Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-13, 10:26 

Dołączył(a): 2016-03-06, 10:10
Posty: 301
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Pomógł: 12 razy

Auto: Honda CR-V;Opel Corsa
Elektronika: Optima Nano;QNEXT Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 130;AC W03
Reduktor: KME Tur; R02
Pojemność: 1997; 1229
Moc: 155; 86
Kod Silnika: R20A9;A12XER
Rok Produkcji: 2017;2014
Witam,

proszę o informację, czy da radę do tego założyć gaz i jaką instalację polecacie:

- Honda CR-V IV AWD
- Rok produkcji : 2013
- Silnik R20A9
- samochód ma system Start/Stop
- 155KM

Chciałbym się dowiedzieć czy nie będzie problemu z systemem Start/Stop i z wypalaniem gniazd zaworowych. Naczytałem się trochę artykułów i opinii na forum, ale doprowadziło mnie to do jeszcze większego niezdecydowania.

Artykuły, które m.in. czytałem :

https://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/ ... ilania.pdf

http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... nId,953475

http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-siln ... -lpg/t7vlf

http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... nId,634460

brc-lubryfikacja-i-inne-zagadnienia-t25681.html

http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/ ... ,5604.html

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-13, 12:37 

Dołączył(a): 2011-01-12, 23:18
Posty: 72
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 6 razy

Auto: Octavia 2FL; CRV
Elektronika: omegas; liquidSi
Wtryskiwacze: MED (czarne); V17
Reduktor: IG1, LI02
Pojemność: 1600; 2000
Moc: 102; 150
Kod Nadwozia: liftback; suv
Kod Silnika: BSE; R20
Rok Produkcji: 2008; 2011
Zobacz w galerii ile hond jest zagazowanych z silnikiem serii R (głównie CRV III, Accord VIII i Civici). Przeciwwskazaniem jest natomiast pewnie brak profesjonalizmu niektórych zakładów zajmujących się montażem :) A ostatnio nawet w niektórych ASO można założyć instalacje bez utraty gwarancji, to znaczy dealer gwarantuje, że będzie respektował gwarancję, bo importer raczej nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-13, 15:01 

Dołączył(a): 2016-03-06, 10:10
Posty: 301
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Pomógł: 12 razy

Auto: Honda CR-V;Opel Corsa
Elektronika: Optima Nano;QNEXT Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 130;AC W03
Reduktor: KME Tur; R02
Pojemność: 1997; 1229
Moc: 155; 86
Kod Silnika: R20A9;A12XER
Rok Produkcji: 2017;2014
Jedyne co znalazłem to montaż przez Silesia (podoba mi się :D ):

post722561.html?hilit=Honda%20R20#p722561

No ale nie będę pędził do Katowic :) bo ewentualne regulacje mogłyby być problematyczne.

Czy ktoś z Warszawy ma doświadczenie jak takie silniki robić. Czy możecie kogoś polecić ?

No i pytanie jaką instalację do tego zapakować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-13, 15:40 

Dołączył(a): 2015-08-05, 07:07
Posty: 860

Pomógł: 69 razy

Auto: Alfa Romeo Giulietta
Pojemność: 1,4
Moc: 120
Rok Produkcji: 2013
czay napisał(a):
Przeciwwskazaniem jest natomiast pewnie brak profesjonalizmu niektórych zakładów zajmujących się montażem

Prawda.

W sierpniu w cr-v 2,0 III gen. montowałem compacta. Sugerowałbym jednak zenita pro. Puściłem ją na herculesach i na silverze. Pacjent zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-13, 17:25 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1879
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 118 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Optima Nano
Barracudy
Shark 1500
Filtr Ultra 360
Z warszawy polecam KlinikaLPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-13, 22:15 

Dołączył(a): 2011-01-12, 23:18
Posty: 72
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 6 razy

Auto: Octavia 2FL; CRV
Elektronika: omegas; liquidSi
Wtryskiwacze: MED (czarne); V17
Reduktor: IG1, LI02
Pojemność: 1600; 2000
Moc: 102; 150
Kod Nadwozia: liftback; suv
Kod Silnika: BSE; R20
Rok Produkcji: 2008; 2011
Ja mam wtrysk ciekły, ale to głównie dlatego że lubię innowacje. Natomiast z IV generacji to raczej szedłbym w coś dobrego a jednocześnie popularnego, żeby w razie czego nie było problemu z regulacją itp w innym zakładzie, czyli np stag. W ASO gdzie serwisuję (poza LPG) swoją hondę zakładają LPG Tech (ale nie wiem na jakich wtryskiwaczach), a na forum crv jeden użytkownik w crv III ma prinsa i chyba już ponad 200 tys. km przelatane bez problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-13, 22:36 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 3100
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 166 razy

Auto: Lex LS400/Toyota Highland
Elektronika: Optima: Expert/Expert
Wtryskiwacze: Barracuda/ Barracuda
Reduktor: Prins/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 4000/3300
Moc: 284/230
Kod Nadwozia: UCF20/XU20
Kod Silnika: 1UZ-FE/3MZ-FE
Rok Produkcji: 1998/2007
Zaproponowalibyśmy
1/ Tech 224/ Barracuda/ TUR ew Shark 1500
alternatywa
2/ Prins VSI-2.0
Zapraszam do kontaktu w celu przedyskutowania co i dlaczego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-14, 06:18 

Dołączył(a): 2016-03-06, 10:10
Posty: 301
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Pomógł: 12 razy

Auto: Honda CR-V;Opel Corsa
Elektronika: Optima Nano;QNEXT Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 130;AC W03
Reduktor: KME Tur; R02
Pojemność: 1997; 1229
Moc: 155; 86
Kod Silnika: R20A9;A12XER
Rok Produkcji: 2017;2014
czay napisał(a):
Ja mam wtrysk ciekły, ale to głównie dlatego że lubię innowacje


Powiedz jak się sprawuje ten wtrysk ciekły (rozumiem ze to tzw. V generacja) ? I jezeli mozna wiedziec, gdzie zakladales ?

Mikaell napisał(a):
Zaproponowalibyśmy
1/ Tech 224/ Barracuda/ TUR ew Shark 1500
alternatywa
2/ Prins VSI-2.0
Zapraszam do kontaktu w celu przedyskutowania co i dlaczego.


A jak wygląda kwestia wypalania gniazd zaworowych ? Czy te silniki jakoś dają radę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-14, 08:15 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 3100
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 166 razy

Auto: Lex LS400/Toyota Highland
Elektronika: Optima: Expert/Expert
Wtryskiwacze: Barracuda/ Barracuda
Reduktor: Prins/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 4000/3300
Moc: 284/230
Kod Nadwozia: UCF20/XU20
Kod Silnika: 1UZ-FE/3MZ-FE
Rok Produkcji: 1998/2007
dkozlows napisał(a):
A jak wygląda kwestia wypalania gniazd zaworowych ? Czy te silniki jakoś dają radę ?


A co wypala zawory?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-14, 09:36 

Dołączył(a): 2016-03-06, 10:10
Posty: 301
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Pomógł: 12 razy

Auto: Honda CR-V;Opel Corsa
Elektronika: Optima Nano;QNEXT Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 130;AC W03
Reduktor: KME Tur; R02
Pojemność: 1997; 1229
Moc: 155; 86
Kod Silnika: R20A9;A12XER
Rok Produkcji: 2017;2014
Mikaell napisał(a):
A co wypala zawory?


Słyszałem, że te samochody mają nie utwardzone gniazda zaworowe i przy wyższej temperaturze spalania gazu występują problemy. Pytam bo słyszałem, czytałem i dlatego pytam. Wiem, że zdania są podzielone ale może ktoś ma doświadczenie z japończykami :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-14, 16:21 

Dołączył(a): 2011-01-12, 23:18
Posty: 72
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 6 razy

Auto: Octavia 2FL; CRV
Elektronika: omegas; liquidSi
Wtryskiwacze: MED (czarne); V17
Reduktor: IG1, LI02
Pojemność: 1600; 2000
Moc: 102; 150
Kod Nadwozia: liftback; suv
Kod Silnika: BSE; R20
Rok Produkcji: 2008; 2011
dkozlows napisał(a):
Powiedz jak się sprawuje ten wtrysk ciekły (rozumiem ze to tzw. V generacja) ? I jezeli mozna wiedziec, gdzie zakladales ?


Jak na razie bez zastrzeżeń. Mniej paliwa zużywam na rozruch porównując z samochodem żony na IV generacji. Ale za to użyteczna pojemność butli jest mniejsza, bo jest pompa i pompa musi mieć podobno caly czas jakiś kontakt z paliwem (znaczy z gazem). W sumie do butli 58l wchodzi mi realnie 40-42 litry (zależy od stacji, sprawdzałem na początku, teraz raczej nie wyjeżdżam do zera.
Zakładałem w Łodzi - Nagaz (Stefanowski).
dkozlows napisał(a):
A jak wygląda kwestia wypalania gniazd zaworowych ? Czy te silniki jakoś dają radę ?

Pożyjemy zobaczymy :) Na razie przejechałem na gazie 40 tys. km dopiero. Po pierwszych 20 tys. km byłem na regulacji zaworów w ASO, ale tam nie sprawdzają tylko regulują :) Tak mi powiedzieli. W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie/regulację zaworów do zakładu, gdzie zakładałem tę instalację to mają mi zmierzyć i się zobaczy o ile się rozregulowały przez 20 tys. km (zakładam, że w ASO ustawili poprzednim razem) żeby wiedzieć co ile faktycznie taka regulacja byłaby wskazana, bo na benzynie w silnikach hondy serii R sprawdzenie luzu zaworowego jest co 100 tys. km.
V generacja wtryskuje gaz w fazie ciekłej czyli zimny, co ma teoretycznie schładzać zawory i mieć korzystny wpływ. Sam jestem ciekawy o ile zmniejszył się luz zaworowy (zwłaszcza na wydechowych, bo podobno są bardziej podatne, albo po prostu nie ma co ich schładzać).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-14, 19:44 

Dołączył(a): 2016-03-06, 10:10
Posty: 301
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Pomógł: 12 razy

Auto: Honda CR-V;Opel Corsa
Elektronika: Optima Nano;QNEXT Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 130;AC W03
Reduktor: KME Tur; R02
Pojemność: 1997; 1229
Moc: 155; 86
Kod Silnika: R20A9;A12XER
Rok Produkcji: 2017;2014
czay napisał(a):
W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie/regulację zaworów do zakładu, gdzie zakładałem tę instalację to mają mi zmierzyć i się zobaczy o ile się rozregulowały przez 20 tys. km (zakładam, że w ASO ustawili poprzednim razem) żeby wiedzieć co ile faktycznie taka regulacja byłaby wskazana, bo na benzynie w silnikach hondy serii R sprawdzenie luzu zaworowego jest co 100 tys. km.


Jeżeli można prosić to daj znać co i jak, bo jestem mega zainteresowany. Stoje przed wyborem instalacji a V generacja wygląda ciekawie, zwłaszcza w obliczu potrzeby regulacji zaworów. Z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-14, 21:44 

Dołączył(a): 2016-03-06, 10:10
Posty: 301
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Pomógł: 12 razy

Auto: Honda CR-V;Opel Corsa
Elektronika: Optima Nano;QNEXT Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 130;AC W03
Reduktor: KME Tur; R02
Pojemność: 1997; 1229
Moc: 155; 86
Kod Silnika: R20A9;A12XER
Rok Produkcji: 2017;2014
Panowie, co jest w instalacjach V generacji, że instalatorów jak na lekarstwo ? Czemu to jakoś słabo u nas w kraju idzie ? Przecież teoria, kurcze brzmi doskonale...coś w praktyce nie tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-14, 22:35 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36291
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3681 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
dkozlows napisał(a):
teoria, kurcze brzmi doskonale

to znaczy co jest tam takie piękne?
drogi serwis, trudne lokowanie wtryskiwaczy i ograniczenie mocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda CR-V IV 2.0 AWD R20A9 2013
PostLink | Napisane: 2016-03-14, 22:55 

Dołączył(a): 2015-08-05, 07:07
Posty: 860

Pomógł: 69 razy

Auto: Alfa Romeo Giulietta
Pojemność: 1,4
Moc: 120
Rok Produkcji: 2013
A cena zawęża krąg potencjalnie zainteresowanych montażem użytkowników.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO