Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Strzały w wylocie vs koła zmiennych faz rozrządu
PostLink | Napisane: 2024-08-04, 16:08 

Dołączył(a): 2019-08-06, 05:56
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus MK2
Elektronika: Stag QBOX+
Wtryskiwacze: BARRACUDA
Reduktor: AC-R01
Pojemność: 1596
Moc: 115
Kod Nadwozia: Hatchback
Kod Silnika: Duratec Ti-VCT
Rok Produkcji: 2005
Silnik nie zgłasza błędów ani tym bardziej nie wyświetla się check na zegarach licznika.
Postojowe obroty silnika stabilne, motor pracuje cicho.

Gdy obroty są jałowe a ja chcę szybko ruszyć, to auto dostaje lekkiego muła dopóki silnik nie wkręci się na 2700 i więcej obrotów. Im gwałtownie otworzę przepustnicę, tym większa zawiecha. Tak począwszy od 3000-3200 rpm auto zaczyna się zbierać bez moich zastrzeżeń.

Poza spadkiem mocy (gdy silnik dostanie dużo powietrza w krótkim czasie) na niskich obrotach, w przypadku jazdy na LPG występują strzały w kolektor wydechowy (słyszę je pod siedzeniem, czasem z tyłu z tłumika), ale najpierw słychać takie dławienie/bulgotanie (dźwięk przypomina smażenie popcornu).

Wczoraj odpiąłem wtyczki obydwu elektrozaworów sterujących KZFR. Wtedy mogłem wciskać pedał do podłogi (na LPG) a żaden strzał nie nie nastąpił, chociaż silnik równie mulasty w niskich rejestrach prędkości obrotowej.

Pytanie: co takiego jest w paliwie LPG, że powoduje strzały a benzyna nie?

Dodam jeszcze że u mnie fazy rozrządu działają tak, że gdy są wyłączone przez ECU (np. rozgrzany silnik + obroty jałowe), to współotwarcie zaworów nie tylko jest najmniejsze, ale nawet ujemne. Ujemne: czyli że zawory dolotowe i wydechowe są równocześnie zamknięte przez dłuższą chwilę na początku suwu ssania.

Obecnie rozważam przestawienie rozrządu przy ostatniej wymianie LUB przytkany katalizator (są dwa: jeden obsługuje cylinder 1 i 4, a drugi 2 i 3), ale wtedy miałbym kontrolę silnika na desce (brak).

Czy jest możliwe, żeby w pamięci ECU dalej siedziały archaiczne mapy wtrysku/zapłonu sprzed ostatniej regulacji instalacji LPG (po wymianie cewki, przewodów, świec)??


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO