Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-08, 15:08 

Dołączył(a): 2011-09-09, 23:15
Posty: 173
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Pomógł: 6 razy

Auto: Daewoo Lanos
Elektronika: Tech 316
Wtryskiwacze: Dragon BF
Reduktor: Kme Silver fi8
Dysze: ---
Pojemność: 2996
Moc: 211+
Kod Nadwozia: KLAT
Kod Silnika: x30xe
Rok Produkcji: 1998
Witam, chciałbym dopytać o wasze opinie co do instalacji do silnika 3.0v6 kod:x30xe. Zaznaczam, że silnika, bo nie będzie to ani w vectrze ani w omedze. Fabrycznie silnik 211 KM, ale będzie modyfikowany, więc 250 koni to zakładane minimum. Co do samych wtryskiwaczy jeszcze się nie zastanawiałem co i jak. Jeśli chodzi o sterownik to decyzja padła na techa 316, a największe pytanie mam co do zasilania fazą ciekłą i reduktorów. Myślę, że 2 redki to konieczność w tym przypadku. Rozumiem, że wielozawór extra i faro 13mm to dobra opcja, tylko, czy później rozdwajać to na 2x fi6 czy jednak 2x fi8? Głównie myślałem nad 2 silverami no to właśnie 2 opcje są. Rozważałem jeszcze 2 ac r01, ale wrażenia na mnie nie zrobiły jeśli chodzi o trzymanie parametrów i powtarzlność ich jakości. Za wszystkie sugestie będę ogromnie wdzięczny, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-08, 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4998

Pomógł: 123 razy

Maciekx, ja bym bez głębszych refleksji wrzucił 2 AC'ki czarne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-08, 16:13 

Dołączył(a): 2011-04-09, 18:34
Posty: 1286

Pomógł: 146 razy

Hana zielona lub Barracuda
2x Silvery to dobra opcja , AC też ale zdarzają sie gorsze sztuki

Ten motor w Lanosie bedzie siedział?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-08, 16:32 

Dołączył(a): 2011-09-09, 23:15
Posty: 173
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Pomógł: 6 razy

Auto: Daewoo Lanos
Elektronika: Tech 316
Wtryskiwacze: Dragon BF
Reduktor: Kme Silver fi8
Dysze: ---
Pojemność: 2996
Moc: 211+
Kod Nadwozia: KLAT
Kod Silnika: x30xe
Rok Produkcji: 1998
Zgadza się, w lanosie. Już jeżdżą takowe z x25xe, ja już mam silnik x30xe co by ciekawiej było, ale będzie troche pomodzony. A jak w silnikach powiedzmy z mocą bliżej 300 KM, reduktory też na fi8 potrzebne, czy 2x fi 6 starczy? Jeśli chodzi o hany to chyba już niebieskie, ale tak jak pisałem, temat wtryskiwaczy jeszcze nie pewny, fajnie by było je jednak pod kolektor wrzucić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-08, 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-04, 12:10
Posty: 3138
Lokalizacja: Ełk / Białystok / 666 9 666 49

Pomógł: 265 razy

Auto: Subaru Legacy
Elektronika: Optima Pico
Wtryskiwacze: Barracuda 115nl
Reduktor: ZavoliMOD
Dysze: Brak
Pojemność: 2453
Moc: 173
Kod Nadwozia: BP
Kod Silnika: EJ253
Rok Produkcji: 2006
Masz Zavolaka, dorzuć drugiego i będzie ok. Zawór extra i faro 13 do trójnika, a potem może być 2x6mm do Zavolaków, 8mm nie zaszkodzi i nie będzie dużo drożej. 250 KM to jeszcze nie jakaś ogromna moc, bez przesady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-08, 17:02 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 19524
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1535 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Jak soltys pisze: dorzuc drugie zavoli. To sa bardzo stabilne redki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-08, 17:12 

Dołączył(a): 2011-09-09, 23:15
Posty: 173
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Pomógł: 6 razy

Auto: Daewoo Lanos
Elektronika: Tech 316
Wtryskiwacze: Dragon BF
Reduktor: Kme Silver fi8
Dysze: ---
Pojemność: 2996
Moc: 211+
Kod Nadwozia: KLAT
Kod Silnika: x30xe
Rok Produkcji: 1998
Zobacze jak z miejscem przy tym silniku na zavoli wyjdzie, żeby później z imbusem dojsć albo filtry zmienić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-08, 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-10-04, 21:21
Posty: 251
Lokalizacja: pomorskie

Pomógł: 17 razy

Auto: Opel Omega x30xei
Elektronika: Stella
Wtryskiwacze: Iplus
Reduktor: za slaby
Dysze: 2.2
Pojemność: 3000
Moc: 230
Kod Silnika: x30xei
Rok Produkcji: 1995
Maciekx napisał(a):
Fabrycznie silnik 211 KM, ale będzie modyfikowany, więc 250 koni to zakładane minimum



powodzenia zycze. przy tak slabym wale korbowym jak ma x30xe (utwardzany powierzchniowo) szybko korba wydzie na spacer. nastepny temat to kupic dobre 3.0 z nieklekoczacymi panewkami :)
co do lpg - 2 x czarny AC na miedzi 8 (lub faro ) powinien dac rade bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-08, 17:40 

Dołączył(a): 2011-09-09, 23:15
Posty: 173
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Pomógł: 6 razy

Auto: Daewoo Lanos
Elektronika: Tech 316
Wtryskiwacze: Dragon BF
Reduktor: Kme Silver fi8
Dysze: ---
Pojemność: 2996
Moc: 211+
Kod Nadwozia: KLAT
Kod Silnika: x30xe
Rok Produkcji: 1998
beast, To jest osobny temat, i wszystko zostanie przewidziane. Wiadomo, że wał przydało by się zrobić, ale są ludzie, którzy na ćwiartkę startują z tymi silnikami i mają niebagatelną moc tam na seryjnym wale :) Jak napisałem, tutaj kwestia gazu, tamto to swoją drogą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-08, 17:57 

Dołączył(a): 2011-04-09, 18:34
Posty: 1286

Pomógł: 146 razy

Eee było trzeba LET-a wsadzić ;) on 400KM wytrzymuje w serii


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-23, 22:07 

Dołączył(a): 2013-01-23, 21:42
Posty: 22

Pomógł: 0 razy

Auto: mazda cx-9
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: hanna blue
Reduktor: niewiem
Dysze: niewiem
Pojemność: 3700
Moc: 277
Rok Produkcji: 2008
Witam i na wstępie pozdrawiam wszystkich. Mam silnik jak w tytule, jednak gazownicy dawien czas temu wpakowali mi Zeta S. Wytrzymał u mnie o dziwo 55 000 km, jednak przy max bucie przełączało mi na benzynę. Zregenerowałem dziada ale to nic niedało. Spadek ciśnienia jest natychmiastowy z wartości 1,22 do 0,6 - praktycznie w 2 sek od naciśnięcia pedału gazu do podłogi.
Prosiłbym o pomoc w wyborze reduktora, ponieważ upieram się co do tego by był jeden. Nie mam zabardzo miejsca ze względu na tempomat. Ktoś mi polecał KME Gold, gdzie indziej czytałem, że lipa, podobnie z AC R01.
Tego Zavolaka sam regenerowałem - po otwarciu był jak nowy, założyłem tylko nowe membrany i oringi (oryg), wywaliłem po jednej sprężynce, nie dało to poprawy, ale w mega ostateczności wykorzystam go do pary z drugim. Gaz rurka 8mm, elektrozawór BRC ET98 z podprowadzeniem elastycznym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-23, 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 113 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
W omedze V6 nie ma miejsca na dwa reduktory? Coś mi się nie chcę wierzyć. A okolice łap silnika albo przedniego zderzaka? Najtaniej będzie dołożyć drugiego zavolaka. A jeden reduktor który to obrobi na 100% to np reduktor prinsa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-24, 09:32 

Dołączył(a): 2013-01-23, 21:42
Posty: 22

Pomógł: 0 razy

Auto: mazda cx-9
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: hanna blue
Reduktor: niewiem
Dysze: niewiem
Pojemność: 3700
Moc: 277
Rok Produkcji: 2008
Ekhm 900 zł ??
No nie że tak do końca niema :) U siebie to go mam pod zbiornikiem płynu w miejscu gdzie był siłownik tempomatu, ale ten siłownik został przeniesiony do przodu pod silniczek wspomagający przepływ płynu chyba do nagrzewnicy :? Jeśli miałbym montować drugi to raczej na allegro pojawi się używany tempomat.
Przecież 211 koni i to bez turbo to nie jest tak dużo, normalnie oczy przecieram ze zdziwienia, że niema pojedyńczego reduktora do tej mocy. Jak ktoś ma auto ok 400 koni to musi mieć 4 reduktory :shock:
Już powoli skłaniam się do KME gold. Osobiście nie przekraczam prędkości ponad 200 km/h - nie ma gdzie, dobry reduktor potrzebuję tylko do wyprzedzania na kickdown'ie, a w tej chwili stag pomaga sobie benzyną :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-24, 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-29, 18:32
Posty: 3288
Lokalizacja: Będzin / Czeladź 889-992-019

Pomógł: 206 razy

Auto: Seat Arosa/Volvo V40
Elektronika: Tech 224/Tech 324 OBD
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda 130
Reduktor: Alaska/PRINS
Dysze: 1.8/bez
Pojemność: 1400/1.9 T4
Moc: 60/200+
Kod Nadwozia: 6HZ/
Kod Silnika: AUD/B4194T
Rok Produkcji: 2001/2000
To chcesz trochę taniej to NIKO 300 i przerób na SMC i spokojnie da radę , miałem w V8 250hp i do odcinki ciśnienie stało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vectra/Omega 3.0 v6 x30xe
PostLink | Napisane: 2013-01-24, 10:43 

Dołączył(a): 2013-01-23, 21:42
Posty: 22

Pomógł: 0 razy

Auto: mazda cx-9
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: hanna blue
Reduktor: niewiem
Dysze: niewiem
Pojemność: 3700
Moc: 277
Rok Produkcji: 2008
:D Już lepiej. Widzę że niby do 300 koni. Dzięki - rozważę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO