Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Toyota Corolla 1.6 VVT-i 2005 - prośba o pomoc
PostLink | Napisane: 2012-09-12, 14:45 

Dołączył(a): 2012-09-12, 12:38
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Witam,

po wertowaniu wielu stron i opinii nt. gazu do rollki 1.6, podało na zestaw chyba obecnie najpopularniejszy: STAG 4, Hana, AC R01. W innym wątku wyczytałem co sprawdzić przed montażem. Jako że ogólnie w temacie za bardzo się nie orientuje proszę, podpowiedzcie na co zwrócić uwagę rozmawiając z gazownikiem? o co dopytać? o co spytać jeżeli chodzi o strojenie gazu (są chyba różne metody?)? a także jaka jest orientacyjna cena takiego zestawu?

jestem z Białegostoku, może możecie kogoś polecić :)

z góry wielkie dzięki za porady i sugestie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toyota Corolla 1.6 VVT-i 2005 - prośba o pomoc
PostLink | Napisane: 2012-09-12, 14:54 

Dołączył(a): 2011-03-29, 14:24
Posty: 3631
Lokalizacja: LEGIONOWO

Pomógł: 157 razy

Auto: FORD MONDEO
Elektronika: diesel
Wtryskiwacze: CR
Reduktor: brak
Dysze: null
Pojemność: 1,8 TDCi
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: 1.8L Duratorq-TDCi (125PS
Rok Produkcji: 2008
masz kolego dział polecane warsztaty.
ale jeśli biały to leć do AC i na http://www.ac.com.pl/pl/doc/323/firmowy-warsztat-lpg masz ich warsztat "przyzakładowy". podobno jest dobry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toyota Corolla 1.6 VVT-i 2005 - prośba o pomoc
PostLink | Napisane: 2012-09-12, 17:57 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4395
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 438 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
m2ciu4 napisał(a):
Jako że ogólnie w temacie za bardzo się nie orientuje proszę, podpowiedzcie na co zwrócić uwagę rozmawiając z gazownikiem?

Mam zagazowaną corollę od nowości (szczegóły obok). Osobiście proponowałbym też Prins'a choćby z powodu jej regulacji - prosta jak budowa cepa i trwałości jej elementów, jeden mankament - jest droga.
Co kolega założy to jest kolegi decyzja i ewentualne późniejsze utrapienia z tym związane.
Ja na coś innego chciałem zwrócić kolegi uwagę, o czym się nie mówi, a na to pytanie gazownik raczej nie odpowie. Jeszcze przed założeniem instalacji gazowej, radziłbym sprawdzić nie tylko luzy zaworowe, ale również nominały popychaczy zaworowych (szklanek), a konkretnie jaki jest lub będzie (po ewentualnej ich korekcji) możliwy jeszcze zakres regulacji luzu. To trochę kosztuje, jak tego nie umie się zrobić samemu. Dlatego o tym piszę, bo w corollach, przy gazie, szybciej siadają gniazda zaworowe, niż przy benzynie i konieczna jest częstsza kontrola luzów zaworowych, szczególnie na zaworach wydechowych i ich ewentualna korekcja. Może się okazać, że w kolegi silniku, ten zakres regulacji jest bardzo mały, który przy eksploatacji na benzynie wystarczyłby na duży dystans, ale po założeniu gazu może się okazać, że po np. 30 kkm gniazda na tyle siadły (zaskoczenie), że nie można już skorygować luzu (brak właściwego rozmiaru szklanek) i konieczna jest wymiana lub regeneracja głowicy, a to jest już poważny koszt, z którym w takim wypadku należy się liczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toyota Corolla 1.6 VVT-i 2005 - prośba o pomoc
PostLink | Napisane: 2012-09-13, 08:11 

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
Mam pod opieką przynajmniej kilka Toyot z silnikami rodziny ZZ i w dwóch już sprawdzałem luzy po 30 i po 60 tyś. Brak zaobserwowanych istotnych zmian jakoś mnie nie zdziwił.
Jeśli samochód jest normalnie serwisowany, nie dopuszcza się do jeżdżenia z awarią układu zasilania, instalacja gazowa jest dobrze założona i serwisowana, nie występuje zauważalna degradacja gniazd zaworowych w okresie przebiegu do 100tyś. kilometrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toyota Corolla 1.6 VVT-i 2005 - prośba o pomoc
PostLink | Napisane: 2012-09-13, 08:57 

Dołączył(a): 2011-03-29, 14:24
Posty: 3631
Lokalizacja: LEGIONOWO

Pomógł: 157 razy

Auto: FORD MONDEO
Elektronika: diesel
Wtryskiwacze: CR
Reduktor: brak
Dysze: null
Pojemność: 1,8 TDCi
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: 1.8L Duratorq-TDCi (125PS
Rok Produkcji: 2008
gimak napisał(a):
radziłbym sprawdzić nie tylko luzy zaworowe, ale również nominały popychaczy zaworowych (szklanek), a konkretnie jaki jest lub będzie (po ewentualnej ich korekcji) możliwy jeszcze zakres regulacji luzu

gimak napisał(a):
bo w corollach, przy gazie, szybciej siadają gniazda zaworowe

gimak napisał(a):
konieczna jest częstsza kontrola luzów zaworowych

wszystko się zgadza pod warunkiem że elemety lpg niska półka i montaz niska półka i regulacja niska półka.
nic sie nie stanie jak założysz odpowiednie graty i montaż będzie ok i regulacja. to że masz prinsa w aucie nie oznacza od razu tego że masz zamontowane i wyregulowane jak należy zgodnie ze sztuką.
najlepesza instalacja nie zastapi błędów w montażu i regulacji.
kolega miał corollę na lpg z II gen. sam robił i ustawiał, przejeździł ponad 120kkm na lpg nie dotykając nic w silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Toyota Corolla 1.6 VVT-i 2005 - prośba o pomoc
PostLink | Napisane: 2012-09-13, 15:20 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4395
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 438 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
PFil napisał(a):
lpg z II gen. sam robił i ustawiał, przejeździł ponad 120kkm na lpg nie dotykając nic w silniku.

Bo ta instalacja jest tak prosta jak budowa cepa, że logicznie myślący ustawi ją bez większego problemu.
Co do mojej corolli i prinsa. Mam właśnie nawinięte 121 kkm i właśnie zderzyłem się z problemem nie wypalonych gniazd czy zaworów, ale brakiem możliwości skorygowania (ustawienia właściwych) luzów na 4 zaworach wydechowych z powodu braku szklanek o odpowiednim rozmiarze i według ASO pozostaje tylko wymiana albo regeneracja głowicy (wymiana gniazd zaworowych). Sprawę mam chyba opanowaną bez regeneracji czy wymiany głowicy, ale pewność czy rozwiązanie się sprawdza będę miał za jakieś 2-3 kkm, jak sprawdzę luzy o ile się ewentualnie zmniejszyły.
Do przebiegu 105 kkm regulacja luzu polegała tylko na zamianie miejscami szklanek, dopiero przy 105 kkm na przeglądzie (na moje życzenie sprawdzono luzy) okazało się że trzeba wymienić 7 szklanek na wydechu i na czterech zaworach była to ostatnia możliwość regulacji.
Gdyby nie to, że corolla była od nowości serwisowana zgodnie z tym jak to producent przewidział (z uwzględnieniem instalacji gazowej), to w krótkim czasie zderzyłbym się z wypalonymi gniazdami i zaworami.
PFil napisał(a):
to że masz prinsa w aucie nie oznacza od razu tego że masz zamontowane i wyregulowane jak należy zgodnie ze sztuką.

Z tym się zgadzam, ale gdyby nie Prins to przypuszczam, że rzeczywiście miałbym kłopoty.
Wcześniej instalacja nie była ustawiona w optimum (przez instalatora - ASO), ale mieściła się w zakresie, który był tolerowany przez komputer benzynowy i po jego ingerencji w dawkę gazu silnik pracował w optymalnych warunkach (efektem tej ingerencji była korekta długoterminowa ok -8%)
Obecnie instalacja gazowa jest ustawiona wg mnie prawie idealnie, bo korekta długoterminowa biega wokół zera z odchyłką do (+/-)2%, a krótkoterminowa również koło zera z odchyłką do (+/-)5%.
Wykresy z jazdy w różnych warunkach (z PCMScan) na trasie 200km załączyłem na tym forum, ale bez odzewu, więc albo nikt do nich nie zajrzał, albo nie ma uwag.
PFil napisał(a):
jak założysz odpowiednie graty i montaż będzie ok i regulacja.

Chyba też do końca nie jest tak. Dlaczego Toyota wycofała się z montażu gazu (Prins'a i Vialle) w samochodach na gwarancji (nowych)? Z tego co wiem, właśnie z powodu głowic (gniazd zaworowych).
Przy trzyletniej gwarancji na samochód (taką miałem), jak ktoś dużo jeździ, to te 100-120 kkm nawinie za półtora roku lub wcześniej i w takim przypadku jak mój, wymianę głowicy muszą robić w ramach gwarancji. Widać takie przypadki były częste, więc przestali zakładać gaz i pozbyli się problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO