792
Lokalizacja: London

Pomógł: 116 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: ECU MASTER
Wtryskiwacze: ID850
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 2.0L
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
te ciapki i kreski ustawiaja sie jak by sondy nie zyly.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 20:21 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1740

Pomógł: 63 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Jak by sonda nie działała to by wyświetlił się check


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
W BMW, CE się zapali jak silnik odpadnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 20:31 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 17422
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1366 razy

Auto: e39 540i/206/206
Elektronika: lpgtech 328/duo/224
Wtryskiwacze: yeti/yeti/barracuda
Reduktor: Kme twin/zavoli/magic3
Dysze: -/2mm/1,8mm
Pojemność: 4398/1,4/1,4
Moc: 286/88/75
Kod Silnika: M62B44/KFU/KFW
Rok Produkcji: 1997/2004/2004
Daro71 napisał(a):
W BMW, CE się zapali jak silnik odpadnie :D

Jak wyzej. A w sumie nawet jak silnik odpadnie to tez sie nie wyswietli... chyba, ze wersja USA - wtedy byc moze tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 20:32 

Dołączył(a): 2012-12-22, 22:04
Posty: 151
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Pomógł: 3 razy

Auto: E46 330i Cabrio/E39 540i
Elektronika: Stag Qmax/Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda/ AC W03
Reduktor: AC R01 czerwony/ KME Twi
Pojemność: 3000/ 4398
Moc: 231 / 286
Kod Silnika: M54 / M62
Rok Produkcji: 2003 / 2000
Ok, mój błąd, już dodaję screeny prawie wszystkie jakie się da :P

Czy sondy żyją nie mam pojęcia, generalnie nie mam żadnych negatywnych objawów, chociaż teraz przy zabawie z interfejsem zauważyłem, że na wolnych czuć lekkie wibracje na budzie :) A tak to auto jedzie chyba ok, nie narzekam, odpala bez problemów, CE nigdy mi się nie zapalił, przełącza się niezauważalnie przy 30.C, benzynki na rozruch wciąga mało, w gas synchro błędów też żadnych nie ma :)

Teraz też przypomniało mi się, że poprzedni właściciel wymieniał sondę (około rok temu), ale nie mogę sobie przypomnieć czy tylko jedną czy obydwie.


Załączniki:
Bez tytułu5.png
Bez tytułu5.png [ 103 KiB | Przeglądane 3134 razy ]
Bez tytułu4.png
Bez tytułu4.png [ 108.85 KiB | Przeglądane 3134 razy ]
Bez tytułu3.png
Bez tytułu3.png [ 95.12 KiB | Przeglądane 3134 razy ]
Bez tytułu2.png
Bez tytułu2.png [ 94.13 KiB | Przeglądane 3134 razy ]
Bez tytułu1.png
Bez tytułu1.png [ 108.54 KiB | Przeglądane 3134 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Hana czerwona jest chyba za duża do tego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 21:17 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 17422
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1366 razy

Auto: e39 540i/206/206
Elektronika: lpgtech 328/duo/224
Wtryskiwacze: yeti/yeti/barracuda
Reduktor: Kme twin/zavoli/magic3
Dysze: -/2mm/1,8mm
Pojemność: 4398/1,4/1,4
Moc: 286/88/75
Kod Silnika: M62B44/KFU/KFW
Rok Produkcji: 1997/2004/2004
Lolek744 napisał(a):
CE nigdy mi się nie zapalił

i nigdy sie nie zapali, bo ta lampka nie istnieje/jest nie podłączona.

Daro71 napisał(a):
Hana czerwona jest chyba za duża do tego silnika.

Moim zdaniem są jak najbardziej ok patrząc po czasach. Spróbowałbym ewentualnie zejść z ciśnieniem niżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
W AC R01 zejść z ciśnieniem to znaczy zatankować do pełna, nawet jak ma wersję idealną to raczej wiele już nie zejdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 21:33 

Dołączył(a): 2012-12-22, 22:04
Posty: 151
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Pomógł: 3 razy

Auto: E46 330i Cabrio/E39 540i
Elektronika: Stag Qmax/Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda/ AC W03
Reduktor: AC R01 czerwony/ KME Twi
Pojemność: 3000/ 4398
Moc: 231 / 286
Kod Silnika: M54 / M62
Rok Produkcji: 2003 / 2000
Czyli rozumiem, że mogę spróbować podkręcić (obniżyć) ciśnienie kręcąc złotą śrubką po środku reduktora? Czy wiąże się to z ponowną kalibracją całej instalacji?

Chętnie bym spróbował bo a nuż uda się coś tam obniżyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 21:33 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 17422
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1366 razy

Auto: e39 540i/206/206
Elektronika: lpgtech 328/duo/224
Wtryskiwacze: yeti/yeti/barracuda
Reduktor: Kme twin/zavoli/magic3
Dysze: -/2mm/1,8mm
Pojemność: 4398/1,4/1,4
Moc: 286/88/75
Kod Silnika: M62B44/KFU/KFW
Rok Produkcji: 1997/2004/2004
zależnie od egzemplarza. Zdarzało mi sie schodzić do 0,8 Bara.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO