Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-01, 21:18 

Dołączył(a): 2009-11-22, 17:25
Posty: 351
Lokalizacja: WROCŁAW

Pomógł: 2 razy

Auto: Scenic III MeganeIII GT
Elektronika: BRC 32
Wtryskiwacze: BRC
Reduktor: BRC Genius MAX
Pojemność: 3x 1,4TCe
Moc: 158 162 131
Kod Silnika: H4JA700
Rok Produkcji: 2010, 2011, 2013
Od pewnego czasu mam problem z uruchamianiem silnika na ciepłym silniku.Po zakończonej jeździe na LPG zostawiam auto przykładowo na 15min i chcę ponownie uruchomić to muszę kręcić około 5s. rozrusznikiem, aby zaskoczył, uruchamianie mogę przyśpieszyć wciskając pedał gazu do połowy lub do dechy i wtedy zaskoczy szybciej.
Gdy silnik jest zimny np. po odstanej nocy odpala natychmiast.
Problem jest raczej po stronie instalacji, gdyż dla sprawdzenia jeździłem po mieście przez kilka dni na benzynce i auto odpalało na ciepłym silniku za każdym razem błyskawicznie.
Mam wrażenie, że kończąc jazdę na LPG i ponownym uruchomieniu na ciepłym silniku jakimś cudem jest za bogata mieszanka, tak jakby silnik przez chwilę dostał gaz i Pb, bo z wydechu czuć niedopaloną mieszanką.
Wszystko jest sprawdzone są nowe świece, a sterowniku Pb żadnych błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-01, 22:51 

Dołączył(a): 2012-03-12, 21:57
Posty: 821
Lokalizacja: Lubuskie

Pomógł: 52 razy

Auto: Megane II
Elektronika: BRC SQ24.11
Wtryskiwacze: BRC niebieskie
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 1400
Moc: 98
Kod Silnika: k4j
A nie sprawdzałeś czy reduktor nie puszcza gazu podciśnieniem? Druga ewentualność to wystrojenie instalacji. Jeśli jest wysterowana na ubogo, zwiększa się korekta długoterminowa wtrysku, co może powodować zwiększenie dawki paliwa przy rozruchu i zalewanie silnika. Zauważyłem na swoim przykładzie, że korekta długoterminowa na gazie powinna wynosić tyle ile na benzynie. Jak próbowałem ustawić instalację LPG tak aby korekta długoterminowa wynosiła 0, auto zaczęło ciężej odpalać. Nie wiedzieć czemu u mnie korekta długoterminowa na benzynie jest mocno ujemna, tj. ok 20-25%. Jak ustawiłem tyle na gazie, auto pali (tj. uruchamia się) elegancko (tj. od tzw. strzała).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-01, 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-01-01, 23:16
Posty: 30
Lokalizacja: Oleśnica

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega 2.0 16v
Elektronika: Brc Sequent 24
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 2.0 16v
Moc: 136
Kod Silnika: X20XEV
Rok Produkcji: 1997
U mnie jest to samo. Jak gaszę auto na pb odpala od szczała a jak na gazie to musze kręcić z 5 sek żeby złapał. dzisiaj na odpalonym silniku na gazie zakręciłem zawór na butli rano zobaczę jak odpali od szczała to znaczy że coś z reduktorem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 01:00 

Dołączył(a): 2013-03-01, 11:19
Posty: 12
Lokalizacja: Międzyrzecz

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V70 II
Elektronika: Zenith
Wtryskiwacze: WGS zielone
Reduktor: AT09 Artic
Pojemność: 2435
Moc: 170
Kod Silnika: B5244S2
Rok Produkcji: 2002
W ciągu pół roku trafiły do mnie 2 identyczne przypadki z BRC. W obu gaz zasuwał podcisnieniem. Pomogła regeneracja reduktora. Dodatkowo w jednym ułamana była jedna ze śrub trzymających łapkę zaworu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-01-01, 23:16
Posty: 30
Lokalizacja: Oleśnica

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega 2.0 16v
Elektronika: Brc Sequent 24
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 2.0 16v
Moc: 136
Kod Silnika: X20XEV
Rok Produkcji: 1997
Noi rano zapalilł od strzała czyli coś z reduktorem teraz pytanie czy można to naprawić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 14:04 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10158
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 647 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
bombelek napisał(a):
A nie sprawdzałeś czy reduktor nie puszcza gazu podciśnieniem?


puszcza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 15:46 

Dołączył(a): 2009-11-22, 17:25
Posty: 351
Lokalizacja: WROCŁAW

Pomógł: 2 razy

Auto: Scenic III MeganeIII GT
Elektronika: BRC 32
Wtryskiwacze: BRC
Reduktor: BRC Genius MAX
Pojemność: 3x 1,4TCe
Moc: 158 162 131
Kod Silnika: H4JA700
Rok Produkcji: 2010, 2011, 2013
Dodam jeszcze, że po krótkim pozostawieniu auta do 3-5min. na ciepłym silniku odpali jeszcze normalnie, powyżej 15min jest problem z odpaleniem.
Mnie to wygląda właśnie na przepuszczający reduktor, chodziarz wtryskiwacze są wtedy zamknięte i nie powinien się gaz przedostawać do kolektora ssącego. Będę musiał się przyjrzeć co się dzieje w nim po zakończonej jeździe na gazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 15:58 

Dołączył(a): 2010-09-15, 15:15
Posty: 657
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 40 razy

Auto: Dacia Duster
Elektronika: STAG QNEXT PLUS
Wtryskiwacze: HANA H2000
Reduktor: AC RO2
Pojemność: 1598
Kod Silnika: K3M
Miałem to samo, regeneracja we własnym zakresie i po problemie, pali od dotknięcia

reduktor-do-wymiany-t32261.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-01-01, 23:16
Posty: 30
Lokalizacja: Oleśnica

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega 2.0 16v
Elektronika: Brc Sequent 24
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 2.0 16v
Moc: 136
Kod Silnika: X20XEV
Rok Produkcji: 1997
traks napisał(a):
Miałem to samo, regeneracja we własnym zakresie i po problemie, pali od dotknięcia

reduktor-do-wymiany-t32261.html

Czytałem już ten post :P Zestaw naprawczy już zamówiony ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 16:27 

Dołączył(a): 2009-11-22, 17:25
Posty: 351
Lokalizacja: WROCŁAW

Pomógł: 2 razy

Auto: Scenic III MeganeIII GT
Elektronika: BRC 32
Wtryskiwacze: BRC
Reduktor: BRC Genius MAX
Pojemność: 3x 1,4TCe
Moc: 158 162 131
Kod Silnika: H4JA700
Rok Produkcji: 2010, 2011, 2013
Panowie jaki macie przebieg tych reduktorów BRC, mój ma 90tys.km, a problem pojawiał się już przy 60tys.km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 16:33 

Dołączył(a): 2013-03-25, 19:21
Posty: 58
Lokalizacja: DT

Pomógł: 0 razy

Auto: P 207
Elektronika: BRC light
Wtryskiwacze: BRC niebieskie
Reduktor: Genius 1200
Dysze: nie wiem
Pojemność: 1.4
Moc: 72 KM
Rok Produkcji: 2010
To na 100 procent reduktory gazownicy mówią że to się mało komu zdaża ale jednak też przerabiałem ten temat:) Troszke droga ta wymiena na nowy ale wolałem kupić nówkę niż bawić się i regenerować tym bardziej że zestaw naprawczy nie jest tani. U mnie też koło 60 tys wytrzymał stary:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-01-01, 23:16
Posty: 30
Lokalizacja: Oleśnica

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega 2.0 16v
Elektronika: Brc Sequent 24
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 2.0 16v
Moc: 136
Kod Silnika: X20XEV
Rok Produkcji: 1997
witman napisał(a):
Panowie jaki macie przebieg tych reduktorów BRC, mój ma 90tys.km, a problem pojawiał się już przy 60tys.km

U siebie miałem zakładany gaz na 128 tyś a teraz mam 304 samo mówi za siebie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 16:44 

Dołączył(a): 2009-11-22, 17:25
Posty: 351
Lokalizacja: WROCŁAW

Pomógł: 2 razy

Auto: Scenic III MeganeIII GT
Elektronika: BRC 32
Wtryskiwacze: BRC
Reduktor: BRC Genius MAX
Pojemność: 3x 1,4TCe
Moc: 158 162 131
Kod Silnika: H4JA700
Rok Produkcji: 2010, 2011, 2013
W moim wcześniejszym aucie reduktor BRC miał najechane 145tys.km jak sprzedawałem auto i był nadal na chodzie :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-01-01, 23:16
Posty: 30
Lokalizacja: Oleśnica

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega 2.0 16v
Elektronika: Brc Sequent 24
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 2.0 16v
Moc: 136
Kod Silnika: X20XEV
Rok Produkcji: 1997
witman napisał(a):
W moim wcześniejszym aucie reduktor BRC miał najechane 145tys.km jak sprzedawałem auto i był nadal na chodzie :-)

Hehe u mnie też jest na chodzie tylko denerwuje mnie że muszę krecić 6 sek żeby odpalił to mnie najbardziej motywuje do regeneracji. Ostatnio tak się stało że caly aku wywaliłem i nie odpalił dopiero na kable po 10 min ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-02, 17:04 

Dołączył(a): 2009-11-22, 17:25
Posty: 351
Lokalizacja: WROCŁAW

Pomógł: 2 razy

Auto: Scenic III MeganeIII GT
Elektronika: BRC 32
Wtryskiwacze: BRC
Reduktor: BRC Genius MAX
Pojemność: 3x 1,4TCe
Moc: 158 162 131
Kod Silnika: H4JA700
Rok Produkcji: 2010, 2011, 2013
Można założyć elektrozawór na rurę, który będzie zamykał dopływ gazu z reduktora do listwy i wtrysków po zakończonej jeździe :-)
Nadal intryguje mnie sprawa czemu wtryskiwacze gazowe przepuszczają gaz do kolektora ssącego skoro po zakończonej jeździe są zamknięte, niech mi to ktoś wyjaśni. Może to nie jest wina reduktora, tylko nieszczelnych wtryskiwaczy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO