Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wypadanie zapłonów
PostLink | Napisane: 2019-05-27, 19:10 

Dołączył(a): 2014-03-06, 12:41
Posty: 28

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Land Cruiser
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Pojemność: 4000
Moc: 250
Kod Nadwozia: 120
Rok Produkcji: 2004
Witajcie,

Od pewnego czasu próbuję zdiagnozować przyczynę "dylirki" silnika podczas pracy na gazie zarówno na biegu jałowym (najsilniejsze) oraz podczas jazdy (brak mocy i szarpnięcia). Na początku myślałem że to wina reduktora więc poddałem go regeneracji. Niestety objawy nie ustąpiły, a po pewnym czasie nawet się nasiliły. Filtry i świece wymienione jakieś 2 -3 tyś km wstecz. Odczytane błędy wskazują na wypadanie zapłonów oraz związane ze złą mieszanką paliwa. Generalnie przyczynę problemu upatrywałbym w wadliwym działaniu wtrysków, które nastukały już 250 tyś km i pewnie mają swój udział w problemie, niemniej ostatnio zauważyłem, że na biegu jałowym na PB silnik również zaczyna pracować trochę nierówno. Oczywiście praca na PB nie jest tak nierówna jak na LPG niemniej zastanawia mnie, czy problem nie jest po stronie elektryki pojazdu (cewki zapłonowe), a nie części gazowej?
Jeśli możecie, podpowiedzcie proszę gdzie zacząć szukać przyczyny?


Załączniki:
Prins 2.jpg
Prins 2.jpg [ 310.09 KiB | Przeglądane 304 razy ]
prins3.jpg
prins3.jpg [ 45.2 KiB | Przeglądane 304 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów
PostLink | Napisane: 2019-05-27, 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2626
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 313 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Zakręć gaz, wypal go z przewodów i pojeździj 100km na benzynie, sprawdź po tym jak auto zachowuje się na czystym pb.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów
PostLink | Napisane: 2019-05-27, 22:02 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3755
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 366 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Przede wszystkim nie podobają mi się czasy wtrysku benzyny (2 cylinder) na załączonym zdjęciu.
Można by tylko na przełączniku przełączyć na benzynę, ale dla pewności, tak jak wyżej napisano, zakręcić gaz na butli oraz zresetować sterownik benzynowy (w corolli wystarczy odłączyć na chwilę akumulator).
Po tej operacji odpalić silnik (tylko na benzynie) z podpiętym programem diagnostycznym i sprawdzić jakie wtedy będą czasy wtrysku benzyny - czy będą równe na wszystkich cylindrach. Tak jak wyżej napisał kolega ulisses trochę na benzynie (nie trzeba koniecznie 100 km) dla sprawdzenia czy jak chodzi na samej benzynie.
Nie wiem jaki będzie tego efekt. Na podstawie opisanych objawów na gazie, ja bym uwagę skierował na emulator wtryskiwaczy gazowych. Z tego co wiem, sterownik gazowy sczytuje czasy wtrysku benzyny z emulatora wtryskiwaczy i być może odczytuje błędnie, stąd ten inny wynik na drugim cylindrze. Z tego co czytałem na którymś forum, emulator wtryskiwaczy może też bruździć przy pracy silnika na benzynie. Coś takiego może występować w tym przypadku, dlatego moim zdaniem (ja bym tak zrobił, bo to najprościej i najszybciej), należałoby podmienić emulator wtryskiwaczy, na taki na pewno sprawny i zobaczyć jaka będzie praca silnika na benzynie i na gazie. Jak będzie poprawna, to wszystko wiadomo.
Osobiście nie miałem żadnych problemów z emulatorem wtryskiwaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów
PostLink | Napisane: 2019-05-31, 08:07 

Dołączył(a): 2014-03-06, 12:41
Posty: 28

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Land Cruiser
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Pojemność: 4000
Moc: 250
Kod Nadwozia: 120
Rok Produkcji: 2004
Zrobiłem zgodnie z Waszymi sugestiami. Po przejechaniu kilkudziesięciu km na PB stwierdziłem, że silnik również na PB pracuje nierówno na wolnych obrotach. Oczywiście objawy dużo mniej odczuwalne niż na gazie. Dlatego też auto pojechało na regulację luzów zaworowych, w wtryski na sprawdzenie do BDB. Zobaczymy co przyniosą podjęte działania. Tymczasem dzięki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO