Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prins vsi 2
PostLink | Napisane: 2019-04-29, 14:50 

Dołączył(a): 2019-04-26, 12:23
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes
Elektronika: Prins VSI 2
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Dysze: 7
Pojemność: 2600
Moc: 170
Kod Nadwozia: w203
Kod Silnika: m112
Rok Produkcji: 2001
Witam.
niedawno zakupiłem auto mianowicie Mercedesa W203 C240 z instalacją PRINS VS2
mam pytanie jakiego kabla potrzebuje i programu.
Pytam ponieważ auto przłącza się na gaz dopiero po nagrzaniu do 70st
po za tym lekko poszarpuje na LPG.
i chciałbym samodzielnie to wyregulować

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins vsi 2
PostLink | Napisane: 2019-04-29, 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2557
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 305 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
https://www.agsiedlik.pl/interfejs-diag ... i4391.html + cena programu. Taniej wyjdzie pojechać do serwisu albo wywalić to g.wno w pip i założyć coś normalnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins vsi 2
PostLink | Napisane: 2019-05-03, 22:23 

Dołączył(a): 2019-04-26, 12:23
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes
Elektronika: Prins VSI 2
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Dysze: 7
Pojemność: 2600
Moc: 170
Kod Nadwozia: w203
Kod Silnika: m112
Rok Produkcji: 2001
Czyli zakup tego auta okazał się niewypałem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins vsi 2
PostLink | Napisane: 2019-05-03, 22:37 

Dołączył(a): 2015-04-09, 09:39
Posty: 1527
Lokalizacja: Sulejówek

Pomógł: 166 razy

Auto: mercedes/opel/opel
Elektronika: KME/stag 4/kme nevo
Wtryskiwacze: HANA/hana/barracuda
Reduktor: silver/alaska/magic
Dysze: ----------
Pojemność: 1800/1000/1400
Moc: 122/60/90
Kod Nadwozia: w202/corsa c/astra G
Kod Silnika: 111.921/z10xep/z14xep
Rok Produkcji: 1999/2004/2006
Auto może być ok, my tego nie wiemy
instalacja sam wiesz
kto powiedział że to vsi2? Może zwykłe vsi i da się ogarnąć
poszarpywania raczej nie wyeliminujesz klikaniem w klawisze komputera


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins vsi 2
PostLink | Napisane: 2019-05-04, 07:52 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3663
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 355 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
marcinc202 napisał(a):
kto powiedział że to vsi2?

To łatwo rozpoznać - VSI 2 ma przełącznik okragły, a VSI ma przełącznik kwadratowy. Córka ma peugeocie 2008 Prinsa VSI 2 i na razie nie ma żadnych problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins vsi 2
PostLink | Napisane: 2019-05-11, 06:31 

Dołączył(a): 2019-04-26, 12:23
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes
Elektronika: Prins VSI 2
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Dysze: 7
Pojemność: 2600
Moc: 170
Kod Nadwozia: w203
Kod Silnika: m112
Rok Produkcji: 2001
gimak,
Przełącznik okrągły, po za tym na sterowniku pisze jak byk VSI 2.0.
Ewentualnie kto w okolicy świetokrzyskiego ma sprzęt do obsługi tej instalacji?
A jesli nie ma nikt to pytanie jaką instalacje byście polecili?
Dobrze jakby byla tania, i dobra, ale przedewszystkim w normalnych pieniążkach był interfejs dostepny.
Jakis mądry jegomosc usttawił temp przełączenia na 60*C z rana musze przejechać 2-4km zeby sie przełączyl na lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins vsi 2
PostLink | Napisane: 2019-05-11, 08:26 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3663
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 355 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
arwam napisał(a):
A jesli nie ma nikt to pytanie jaką instalacje byście polecili?

Ja bym pozostawił to co jest, tylko sprawdziłbym u kumatego gazownika, co ma interfejs do tej instalacji, czy właściwie są dobrane ustawienia (mnożnik). Później obsługa instalacji sprowadza się w zasadzie do okresowej wymiany filtrów i ewentualnej regeneracji reduktora. Te czynności można wykonać samemu, nie trzeba mieć do tego interfejsu i programu diagnostycznego, wystarczy zwykły manometr z zakresem do 4 bar. Wg mnie ta opcja jest najtańsza.
To czy dobrze jest dobrze dobrany mnożnik, można też sprawdzić bez programu diagnostycznego, porównując zakresy zmian korekt LTFT i STFT na gazie z tymi na benzynie. To są spostrzeżenia z obserwacji moich instalacji Prinsa i OMVL Dream XXI N.
Z tego co wiem, interfejs i program do VSI 2 ma user tego forum Mikaell urzędujący w Warszawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins vsi 2
PostLink | Napisane: 2019-05-15, 21:07 

Dołączył(a): 2019-04-26, 12:23
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes
Elektronika: Prins VSI 2
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Dysze: 7
Pojemność: 2600
Moc: 170
Kod Nadwozia: w203
Kod Silnika: m112
Rok Produkcji: 2001
gimak, tylko że wolałbym sam sobie dość i moc zawsze stosować auto a nie być zależnym od kogoś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins vsi 2
PostLink | Napisane: 2019-05-16, 10:31 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3663
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 355 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
arwam napisał(a):
a nie być zależnym od kogoś

Rozumiem to podejście. Moje zdanie w tej sprawie jest takie, że gdyby nie było już zamontowanego VSi 2, to może zastanawiałbym się jaką instalację założyć. W tej sytuacji, to ja bym pozostał przy tej instalacji, bo ona już jest i jest to na pewno dobra instalacja, jeżeli komponenty są takie jak przewidział twórca (producent) tej instalacji, głownie chodzi o wtryskiwacze gazowe. Bardzo duże uniezależnienie się od serwisu, daje zamontowanie manometru do pomiaru ciśnienia gazu, bo najwięcej bolączek jest spowodowane niestabilnym ciśnieniem gazu, a obraz tego dają właśnie wskazania manometru. Jeżeli całkowicie chcesz się uniezależnić to można kupić (bo chyba tylko to jest możliwe przy VSI 2) interfejs (ok 300 zł) i program diagnostyczny (ok 800 zł). Tu nie jestem pewny, czy wystarczy sam interfejs, czy konieczny jest też program diagnostyczny, bo na to nie umiał mi jednoznacznie odpowiedzieć nawet przedstawiciel Prinsa na Polskę. Podejrzewam, że potrzebne jest to i to. Więc ta opcja kosztowałaby ok. 1100 zł. Nie wiem czy przejście na inną instalację kosztowałoby mniej, uwzględniając to, że butla, reduktor i wtryskiwacze gazowe by pozostałyby.
Znam dwie instalacje sekwencyjne: OMVL Dream XXI N z mapami w megance i Prinsa bez map w corolli.
Z mojego punktu, jako użytkownika tych instalacji, mogę powiedzieć, że są równorzędne, bo nie miałem z nimi i przez nie, w zasadzie żadnych kłopotów. Ale od strony serwisowej, ze względu na istnienie mapy (tabeli), Dream jest bardziej skomplikowany niż Prins, właśnie z powodu właściwego ustawienia zawartości tej tabeli, czego pozbawiony jest Prins. A to dlatego, że zastosowano takie (Keihin), a nie inne wtryskiwacze gazowe. Przy innych wtryskiwaczach, już istnienie takiej mapy, może byłoby wskazane, żeby czas wtrysku gazu optymalnie dostosować do potrzeb silnika, ale szkopuł w optymalnym dobraniu zawartości tej tabeli, a to jest wg mnie, możliwe chyba tylko na hamowni.
Moim zdaniem w dobrze dobranej (mam na myśli wtryskiwacze gazowe i reduktor) i ustawionej (parametry) instalacji gazowej, główną przyczyną kłopotów jest zanieczyszczony reduktor lub wtryskiwacze. Kłopotów z zanieczyszczonymi wtryskiwaczami można uniknąć, ustawiając je w pozycji pionowej, co powoduje, że zanieczyszczenia idą dalej i nie zalegają we wtryskiwaczach, więc warto na ich ustawienie zwrócić uwagę, nawet kosztem estetyki.
Takie są moje uwagi, a co zrobisz, to już nie moja sprawa. Dodam, że kierując się powyższym, w Peugeocie córki został zamontowany VSI 2. Wolałbym VSI, bo mam do niego interfejs i oprogramowanie. Na razie nie mam do niego zastrzeżeń i mam nadzieję, że będzie chodził jak VSI w corolli. Ale jak coś wyniknie, z czym nie będzie umiał sobie poradzić gazownik co go montował, to kupię interfejs i oprogramowanie i sam spróbuję się z tym zmierzyć, ale dopiero wtedy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins vsi 2
PostLink | Napisane: 2019-05-16, 10:42 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 31082
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2991 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
gimak napisał(a):
szkopuł w optymalnym dobraniu zawartości tej tabeli, a to jest wg mnie, możliwe chyba tylko na hamowni.

szanowny pan przesadza, bez hamowni zestrojono tych instalacji setki tysięcy


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO