Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z jazdą na gazie
PostLink | Napisane: 2010-11-12, 13:16 

Dołączył(a): 2010-11-12, 13:01
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 2 razy

Auto: Jaguar X-Type
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Silver
Pojemność: 2496 (2.5 V6)
Moc: 196 KM
Rok Produkcji: 2001
Witam,

Jestem nowicjuszem w kwestii LPG i mam problem z jazdą na gazie (na benzynie jest OK). Opiszę to w 2 punktach:

1. Na benzynie chodzi ładnie, aczkolwiek "check engine świeci się na żółto", domyślam się, że to przez instalację gazową.

Co do jazdy na gazie - 2 dni temu, po zakupie samochodu, zrobiłem na gazie jakieś 30 km i było wszystko OK. Wczoraj zatankowałem gaz do pełna i po kilku km się zaczęło... silnik zaczyna się ksztusić, objaw jakby odcinania przy obrotach 3000, auto ledwo się telepie. Pojawia się wtedy komunikat "cruise not available".

Co wtedy pomaga? Przełączenie na benzynę, kilka minut musi pochodzić. Gaszę go, czekam chwilę i później odpalan na benzynie. Można wtedy normalnie jechać, nie ma komunikatu "cruise not available". Domyślam się, że ten komunikat oznacza problemy z tempomatem, trudno mi stwierdzić, czy zawsze jest korelacja pomiędzy problemem z jazdą na gazie a tym komunikatem, ale póki co wydaje mi się, że idzie to w parze.

2. Błędy w komputerze zdiagnozowane skanerem OBDII. Nie wiem, czy się tym martwić, czy nie, co należy drążyć dalej i naprawiać, a co można zignorować:
a. P1000 - Ignition Circ Low
b. P0430 - Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 2)
c. P0191 - Fuel Rail Pressure Sensor CKT Range/Performance
d. P0171 – System Too Lean (Bank 1)
e. P0174 – System Too Lean (Bank 2)

Błędy a, b i c wyskakują wtedy, gdy auto jeździ OK. Błędy d i e dochodzą wtedy, gdy auto ma opisane wyżej problemy z jazdą na gazie.

Informacje na temat instalacji LPG:
- zbiornik: Bormech 48L
- reduktor: Silver
- wielozawór: Tomasitto (? - nie wyraźnie napisane)
- komora szczelna: Bormech
- sterowanie: AKME
- przewody: Miich (? - nie wyraźnie napisane)
- system sekwencyjny: AKME

Bardzo proszę o pomoc, porady, za wszystkie serdecznie dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-12, 13:24 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35578
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3590 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Niestety prawdopodobnie potrzebne bedż zdjęcia spod maski. Podejrzewam zły montaż, szczególnie magistrali zasilającej wtryski. Stąd trudności z wystrojeniem instalacji. Podaj dokładnie typ silnika i jeśli nie będzie na razie zdjęć to typ wtryskiwaczy LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-12, 13:29 

Dołączył(a): 2010-11-12, 13:01
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 2 razy

Auto: Jaguar X-Type
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Silver
Pojemność: 2496 (2.5 V6)
Moc: 196 KM
Rok Produkcji: 2001
Wybaczcie mi proszę, ale jestem w tej kwestii totalnym laikiem i generalnie nie jestem zbyt mocny w dziedzinie mechaniki/motoryzacji.

Zdjęcia mogę zrobić, ale dziś nie dam niestety rady. Dane dotyczące instalacji spisałem z kartki od poprzedniego właściciela (wyciąg ze świadectwa homologacji), w dokumentach nie mam więcej danych. Jak mogę sprawdzić typ wtryskiwaczy? Auto wstawiłem dziś rano do takiego zakładu Auto Gaz Jelonki (Wawa, ul. Słomiana 14) - dziś mam go zabrać i usłyszeć może diagnozę, co to wg nich może być.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-12, 13:32 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35578
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3590 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Może to opanują. Jak nie szukaj okazji/sposobu na zrobienie zdjęć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-12, 13:33 

Dołączył(a): 2010-09-12, 13:39
Posty: 73
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: ZENIT
Wtryskiwacze: MAGIC JET
Reduktor: KME SILVER
Dysze: 2,8
Pojemność: 2000
Moc: 173
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2002
Po prostu porób fotki, my spróbujemy powiedzieć pi razy drzwi co jest, ale nie pomożemy póki nie wypełnisz sumiennie profilu. Jaka moc, pojemność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-12, 14:11 

Dołączył(a): 2010-11-12, 13:01
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 2 razy

Auto: Jaguar X-Type
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Silver
Pojemność: 2496 (2.5 V6)
Moc: 196 KM
Rok Produkcji: 2001
Uzupełniłem trochę danych w profilu. Rozmawiałem z zakładem, powiedzieli, że:
1. trzeba kupić i zainstalować emulator (koszt części około 150 zł)
2. jeśli emulator z punktu 1 będzie się zapalał to trzeba będzie dać emulator OBD (koszt części około 250 zł)
3. trzeba będzie przerobić przewody od dysz do wtryskiwaczy i do tego zrobić je krótsze
4. wtedy ewentualnie wyregulować

W poniedziałek koleś potwierdzi mi ceny, na dziś to jest ich diagnoza, zaraz jadę po auto to dziś lub jutro zrobię fotki pod maską i załączę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-12, 14:27 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23444
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1400 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
ktr_waw, w Jaguarze rzeczywiście podobno porzebny jest emulator ciśnienia paliwa listwy benyznowej, ale to trzeba potwierdzić - chyba podobny problem już był na forum.

Emulator OBD chyba ma służyć za "protezę" kryjącą niewłasciwa regulację, celem uniknięcia zapalania checka, więc raczej nie tędy droga.

Pierwsze trzy błędy wynikają z emulacji ciśnienia listwy, dwa ostatnie to ewidetnie złe ustawienia.
Gdyby Twoje problemy nie minęły do końca przyszłego tygodnia, to chętnie rzucę okiem i pomogę w regulacji tym bardziej że też jestem z Warszawy a KME mam opanowane :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-12, 15:17 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22593
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
emulator ciśnienia na dzień dobry i reduktor do wymiany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-12, 15:28 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23444
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1400 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
Rzeczywiście, Silver przy 200 koniach to trochę słabo - pewnie jest zapętlanie wtrysków i uboga mieszanka przy wysokich obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-12, 16:51 

Dołączył(a): 2010-10-11, 19:48
Posty: 61
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: AVEO
Elektronika: BRC Sequent 24
Wtryskiwacze: BRC, niebieskie
Reduktor: GENIUS MB 1200
Pojemność: 1200
Moc: 72 w porywach 300
Kod Silnika: 62F15S3
Rok Produkcji: 2004
A na jakiej stacji ostatnio tankowales gaz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: na gazie na zimnym silniku nierówno chodzi
PostLink | Napisane: 2010-11-14, 13:15 

Dołączył(a): 2010-11-14, 12:55
Posty: 13
Lokalizacja: brzeg

Pomógł: 0 razy

Auto: vw passat b5
Elektronika: zavoli alisei zeta
Wtryskiwacze: 4szt zavoli wersja PAN
Reduktor: zavoli zeta
Pojemność: 1.6
Moc: 101
Kod Silnika: AHL
Rok Produkcji: 1997
witam.mam pytanie mam passat b5 1.6 na gazie auto na benzynie szarpalo na zimnym silniku strzelalo pojechalem do gazownikow ustawili mieszanke i bylo wszsytko ok ale doszedl mi problem bo na gazie teraz na zimnym silniku chodzi mi nierowno i troche szarpie jak sie rozgrzeje jest juz super i chodzi rowno.na zimnym silniku jak na gaz sie przełączy to prycha mi z rury nierowno co to moze byc?na kompie mam blad sony lambda czy to moze byc przyczyna?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-14, 13:24 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35578
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3590 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
mariooo
Oczywiście to taka zgadywanka dla nas - jaką instalacją dysponujesz? Dlaczego wpis w temacie innego użytkownika? Proszę uzupełnić profil.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-14, 17:42 

Dołączył(a): 2010-11-14, 12:55
Posty: 13
Lokalizacja: brzeg

Pomógł: 0 razy

Auto: vw passat b5
Elektronika: zavoli alisei zeta
Wtryskiwacze: 4szt zavoli wersja PAN
Reduktor: zavoli zeta
Pojemność: 1.6
Moc: 101
Kod Silnika: AHL
Rok Produkcji: 1997
przeniosłem wpis na strone głownąi instalacja Zavoli alisei zeta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-15, 16:16 

Dołączył(a): 2010-11-12, 13:01
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 2 razy

Auto: Jaguar X-Type
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Silver
Pojemność: 2496 (2.5 V6)
Moc: 196 KM
Rok Produkcji: 2001
Odpowiadając na pytanie na jakiej stacji tankowałem gaz to na jakiejś sieciówce, ale nie powiem czy to był Statoil czy Shell czy co... a jakich stacji mam unikać?

Poza tym, śmigam od kilku dni wyłącznie na benzynie i teraz nie świeci się nawet check-engine. Dziś może jutro odezwą się do mnie z tego LPG zakładu z cenami części.

A propos ich diagnozy... ktoś powiedział mi, że emulator OBD to powinna być mega ostateczność, bo... emulacja OBD pozbawia komputer kontroli nad silnikiem i może doprowadzić do poważnych usterek. Czy to prawda? Co sądzicie o takiej opinii?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-11-15, 16:53 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3825
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 141 razy

Auto: Lexus RX 350
Elektronika: 4Save max
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: ACR02 Twin
Dysze: 3mm
Pojemność: 350
Moc: 276
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2007
Emulacja OBD przy wtrysku sekwencyjnym?Jakaś paranoja.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO