Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 14:55 

Dołączył(a): 2010-08-15, 23:55
Posty: 1243
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 8 razy

Auto: Skoda Fabia/Felicia
Elektronika: Zavoli Alisei
Wtryskiwacze: Matrix HS / Matrix
Reduktor: Zavoli Zeta N / Alaska
Dysze: 1,8mm / 1,5mm
Pojemność: 1200 / 1300
Moc: 54 / 54
Kod Silnika: BMD(3cyl)/MPI
Rok Produkcji: 2005 / 1999
Witam.


Czy da się porządnie ustawić zbieżność, gdy ciśnienie w kołach jest nierówne? (tzn lewe ma dużo inne niż prawe)?
Kolega odebrał auto z warsztatu po naprawie powypadkowej, było robione zawieszenie i ustawiana zbieżność, przy czym ciśnienie w kołach było co najmniej lipne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 15:02 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22788
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1366 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
a nie prościej dopompować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 15:03 

Dołączył(a): 2010-08-15, 23:55
Posty: 1243
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 8 razy

Auto: Skoda Fabia/Felicia
Elektronika: Zavoli Alisei
Wtryskiwacze: Matrix HS / Matrix
Reduktor: Zavoli Zeta N / Alaska
Dysze: 1,8mm / 1,5mm
Pojemność: 1200 / 1300
Moc: 54 / 54
Kod Silnika: BMD(3cyl)/MPI
Rok Produkcji: 2005 / 1999
Dopompować to z definicji. Chodzi mi o to, czy zbieżność była w ogóle ustawiona.
Chodzi o sytuację w stylu "czemu kłamiesz, że umyłeś zęby jak szczoteczka jest sucha".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 15:11 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 21016
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1318 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Jedź na stację kontroli pojazdów i Ci sprawdzą, podczas przejazdu na rolki sprawdzana jest zbieżność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 16:06 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27216
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1101 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
musi być grubo rozjechane, żeby coś wykryło

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 16:16 

Dołączył(a): 2010-08-15, 23:55
Posty: 1243
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 8 razy

Auto: Skoda Fabia/Felicia
Elektronika: Zavoli Alisei
Wtryskiwacze: Matrix HS / Matrix
Reduktor: Zavoli Zeta N / Alaska
Dysze: 1,8mm / 1,5mm
Pojemność: 1200 / 1300
Moc: 54 / 54
Kod Silnika: BMD(3cyl)/MPI
Rok Produkcji: 2005 / 1999
W ogóle mam wrażenie, że testy na OSKP są tak zrobione, że tylko jakiś totalny szrotowóz którym strach jechać tego nie przejdzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4698
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 136 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Szrotowozy też przechodzą. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 17:45 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2789
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 189 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
A ściąga w którąś ze stron jeśli puścisz kierownicę podczas jazdy na równej nawierzchni?
Jak duża była różnica ciśnień pomiędzy kołami?
Chodzi o przednią czy tylną oś ?
I jakie to auto?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 18:05 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27216
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1101 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
azydek napisał(a):
A ściąga w którąś ze stron jeśli puścisz kierownicę podczas jazdy na równej nawierzchni?

ściąganie nie musi wynikać ze zbieżności

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 18:10 

Dołączył(a): 2013-12-28, 17:56
Posty: 282
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 3 razy

Auto: peugeot 306
Elektronika: stag4
Wtryskiwacze: regfast
Reduktor: alaska
Pojemność: 1600
Moc: 89
Kod Silnika: nfz
Rok Produkcji: 2000
zbieżność bożna ustawić na kapciach.ciśnienie w kołach nie ma wpływu przy stawianiu zbieżności.
jedynie średnica felg musi być taka sama(a nie dojazdówka np)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4998

Pomógł: 123 razy

ciul prawda. nie ustawisz zbieżności poprawnie jak będziesz mieć duże różnice ciśnienia w kołach -_-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 18:41 

Dołączył(a): 2011-03-29, 14:24
Posty: 3631
Lokalizacja: LEGIONOWO

Pomógł: 157 razy

Auto: FORD MONDEO
Elektronika: diesel
Wtryskiwacze: CR
Reduktor: brak
Dysze: null
Pojemność: 1,8 TDCi
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: 1.8L Duratorq-TDCi (125PS
Rok Produkcji: 2008
Robilem kiedyś geometrie kol w aucie i po 2 tyg gosc przyjechal na reklamacje bo go sciagalo. Po sprawdzeniu cisnienia okazalo sie ze 0.2 bara mialo znaczenie.
Czestoto krzywizna felgi bedzie za duza i tez dupa. Będzie sciagac. Dlatego trzeba robic kompensacje czy jak to sie zwie. A po zrobieniu zawieszenia trzeba przejechac się autem bo tez będzie źle. Zawieszenie mlusi się ulozyc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4698
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 136 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Ściąganie to nigdy nie wina zbieżności, chyba że w obie strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 19:30 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7321
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 326 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
zico napisał(a):
Ściąganie to nigdy nie wina zbieżności, chyba że w obie strony.

Chyba jedyne prawdziwe stwierdzenie w tym temacie. Przy czym ja dodałbym od siebie małe "ale" do niego.
mosfet napisał(a):
Czy da się porządnie ustawić zbieżność, gdy ciśnienie w kołach jest nierówne?

Jeśli jedno z kół było mocno przysiadnięte, to może mieć jakieś tam znaczenie. Jeśli stał prosto to niema się czego czepiać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Technika ustawiania zbieżności
PostLink | Napisane: 2014-03-28, 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
gawron1983 napisał(a):
zbieżność bożna ustawić na kapciach.ciśnienie w kołach nie ma wpływu przy stawianiu zbieżności.

W ogóle po co zbieżność ustawiać na kołach? Ja bym je ściągał i na cegłach ustawiał zbieżność, skoro nie ma to dla Ciebie znaczenia :|


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO