Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-05-24, 12:19 

Dołączył(a): 2010-09-07, 06:10
Posty: 666
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 30 razy

Auto: MB 280SE/E240T/B200T
Elektronika: MSI/300ISA/Nevo
Wtryskiwacze: Bosch/HANA/Barrcauda
Reduktor: brak/Gold/Gold
Dysze: brak/brak/brak
Pojemność: 2743/2597/2034
Moc: 185/170/193
Kod Nadwozia: W126/W210/W245
Kod Silnika: M110/M113/M266
Rok Produkcji: 1982/2002/2007
Pytanie do znających się na tego typu rzeczach, ja dopiero co raczkuje :lol: Potrzebuje zrobić prosty sterownik dla sprzęgła elektromagnetycznego. Jaki najprostszy mikrokontroler zastosować.
Sygnały wejściowe:
sygnał z obrotomierza 12V i podejrzewam, że jest to częstotliwość i trzeba będzie go odpowiednio obrobić do 5V
syganał z mapsensora 1,5-5V
sygnał wyjsciowy potrzebuje do przekaźnika załączającego cewkę, więc pewnie masa będzie najlepsza najlepsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-05-26, 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
O co dokładnie pytasz?

O schemat? Mikroprocesor?

Atmega8 najbardziej się będzie opłacać, polecam SMD.

Obrotomierz dzielnikiem obrabiasz do 5V, możesz zastosować jekiegoś zenera dla zabezpieczenia i ewentualnie transoptor jeśli to częstotliwość.

Mapsensor wtórnikiem napięciowym do kanału ADC mikroprocesora.

A cewkę podłączasz przez tranzystor wzmacniający i diodę zabezpieczającą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-05-27, 15:43 

Dołączył(a): 2010-09-07, 06:10
Posty: 666
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 30 razy

Auto: MB 280SE/E240T/B200T
Elektronika: MSI/300ISA/Nevo
Wtryskiwacze: Bosch/HANA/Barrcauda
Reduktor: brak/Gold/Gold
Dysze: brak/brak/brak
Pojemność: 2743/2597/2034
Moc: 185/170/193
Kod Nadwozia: W126/W210/W245
Kod Silnika: M110/M113/M266
Rok Produkcji: 1982/2002/2007
oracle napisał(a):
Atmega8 najbardziej się będzie opłacać, polecam SMD

o to mi właśnie chodziło, dziękuje.
Dokładnie będzie to służyło jako zabezpieczenie do sprzęgła sprężarki klimy, aby nie załączyło się w nieodpowiednich momentach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-05-28, 10:37 

Dołączył(a): 2010-09-07, 06:10
Posty: 666
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 30 razy

Auto: MB 280SE/E240T/B200T
Elektronika: MSI/300ISA/Nevo
Wtryskiwacze: Bosch/HANA/Barrcauda
Reduktor: brak/Gold/Gold
Dysze: brak/brak/brak
Pojemność: 2743/2597/2034
Moc: 185/170/193
Kod Nadwozia: W126/W210/W245
Kod Silnika: M110/M113/M266
Rok Produkcji: 1982/2002/2007
oracle napisał(a):
O schemat?

wystarczy taki czy dalej szukać???
Załącznik:
schkl.JPG
schkl.JPG [ 25.59 KiB | Przeglądane 2174 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-05-28, 10:45 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 33631
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3343 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Uklad z przekaźnikiem sobie daruj, się nie wyrobi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-05-28, 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
Zener na 21V?

Tak swoją drogą po co ci przekaźnik? Może tranzystor starczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-05-28, 13:55 

Dołączył(a): 2010-09-07, 06:10
Posty: 666
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 30 razy

Auto: MB 280SE/E240T/B200T
Elektronika: MSI/300ISA/Nevo
Wtryskiwacze: Bosch/HANA/Barrcauda
Reduktor: brak/Gold/Gold
Dysze: brak/brak/brak
Pojemność: 2743/2597/2034
Moc: 185/170/193
Kod Nadwozia: W126/W210/W245
Kod Silnika: M110/M113/M266
Rok Produkcji: 1982/2002/2007
nie jestem konstruktorem tych schematów, znalazłem to w necie i dlatego pytam się was czy wydoli.
oracle napisał(a):
Zener na 21V?

z MS-a podebrałem układ, identyczny działa u mnie
Mirosław napisał(a):
Uklad z przekaźnikiem sobie daruj, się nie wyrobi.

nie wiem o co chodzi z tym wyrobieniem się, tzn nie ma sensu??
A jak byście wy to widzieli żeby zrobić???
oracle napisał(a):
Tak swoją drogą po co ci przekaźnik? Może tranzystor starczy?

nie wiem czy sprzegło elektromagnetycznie tranzystor pociągnie???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-05-28, 15:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 33631
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3343 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
mark2222 napisał(a):
Mirosław napisał(a):
Uklad z przekaźnikiem sobie daruj, się nie wyrobi.

nie wiem o co chodzi z tym wyrobieniem się, tzn nie ma sensu??
A jak byście wy to widzieli żeby zrobić???

Sory źle popatrzyłem, przecież to wyjście.
Jako układ do sterowania sprężarką ok, tylko profilaktycznie jakiś tranzystor mocniejszy bym dał, ale zależy to od cewki przekaźnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-05-29, 12:42 

Dołączył(a): 2010-10-25, 16:50
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia "Run"
Elektronika: STAG4+
Wtryskiwacze: Rail Apache//Hana2000
Reduktor: Alaska AT-09
Dysze: 1.7mm-0.88bar//czarne-0.82bar
Pojemność: 1390cm 16V
Moc: 75KM
Kod Nadwozia: 1U2
Kod Silnika: BCA
Rok Produkcji: 2003
Ten schemat układu wejściowego mówiąc oględnie nie jest najlepszy. A mówiąc wprost jest do pupy. Prędzej czy później szlag trafi transoptor. Nie mam w tej chwili Protela przy sobie ale wieczorem postaram się narysować poprawne rozwiązanie. Ogólnie chodzi o to, że takie umieszczenie diody zenera jest bez sensu. Owszem, jakoś tam odłoży się na niej ten nadmiar napięcia ale tak się takich układów wejściowych zwyczajnie nie robi. W ogólności dioda zenera powinna być włączona za szeregowym rezystorem równolegle do masy jako tzw. dioda ograniczająca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-05-30, 06:18 

Dołączył(a): 2010-09-07, 06:10
Posty: 666
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 30 razy

Auto: MB 280SE/E240T/B200T
Elektronika: MSI/300ISA/Nevo
Wtryskiwacze: Bosch/HANA/Barrcauda
Reduktor: brak/Gold/Gold
Dysze: brak/brak/brak
Pojemność: 2743/2597/2034
Moc: 185/170/193
Kod Nadwozia: W126/W210/W245
Kod Silnika: M110/M113/M266
Rok Produkcji: 1982/2002/2007
gziip napisał(a):
postaram się narysować poprawne rozwiązanie

będę wdzięczny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-06-18, 10:53 

Dołączył(a): 2010-10-25, 16:50
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia "Run"
Elektronika: STAG4+
Wtryskiwacze: Rail Apache//Hana2000
Reduktor: Alaska AT-09
Dysze: 1.7mm-0.88bar//czarne-0.82bar
Pojemność: 1390cm 16V
Moc: 75KM
Kod Nadwozia: 1U2
Kod Silnika: BCA
Rok Produkcji: 2003
Przepraszam, że piszę z takim opóźnieniem ale byłem swoją "Gazovką" w górach Albanii. Przed wyjazdem miałem jeszcze tyle rzeczy do zrobienia, że nie było kiedy usiąść na dłużej do komputera. Jeśli temat jest nadal aktualny daj znać, usiądę i narysuję ten sterownik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 09:15 

Dołączył(a): 2010-09-07, 06:10
Posty: 666
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 30 razy

Auto: MB 280SE/E240T/B200T
Elektronika: MSI/300ISA/Nevo
Wtryskiwacze: Bosch/HANA/Barrcauda
Reduktor: brak/Gold/Gold
Dysze: brak/brak/brak
Pojemność: 2743/2597/2034
Moc: 185/170/193
Kod Nadwozia: W126/W210/W245
Kod Silnika: M110/M113/M266
Rok Produkcji: 1982/2002/2007
gziip napisał(a):
Jeśli temat jest nadal aktualny daj znać

jak najbardziej ;) , jestem w trakcie kursu bascom AVR i jak skończę biorę się za lutowanie :) i próby w boju


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 09:40 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11121
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Kolego a do czego ci ten układ potrzebny - większość aut ma w standardzie rozłączanie sprzęgła klimy przy maks obciążeniu silnika - wystarczy mocniej depnąć i sprzęgło powinno na chwilę puścić żeby nie obciążać dodatkowo paska i samego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 12:44 

Dołączył(a): 2010-09-07, 06:10
Posty: 666
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 30 razy

Auto: MB 280SE/E240T/B200T
Elektronika: MSI/300ISA/Nevo
Wtryskiwacze: Bosch/HANA/Barrcauda
Reduktor: brak/Gold/Gold
Dysze: brak/brak/brak
Pojemność: 2743/2597/2034
Moc: 185/170/193
Kod Nadwozia: W126/W210/W245
Kod Silnika: M110/M113/M266
Rok Produkcji: 1982/2002/2007
esa z opisu nie ma takiej opcji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prosty sterownik- 2 sygnały wejściowe i 1 wyjściowy
PostLink | Napisane: 2012-06-19, 14:04 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11121
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
No rzeczywiście auto za starte na takie wodotryski.
Ale skoro nie ma tego w serii po co chcesz dokładać?
W tych latach MB nie waliło baboli.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO