Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-05, 15:16 

Dołączył(a): 2014-11-24, 11:52
Posty: 228

Pomógł: 1 razy

Auto: VW B5
Rok Produkcji: 1999
Witam proszę o poradę was

posiadam klucz

KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/2' 40-200Nm JONNESWAY

i teraz pasuje mi kupić jeszcze jeden z tym,że jest albo

1.KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4' 4.5-30Nm JONNESWAY

albo

JONNESWAY T27060N KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 10-60 Nm

i nie wiem który bardziej sprzyda się od 4.5 do 30 czy lepiej od 10 do 60?

dodam prace przy aucie(klucze sporadycznie używane)

bo tak myślę jesli klucz ten od 4.5 do 30 jest to jak śruba bedzie miała 35nm to można dokręcić pierw na full czyli 30nm a potem ustawić na 5nm i dociągnać? nie popsuje sie klucz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-05, 15:38 

Dołączył(a): 2016-01-25, 19:58
Posty: 308

Pomógł: 3 razy

Auto: Saab 93
Elektronika: LPGTECH224
Wtryskiwacze: Napoleon 150NL
Reduktor: MAGIC III POWER
Dysze: brak
Pojemność: 1998
Moc: 210
Kod Silnika: B207R
Rok Produkcji: 2004
Znasz zasadę działania klucza?
Jak chcesz przykręcić 35nm jak zakres masz do 30 ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-05, 15:44 

Dołączył(a): 2014-11-24, 11:52
Posty: 228

Pomógł: 1 razy

Auto: VW B5
Rok Produkcji: 1999
no bo ja myślałem do 30dociągnać.. a potem ustawić na kluczu 5nm i mocniej dociągnać by też kliknęło..ale skoro tak się nie da to muszę wybrać któryś z nich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-05, 15:45 

Dołączył(a): 2012-07-24, 08:30
Posty: 2158
Lokalizacja: Śląskie

Pomógł: 128 razy

Auto: Fiat 126P
Elektronika: Stag 300
Pojemność: 594
Moc: 17kW
Kod Nadwozia: Fastback
Rok Produkcji: 1977
Waldziuu napisał(a):
bo tak myślę jesli klucz ten od 4.5 do 30 jest to jak śruba bedzie miała 35nm to można dokręcić pierw na full czyli 30nm a potem ustawić na 5nm i dociągnać? nie popsuje sie klucz?

:lol: :lol:
Masz pojecie jak działa taki klucz, bo chyba nie bardzo. Przecież w ten sposób nie potrzebował byś dwóch kluczy :mrgreen:

Waldziuu napisał(a):
i nie wiem który bardziej sprzyda się od 4.5 do 30 czy lepiej od 10 do 60?

Im mniejszy przedział tym większa dokładność ale skoro potrzebujesz całego zakresu to lepiej kupić ten klucz, który to oferuje. Wielkość klucza też odgrywa rolę więc zastanów się co będzie lepsze.

Waldziuu napisał(a):
no bo ja myślałem do 30dociągnać.. a potem ustawić na kluczu 5nm i mocniej dociągnać by też kliknęło..ale skoro tak się nie da to muszę wybrać któryś z nich

Ale jak chcesz dociągnąć większą siłę używając mniejszej? Skoro nakrętka jest dociągnięta 30Nm to przecież 5Nm jej nie ruszy :lol: Musiał bys polecieć na Księżyc i tam dociągnąć tymi 5Nm :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-05, 18:46 

Dołączył(a): 2014-11-24, 11:52
Posty: 228

Pomógł: 1 razy

Auto: VW B5
Rok Produkcji: 1999
proszę was o pomoc klucz przyszedł z tym,że jak go nie używam to mam ustawić foto nr

1: https://zapodaj.net/199f2b43111ce.jpg.html

2: https://zapodaj.net/0cf7afb557540.jpg.html

dodam przyszedł w pudełku już skręcony poniżej skali... ale w necie pisze,że musi być ustawiony niby na najniższą wartość i wyzerowany... to jak to wreszcie ustawić mam jak nie używam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-05, 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 10:05
Posty: 249
Lokalizacja: Random

Pomógł: 6 razy

Auto: BMW 325i | Omega 2.5 TD
Elektronika: STAG QMAX
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 2500
Moc: 192
Kod Nadwozia: E46
Kod Silnika: M54B25
Rok Produkcji: 2004
Przyszedł w stanie do przechowywania i tak ma być (luźna sprężyna).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-05, 19:40 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8849
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
Waldziuu napisał(a):
jak go nie używam to mam ustawić foto nr

2

evot napisał(a):
Musiał bys polecieć na Księżyc i tam dociągnąć tymi 5Nm :roll:

nauczyciel jeszcze lepszy od ucznia :lol:
lec na ksiezyc z tym kluczem i przykrec srube momentem 120Nm ustawiajac na kluczu 20Nm (g ksiezyca 6 razy mniejsze niz ziemskie)
to kupie ci mercedesa z felgami drozszymi niz seiczento pogromca brochy

normalnie Nobel z fizyki leszczu :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-05, 21:59 

Dołączył(a): 2012-07-24, 08:30
Posty: 2158
Lokalizacja: Śląskie

Pomógł: 128 razy

Auto: Fiat 126P
Elektronika: Stag 300
Pojemność: 594
Moc: 17kW
Kod Nadwozia: Fastback
Rok Produkcji: 1977
KGB napisał(a):
nauczyciel jeszcze lepszy od ucznia :lol:
lec na ksiezyc z tym kluczem i przykrec srube momentem 120Nm ustawiajac na kluczu 20Nm (g ksiezyca 6 razy mniejsze niz ziemskie)
to kupie ci mercedesa z felgami drozszymi niz seiczento pogromca brochy

normalnie Nobel z fizyki leszczu :lol:

Sam nie podałeś na jakiej planecie było by dobrze bo nie umiesz tego policzyć a mnie się po prostu nie chce taka różnica miedzy nami.
Nawet na Ziemi będą różnice ale skąd ty ćwoku po 6 klasach podstawówki możesz to wiedzieć przecież w srebrnym Polonezie i tak wszystko dokręca się na rurke hyh

Widać masz duże kompleksy i ból doopy skoro tak mnie podgryzasz po kostkach i z wypiekami czytasz wszystkie posty. Weź sie do roboty cycu to może sie czegoś dorobisz w końcu :)

Waldziuu napisał(a):
dodam przyszedł w pudełku już skręcony poniżej skali... ale w necie pisze,że musi być ustawiony niby na najniższą wartość i wyzerowany... to jak to wreszcie ustawić mam jak nie używam

Przechowywanie wg instrukcji ze względu na różną konstrukcję kluczy i kontrola przynajmniej raz w roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-05, 22:34 

Dołączył(a): 2012-03-12, 21:57
Posty: 827
Lokalizacja: Lubuskie

Pomógł: 53 razy

Auto: Megane II
Elektronika: BRC SQ24.11
Wtryskiwacze: BRC niebieskie
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 1400
Moc: 98
Kod Silnika: k4j
KGB napisał(a):
nauczyciel jeszcze lepszy od ucznia
lec na ksiezyc z tym kluczem i przykrec srube momentem 120Nm ustawiajac na kluczu 20Nm (g ksiezyca 6 razy mniejsze niz ziemskie)
to kupie ci mercedesa z felgami drozszymi niz seiczento pogromca brochy

normalnie Nobel z fizyki leszczu

Sprawa jest prostsza niż mogłoby się wydawać. Ustawiamy na dużym kluczu 70 Nm, zakładamy redukcję z 1/2' na 1/4' i mamy 35 Nm. Nie trzeba nawet kupować drugiego klucza z niższym zakresem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-06, 00:03 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8849
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
evot napisał(a):
Sam nie podałeś na jakiej planecie było by dobrze

dobrze byloby tylko na twojej planecie :lol:
nie potrafie tego policzyc, bo w metafizyce sie nie wyznaje , popros o pomoc pastora Chojeckiego, razem dacie rade,

chciales zablysnac, jednak spalies żarnik, a teraz zmierzasz w strone czarnej dziury,
sprezystosc stali wiazac z grawitacja - trzeba miec fantazje :rotfl:
przepona mi peknie od smiechu

czytam to co jest widoczne, twoje posty sa wysoko, wiec zajzalem i nie zaluje, bo smiech to zdrowie (no chyba ze przepona peknie),
90% twoich postow to glupoty, 70% przepelnione podloscia,
te z czysta glupota jak tutaj tylko smiesza ,mieszanka podlosci raczej wqrwia,
prosilbym o mniej podlosci

bombelek napisał(a):
Sprawa jest prostsza niż mogłoby się wydawać. Ustawiamy na dużym kluczu 70 Nm, zakładamy redukcję z 1/2' na 1/4' i mamy 35 Nm. Nie trzeba nawet kupować drugiego klucza z niższym zakresem.

dobre to,
musze zapamietac, gdy zastosuje przejsciowke z 1/2' na 3/4' do klucza 38mm ,bo jeszcze srube uszkodze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Jak nie używać klucza dynamometrycznego
PostLink | Napisane: 2017-05-06, 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 10:05
Posty: 249
Lokalizacja: Random

Pomógł: 6 razy

Auto: BMW 325i | Omega 2.5 TD
Elektronika: STAG QMAX
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 2500
Moc: 192
Kod Nadwozia: E46
Kod Silnika: M54B25
Rok Produkcji: 2004
bombelek napisał(a):
Sprawa jest prostsza niż mogłoby się wydawać. Ustawiamy na dużym kluczu 70 Nm, zakładamy redukcję z 1/2' na 1/4' i mamy 35 Nm. Nie trzeba nawet kupować drugiego klucza z niższym zakresem.

Wytłumacz co masz na myśli bo to co piszesz to totalny bezsens. Cały wątek nadaje się do działu humor :D :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-06, 21:23 

Dołączył(a): 2010-11-10, 10:33
Posty: 2889
Lokalizacja: Toronto

Pomógł: 172 razy

Auto: Impala
Elektronika: Bez gazu
Pojemność: 3.6
Moc: 305
Kod Silnika: LFX
Rok Produkcji: 2016
Waldziuu napisał(a):
bo tak myślę jesli klucz ten od 4.5 do 30 jest to jak śruba bedzie miała 35nm to można dokręcić pierw na full czyli 30nm a potem ustawić na 5nm i dociągnać? nie popsuje sie klucz?


Nigdy nie dokreca sie sruby na moment na 2 razy, tak samo jak nie mozna sprawdzac na ile sruba jest dokrecona. Tarcie statyczne miedzy powierzchniami zrobi swoje.
evot napisał(a):
Sam nie podałeś na jakiej planecie było by dobrze bo nie umiesz tego policzyć a mnie się po prostu nie chce taka różnica miedzy nami.
Nawet na Ziemi będą różnice ale skąd ty ćwoku po 6 klasach podstawówki możesz to wiedzieć przecież w srebrnym Polonezie i tak wszystko dokręca się na rurke hyh


Niby jakie ? Przeciez mozesz dzialac sila w plaszczyznie poziomej, wtedy grawitacja nie ma nic do rzeczy, ale nawet w pionie nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-07, 10:35 

Dołączył(a): 2016-01-18, 21:04
Posty: 161
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 26 razy

Auto: Duster
Elektronika: Omegas
Wtryskiwacze: Były MED/są Barracuda
Reduktor: LI02
Dysze: 2,5 mm
Pojemność: 1600
Moc: 105
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2012
evot napisał(a):
Ale jak chcesz dociągnąć większą siłę używając mniejszej? Skoro nakrętka jest dociągnięta 30Nm to przecież 5Nm jej nie ruszy :lol: Musiał bys polecieć na Księżyc i tam dociągnąć tymi 5Nm :roll:



1kg (masa) na Ziemi, Księżycu czy innej planecie oraz poza nimi to 1kg, natomiast siła przyciągania zależy od masy i przyspieszania. Czy mógłbyś bardziej rozwinąć wątek dotyczący zmiany siły naciągu sprężyny w zależności od grawitacji, bo z Twojej wypowiedzi wynika iż gdy owe są znikome, lub zrównoważone innymi siłami (tak, jak na przykład na ISS) to klucze dynamometryczne nie działają i są bezużyteczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-07, 11:59 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4395
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 438 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
damiaszek napisał(a):
1kg (masa) na Ziemi, Księżycu czy innej planecie oraz poza nimi to 1kg, natomiast siła przyciągania zależy od masy i przyspieszania.

I to jest kwint esencja, właściwe podsumowanie tego sporu. Wystarczy wyjść z definicji co to jest siła 1N i już będzie wiadomo, że 1N tu na ziemi, będzie równoważny 1N na księżycu.
evot napisał(a):
Ale jak chcesz dociągnąć większą siłę używając mniejszej?

Kolega wg mnie pomylił pojęcia momentu z siłą. Śruby/ nakrętki dociąga określonym momentem, a nie z określoną siłą.
Co do samego dokręcania śrub momentem większym od zakresu użytego klucza dynamometrycznego, to jest na to sposób - odpowiednio dobrana dźwignia pośrednicząca (nie w każdyc warunkach możliwa do zastosowania).
damiaszek napisał(a):
(tak, jak na przykład na ISS) to klucze dynamometryczne nie działają i są bezużyteczne.

Wg mnie to nieprawda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klucz dynanomometryczny
PostLink | Napisane: 2017-05-07, 13:31 

Dołączył(a): 2016-01-18, 21:04
Posty: 161
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 26 razy

Auto: Duster
Elektronika: Omegas
Wtryskiwacze: Były MED/są Barracuda
Reduktor: LI02
Dysze: 2,5 mm
Pojemność: 1600
Moc: 105
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2012
To oczywista oczywistość - klucze dynamometryczne działają normalnie niezależnie od siły grawitacji (nie popadając w paranoję, czyli siła grawitacji działająca na elementy klucza jest mniejsza niż siła sprężyny w kluczu)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO