Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Sprawa dotyczy auta z profili - Citroen C3, 11 lat na świecie, niecałe 3.5 roku na podtlenku LPG.

Stopień sprężania na cylindrach mam książkowy (12.3 z tego co mechanik mówił).

Ale luzy zaworowe były rozregulowane - mocno wszystkie wydechowe i trochę dwa dolotowe. Ostatnia korekcja luzu zaworowego była w maju 2013 (17 miesiecy temu).


Jak te dane interpretować względem LPG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5399
Lokalizacja: Piątek

Pomógł: 85 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
ja ustawiam, tak jak zaleca producent pojazdu i nie zwracam uwagi na lpg. Ostatnio w punto 1.2 ustawiałem po 60tyś dopiero bo kontrola po 20tyś nie wykazała żadnych anomalii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Niecałe 20tys zrobiłem pomiędzy poprzednią kontrolą luzu, a dzisiejszą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5399
Lokalizacja: Piątek

Pomógł: 85 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
BlueMan napisał(a):
Niecałe 20tys zrobiłem pomiędzy poprzednią kontrolą luzu, a dzisiejszą.


ja bym się za bardzo nie przejmował, jak trzeba korygować to się koryguje i tyle :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 13:34 

Dołączył(a): 2012-02-01, 16:10
Posty: 76

Pomógł: 0 razy

Auto: 850 T5
Elektronika: brc p&d
Wtryskiwacze: baracuda 130
Reduktor: 1x MAGIC POWER
Dysze: bez
Pojemność: 2.3
Moc: 270
przede wszystkim, to żaden stopień sprężania, a ciśnienie sprężania/kompresja.

po drugie, to "w którą stronę" przeprowadzana była regulacja ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 13:38 

Dołączył(a): 2011-03-29, 14:24
Posty: 3631
Lokalizacja: LEGIONOWO

Pomógł: 157 razy

Auto: FORD MONDEO
Elektronika: diesel
Wtryskiwacze: CR
Reduktor: brak
Dysze: null
Pojemność: 1,8 TDCi
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: 1.8L Duratorq-TDCi (125PS
Rok Produkcji: 2008
BlueMan napisał(a):
Ale luzy zaworowe były rozregulowane

może lubrę załóż nie którym pomaga :lol: :lol: :lol: :lol:

nie zwracaj na to uwagi. rozregulowało się i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 16:30 

Dołączył(a): 2012-03-12, 21:57
Posty: 827
Lokalizacja: Lubuskie

Pomógł: 53 razy

Auto: Megane II
Elektronika: BRC SQ24.11
Wtryskiwacze: BRC niebieskie
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 1400
Moc: 98
Kod Silnika: k4j
W poprzednim aucie (laguna I, 1.8 8V) zawory regulowałem co 50 tys. km (regulacja płytkowa). Wcześniej trochę częściej, ale uznałem, że nie ma takie potrzeby. Na wydechowych luzy zmniejszały się o max 0,05 mm. Na ssących praktycznie nic się nie zmieniało. Autem przejechałem na LPG 270 tys. km i przez ten czas luzy na zaworach wydechowych zmniejszyły się łącznie o ok 0,20 mm. Myślę, że to niewiele. Słyszałem, że w przypadku szybszej degradacji gniazd i zaworów może dojść do sytuacji, że - w przypadku regulacji płytkowej - nie ma już dostępnych tak cienkich płytek, w moim przypadku taka sytuacja nie wystąpiła. w obecnym aucie mam hydraulikę, więc nie zawracam sobie tym głowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
zukreator napisał(a):
przede wszystkim, to żaden stopień sprężania, a ciśnienie sprężania/kompresja.

Tak, możliwe :) Sorry za błąd.

zukreator napisał(a):
po drugie, to "w którą stronę" przeprowadzana była regulacja ?

Było:
Ssące: 0.15 - 0.30 - 0.35 - 0.20
Wydechowe: 0.45 - 0.50 - 0.35 - 0.40

Ustawione teraz:
Ssące: 0.20
Wydech: 0.40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 16:54 

Dołączył(a): 2012-03-12, 21:57
Posty: 827
Lokalizacja: Lubuskie

Pomógł: 53 razy

Auto: Megane II
Elektronika: BRC SQ24.11
Wtryskiwacze: BRC niebieskie
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 1400
Moc: 98
Kod Silnika: k4j
W większości przypadkach za duże. Nie martwiłbym się tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 19:59 

Dołączył(a): 2010-01-26, 13:37
Posty: 1387
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 52 razy

Auto: Chevrolet Orlando
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark
Dysze: -
Pojemność: 1.8
Moc: 140
Kod Silnika: F18D4
Rok Produkcji: 2011
Też bym się tym nie martwił, tym bardziej, że u ciebie regulacja to bajka - szybko i przyjemnie się to robi.
Samo sprawdzenie zajmuje może 10 min mniej niż sprawdzenie + regulacja, więc można przy każdym sprawdzaniu wyregulować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stopień sprężania, luzy zaworowe vs. regulacja LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 22:52 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8849
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
bombelek napisał(a):
W większości przypadkach za duże. Nie martwiłbym się tym.

dlaczego nie ? po prostu trzeba zmienic obiekt zmartwien z gniazd zaworowych na walek rozrzadu :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO