Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Po dolaniu uszczelniacza do chłodnic płyn się pieni.
PostLink | Napisane: 2012-05-04, 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-11, 14:31
Posty: 1327
Lokalizacja: Katowice

Pomógł: 2 razy

Auto: S60 MY'07
Elektronika: LPGTech
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Prins
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 2521
Moc: 209 KM
Rok Produkcji: 2006
Cześć,

mam do Was pytanie - czy to normalne, że po dodaniu uszczelniacza do chłodnicy płyn w zbiorniczku wyrównawczym się pieni ?

Rok temu wymieniałem chłodnicę na Hella za ponad 500 zł, a niedawno znowu zaczęła cieknąc, ostatnio intensywnie. Jako, że miałem pilną trasę do Wiednia, po prostu dolałem uszczelniacz firmy Prestone (wczoraj). Od tego czasu po każdej jeździe pojawia się intensywna piana w zbiorniczku wyrównawczym, która po długim postoju znika. Poza pianą objawów nie ma, chłodnica się uszczelniła, temperatura mimo trasy, i czasami korków w normie.

Teraz już na miejscu spróbowałem odpowietrzyć układ na wszelki wypadek jeszcze raz.

Tylko pytanie - skąd ta piana, czyżby uszczelka pod głowicą ? Wcześniej żadnych objawów nie było, oleju nie bierze, majonezu nie ma, w płynie też nie było bąbelków ani oleju. Jeszcze się zastanawiam czy to może reduktor gazowy "gazuje" układ ? Ale to by płyn śmierdział.

Po powrocie do polski zaraz zleje ten cały szlam, zaleje płukankę i nowy płyn - zobaczę co będzie, ewentualnie test CO2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Po dolaniu uszczelniacza do chłodnic płyn się pieni.
PostLink | Napisane: 2012-05-04, 23:40 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 22926
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1471 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Puch napisał(a):
Jeszcze się zastanawiam czy to może reduktor gazowy "gazuje" układ ? Ale to by płyn śmierdział.

Ja jeździsz na orginalnych śrubach to gazu nie poczujesz a gaz będzie szedł powoli do układu chłodzenia i ..........................odwrotnie!!!!!!!!!!!, Doraźnie to dokręć śruby reduktora ale to na długo nie wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Po dolaniu uszczelniacza do chłodnic płyn się pieni.
PostLink | Napisane: 2012-05-04, 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-11, 14:31
Posty: 1327
Lokalizacja: Katowice

Pomógł: 2 razy

Auto: S60 MY'07
Elektronika: LPGTech
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Prins
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 2521
Moc: 209 KM
Rok Produkcji: 2006
Jeżdżę na oryginalnych, a dodatkowo ostatnio lekko czuć gaz pod maską, mimo, że wszystko szczelne. ;)

Myślisz, że mi GOLD gazuje układ ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Po dolaniu uszczelniacza do chłodnic płyn się pieni.
PostLink | Napisane: 2012-05-04, 23:53 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 22926
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1471 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Ja już w goldzie i silverze to nie myślę, ja to wiem. Zmień śruby na pojedyńcze a zobaczysz różnicę. Mnie na orginalnych to petrygo mętniało i zawsze gdzieś ubywało a teraz płyn niebieściutki i trzyma poziom. A modyfikacja jest banalnie prosta i sam się zdziwisz że dlaczego do tej pory tego nie zrobiłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Po dolaniu uszczelniacza do chłodnic płyn się pieni.
PostLink | Napisane: 2012-05-04, 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-11, 14:31
Posty: 1327
Lokalizacja: Katowice

Pomógł: 2 razy

Auto: S60 MY'07
Elektronika: LPGTech
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Prins
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 2521
Moc: 209 KM
Rok Produkcji: 2006
Jak wrócę do kraju, to wyleje ten cały szlam, zrobię modyfikację golda, i pewnie trzeba będzie nową chłodnicę kupić. Oby tylko na tym się skończyło ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Po dolaniu uszczelniacza do chłodnic płyn się pieni.
PostLink | Napisane: 2012-05-05, 00:09 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22599
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 398 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
Puch chyba ,jest nie poważny ? rozwala chłodnice bo ma jakiś powód , np. zawór regulujący ciśnienie w układzie chłodniczym (korek) , uszczelka pod głowica , pęknięty blok , głowica - zacznij od sprawdzenia zawartości CO w płynie


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO