Autor Wiadomość
 Tytuł: Nieprawidłowo skalibrowane wtryski
PostLink | Napisane: 2019-11-19, 15:16 

Auto: AUDI 80
Elektronika: Lovato smart
Wtryskiwacze: Lovato J
Reduktor: RGJ 3.2
Pojemność: 1984
Moc: 115
Kod Silnika: ABK
Witam serdecznie,

Na wstępie zaznaczam, że jestem raczej laikiem jeśli chodzi o instalacje gazowe, znam jedynie pewne podstawy i ten wpis zamieszczam, by się czegoś nowego dowiedzieć. Ale do rzeczy.

Mam takie stare autko jak Audi 80 2.0 ABK. W aucie zainstalowano sekwencję Lovato Smart, jest komputerek, reduktor, auto się uruchamia na benzynie, przełącza automatycznie przy spełnieniu pewnych warunków na gaz.

Wpadł mi jednak ostatnio w ręce interfejs do tej instalacji, to podłączyłem, nieco wcześniej poczytałem no i pojawiło się kilka wątpliwości.

1. To auto posiada szybki czas wtrysku benzyny <2.0 ms. Czytając to forum używa się często określenia full group w odniesieniu do tego auta, i co za tym idzie zaleca się wykorzystywanie szybkich wtryskiwaczy gazowych. Tymczasem ja zaglądając pod maską zauważyłem wtryski Lovato J, które kalibruje się na około 6 ms. Mało tego, oprogramowanie lovato wskazuje na czasy tych wtrysków około 4.5 ms przy czasach pb 2.0 ms na jałowych (w temp. roboczej). Auto nie chodzi źle, ale zaciekawiła mnie ta sytuacja. Proszę o info, co to może oznaczać dla działania silnika.

2. Ciśnienie na reduktorze jest ustawione na 1.32. Co ciekawe, regulacja tym ciśnieniem nie wpływa na czas wtrysków LPG w programie. A chyba powinno?

Proszę o wyrozumiałość.

Tytuł: Re: Nieprawidłowo skalibrowane wtryski
PostLink | Napisane: 2019-11-19, 21:59 

Ostrzeżenia: 1

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart Exr
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ-3.2L
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
Zapewne przeczytałeś instrukcję lovato, jak nie to można ją łatwo znaleźć w Google w pdfie.

Wtryskiwacze JP nie są zalecane do full group, więc tak: