Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 13:33 

Dołączył(a): 2015-02-02, 14:14
Posty: 30
Lokalizacja: Kołobrzeg - Koszalin

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Mondeo 2,5 Turbo
Elektronika: AEBOBD
Wtryskiwacze: BARRACUDA
Reduktor: ROMANO
Pojemność: 2500
Moc: 225
Rok Produkcji: 2008
Uszanowanie wszystkim.

Rozważam założenie instalacji gazowej do Forda Mondeo 2,5 T z 2008 roku. Zależy mi na paroletnim, bezproblemowym użytkowaniu (pewnie oryginalny nie jestem :) ) - ale jako totalny laik w temacie chciałbym się zdać na Waszą ocenę i pomoc.

Zadałem pytanie w dwóch polecanych zakładach z Pomorza i dostałem następujące odpowiedzi:

1. Elektronika AEB w połączeniu z krajowymi wtryskiwaczami Barracuda ewentualnie elektronika Lpgtecha, reduktor Romano ewentualnie Kme-gold-turbo oraz - jeśli będzie potrzebny - emulator ciśnienia (przy wcześniejszych realizacjach podobno nie było konieczności montowania).

2. Lpgtech 326 obd + emulator programowalny techa (pewnie chodzi o tego samego producenta) do czujnika ciśniena paliwa. Reduktor Acr 01 czerwony (jeśli nie jest planowany chip) lub Kme twin. Wtryski Barracuda.

Konfiguracje na moje laickie oko są dość podobne - choć pewnie "diabeł siedzi w szczegółach" :)

Prześledziłem Forum w poszukiwaniu możliwych rozwiązań i znalazłem odmienne.
Bardzo Was proszę o "optymalizację" przedstawionych konfiguracji lub podanie ciekawej, dobrej alternatywy.

Z góry dzięki za podpowiedzi i pomoc --- BARTOSZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-05-31, 10:14
Posty: 4390
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 437 razy

Auto: Volvo XC 60
Elektronika: Qmax plus
Wtryskiwacze: Barracuda 130Nl
Reduktor: KME Twin
Dysze: brak
Pojemność: 2953
Moc: 304
Rok Produkcji: 2016
Zestaw 2 będzie zdecydowanie lepszy, zwłaszcza na kme twin (zdecydowanie lepszy wybór niż AC R01), oraz Barracuda 130Nl.
Nie jestem fanem sterowników obd, uważam to za wyrzucanie kasy w błoto.
Ważniejszy od części jest sam gazownik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 15:46 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Ja również nie ulegam magii podłączania OBD. Jeśli zaś chodzi o elektronikę - zdecydowanie wolę rodzime produkty niż włoszczyznę - nie ważne czy to Nevo, Tech, czy Stag. Ważne jednak, by instalator potrafił daną elektronikę wystroić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 17:50 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 29730
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1336 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
To tak dla przykładu jak takie mondeo po chipie sobie radzi na dobrze ustawionej włoszczyźnie ( KING ze stajni AEB)
Załącznik:
MONDEO 2.5T GAZ-BENA.jpg
MONDEO 2.5T GAZ-BENA.jpg [ 214.09 KiB | Przeglądane 5862 razy ]

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 19:10 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
A czy z Nevo/Tech'em/Stag'iem nie może poradzić sobie tak samo? Oczywiście może, a nie dość że łatwiej o gazownika znającego rodzime produkty, to jeszcze wspieramy polskie firmy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 19:40 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 29730
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1336 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Szczerze - żeby na naszych sterownikach takie wyniki uzyskać to się trzeba meeega natrudzić, a i to nie jest pewne, że tak wyjdzie.
Ot taka ciekawostka.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 19:47 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
A dlaczego ma nie wyjść?
W czym włoszczyzna niby lepsza? Algorytm? Bo zestroić da się wszystko...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 20:02 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38331
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3943 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tjwasiak napisał(a):
Algorytm?

niestety dobry, bardzo dobry rzekłbym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 20:13 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Być może nowsze tak, bo stare AEBy IMHO są gorsze od starych Stagów na przykład. Niestety łatwość strojenia AEBa dotyczy tylko bardzo rozgarniętych instalatorów/stroicieli, przeciętny zrobi to bardzo kiepsko - skoro Staga nie są w stanie zestroić o AEBie mogą zapomnieć.

Co nie zmienia stanu rzeczy, że na 101% można to zestroić poprawnie na każdej nowożytnej elektronice, przynajmniej na tyle żeby taki wykres z hamownii pokazać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 20:20 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38331
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3943 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tjwasiak napisał(a):
bo stare AEBy IMHO są gorsze od starych Stagów na przykład.

nic podobnego
upierdliwe jest strojenie z lataniem po klatkach mapy, ale to co robią te sterowniki w tle to Stag osiągnie może dopiero w produktach na literę Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 20:34 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Każdy może mieć swoje zdanie - ja mając wideband'a na stałe na aucie miałem problem z wystrojeniem tego cudownego AEBowego algorytmu i to w zupełnie (zwłaszcza jak na moje możliwości) seryjnym aucie. Stag 300 jakoś daje radę przy silniku o "niewłaściwej" pojemności i beznadziejnie stuningowanych wałkach rozrządu. Więc jak dla mnie sytuacja jest wręcz odwrotna.

Być może nowe AEBy mają znacznie lepsze algorytmy, dodatkowo być może fakt obsługi konkretnych wtryskiwaczy bardzo wiele w ich przypadku zmienia, ale jak dla mnie, zwłaszcza w polskich warunkach zdecydowanie wolałbym mieć w aucie rodzimy produkt.

Poza tym - dalej chciałbym się dowiedzieć dlaczego nie dałoby się "wygenerować" takiego wykresu mocy/momentu na Stagu, Techu, Nevo czy nawet Zenicie? Ja widzę problem z niektórymi sterownikami LPG na innym polu - WOT to kwestia raczej prosta...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 20:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38331
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3943 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tjwasiak napisał(a):
Być może nowe AEBy mają znacznie lepsze algorytmy, dodatkowo być może fakt obsługi konkretnych wtryskiwaczy bardzo wiele w ich przypadku zmienia, ale jak dla mnie, zwłaszcza w polskich warunkach zdecydowanie wolałbym mieć w aucie rodzimy produkt.

ja tu też promuję nasze produkty i nie neguję w czambuł ich jakości
tjwasiak napisał(a):
dalej chciałbym się dowiedzieć dlaczego nie dałoby się "wygenerować" takiego wykresu mocy/momentu na Stagu, Techu, Nevo czy nawet Zenicie?

ależ da się, tylko Struna stwierdził, że na Kingu poszło mu szybciej i tyle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 20:58 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 274 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Mirosław napisał(a):
tjwasiak napisał(a):
dalej chciałbym się dowiedzieć dlaczego nie dałoby się "wygenerować" takiego wykresu mocy/momentu na Stagu, Techu, Nevo czy nawet Zenicie?

ależ da się, tylko Struna stwierdził, że na Kingu poszło mu szybciej i tyle

Struna napisał(a):
Szczerze - żeby na naszych sterownikach takie wyniki uzyskać to się trzeba meeega natrudzić, a i to nie jest pewne, że tak wyjdzie. (...)



Ja tą wypowiedź odrobinę inaczej zrozumiałem niestety. Prawda jest taka, że dysponując sondą szerokopasmową WOT można wyregulować relatywnie prosto, zwłaszcza w starszych samochodach (tam gdzie na WOT jest OL i ECU nie korzysta z fuel trim'ów). Problem pojawia się z prawidłowym zestrojeniem obciążeń częściowych (closed loop), znaczna część instalacji jest tak zestrojona że niestety robi spory bałagan w adaptacjach ECU.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 21:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3826
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 141 razy

Auto: Lexus RX 350
Elektronika: 4Save max
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: ACR02 Twin
Dysze: 3mm
Pojemność: 350
Moc: 276
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2007
Struna napisał(a):
Szczerze - żeby na naszych sterownikach takie wyniki uzyskać to się trzeba meeega natrudzić, a i to nie jest pewne, że tak wyjdzie.
Ot taka ciekawostka.

Po czym wnosisz?Moim zdaniem mocno naciągane wnioski.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ford Mondeo 2,5 T - pytanie o instalację
PostLink | Napisane: 2015-02-03, 21:36 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8793
Lokalizacja: London

Pomógł: 116 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: ECU MASTER
Wtryskiwacze: ID850
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 2.0L
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
Nowotczyński napisał(a):
Struna napisał(a):
Szczerze - żeby na naszych sterownikach takie wyniki uzyskać to się trzeba meeega natrudzić, a i to nie jest pewne, że tak wyjdzie.
Ot taka ciekawostka.

Po czym wnosisz?Moim zdaniem mocno naciągane wnioski.



pewnie po niejednym wystrojonym pl produkcie vs inne landy


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO