Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-27, 12:35 

Dołączył(a): 2016-07-26, 17:10
Posty: 33
Lokalizacja: Płock

Pomógł: 1 razy

Auto: A4 1.9 tdi / Octavia 1
Elektronika: brak/Tech 224
Wtryskiwacze: brak/Yeti
Reduktor: brak/Magic III
Dysze: brak/2,5
Pojemność: 1896/1595
Moc: 110/102
Kod Silnika: AFN/BFQ
Rok Produkcji: 1999/2006
Na wstępie, jako osoba nowa na forum, witam wszystkich Użytkowników lpg-forum.pl
Jako osoba bez doświadczenia (poza jednym autem w latach 2002 - 2005 miałem Corsę A 1.2 z lpg) w dziedzinie aut napędzanych Pb i lpg, mam prośbę o doradzenie mi auta napędzanego Pb, do którego założę instalację lpg. Poza Corsą zawsze jeździłem autami z motorami 1.9 tdi o różnej mocy.

- auto będzie robiło około 25 - 30 tyś. km rocznie
- auto wielkości od Ibizy w górę, koniecznie w 4 drzwiach
- oszczędne najlepiej mieszczące się w spalaniu 8 - 9 litrów lpg - to najważniejsza dla mnie sprawa
- tanie w utrzymaniu - niedrogie części i proste w ewentualnych naprawach
- tanie w opłatach przy obecnych cenach OC
- wytrzymałe na rudą ( rdzę )
- żeby nie było mułowate, aczkolwiek nie musi to być bolid F1 ( jeżdżę z dzieckiem ), świetnie by było, gdyby zmieścił się w bagażniku wózek dziecka, ale to nie główny warunek ( mam jeszcze A4 w kombi i tam mogę go od czasu do czasu przewozić )
- hydrauliczna regulacja luzu zaworowego
- rocznik od 2000 roku
- auto ma być w moim posiadaniu przynajmniej 4-5 lat
- kwota około 9000 zł
- gdzie w Płocku, lub okolicach założyć lpg ?



Wiele osób poleca mi motor 1.6 w Octavii I lub Passacie B5, lub 1.4 w Ibizie ale nie wiem czy to dobry wybór ??? Słyszałem, że te motory są mułowate i nie da rady wyprzedzić nimi tira ??? Polecano mi także Xsarę lub Xsarę Picasso 1.6 lub 1.8, oraz Zafirę 1.8 125 km.
Czy warto kupić, któreś z tych aut ? Ewentualnie jeśli możecie polecić inne auta mieszczące się w moich kryteriach, będę bardzo wdzięczny.

Z góry przepraszam, wiem, że na pewno były podobne tematy na forum, ale ceny aut ciągle się zmieniają, a moje 1,5 roczne dziecko nie daje mi na tyle swobodnie kożystać z komputera, bym miał czas, by dotrzeć do interesujących mnie rzeczy - jak widzi włączony komputer, to muszę mu włączać piosenki dla dzieci na youtube.
Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam.
Przemysław


Ostatnio edytowano 2016-07-27, 13:35 przez czenczyl, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-27, 12:57 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Fabia Kombi 1.4 16V wersja 75KM lub 100KM. rocznik 2004 +/-1
przyklad:
http://otomoto.pl/oferta/skoda-fabia-kl ... cfd87d832f


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-27, 13:39 

Dołączył(a): 2016-07-26, 17:10
Posty: 33
Lokalizacja: Płock

Pomógł: 1 razy

Auto: A4 1.9 tdi / Octavia 1
Elektronika: brak/Tech 224
Wtryskiwacze: brak/Yeti
Reduktor: brak/Magic III
Dysze: brak/2,5
Pojemność: 1896/1595
Moc: 110/102
Kod Silnika: AFN/BFQ
Rok Produkcji: 1999/2006
Czyli auta które wymieniłem to muły ? Czy jest sens się którymś zainteresować ? Jakieś inne sugestie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-27, 14:32 

Dołączył(a): 2016-06-15, 14:23
Posty: 240
Lokalizacja: Poznań.

Pomógł: 14 razy
ZBANOWANY

Auto: VW Polo
Elektronika: Stag 4 Qbox Basic
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: Alaska
Pojemność: 1390
Moc: 60
Kod Nadwozia: hatchback
Kod Silnika: AUD
Rok Produkcji: 2001
czenczyl,
czenczyl napisał(a):
Słyszałem, że te motory są mułowate i nie da rady wyprzedzić nimi tira ???

Jakoś moim "pojazdem" - jak w profilu - dotąd nie miałem problemu z wyprzedzeniem tira, nawet na lekkim wzniesieniu; oczywiście redukuję o bieg niżej i po ocenie sytuacji łagodnie, acz stanowczo przyspieszam i mam tira w górnym lusterku. Wg mnie rzeczona mułowatość powstaje, gdy driver daje "pełny pedał w podłogę" i zaczyna litanię do Wszystkich Świętych z św.Krzysztofem na czele.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-27, 14:48 

Dołączył(a): 2016-07-26, 17:10
Posty: 33
Lokalizacja: Płock

Pomógł: 1 razy

Auto: A4 1.9 tdi / Octavia 1
Elektronika: brak/Tech 224
Wtryskiwacze: brak/Yeti
Reduktor: brak/Magic III
Dysze: brak/2,5
Pojemność: 1896/1595
Moc: 110/102
Kod Silnika: AFN/BFQ
Rok Produkcji: 1999/2006
A motory 1.6 w octavii i passacie, oraz 1.6 lub 1.8 125 km w zafirze i 1.6 lub 1.8 w picasso, będą w miarę jeździły z trzema osobami w kabinie ? Jak będzie ze spalaniem ? Przyznam, że octavia i picasso najbardziej mi chodzą po głowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-27, 16:47 

Dołączył(a): 2016-04-03, 09:31
Posty: 190
Lokalizacja: CB

Pomógł: 22 razy

Auto: Opel Zafira
Elektronika: Stag Qbox Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115 nl
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Silnika: Z18XE
Rok Produkcji: 2004
Kolego w zafirze 1.8 125 km gaz sprawdza sie póki co u mnie lepiej niż dobrze na razie zrobiłem 5 tysiecy w 2 miesiace i jest ok. Tira i inne traktory na 4 czy na 5 wyprzedzam i jakoś szegolnie spocony nie jestem w trakcie manewru....Ale wiadomo rakieta to nie jest. W 3 dorosłe osoby plus dziecko wózek itd daje rade normalnie wyprzedzać jechać dluższe trasy ale wiadomo 6 na austostradzie czy ekspresówce by sie przydala. Kufer wielki z siatka grodziową zwykle załadowany po dach. Na mieście jak jadę sam bez tobołów też nie odstaję od innych jako że ostatni na światłach czy cos. Ja ogolnie polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-27, 16:53 

Dołączył(a): 2014-09-01, 12:52
Posty: 39

Pomógł: 2 razy

Auto: Opel Zafira
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1796
Moc: 125
Kod Silnika: Z18XE
Rok Produkcji: 2003
1.8 125km w Zafirze sprawdza się dobrze.
1.8 125km w Astrze H kombi sprawdza się jeszcze lepiej.
W obu modelach z wyprzedzaniem nie ma problemów.

Zafira A ma inną skrzynię biegów, inne przełożenia co jest odczuwalne np. w jeździe autostradowej. Odczuwalna jest wyższa buda i wyższy środek ciężkości. Przesiadając się do Astry H z tym samym silnikiem ma się odczucia jakby się przesiadało do małej wyścigówki. Odczucia przy obciążeniu 2 osobami. Moim zdaniem łatwiej znaleźć niezajechaną Astrę H z tym silnikiem.

Plusem Zafiry A jest przesuwana cała tylna kanapa oraz ostatni rząd siedzeń - wersja 7 osobowa.
W Zafirze masz butlę podwieszaną w miejsce koła zapasowego, pojemniejszą niż ta, która wchodzi w miejsce koła zapasowego w Astrze H. Spalanie trochę wyższe niż w Astrze H. W 13 l lpg w jeździe miejskiej w mieście >600 tys. mieszkańców i ciągłymi korkami zmieścisz się w Zafirze A.

Zafira A raczej uczy dostojnego przemieszczania się. Na autostradzie prędkości przelotowe to 100-140km/h. W egzemplarzach powyżej 200 tys. przebiegu lub tych co nie miały lekko przy długotrwałych prędkościach autostradowych generujących 4tys. obr. i więcej może pojawić się zużycie oleju charakterystyczne dla niektórych silników opla.

Innymi bolączkami przy przebiegach > 200 tys. km mogą być:
-manualna skrzynia biegów jeśli auto mocno dostawało u poprzedniego właściciela,
-pękające tylne sprężyny w zawieszeniu jeśli auto mocno dostawało u poprzedniego własciciela,
-odkształcający się albo pękający żeliwny kolektor wydechowy - bolączka tych silników Opla,
-kupując możesz trafić na auto bez kata.

To wszystko to nie jest wielki problem. Warto jednak wiedzieć co i jak. Użytkuję oba auta z tym silnikiem z LPG. W Zafirze A gdzie mam przebieg znacznie większy niż 200 tys. km przerabiałem już bolączki tego modelu.
Astra H ma przebieg kilkadziesiąt km mniejszy. LPG pod warunkiem, że jest załozona zgodnie ze sztuką w polecanym zakładzie działa bezproblemowo. Ja mam zestaw LPGTech, Tur i Barracudy pojedyncze w obu autach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-27, 17:11 

Dołączył(a): 2016-07-26, 17:10
Posty: 33
Lokalizacja: Płock

Pomógł: 1 razy

Auto: A4 1.9 tdi / Octavia 1
Elektronika: brak/Tech 224
Wtryskiwacze: brak/Yeti
Reduktor: brak/Magic III
Dysze: brak/2,5
Pojemność: 1896/1595
Moc: 110/102
Kod Silnika: AFN/BFQ
Rok Produkcji: 1999/2006
Czyli astra H 1.8 125 km w kombi to dobry wybór ? A co z octavią 1.6 lub xsarą Picasso 1.6 ( lub 1.8 ) ? Astra H wybiega niestety poza mój budżet :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-27, 18:39 

Dołączył(a): 2014-09-01, 12:52
Posty: 39

Pomógł: 2 razy

Auto: Opel Zafira
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1796
Moc: 125
Kod Silnika: Z18XE
Rok Produkcji: 2003
Astra H kombi z tym silnikiem z początku produkcji będzie świetnym wyborem. Budżet jednak musiałbyś zwiększyć i poszukać trochę, bo to rzadki silnik w tym modelu na rynku wtórnym. Ja szukałem w Niemczech i było ciężko 2 lata temu.
Co do Zafiry A jak dobrze poszukasz trafisz auto z tym silnikiem w dobrym stanie z automatyczną klimą z alufelgami i kompletem opon zimowych na stalowych felgach.
Ja polecam 16" na lato i 15" albo 16" na zimę. Autko wygląda naprawdę fajnie na 16" felgach. Do tego możesz trafić wersję z hakiem ale wtedy sprawdź wszystko dobrze bo jak ciągała przyczepę to warto mocniej się przyjrzeć.

Po instalacji LPG w dobrym polecanym zakładzie lejesz i zapominasz, ze masz LPG. Pamiętaj jednak, że auto powinno być sprawne przed montażem a jeśli życie podzespołów typu świece, zespolona cewka czy kolektor wydechowy ( w tym i innych modelach Opla) kończy się powoli to po montażu instalacji LPG elementy będziesz musiał wymienić gdyż dadzą znać o sobie.
Ale to już dotyczy wszystkich aut.

Polecam oba modele. Nawet zagraniczne długie wyjazdy nie sa problemem. Części tanie i łatwo dostępne. Auta przyjemne w użytkowaniu. Zafira A to raczej pozycja jak w autobusie i twarde fotele w porównaniu do Astry H z welurem. Ale mi osobiście lepiej prowadzi się Zafirę A niż Xsarę Picasso. Jakoś nie mogłem przyzwyczaić sie do budy Xsary Picasso.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-27, 21:42 

Dołączył(a): 2016-07-26, 17:10
Posty: 33
Lokalizacja: Płock

Pomógł: 1 razy

Auto: A4 1.9 tdi / Octavia 1
Elektronika: brak/Tech 224
Wtryskiwacze: brak/Yeti
Reduktor: brak/Magic III
Dysze: brak/2,5
Pojemność: 1896/1595
Moc: 110/102
Kod Silnika: AFN/BFQ
Rok Produkcji: 1999/2006
Jeździłem picassem kolegi ale dieslu 2.0 w sumie nie było tragedii, ciekaw jestem jak znosi lpg i jaki silnik do niej wybrać, żeby jako tako na lpg jeździł, podobny dylemat mam z octavią - tu kusi mnie fakt, że skoda wypuszczała fabrycznie oktavie uzbrojone w lpg i opinie o niezawodności motorów 1.6 montowanych w skodzie. Czy jest sens zastanawiać się nad fordem focusem 1.6 lub autami koreańskiego lub japońskiego pochodzenia, ewentualnie nad jakąś dacią poza sandero - ta jest za ciasna ? Mam już mętlik w głowie i nie wiem na co się zdecydować...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-28, 07:32 

Dołączył(a): 2014-09-01, 12:52
Posty: 39

Pomógł: 2 razy

Auto: Opel Zafira
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1796
Moc: 125
Kod Silnika: Z18XE
Rok Produkcji: 2003
Ja jeździłem podobną Xsarą Picasso.

Możesz rozszerzyć poszukiwania na Renault Scenic albo Peugeot 307SW. Znajdziesz tam silniki odpowiednie do zagazowania i dynamiczne.

Jeśli masz rodzinę 2+1, w perspektywie 2+2, auto ma starczyć na 4-5 lat i czasem coś trzeba przewieźć albo jechać na wakacje z wózkiem wybierz auto pojemniejsze. Rożnica cenowa przy twoim budżecie nie będzie wielka. Pamiętaj, ze butla zajmie miejsce koła zapasowego i to koło zajmie trochę miejsca w bagazniku.

W wymienionych przez ciebie powyżej autach trafisz na konieczność regulacji luzu zaworowego. Mniej lub bardziej kosztowną. I w części zakładów trafisz na ofertę lubryfikacji. Ale było już sporo wątków na ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-28, 07:35 

Dołączył(a): 2016-04-03, 09:31
Posty: 190
Lokalizacja: CB

Pomógł: 22 razy

Auto: Opel Zafira
Elektronika: Stag Qbox Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115 nl
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Silnika: Z18XE
Rok Produkcji: 2004
Tak czysto teoretycznie to niemal każde auto można przerobić na lpg, z tym że jedne znoszą to lepiej inne słabiej, gdzieś trzeba luzy ręcznie regulować więc musisz rozważać też takie aspekty albo inaczej wkalulować je w nieco mniejsze oszczędności później. 1.6 mpi z grupy vag słynie z trwałości i dzielnie przyjmuje lpg jeśli wierzyć w opinnie zamieszzane w Internecie...ì


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-28, 09:20 

Dołączył(a): 2016-07-26, 17:10
Posty: 33
Lokalizacja: Płock

Pomógł: 1 razy

Auto: A4 1.9 tdi / Octavia 1
Elektronika: brak/Tech 224
Wtryskiwacze: brak/Yeti
Reduktor: brak/Magic III
Dysze: brak/2,5
Pojemność: 1896/1595
Moc: 110/102
Kod Silnika: AFN/BFQ
Rok Produkcji: 1999/2006
Podobno octavia i passat czy to 1.6, 1.8, czy 2.0 mają hydrauliczną regulację luzu, pozatym w kombi te auta nawet z kołem zapasowym w środku mają naprawdę pojemne bagażniki, do tego octavia jest zabezpieczona ocynkiem przed korozją i wydaje mi się, że jest tania w eksploatacji. Nie wiem jak jest z dynamiką tych aut, ale przy codziennych przebiegach 100 km z czego 75% to drogi powiatowe a reszta to Płock, myślę, że dadzą sobie radę, a spalanie przy prędkościach rzędu 90 - 120 km/h, powinno się zamknąć w 9 l lpg przy motorze 1.6. Zafira też fajne auto, ale trzeba je kręcić na wysokie obroty i ma słabe blachy z tego co czytałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-28, 10:41 

Dołączył(a): 2014-09-01, 12:52
Posty: 39

Pomógł: 2 razy

Auto: Opel Zafira
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1796
Moc: 125
Kod Silnika: Z18XE
Rok Produkcji: 2003
Dochodzisz już do pewnych wniosków. Widzisz wreszcie, ze nie da się pogodzić wszystkich twoich założeń w jednym samochodzie przy założonym budżecie.
Zdecyduj co jest dla Ciebie najważniejsze i miej świadomość kompromisu, który podejmujesz. I pamiętaj, że w każdym aucie będzie coś do zrobienia i będzie generowało koszty mniejsze lub większe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o poradę w wyborze auta
PostLink | Napisane: 2016-07-28, 11:17 

Dołączył(a): 2016-07-26, 17:10
Posty: 33
Lokalizacja: Płock

Pomógł: 1 razy

Auto: A4 1.9 tdi / Octavia 1
Elektronika: brak/Tech 224
Wtryskiwacze: brak/Yeti
Reduktor: brak/Magic III
Dysze: brak/2,5
Pojemność: 1896/1595
Moc: 110/102
Kod Silnika: AFN/BFQ
Rok Produkcji: 1999/2006
A czy powiecie mi jak się spisuje ten 1.6 w octavii, passacie, ewentualnie w cordobie kombii ? Czy warto kupić auto z rym motorem i je zagazować, jak się tym jeździ, cz nie muli się ten silnik, czy dużo pali i się psuje ? Pakować się w ten motor, czy szukać innych aut ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: daniel79, maciekt8 i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO