Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 06:29 

Dołączył(a): 2010-01-08, 19:13
Posty: 3067
Lokalizacja: ZK

Pomógł: 117 razy

Auto: HONDA ODYSSEY
Elektronika: OPTIMA PRO-TEC
Wtryskiwacze: BARAKUDA
Reduktor: GOLD
Dysze: BRAK
Pojemność: 3500
Moc: 255
Kod Nadwozia: VAN
Rok Produkcji: 2005
ktoś się orientuje, czy szklanki w Toyce mają różne wymiary?? zaczyna się kończyć luz na jednym cylindrze i serwis twierdzi, ze trzeba robić głowicę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 07:32 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3165
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
A jaka to Toyota ??? Jaki silnik??? Bo tak ciezko wrozyc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 07:48 

Dołączył(a): 2010-01-08, 19:13
Posty: 3067
Lokalizacja: ZK

Pomógł: 117 razy

Auto: HONDA ODYSSEY
Elektronika: OPTIMA PRO-TEC
Wtryskiwacze: BARAKUDA
Reduktor: GOLD
Dysze: BRAK
Pojemność: 3500
Moc: 255
Kod Nadwozia: VAN
Rok Produkcji: 2005
1.8 Avensis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 09:28 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22823
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1367 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
dino777, może napij się kawy bo Avensisów były już 3 generacje ;))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 09:57 

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
Poza montowanym przez rok 1999-2000 7A-FE i najnowszym (od 2009) valvematikiem (hydrauliczne kompensatory) był tylko jeden 1,8 wyposażony w szklanki.

I jeśli dopiero zaczęła się degradacja, to można wymienić i będzie ok. Jeśli już zaczęło się wypadanie zapłonu - głowica do naprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 14:15 

Dołączył(a): 2010-01-08, 19:13
Posty: 3067
Lokalizacja: ZK

Pomógł: 117 razy

Auto: HONDA ODYSSEY
Elektronika: OPTIMA PRO-TEC
Wtryskiwacze: BARAKUDA
Reduktor: GOLD
Dysze: BRAK
Pojemność: 3500
Moc: 255
Kod Nadwozia: VAN
Rok Produkcji: 2005
auto lata bez problemów, już ma najechane około 200kkm w tym 98kkm na LPG :D tylko na wolnych zaczyna trochę kiwać, i jak sie okazało, trzeba regulować zawory, szklanki jeszcze ori. czyli jak dla mnie powinna być możliwość regulacji, ale jak to serwis :D trzeba robić głowę :D no zobaczymy, klient został wyposazony w odpowiednią wiedzę i miał jechać badać temat na miejscu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 14:32 

Dołączył(a): 2010-01-08, 19:13
Posty: 3067
Lokalizacja: ZK

Pomógł: 117 razy

Auto: HONDA ODYSSEY
Elektronika: OPTIMA PRO-TEC
Wtryskiwacze: BARAKUDA
Reduktor: GOLD
Dysze: BRAK
Pojemność: 3500
Moc: 255
Kod Nadwozia: VAN
Rok Produkcji: 2005
Szymdi napisał(a):
Jeśli już zaczęło się wypadanie zapłonu - głowica do naprawy.

jak sie dopiero zaczyna to raczej jeszcze można regulować, tak mam u siebie i dalej jedzie a na LPG juz nalatane ponad 80kkm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-12-25, 19:33
Posty: 839
Lokalizacja: Siedlce/Wojnów

Pomógł: 47 razy

Auto: Toyota Camry x2
Elektronika: GoFast/Qbox
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: MagicCompact/Zavoli S
Dysze: 2,7/2,7
Pojemność: 2164/2164
Moc: 136/136
Kod Nadwozia: SXV10/SXV10
Kod Silnika: 5S-FE/5S-FE
Rok Produkcji: 1992/1995
Szymdi napisał(a):
Poza montowanym przez rok 1999-2000 7A-FE


Był montowany od początki produkcji Ave I gen czyli 1997r do liftingu w 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 22:48 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4174
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 421 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
dino777 napisał(a):
ktoś się orientuje, czy szklanki w Toyce mają różne wymiary?? zaczyna się kończyć luz na jednym cylindrze i serwis twierdzi, ze trzeba robić głowicę

Mają różne wysokości, i dobiera się szklankę o takiej wysokości, aby po jej włożeniu uzyskać wymagany luz. I w tym przypadku zachodzi taka sytuacja, że założona jest najniższa szklanka, a luz zaworowy zbliża się do dolnej granicy i nie a co założyć. Wtedy są dwa wyjścia wymiana lub regeneracja głowicy (wymiana gniazd zaworowych) - standardowe rozwiązanie, albo niestandardowe - odpowiednia korekcja wymiaru (wysokości) szklanki, na co ja się zdecydowałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-29, 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-30, 23:47
Posty: 477
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 32 razy

Auto: Avensis automat
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Keihin KN8
Reduktor: AC-R01
Dysze: żółte
Pojemność: 1794
Moc: 129
Kod Nadwozia: T25
Kod Silnika: 1ZZ-FE
Rok Produkcji: 2004
Widziałem takie cudo jeszcze jak rurka mniejsza od średnicy szklanki z wbudowanym w środku takim przegubem do Dremela i na końcu frez. Podłączane do odkurzacza. I jak trzeba zrobić właśnie takie coś aby dalej jeździło. Czyli liźnięcie delikatne trzonka zaworu zamiast wymiany szklanki, której już nie kupimy. Z tego co znajomy mechanik mówił, wydłuża przebieg bez ściągania głowicy nawet o kolejne 100kkm. Znam też przypadki szlifowania szklanek na płaszczyznowej z pozytywnym skutkiem. Byle nie za dużo zbierać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-30, 05:29 

Dołączył(a): 2010-01-08, 19:13
Posty: 3067
Lokalizacja: ZK

Pomógł: 117 razy

Auto: HONDA ODYSSEY
Elektronika: OPTIMA PRO-TEC
Wtryskiwacze: BARAKUDA
Reduktor: GOLD
Dysze: BRAK
Pojemność: 3500
Moc: 255
Kod Nadwozia: VAN
Rok Produkcji: 2005
gimak napisał(a):
I w tym przypadku zachodzi taka sytuacja, że założona jest najniższa szklanka,

szklanki ori, nie było jeszcze nic robione

ptok napisał(a):
Czyli liźnięcie delikatne trzonka zaworu zamiast wymiany szklanki, której już nie kupimy


też nad tym myślałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-30, 08:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-21, 20:03
Posty: 1752
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 43 razy

Auto: Toyota Corolla E12 Wagon
Elektronika: Tech214 (był STAG4plus)
Wtryskiwacze: Hana 2000 bl,filtr FL-02
Reduktor: Magic 3 (był Scorp. Min)
Dysze: brak
Pojemność: 1397
Moc: 97
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4ZZ
Rok Produkcji: 2004
Aby dobrać prawidłową szklankę musisz:
zmierzyć luz zaworowy,
zdemontować wałek,
zdemontować szklankę,
zmierzyć ją
ze wzoru wyliczyć wymiar prawidłowej szklanki.


Oryginalnych szklanek są 32 rozmiary. Jak masz założoną najcieńszą, to nie masz już możliwości dobrania szklanki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-30, 13:56 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4174
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 421 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
dino777 napisał(a):
ptok napisał(a):
Czyli liźnięcie delikatne trzonka zaworu zamiast wymiany szklanki, której już nie kupimy


też nad tym myślałem

Wg mnie takie rozwiązanie, to najgorsze z możliwych, bo jest to działalność na głowicy (na trzonku zaworu), nie ma możliwości zmierzenia na bieżąco, ile się lizło ten trzonek (za mało czy za dużo), a efekt można sprawdzić dopiero po złożeniu całości, nie mówiąc już o możliwości pozostawienia owców takiej działalności w postaci opiłków. Nie zyskuje się na robocie w porównaniu z korekcją szklanki.
Korekcję wymiaru wysokości szklanki dokonuje się poza komorą, więc odpada możliwość zasiania opiłków.
Nie trzeba bawić się w obliczenia o których pisał kolega wojakrob, bo znając wartość rzeczywistą (zmierzoną) luzu, zmniejszamy wysokość wyjętej szklanki o różnicę między luzem, który chcemy osiągnąć, a tym zmierzonym. Przy korekcji wymiaru innej szklanki, już jest trochę więcej matematyki. Z własnego doświadczenia piszę, żeby nie zakładać max luzu (0,35 czy 0,25 mm), ale 0,05 mniejszy, bo on później na początku lekko się powiększy. Ja celowałem na 0,35, a po montażu i pomiarze wyszło bardzo ciasne 0,40, a sprawdzone po 5 kkm ciasne 0.45 mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-31, 07:00 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11121
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Prawdopodobnie luz się powiększa bo zbierane było z górnej powierzchni szklanki - tej która współpracuje z wałkiem rozrządu, jeśli zebrana była warstwa azotowana to możliwe że szklanka się wyciera i luz będzie się dalej powiększał. Wg mnie lepiej zbierać z dolnej powierzchni szklanki - tej która ma kontakt z trzonkiem zaworu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: szklanki Toyota 1.8
PostLink | Napisane: 2014-03-31, 07:50 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4174
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 421 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Ja zdejmowałem warstwę w środku szklanki w miejscu kontaktu szklanki z trzonkiem zaworu. Wg mnie zwiększenie luzu po 5 kkm wynikało z tego, że przez zebranie warstwy na szklance zlikwidowałem na jej powierzchni ślad (lekkie wgłębienie) po odcisku trzonka, a teraz znowu ten ślad powstał. W najbliższym okresie kontrolę luzów i najprawdopodobniej ich korekcja (szklanek) na pozostałych 7 zaworach wydechowych, to wtedy okaże się jak się zachowuje luz na 8 (korygowanym) zaworze wydechowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: OPTIMA_support i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO