Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłączeniu
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 11:12 

Dołączył(a): 2020-07-06, 05:16
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W204 C200K
Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic III Power
Pojemność: 1796
Moc: 184
Kod Silnika: M271.950
Rok Produkcji: 2009
Witam,

Problem dotyczy auta z profilu, instalacja ma 4 lata i 40kkm przebiegu.
Po wyłączeniu silnika ciśnienie (Psys) rośnie do 3.1 bara. Po ponownym uruchomieniu silnik nierówno pracuje w momencie przejścia na gaz.

Wychwycone scenariusze (pojawiające się losowo):

- po nocy ciśnienie (Psys) 0.0 bara - trzeba długo kręcić aby auto uruchomić, przejście na gaz z szarpaniem
- po nocy ciśnienie (Psys) 0.0 bara - odpala od strzała, przejście na gaz bez problemu
- po nocy ciśnienie (Psys) 0.0 bara - otwarcie programem elektrozaworów (Psys dochodzi do ok. 1.6 bara), odpala od strzała, przejście na gaz bez problemu
- po nocy ciśnienie (Psys) 1.8 bara - odpala od strzała, przejście na gaz bez problemu
- po nocy ciśnienie (Psys) 3.0 bara - odpala od strzała, przejście na gaz z szarpaniem

FFC i FFL wymieniane raz w roku po ok. 10kkm przebiegu.
Elektrozawór (OMB MB2) przed reduktorem rozkręciłem, był czysty, tłoczek chodzi luźno.

Sprawdziłem pianą wszystkie połączenia, profilaktycznie lekko podociągałem opaski, ale za krótko by stwierdzić czy ciśnienie przez kolejną noc się utrzyma.
Sprawdziłem pianą wężyk podciśnienia odpięty od mapsensora, bez bąbelków.
Mapsensor (CCT6) wymieniony w ramach gwarancji 2 lata i 20kkm temu.
Na reduktorze, na tej czarnej uszczelce dekla widać mieniące się pocenie.

Podczas jazdy nie ma żadnych problemów, nie zauważyłem spadku mocy czy wyższego spalania.
Brak błędów w sterownikach auta i w sterowniku Nevo.

W załączniku rejestracja zimnego rozruchu wraz z szarpaniem podczas przejścia na gaz i rosnącym ciśnieniem po wyłączeniu silnika.

Czas na wymiane tego Magica ?


Załączniki:
Komentarz: Zapis zimnego rozruchu
w204.zip [82.52 KiB]
Pobrane 7 razy
Komentarz: Magic III Power
m3p.jpg
m3p.jpg [ 198.28 KiB | Przeglądane 2582 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 11:22 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 27079
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1739 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
moim zdaniem

1) losowo puszcza gaz do kolektora przez co są powody z zapalaniem
2) jest nieszczelność przez co wypuszcza na zewnatrz i nie ma problemów z zapalaniem
3) zacina się regulator ciśnienia powodując podwyższone ciśnienie i szarpanie przy przełączaniu

za dużo problemów jak na jeden reduktor - wymienić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 12:35 

Dołączył(a): 2020-07-06, 05:16
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W204 C200K
Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic III Power
Pojemność: 1796
Moc: 184
Kod Silnika: M271.950
Rok Produkcji: 2009
Marcin L napisał(a):
3) zacina się regulator ciśnienia powodując podwyższone ciśnienie i szarpanie przy przełączaniu

Tłumaczy to również wzrost ciśnienia (Psys) do ~3.1 bara w ciągu kilku minut po wyłączeniu silnika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 12:36 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 27079
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1739 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
tak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 12:53 

Dołączył(a): 2020-07-06, 05:16
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W204 C200K
Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic III Power
Pojemność: 1796
Moc: 184
Kod Silnika: M271.950
Rok Produkcji: 2009
Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Przy okazji czy coś tutaj wymaga jakieś modyfikacji ?
Pokrywa silnika zdjęta do zdjęcia, sterownik KME Nevo jest obok akumulatora.

Duzym plusem jest łatwy dostęp do wszystkich elementów instalacji gazowej (poza kolektorem - taka konstrukcja auta).

Od instalacji (4 lata) poza kilkoma korektami ustawień na początku i awarii mapsensora wszystko chodzi bez zarzutu. Ostatnio zrobiłem dwie trasy po 1000km przy prędkościach dochodzących momentami do 180-200 i klimie na full bez najmniejszych problemów.


Załączniki:
w204.jpg
w204.jpg [ 558.56 KiB | Przeglądane 2532 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 14:13 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 27079
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1739 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
wąż między reduktorem a listwą może być zdecydowanie krótszy

pokrywę proponuję zdjąć na stałe - i bez niej cewki mają ciepło ;)

a po wymianie reduktora strojenie od nowa, na korekty + AFR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 15:31 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 8897
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola 888 462 007

Pomógł: 427 razy

Auto: Aódi a4b6/ Berlingo
Elektronika: Q-Box Basic/Q-NEXT PLUS
Wtryskiwacze: AC-W03 BFC/ AC-W02
Reduktor: AC-R02 DPI/AC-R02
Dysze: BRAK/2.2
Pojemność: 1781/1579
Moc: 320KM\109
Kod Nadwozia: 8E2/FU
Kod Silnika: AVJ/
Rok Produkcji: 2001/2010
Marcin L napisał(a):
a po wymianie reduktora strojenie od nowa, na korekty + AFR



Co Ty tam chcesz chcesz stroić na AFR jak to szerokie pasmo ma na pokładzie w standardzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 15:35 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 27079
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1739 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
dawno nie stroiłem takiego mercedesa ale jeśli ma afr na pokładzie to nawet lepiej bo nie trzeba wsadzać sondy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 19:01 

Dołączył(a): 2020-07-06, 05:16
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W204 C200K
Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic III Power
Pojemność: 1796
Moc: 184
Kod Silnika: M271.950
Rok Produkcji: 2009
Marcin L napisał(a):
wąż między reduktorem a listwą może być zdecydowanie krótszy

Czy w takim wariancie skrócenia linii gazowej nie będzie problemem bliskość kolektora wydechowego i związana z tym wysoka temperatura ?

Są jakieś wytyczne co do odległości FFL i Mapsensora od reduktora / wtrysków / siebie nawzajem (poza kolejnością podłączenia) ?

- linia gazowa (żółty)
- FFL (czerwony)
- Mapsensor (czarny)


Załączniki:
w204.jpg
w204.jpg [ 595.77 KiB | Przeglądane 2456 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 19:57 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 27079
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1739 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Nordic XP
Dysze: 2.5
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: P2
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
Bedzie ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-19, 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2022-05-05, 17:25
Posty: 480
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 37 razy

Elektronika: Kme Sky Direct Dynamic
I wtryski dać na sztorc solo jak już przerabiać tą instalację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-20, 08:30 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38406
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3950 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
trochę inaczej
post963750.html#p963750
zamieszczone niżej zdjęcie to nie mój montaż, przykładowe


Załączniki:
lokalizacja reduktora.jpg
lokalizacja reduktora.jpg [ 190.96 KiB | Przeglądane 2321 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-07-21, 08:14 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 25521
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 2110 razy

Auto: e39 540i/megane/soul
Elektronika: 328/nano/stag4
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kmetwin/acr01 180/acr02
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,6
Moc: 286/180/126
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/G4FG
Rok Produkcji: 1997/2009/2009
Marcin L napisał(a):
wąż między reduktorem a listwą może być zdecydowanie krótszy

Szkoda, że nie idzie przez bagażnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-08-03, 09:41 

Dołączył(a): 2020-07-06, 05:16
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W204 C200K
Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic III Power
Pojemność: 1796
Moc: 184
Kod Silnika: M271.950
Rok Produkcji: 2009
Wymieniłem reduktor na nowy egzemplarz Magic 3 Power.
Skróciłem linię lotną gazu (wydłużyła się za to linia podciśnienia do reduktora), Map dałem tuż przed listwą, na wyjściu z reduktora i wejściu do listwy dałem sprężyny, nowe opaski, etc. Brak przecieków i ubytku gazu.

Przed wymianą ciśnienie było ustawione na około 1.40, ale pamiętam, że było w między czasie podnoszone przez spadki pod obciążeniem, zapewne były to początki niedomagania Magica.
Nie wiem jakie było ustawione cieśninie przy nowej instalacji, robocze było od nowości ustawione w programie na 1.00 bara, więc ustawiłem śrubą na 1.10 bara.

Problemy ustąpiły, odpala od strzała, przejście na gaz bez szarpania, sporadycznie zadrży podczas przejścia na gaz na jałowym.
Sama jazda jak przez wymianą, bez większych problemów.

Nic nie zmieniałem, zabrałem na nowo mapy benzyny i gazu.

Poniżej zrzuty modelu, map, korekt, ustawień i zdjęcie instalacji.
Proszę o ocenę.


Załączniki:
Komentarz: Model
model.png
model.png [ 397.43 KiB | Przeglądane 1741 razy ]
Komentarz: Mapy
mapy.png
mapy.png [ 408.1 KiB | Przeglądane 1741 razy ]
Komentarz: Korekta po temperaturze
korekta_tgaz.png
korekta_tgaz.png [ 382.05 KiB | Przeglądane 1741 razy ]
Komentarz: Korekta po ciśnieniu
korekta_psys.png
korekta_psys.png [ 388.94 KiB | Przeglądane 1741 razy ]
Komentarz: Ustawienia podstawowe
podstawowa.png
podstawowa.png [ 485.12 KiB | Przeglądane 1741 razy ]
Komentarz: Ustawienia zaawansowane
zaawansowana.png
zaawansowana.png [ 466.33 KiB | Przeglądane 1741 razy ]
Komentarz: Instalacja
instalacja.jpg
instalacja.jpg [ 903.09 KiB | Przeglądane 1741 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KME Nevo, Magic III Power - rosnące ciśnienie po wyłącze
PostLink | Napisane: 2024-08-04, 13:36 

Dołączył(a): 2020-07-06, 05:16
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W204 C200K
Elektronika: KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic III Power
Pojemność: 1796
Moc: 184
Kod Silnika: M271.950
Rok Produkcji: 2009
UPDATE

W Nevo zauażyłem zapisany błąd E026 - "Wtryskiwacze gazowe ciągle otwarte", ECU benzyny bez błędów.
Udało mi się ten błąd odtworzyć (start ze świateł, gaz w podłogę, 0-160km/h).

Zrobiłem trzy pomiary w tych warunkach.
* Ciśnienie reduktora 1.10 bar - błąd przy spadku do 0.80 bar
* Ciśnienie reduktora 1.20 bar - błąd przy spadku do 0.90 bar
* Ciśnienie reduktora 1.30 bar - brak błędu

Przy ciśnieniu reduktora 1.30 bar skasowałem mapę gazu i zebrałem ją na nowo.
W między czasie skróciłem jeszcze bardziej linię gazową.

Załączam wszystkie trzy testy zapisane w jednaj sesji rejestratora, zamrożone ramki błędów, instalacje, model i mapy.

Czy ten błąd jest / był wynikiem ustawienia zbyt niskiego ciśnienia na reduktorze, skróceniem linii gazowej czy może czym innym ?


Załączniki:
Komentarz: Zapis rejestratora
nevo-error-e026.zip [530.99 KiB]
Pobrane 3 razy
Komentarz: Zamrożona ramka - 1.10 bar
nevo-error-1.10bar.png
nevo-error-1.10bar.png [ 34.21 KiB | Przeglądane 1593 razy ]
Komentarz: Zamrożona ramka - 1.20 bar
nevo-error-1.20bar.png
nevo-error-1.20bar.png [ 34.44 KiB | Przeglądane 1593 razy ]
Komentarz: Model
nevo-model-1.30bar.png
nevo-model-1.30bar.png [ 547.54 KiB | Przeglądane 1593 razy ]
Komentarz: Mapy
nevo-mapy-1.30bar.png
nevo-mapy-1.30bar.png [ 413.62 KiB | Przeglądane 1593 razy ]
Komentarz: Instalacja v2
instalacja_v2.jpg
instalacja_v2.jpg [ 942.59 KiB | Przeglądane 1593 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO