Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-23, 20:15 

Dołączył(a): 2016-09-23, 08:09
Posty: 33

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo s60
Elektronika: TECH326
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic Big
Pojemność: 2500
Moc: 240
Rok Produkcji: 2003
Witam
Pytanie czy w silniku TPB, jeśli instalacja jest poprawnie założona, podzespoły odpowiednio wydajne i poprawnie ustawione będzie odczuwalna różnica podczas jazdy między PB a LPG? W aucie jest zmieniony soft i problem polega na tym, że na PB jak by było bardziej dynamiczne i szybciej wchodzi na pełny boost, natomiast na LPG mimo, że ciśnienie na reduktorze bez spadku i korekty zbliżone do tych na PB to jak by był mniej dynamiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-23, 20:21 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36585
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3705 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
lebek89 napisał(a):
problem polega na tym, że na PB jak by było bardziej dynamiczne i szybciej wchodzi na pełny boost, natomiast na LPG mimo, że ciśnienie na reduktorze bez spadku i korekty zbliżone do tych na PB to jak by był mniej dynamiczny.


podjedź do mnie sprawdzę twoją interpretację pojęcia ;
lebek89 napisał(a):
jak by

próba będzie wyglądać następująco; zaklejamy stacyjkę gazu taśmą
ja w komputerze zmieniam paliwo tak byś nie widział na czym jedziesz a ty zgadujesz
Pb czy LPG?
piszesz się na to?

chyba, że montaż jest zwalony i po samych zdjęciach spod maski widać, że dynamiki nie będzie, bo same poprawne korekty to nie wszystko
do tego kto by się tam trudził i wypełnił profil chociaż po to by forum wiedziało o jakim bolidzie autor pisze ;)


Ostatnio edytowano 2021-08-23, 20:37 przez Mirosław, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-23, 20:33 

Dołączył(a): 2016-09-23, 08:09
Posty: 33

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo s60
Elektronika: TECH326
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic Big
Pojemność: 2500
Moc: 240
Rok Produkcji: 2003
Uwierz mi, że poczuje. Zresztą po doładowaniu widać, że agresywniej buduje na PB. Porównując z kolei kąt wyprzedzenia zapłonu na PB jest bardziej wycofany niż na LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-23, 20:40 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36585
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3705 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
lebek89 napisał(a):
Porównując z kolei kąt wyprzedzenia zapłonu na PB jest bardziej wycofany niż na LPG.


no to jak korekty mogą być takie same na obu paliwach i do tego twierdzimy, że jest
lebek89 napisał(a):
poprawnie ustawione


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-23, 22:26 

Dołączył(a): 2016-09-23, 08:09
Posty: 33

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo s60
Elektronika: TECH326
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic Big
Pojemność: 2500
Moc: 240
Rok Produkcji: 2003
Pojaśnię trochę sytuację. Sterownik posiada dwa zakresy LTFT, oba są takie jak na PB i STFT również operują w podobnych zakresach nie ma jakiś nagłych skoków czy odchyłek, sterownik LPG również nie rejestruje jakiś różnić natomiast analizując parametry na PB potrafi dmuchnąć w peaku 1,1b a na LPG raczej 0,9b nie przekroczy przy czym na PB ma o parę stopni wycofany zapłon względem LPG przy pełnym bucie. Próbuje się dowiedzieć dlaczego się tak dzieje bo no obu paliwach powinno być tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-23, 22:43 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36585
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3705 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Mirosław napisał(a):
kto by się tam trudził i wypełnił profil chociaż po to by forum wiedziało o jakim bolidzie autor pisze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-23, 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 3072
Lokalizacja: Przemyśl | strojenie AFR/poprawki

Pomógł: 261 razy

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart ExR
Wtryskiwacze: AEB I-plus
Reduktor: RGJ 3.2L
Dysze: 1.8mm
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
lebek89 napisał(a):
PB ma o parę stopni wycofany zapłon względem LPG przy pełnym bucie. Próbuje się dowiedzieć dlaczego się tak dzieje bo no obu paliwach powinno być tak samo.

Od kiedy? Gaz przecież to inne paliwo, dłużej się pali i wymaga przyspieszonego zapłonu w stosunku do pb.

lebek89 napisał(a):
analizując parametry na PB potrafi dmuchnąć w peaku 1,1b a na LPG raczej 0,9b nie przekroczy

Ano trzeba sprawdzić AFR na gazie w OL, może przelany lub za mało miodu dostaje-stąd różnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-24, 04:08 

Dołączył(a): 2016-09-23, 08:09
Posty: 33

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo s60
Elektronika: TECH326
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic Big
Pojemność: 2500
Moc: 240
Rok Produkcji: 2003
Wybaczcie byłem pewnym, że profil mam uzupełniony. Samochód to Volvo S60 2.5t 210KM. W całym zakresie obciążenia chodzi w CL na szerokopasmówce. Rozumiem, że gaz wymaga wyższego zapłonu tylko raczej sterownik nie jest w stanie sam go przyspieszyć wychodząc poza mapę zapłonu stąd zakładam, że powinno być tyle samo na obu paliwach.

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-24, 05:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 3072
Lokalizacja: Przemyśl | strojenie AFR/poprawki

Pomógł: 261 razy

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart ExR
Wtryskiwacze: AEB I-plus
Reduktor: RGJ 3.2L
Dysze: 1.8mm
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
lebek89 napisał(a):
sterownik nie jest w stanie sam go przyspieszyć

Czy akurat przyspieszyć to nie wiem, ale jest w stanie skorygować zapłon w oparciu o czujnik spalania stukowego.

Skoro masz szeroką sonde i CL do końca, powiedzmy że ECU stara się ustawić tą samą lambde na obu paliwach, w przypadku jak benzyna fabrycznie jest przelana (podejrzewam że na pewno) to na gazie będzie słabszy.

Gaz moc generuje przy lambda około 0.9, benzyna około 0.8. Pociesze cię, nic z tym nie zrobisz bo masz CL. Pełne CL jest spoko ale wtedy nie da się ustawić gazu na max moc :), można ew. próbować dolać benzyny do lpg i wtedy nieco palność się zmieni i za razem dynamika.


Ostatnio edytowano 2021-08-24, 05:40 przez marcintju, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-24, 05:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 3072
Lokalizacja: Przemyśl | strojenie AFR/poprawki

Pomógł: 261 razy

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart ExR
Wtryskiwacze: AEB I-plus
Reduktor: RGJ 3.2L
Dysze: 1.8mm
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
lebek89 napisał(a):
Czyli faktycznie przy takiej Lambdzie może być mniej skuteczne spalanie mieszanki.

Generuje mniejszą moc, popatrz na grafikę poniżej, akurat ta dotyczy benzyny, ale zauważ jak wąski jest przedział AFR dla max mocy.

Poza tym nie nastawiam nigdy w stagu AFR-AFR, tylko lambde. W przypadku AFR trzeba zmieniać w programie rodzaj paliwa, w przypadku lambdy nie, w przypadku AFR można popierdzielić interpretację odczytu.

U ciebie modulowałbym tak dotryskiem w ten sposób żeby złapać porządną lambde, ew. moc :).


Załączniki:
Sonda-AFR-charakterystyka.jpg
Sonda-AFR-charakterystyka.jpg [ 43.3 KiB | Przeglądane 343 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-24, 05:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 3072
Lokalizacja: Przemyśl | strojenie AFR/poprawki

Pomógł: 261 razy

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart ExR
Wtryskiwacze: AEB I-plus
Reduktor: RGJ 3.2L
Dysze: 1.8mm
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
marcintju napisał(a):
Poza tym nie nastawiam nigdy w stagu AFR-AFR, tylko lambde


Załączniki:
lambdatable (1).jpg
lambdatable (1).jpg [ 55.22 KiB | Przeglądane 364 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-24, 06:07 

Dołączył(a): 2016-09-23, 08:09
Posty: 33

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo s60
Elektronika: TECH326
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic Big
Pojemność: 2500
Moc: 240
Rok Produkcji: 2003
Wiem, że zapłon może być cofnięty względem mapy jeśli czujnik stukowy coś wyłapie dlatego zastanawia mnie dlaczego na pb jest bardziej cofnięty niż na LPG.

Mam sterownik Tech 326 jest w nim możliwość dolania pb po obciążeniu? Niby jest opcja przejścia na pb powyżej obciążenia w % ale jak ustawiałem to nie działało, a w stagu widziałem fajne możliwość dolewania pb % do lpg.

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-24, 06:08 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 19966
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1565 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
lebek89 napisał(a):
Mam sterownik Tech 326 jest w nim możliwość dolania pb po obciążeniu?

Nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-24, 06:12 

Dołączył(a): 2016-09-23, 08:09
Posty: 33

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo s60
Elektronika: TECH326
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic Big
Pojemność: 2500
Moc: 240
Rok Produkcji: 2003
A ta opcja przejścia na pb powyżej ustawionego obciążenia nie powinna działać?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnica w doładowaniu między PB a LPG
PostLink | Napisane: 2021-08-24, 08:45 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36585
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3705 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
lebek89 napisał(a):
A ta opcja przejścia na pb powyżej ustawionego obciążenia nie powinna działać?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

powinna
co się dzieje jak w odpowiednich obszarach dla obciążenia dodasz gazu na mapie po obrotach?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO