Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 08:06 

Dołączył(a): 2017-11-12, 23:10
Posty: 343

Pomógł: 3 razy

Auto: Bmw
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Kme silver
Dysze: 2.5
Pojemność: 2500
Moc: 170
Kod Nadwozia: E39 523i
Kod Silnika: M52b25
Rok Produkcji: 1996
Panowie jak to jest naprawdę z tym ponoć "szybszym" zużywaniem się silnika na lpg wasze opinie przykłady?
Na codzien mam do czynienia z dwoma autkami napedzanymi lpg e36 318i m43 które ma już (nie mniej niż) 445tys km mogę wrzucić zdj licznika :) oraz e39 523i m52 (nie mniej niż) 350tys km na budziku. W obydwu autkach mierzyłem ciśnienie sprężania książkowe i równe na wszystkich cylindrach obydwa po zakupie miały zalany olej 10w40 który po plukaniu silnika zmieniłem na 0w40 co ciekawe 3-er pomimo większego przebiegu o 100tys nie wciąga oleju ubytki na bagnecie od wymiany do wymiany to 1/4 skali więc śmiech... Z e39 troszkę inna sytuacja bo poci się miska olejowa ale dolewki są na poziomie 0.3l/1000km jak dla mnie w normie :)
Jak to wygląda u was panowie jakie macie zdanie oraz doświadczenie obserwacje w tym temacie pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5004
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 625 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
To nie gaz psuje silniki a brak fachowości majstra montującego i regulującego instalację. Jeśli dawka będzie taka jak trzeba w całym zakresie obrotów i obciążeń to z silnikiem nie będzie się działo nic więcej co mogło by się dziać na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 10:14 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22526
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1335 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
mój ojciec miał kiedyś transita na gażniku i mikserze, zrobił 300 tys załadowany silnikami od traktorów, transit zgnił a silnik dalej chodził


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 10:45 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1740

Pomógł: 63 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Trzeba pamiętać żena gazie występuje wyższa temperatura spalania mieszanki jeżeli silniki majądelikatne gniazda zaworowe np. Fordy to można wypalić gniazda i zawory. Do gazu najlepsze hydrauliczne popychacze zaworowe któe szybko skompensują luz powodowany wyższą temperaturą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 11:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22526
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1335 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
od wyższej temperatury spalania bardziej istotny jest dłuższy proces spalania, co bardziej obciąża termicznie zawory


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5004
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 625 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Thomy81, ale dalej jest to związane z gazownikiem bo wyższa temperatura występuje jak mieszanka jest zbyt uboga więc jak gazownik się nie popisze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 13:18 

Dołączył(a): 2016-08-14, 15:34
Posty: 91
Lokalizacja: Kutno

Pomógł: 8 razy

Auto: Ford Cmax
Elektronika: AC Stag 4 Plus + TAP01
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: KME TUR 6
Dysze: 2.8/1.1bar
Pojemność: 2.0
Moc: 145
Kod Silnika: AODA
Rok Produkcji: 2006
Bo o tym to już nie każdy pisze więc teoretycy-gawędziarze mogą o tym nie wiedzieć. Tak samo jak o tym, że każda regulacja hydrauliczna też się kiedyś skończy.
A wracając do tematu to zdecydowana większość zgonów silników następuje od zaniedbań eksploatacyjnych, a nie od spalania gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 13:28 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10363
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 665 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
zmień tytuł wątku na: BMW lubi gaz!!!, a wywołasz burzę w internetach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 19:00 

Dołączył(a): 2017-09-08, 19:10
Posty: 209

Pomógł: 16 razy

Auto: Grandis 2.4 / Micra 1.3
Elektronika: Stag 4 Qnext Plus / brak
Wtryskiwacze: AC W03 /
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2378 / 1275
Moc: 165 / 75
Kod Nadwozia: NA4W / K11
Kod Silnika: 4G69 / CG13DE
Rok Produkcji: 2004 / 1998
Najwięcej o szkodliwości LPG gadają janusze co nigdy na gazie nie jeździli ;)

Co do temperatur to różnica jest ale ile? 20C przy temperaturach spalin powyżej 900C. Jedyne co to na LPG szybciej kasują się luzy zaworowe. Jak mamy ręczną regulację to wiadomo trzeba tego pilnować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-06-01, 08:03
Posty: 1691
Lokalizacja: Toruń

Pomógł: 69 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: VW GOLF 1.4 16V PACIFIC
Elektronika: STAG 200 GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: AC R02 @ 1bar
Dysze: 2.0
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Silnika: BCA
Rok Produkcji: 2003
Na "elce" silniki robiły po 400.000km na LPG mające 1.2 litra pojemności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5004
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 625 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
daniel79, właśnie się kasują z powodu wyższej temperatury kiedy mieszanka jest zbyt uboga.
Gaz to nie kwas żeby rozpuszczał zawory :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 23:34 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1740

Pomógł: 63 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
plecho1 napisał(a):
właśnie się kasują z powodu wyższej temperatury kiedy mieszanka jest zbyt uboga.

Jak może być uboga mieszanka skoro sonda czuwa nad składem spalin nawet na LPG, zawory są bardziej obciążone termicznie ponieważ gaz wolniej się spala ma wyższą liczbę oktanową niż benzyna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-15, 23:48 

Dołączył(a): 2010-03-09, 18:00
Posty: 661
Lokalizacja: Ostrołeka

Pomógł: 63 razy

Auto: Vectra
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Tur
Pojemność: 1800
Moc: 140
Kod Silnika: Z18xer
Rok Produkcji: 2007
A tak że sonda nie zawsze kontroluje skład mieszanki w pełnym zakresie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 01:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-05-08, 18:12
Posty: 384

Pomógł: 1 razy

Auto: Ford Mondeo
Elektronika: STAG 4 Eco
Wtryskiwacze: AC-W03
Reduktor: Shark 1500
Dysze: Nie wiem
Pojemność: 2.0
Moc: 145
Rok Produkcji: 2008
To, że sonda czuwa nie oznacza, że ma wpływ na mieszankę tak jak wtedy, kiedy silnik działa na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 05:34 

Dołączył(a): 2010-11-10, 10:33
Posty: 2860
Lokalizacja: Toronto

Pomógł: 172 razy

Auto: Impala
Elektronika: Bez gazu
Pojemność: 3.6
Moc: 305
Kod Silnika: LFX
Rok Produkcji: 2016
Thomy81 napisał(a):
Jak może być uboga mieszanka skoro sonda czuwa nad składem spalin nawet na LPG, zawory są bardziej obciążone termicznie ponieważ gaz wolniej się spala ma wyższą liczbę oktanową niż benzyna.

A co ma liczba oktanowa do tego ? To tylko odpornosc paliwa na wystepowanie samozaplonu, spalania stukowego.

Robilismy pare lat temu dla sportu badania na polibudzie na pomiarowym silniku. Silnik posiadal 4 szerokopasmowe sondy lambda, kolektor 4-2-1(zeby spaliny nie mialy sie jak zmieszac pomiedzy cylindrami) i 4 termopary wwiercone w glowicy, tak ze prawie dotykaly zaworow wydechowych. Przy takim samym afr roznica pomiedzy 95ka i lpg wynosila okolo 30st. Docelowa temperatura spalin dla pelnego obciazenia wynosila okolo 850st. Zmiana afr na lpg z 12 na 13 powodowala wzrost roznicy do okolo 150st.

W praktyce duzo wiekszym problemem jest rozrzut wydajnosci wtryskiwaczy gazowych, zwlaszcza po pewnym przebiegu. Sonda owszem i czuwa ale nad calym bankiem cylindrow, nawet jesli jest szerokopasmowa. Majac na 1 cylindrze troche za duzo, na 2 troche za malo srednio dalej wszystko jest ok i sonda pracuje jak powinna, a cylinder dostaje po dupie. Auta nie sa jeszcze tez az tak madre zeby palic checka zwiazanego z uboga mieszanka na konkretnym cylindrze. Pomiar niby jest, ale zasada usredniania go dalej obowiazuje. Zwykla sonda to juz w ogole ma tyle kontroli przy pelnym obciazeniu co i nic :D

Nie jestem na tyle biegly w sprawach roznic chemii-fizyki spalania pomiedzy benzyna i lpg ale logicznie rzecz ujmujac jesli spalanie byloby na tyle przewlekle w czasie zeby mieszanka palila sie dalej przy otwartym zaworze wydechowym, wzroslaby znaczaco temperatura spalin zaraz za zaworem. W innym przypadku zawor jest zamkniety i cieplo odbiera glowica. Jedyna mozliwosc to za maly luz slaby styk przylgni.

Bardzo duzo jest roznych aut, instalacji, sposobow montazu. Ciezko wyizolowac nawet jakas miarodajna probke testowa. Z epoki 1 i 2 gen wziely sie mity o gazie i tak to sie ciagnie do dzis.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO