Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 4 gen. vs. 5 gen.
PostLink | Napisane: 2016-07-03, 11:32 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Witam,
Jakie sa podstawowe zalety 5 generacji nad 4 generacja. Zakaldamy ze obie instalacje sa poprawnie zalozone i wyregulowane. Dla uproszczenia przyjmijmy samochod: Octavia II 1.6 MPI.

Wady 5 generacji:
-awaryjna pompa gazu


Zalety 5 generacji:
-brak reduktora




Prosze dopisywac.:)

Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4 gen. vs. 5 gen.
PostLink | Napisane: 2016-07-10, 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-14, 18:27
Posty: 406
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski / Łódź

Pomógł: 31 razy

Auto: Mondeomk4/CivicUFO/AstraG
Elektronika: Nevo Plus/Tech204/BingoM
Wtryskiwacze: Barracuda130 / Barracuda
Reduktor: Gold GT/ TUR/Rge92
Pojemność: 2.5T / 1.8 / 1.6
Moc: 220/ 140 / 75
Kod Silnika: HUBA / R18A2 / X16SZR
Rok Produkcji: 2007/ 2009 / 2000
Do tego silnika 4 gen na porządnych podzespołach jest bardzo optymalna i cenowo atrakcyjna w porównaniu do 5 gen.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4 gen. vs. 5 gen.
PostLink | Napisane: 2016-07-10, 11:45 

Dołączył(a): 2011-04-03, 18:32
Posty: 323

Pomógł: 12 razy

Auto: Laguna 3
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: GOLD GT
Pojemność: 2.0t
Moc: 170
Kod Silnika: F4RT
Rok Produkcji: 2011
1. czy 5 gen wyklucza ryzyko zmniejszania sie luzu zaworowego?
2. jakie jest realne prawdopodobnienstwo pekniecia/ukruszeniA się zaworu od ciekłej fazy? wiem ze były takei przypadki, ale czy tylko przypadki ?
3. jak z efektywnością 5gen? czy poprawnie zestrojona 5gen wygeneruje wiecej mocy/momentu niz poprawnie zestrojona 4 gen?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4 gen. vs. 5 gen.
PostLink | Napisane: 2016-07-10, 12:06 

Dołączył(a): 2016-06-15, 14:23
Posty: 240
Lokalizacja: Poznań.

Pomógł: 14 razy
ZBANOWANY

Auto: VW Polo
Elektronika: Stag 4 Qbox Basic
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: Alaska
Pojemność: 1390
Moc: 60
Kod Nadwozia: hatchback
Kod Silnika: AUD
Rok Produkcji: 2001
walerian: możesz uzasadnić potrzebę tych rozważań? Trochę, jak wyższość świąt Wielkamnocnych vs Bożego Narodzenia...

Wysłane z mojego laptopa DELL :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4 gen. vs. 5 gen.
PostLink | Napisane: 2016-07-10, 12:07 

Dołączył(a): 2011-04-03, 18:32
Posty: 323

Pomógł: 12 razy

Auto: Laguna 3
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: GOLD GT
Pojemność: 2.0t
Moc: 170
Kod Silnika: F4RT
Rok Produkcji: 2011
czysta/nieczysta ciekawość :)

Wysłane z mojego commodore 64


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4 gen. vs. 5 gen.
PostLink | Napisane: 2016-07-10, 14:05 

Dołączył(a): 2010-06-15, 22:41
Posty: 2705
Lokalizacja: PL

Pomógł: 274 razy

5gen:
1.slaba jakosc podzespolow
2.cena
3.dlugie przelaczanie paliw
4.serwis tzn brak jego
5.brak istotnych dla uzytkownika +


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4 gen. vs. 5 gen.
PostLink | Napisane: 2016-07-10, 14:12 

Dołączył(a): 2008-05-10, 00:53
Posty: 394
Lokalizacja: okolice Krakowa

Pomógł: 1 razy

Auto: E39 530i, ex. E32 735iA
Elektronika: STAG-300 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: STAG R01 250 KM
Pojemność: 2979
Moc: 231
Kod Nadwozia: E39
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2001
"Ze względu na inny sposób działania reduktora niż w poprzednich generacjach w LPG piątej generacji możemy odpalać samochód na gazie. Jednak z uwagi na fakt, że całkowite nieużywanie wtrysków benzynowych może prowadzić do ich zapieczenia większość instalacji V generacji odpala samochód na benzynie. Uruchamianie silnika na benzynie następuje nawet w V generacji w sposób bardziej płynny ze względu na specyficzną procedurę podawania paliwa podczas odpalania."

czyli jak jeździsz dużo na krótkich odcinkach w zimie to V generacja może się opłacić.

Kolejna sprawa to auta z pośrednim wtryskiem benzyny mogą mieć znacznie czystsze spaliny na gazie niż na benzynie na V generacji. Dlatego V generacje zakładają w zapchlanicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4 gen. vs. 5 gen.
PostLink | Napisane: 2016-07-10, 14:15 

Dołączył(a): 2010-06-15, 22:41
Posty: 2705
Lokalizacja: PL

Pomógł: 274 razy

michael napisał(a):
Uruchamianie silnika na benzynie następuje nawet w V generacji w sposób bardziej płynny ze względu na specyficzną procedurę podawania paliwa podczas odpalania."

Czyli ok 40s(zależne od długości auta) na pb bez wzgledu na temp otoczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO