Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-08, 11:35 

Dołączył(a): 2012-10-19, 21:39
Posty: 51
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320
Elektronika: TECH 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 red
Dysze: 2.5
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Nadwozia: e46
Kod Silnika: M54B22
Rok Produkcji: 2003
Mam w Stella Nord listwę Matrix i chcę ją wymienić na Reg Fast. W programie w ustawieniach jest tylko Matrix, I-plus i Valtek. Na co mam przestawić? Drugie pytanie to czujnik temperatury gazu. W Reg ma inną oporność. Jak to wszystko podłączyć, żeby było dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-08, 17:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
Nie idź tą drogą bo matrix to super wtrysk, a REG to zwykły valtek w odrobinę lepszej wersji i tak trzeba to ustawić w zakładce ( ale jeszcze raz : nie radzę bo będą problemy) . Potrzebujesz też kupic przejściówkę ( kabelek w wtyczkami) matrix-valtek. Matrix jest 3x droższy o 10x lepszy pod każdym względem. Dlaczego chcesz wymienić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-08, 17:53 

Dołączył(a): 2012-10-19, 21:39
Posty: 51
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320
Elektronika: TECH 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 red
Dysze: 2.5
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Nadwozia: e46
Kod Silnika: M54B22
Rok Produkcji: 2003
No niestety już kupiłem te Regi. Przejściówki nie potrzebuję, bo była dodana do Matrixów. Wymieniam, bo Matrix ma już mocno wybite gumki i chodzi równo tylko po dobrym nagrzaniu listwy, czyli silnik do 90 stopni i tak trochę musi pochodzić, żeby listwa się nagrzała dobrze. Na niedogrzanej pracuje bardzo nierówno i gaśnie. Czyszczenie pomogło na kilka dni. W innym aucie mam Regi już dwa lata i śmigają dobrze, a do e36 1.8 nie trzeba raczej nic wymagającego. Czujnik temp okazało się, że ma taką samą oporność, jak w Matrixie. Dałem dysze 2,2 (w Matrixie były 2,7) i silnik odpalił bez kalibracji i żadnych zmian. Na razie chodzi bardzo ładnie. Czasy wtrysku na benzynie i lpg takie same, lambda dobrze pracuje. Zaraz zrobię kalibrację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-08, 19:16 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
Nie pisałem ,że nie pojedzie :) , nowe jakiś czas sobie radzą , ale ich żywotność jest dość marna, podczas gdy matrixy to prawdziwe wtryskiwacze przyzwoitej klasy. Kup zestaw regeneracyjny i je zregeneruj, na form jest gdzieś fotostory jak to się robi. Szkoda je wyrzucić :(
REGi nie lubią wysokiego ciśnienia gazu , więc kalibruj je na możliwie niskim wtedy dysze mogą okazać się za małe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-08, 22:17 

Dołączył(a): 2012-10-19, 21:39
Posty: 51
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320
Elektronika: TECH 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 red
Dysze: 2.5
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Nadwozia: e46
Kod Silnika: M54B22
Rok Produkcji: 2003
Mam nadzieję, że ze 30 tys.km pojeżdżą, bo tyle mnie satysfakcjonuje. Matrixy już rozbierałem, cewki mają dobre, więc w przyszłości na pewno je zregeneruję na nowych blaszkach i może jeszcze użyję. Do tej pory instalka jeździła na dość wysokim ciśnieniu. Zmniejszyłem na 1,18-1,2 (tyle może być dla Reg?) i po kalibracji jest cacy na biegu jałowym, tzn identyczne czasy noPb przy pracy na benzynie i lpg. Natomiast w czasie jazdy auto było słabe i widziałem, że przy przyśpieszaniu jest cały czas na ubogo. Na razie załadowałem ustawienia i mapę zapisaną wcześniej na Matrixach i auto odżyło, ma osiągi jak na benzynie, kręci do 6 krpm na każdym biegu, tylko na jałowym czasy noPb nieco odbiegają przy zmianie zasilania. Zrobiłem tak na szybko, bo wieczór był i chciałem wracać do domu na lpg. Jutro będę dalej walczył, rozumiem, że muszę od nowa kalibrować i później ustawić mapę, żeby nie mulił przy przyśpieszaniu? Słabo ogarniam ten program, bo wychowałem się na Stagu300 i tam wydaje mi się wszystko jest prostsze.
Aha, zwiększyłem dysze w Regach na 2,4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-08, 22:31 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
Przed kalibracją należy zresetowac mapy , nie robi się kalibracji na starych juz kalibrowanych mapach tylko zawsze na fabrycznych . W stagu masz mapy , a tu nie więc i trudniej diagnozować błędy kalibracji. Najlepiej na korekty OBD lub czasy benzyny lpg/benzyna , co najmniej dla trzech punktów : bieg jałowy, średnie i wysokie obciążenie - oczywiście w czasie jazdy a nie na postoju.Identyczne czasy benzyny dla zasilania gazem i benzyną to odpowiednik pokrycia się map w stagu. Dla REGa im niższe ciśnienie tym lepsza jego dynamika, lepiej więcej roziwrcić i zmniejszyć ciśnienie niż odwrotnie, ale nie szarżuj żeby nie przesadzić. Poprawnie przeprowadź kalibrację na resetowanych mapach i dopiero analizuj. 30 tys. Regi powinny wytrzymać, ale gwarancji nie dam :mrgreen:
Staram się tak dobrać dysze i ciśnienie aby na wolnych obrotach czasy lpg były ok.1 ms (lub 25%) dłuższe niż benzyny.Wtedy robię autokalibrację i ewentualne ręczne poprawki po zmianach korekt zasilania odczytanych z OBD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-08, 22:45 

Dołączył(a): 2012-10-19, 21:39
Posty: 51
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320
Elektronika: TECH 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 red
Dysze: 2.5
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Nadwozia: e46
Kod Silnika: M54B22
Rok Produkcji: 2003
Robiłem reset mapy przed kalibracją. Na Matrixach, dyszach 2,7 i ciśnieniu w okolicach 1,45 w okienkach mapy miałem wartości 170 na jałowym i około 130 na dłuższych czasach niemal w całym zakresie obrotów. Na Regach, dyszach 2,4 i ciśnieniu 1,2 po resecie mapy i kalibracji miałem w okienkach 80 na jałowym i nawet 20-30 na dłuższych czasach wtrysku. Wtedy nie jechał. Jutro powalczę od nowa. Może spróbuję jeszcze zjechać z ciśnieniem, najwyżej dam większe dysze.
Jeszcze jedno pytanie. Przy zmianie wtrysków nie wiedziałem od której strony podpinać wtyczki do listwy w sensie A,B,C,D, bo wcześniej było na przejściówce do Matrixa. Dałem najpierw A-4 cyl, B-3 cyl, C-2 cyl, D-1 cyl, silnik chodził normalnie. Przełożyłem na odwrót czyli A-1 cyl itd. i silnik pracował tak samo. Jak to możliwe? Nie mam jak podejrzeć, które wtryski benzyny są przyporządkowane odpowiednim literom.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-08, 23:28 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
A na pierwszy cylinder i dalej kolejno. Jak dasz odwrotnie to wtrysk nie trafia w cykl ssania , a gaz "czeka" sobie w kolektorze
na otwarcie zaworu , więc zmiany mogą być na oko niezauważalne , ale tylko na oko i na pierwszy rzut,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-09, 12:41 

Dołączył(a): 2012-10-19, 21:39
Posty: 51
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320
Elektronika: TECH 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 red
Dysze: 2.5
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Nadwozia: e46
Kod Silnika: M54B22
Rok Produkcji: 2003
Dzisiaj zadziałałem od 6:30 rano :) Na ustawieniu wtrysków Valtek nie bardzo chodziło. W wyborze pozostawiłem wtryski Matrix. Ostatecznie na Reg Fast dałem dysze 2,4 ciśnienie 1,08-1,1, reset map, autokalibracja, korekty na mapie ustawiłem od nowa, na jałowym w okolicy 150, na dłuższych czasach schodzi do 117. Próba drogowa, wykres dobry, auto ma cug na każdym biegu do odcinki, jak na benzynie i nie zubaża mieszanki. Na zimnym też dobrze chodzi na lpg. Dzięki za wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-09, 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-01-25, 20:26
Posty: 118
Lokalizacja: pomorskie

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda octavia
Elektronika: stella/stella
Wtryskiwacze: rosso/reg fast
Reduktor: drago/kme tur
Pojemność: 1600/2000
Moc: 101/115
Kod Silnika: akl/
Rok Produkcji: 1998/2000
A mógłbyś wrzucić screna mapy na odpalonym silniku bo na forum przeważnie ludzie pokazuj mapy na których silnik nie pracuje prawidłowo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-10, 18:02 

Dołączył(a): 2012-10-19, 21:39
Posty: 51
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320
Elektronika: TECH 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 red
Dysze: 2.5
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Nadwozia: e46
Kod Silnika: M54B22
Rok Produkcji: 2003
Pierwszy wykres na postoju, najpierw na benzynie, później na lpg i dalej po zwiększeniu obrotów.
Drugi wykres w czasie jazdy, od 9 do 17 sekundy jest pełny but na drugim biegu pod górkę.
Patrz podpis wykresów, bo wrzuciło je w odwrotnej kolejności.


Załączniki:
wykres2.JPG
wykres2.JPG [ 97.53 KiB | Przeglądane 2339 razy ]
wykres1.JPG
wykres1.JPG [ 88.83 KiB | Przeglądane 2340 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-12, 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-07, 13:51
Posty: 147
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 1 razy

Auto: Corsa B/Hyundai ix35
Elektronika: Stella/Tech 324OBD
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: ACR02/ACR01
Dysze: 1.6_1.2b/...
Pojemność: 1200/1998
Moc: 64/163
Kod Silnika: X12XE/G4KD
Rok Produkcji: 2000/2010
kaczorek79 napisał(a):
Pierwszy wykres na postoju, najpierw na benzynie, później na lpg i dalej po zwiększeniu obrotów.
Drugi wykres w czasie jazdy, od 9 do 17 sekundy jest pełny but na drugim biegu pod górkę.
Patrz podpis wykresów, bo wrzuciło je w odwrotnej kolejności.


a zapodaj jeszcze screenem mapy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana wtrysków i czujnik temp.
PostLink | Napisane: 2013-03-13, 14:24 

Dołączył(a): 2012-10-19, 21:39
Posty: 51
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320
Elektronika: TECH 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 red
Dysze: 2.5
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Nadwozia: e46
Kod Silnika: M54B22
Rok Produkcji: 2003
Ostatecznie zrobiłem małe poprawki po kilku dniach jazdy i mapa wygląda tak.


Załączniki:
mapa reg fast.JPG
mapa reg fast.JPG [ 127.86 KiB | Przeglądane 2299 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO