Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: korekty po ODB
PostLink | Napisane: 2025-01-02, 18:27 

Dołączył(a): 2011-03-29, 14:24
Posty: 3845
Lokalizacja: LEGIONOWO

Pomógł: 179 razy

Auto: MERCEDES B-KLASE
Elektronika: ZENIT BLUE BOX OBD
Wtryskiwacze: HERCULES BLUE
Reduktor: TOMASETTO NORDIC
Dysze: 2
Pojemność: 2,0
Moc: 136
Kod Nadwozia: W245
Kod Silnika: M266.960-722.8-Autotronic
Rok Produkcji: 2008
Chciałbym prosić o informacje odnośnie korekt, które robi OBD, wyglądają tak:
Załącznik:
Autoadaptacja OBD 301224.png
Autoadaptacja OBD 301224.png [ 434.5 KiB | Przeglądane 1917 razy ]

Czy to co jest poniżej biegu jałowego powinno być zblokowane na "0"?
Regulowałem to w zeszłym tygodniu i zostawiłem korekty. Dziś podłączyłem komputer do tego i zobaczyłem, że korekty przy cut offie poszły w górę. Jak jeździłem autem to widziałem, że mocno wzbogaca. To auto chyba cały czas jest w CL. Przy mocnym przyśpieszaniu jest tylko OL.
Zastanawiam się czy przypadkiem nie powinienem wszystkiego poniżej biegu jałowego zablokować i niech tego nie liczy, czy to tak zostawić i niech żyje własnym życiem.
Zastanawiałem się też czy przypadkiem nie wyłączyć tych korekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: korekty po ODB
PostLink | Napisane: 2025-01-03, 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-17, 09:42
Posty: 1424
Lokalizacja: Myślenice Montaż/serwis tel. 505 333 917

Pomógł: 97 razy

Auto: BMW E30/E61 / Fiat Panda
Elektronika: /Tech 224
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: Tomasetto AT09
Dysze: 1,8mm
Pojemność: 2.7 /3.0/ 1.1
Moc: 122 /258/ 55
Kod Nadwozia: E30/E61
Kod Silnika: M20B27 /
Rok Produkcji: 1990/2005/ 2004
Najlepiej to ustawić na sztywno samemu po korektach OBD/AFR i wyłączyć automaty i zostawić je w spokoju ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: korekty po ODB
PostLink | Napisane: 2025-01-03, 10:39 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 25696
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 2123 razy

Auto: e39 540i/megane/soul
Elektronika: 328/nano/stag4
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kmetwin/acr01 180/acr02
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,6
Moc: 286/180/126
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/G4FG
Rok Produkcji: 1997/2009/2009
PFil napisał(a):
To auto chyba cały czas jest w CL. Przy mocnym przyśpieszaniu jest tylko OL.

To cały czas jest w CL czy jednak NIE? Sam sobie przeczysz.

PFil napisał(a):
Zastanawiałem się też czy przypadkiem nie wyłączyć tych korekt.



szubi napisał(a):
Najlepiej to ustawić na sztywno samemu po korektach OBD/AFR i wyłączyć automaty i zostawić je w spokoju ;-)

Ja również uważam, że ustawić z palca i nie posiłkować sie automatami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: korekty po ODB
PostLink | Napisane: 2025-01-03, 15:34 

Dołączył(a): 2011-03-29, 14:24
Posty: 3845
Lokalizacja: LEGIONOWO

Pomógł: 179 razy

Auto: MERCEDES B-KLASE
Elektronika: ZENIT BLUE BOX OBD
Wtryskiwacze: HERCULES BLUE
Reduktor: TOMASETTO NORDIC
Dysze: 2
Pojemność: 2,0
Moc: 136
Kod Nadwozia: W245
Kod Silnika: M266.960-722.8-Autotronic
Rok Produkcji: 2008
No to tak zrobię, podłączę się sprawdzę jak to wygląda i wyłączę automat. Auto mam od czerwca 24, już było z lpg, w sumie prawidłowo zamontowane, tylko mało estetyczne, sterownik po stronie kierowcy, między przewodami hamulcowymi (to jedyne mocowanie) przy pompie, a wszystkie przewody elektryczne idą na drugą stronę, bez sensu skoro jest miejsce za zbiornikiem wyrównawczym. Planuję przy okazji zmiany przewodów gumowych, bo jest Fagumit i trochę śmierdzi, przenieść sterownik i pochować trochę te kabelki i trzeba je od razu skrócić, bo widziałem, że są pozawijane, coś na wzór miedzi przed reduktorem.
Jeździłem bez włączonych korek OBD, na standardowych korektach od temp reduktora i temp gazu, bez korekt od ciśnienia gazu. Te korekty dawały "-" a sterownik silnika szedł na "+". Korekta długa jak oglądałem była około +7. Pojeździłem na BP i korekta kręci się w okolicy "0", wiec to tak starałem się ustawić.
Zastanawiało mnie tylko to co wymyślił automat od OBD
Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO